№ 56, № 58, № 60 ФОМ Фронтальне опрацювання матеріалу блоку №5 (3години)
Тема: Прикметник (№2)
Девіз уроку: Слухай багато, а мало говори.
І. Робота над засвоєнням понять, визначень, правил
1. Повторення тез 1.1. – 2.5. блоку « Прикметник ».
2. Усно дати відповідь на питання:
• Яка частина мови називається прикметником?
• На які питання він відповідає?
• Яку роль відіграють прикметники в мовленні?
• З якою частиною мови прикметник найчастіше зв’язаний у реченні?
• Яким членом речення виступає найчастіше?
• Як змінюється прикметник? Чи так само, як іменник?
• Які закінчення мають прикметники чоловічого, жіночого та середнього роду в називному відмінку?
• Як визначити відмінок прикметника в реченні?
• Про що можна довідатись із закінчень прикметників?
ІІ. Відпрацювання практичних умінь і навичок
Вживання знака м’якшення перед закінченням у прикметниках
Давня дружба, приємна розмова, літня жінка, гарна погода.
З, за, перед, у, від.
Іменник з прикметником |
Питання до прикметника |
Рід |
Число |
Відмінок |
Закінчення прикметника |
блакитного неба |
якого? |
с. р. |
одн. |
Р. в. |
- ого |
Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду
на стор. 125 поясни, як можна розрізнити форми давального і місцевого відмінків?
1.Я тут живу на добр .. цій землі, де йдуть дощі та дозріває колос. 2. Моя хата в подільському житі, просто неба, на чрн .. землі. 3. Я тут зросла. В маленькому селі та при квітуч .. , гомінк .. долині. 4. В захмарен .. сині і вчора, і нині мелодії дивні звучать. 5. Залишу довірл .. доні слова, що одвіку правдиві, любов у сльозині солон.. , сльозу у любові щаслив .. .
3. Вправа 255 ( ст. 125)