Фронтальне опрацювання матеріалу "Пикметник" №3

Про матеріал
  • Урок фронтального опрацювання навчального матеріалу (ФОМ). Має на меті осмислення учнями навчального матеріалу і формування умінь і навичок. Структура його така: 1) повторення учнями блоку навчальної інформації; 2) фронтальне виконання завдань, визначених спеціальною програмою; 3) фіксація по пам`яті відповідей на основі запитань у зошиті; 4) контрольне опитування.
  • .Даний урок - урок фронтального опрацювання матеріалу (ФОМ) блоку "Прикметник" містить вправи і завдання.
Перегляд файлу

№ 56, № 58, № 60  ФОМ      Фронтальне опрацювання матеріалу блоку №5 (3години)

Тема:     Прикметник  (№2)

Девіз уроку: Слухай багато, а мало говори.

                                     І. Робота  над засвоєнням понять, визначень, правил

1. Повторення тез 1.1. – 2.5. блоку « Прикметник ».

2. Усно дати відповідь на питання:

  Яка частина мови називається прикметником?

  На які питання він відповідає?

  Яку роль відіграють прикметники в мовленні?

  З якою частиною мови прикметник найчастіше зв’язаний у реченні?

  Яким членом речення виступає найчастіше?

• Як змінюється прикметник? Чи так само, як іменник?

• Які закінчення мають прикметники  чоловічого, жіночого та середнього роду в називному відмінку?

   Як визначити відмінок прикметника в реченні?

  Про що можна довідатись із закінчень прикметників?

ІІ. Відпрацювання практичних умінь і навичок

Вживання знака м’якшення перед закінченням у  прикметниках

 

  1. З р а з о к  Попрацюйте разом. Вправа № 241

 

  1. Провідміняй прикметники разом з іменниками.

Давня дружба, приємна розмова, літня жінка, гарна погода.

 

  1. Прочитай правило на ст. 121 і виконай впр. 244.
  2. Утвори сполучення іменників з прикметниками за допомогою поданих прийменників.

З, за, перед, у, від.

  1. Вправа 248 ( ст. 122) Випиши з тексту сполучення прикметників з іменниками і розбери їх за зразком.

Іменник з

прикметником

Питання до прикметника

Рід

Число

Відмінок

Закінчення

прикметника

блакитного неба

якого?

с. р.

одн.

Р. в.

- ого

 

Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду

 

  1. З р а з о к  Попрацюйте разом. Вправа № 253
  2. Спиши речення вставляючи пропущені букви. Користуючись правилом

 на стор. 125 поясни, як можна розрізнити форми давального і місцевого відмінків?

1.Я тут живу на добр ..  цій землі, де йдуть дощі та дозріває колос. 2.  Моя хата в подільському житі, просто неба, на чрн ..  землі. 3. Я тут зросла. В маленькому селі та при квітуч ..  , гомінк ..  долині. 4.  В захмарен ..  сині і вчора, і нині мелодії дивні звучать.  5. Залишу довірл ..  доні слова, що одвіку правдиві, любов у сльозині солон.. , сльозу у любові щаслив ..  .

      3. Вправа 255 ( ст. 125)

 

docx
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку