Фронтальне опрацювання матеріалу "Всесвіт і Сонячна система"

Про матеріал

Технологія навчання за комбінованою системою М.П.Гузика

Першою складовою технології комбінованого навчання є урок вивчення нового матеріалу (РМБ). Його мета – засвоєння учнями формальних знань (теорій, термінів, понять) на репродуктивному рівні.

Для цього уроку вчитель готує блок навчальної інформації – своєрідний друкований посібник, виконаний на окремих аркушах, які роздаються учням. Блок містить назву теми, перелік проблем, які слід розібрати і репродуктивно засвоїти, список основної і допоміжної літератури, розгорнутий зміст блоку навчальної інформації. Як правило, зміст блоку базується на уже засвоєних учнями знаннях і є максимально лаконічним викладом матеріалу.

Наступним уроком є урок фронтального опрацювання навчального матеріалу (ФОМ). Має на меті осмислення учнями навчального матеріалу і формування умінь і навичок. Структура його така: 1) повторення учнями блоку навчальної інформації; 2) фронтальне виконання завдань, визначених спеціальною програмою; 3) фіксація по пам`яті відповідей на основі запитань у зошиті; 4) контрольне опитування.

Даний урок - урок фронтального опрацювання матеріалу (ФОМ) блоку "Земля - наш космічний дім"


Перегляд файлу

№ 2, № 3, № 4, № 5    ФОМ №1    Фронтальне опрацювання матеріалу блоку №1 (4години)

Тема: Всесвіт і Сонячна система 

         Девіз уроку: «Ось око Господнє на тих, хто боїться Його.» Псалом 32, 18

(Народна приказка)

І. Робота над засвоєнням понять, визначень, правил

1. Повторення тез блоку 1.1 – 1.3. блоку «Всесвіт і сонячна система».

2. Усно дати відповідь на питання:

          • Що таке Всесвіт? Що входить у нього?

• Як давні люди уявляли Землю і Всесвіт?

• Хто вперше висунув припущення, що Земля має форму кулі?

• Що таке Сонячна система?

• Які небесні тіла входять до Сонячної системи?

• Скільки планет входить до Сонячної системи?

• Чому Сонце вважають основою життя на Землі?

• Які ти знаєш планети – гіганти?

• Назви планети земної групи.

ІІ. Відпрацювання практичних умінь і навичок

1. Уявлення давніх людей про Землю і Всесвіт

1.1. Запиши визначення.

Всесвіт – це -----------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------------------------

C:\Users\Админ\Desktop\4-priroda-gilberg2015-7-638.jpg1.2. Закінчи речення.

 

 

 

 

 

 

 

Всесвіт в уявленнях давніх людей-------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------

1.3. Схематично зобрази будову Всесвіту за Арістотелем.

 

 

 

 

 

 

 

1.4. Познач, хто вперше висунув припущення про те, що Земля має форму кулі.

          А Арістотель                  В Індійці

         Б Ератосфен                   Г Таких припущень не було

1.5. Використовуючи різні джерела інформації, добери 2 – 3 цікавих факти із життя вчених  Ератосфена або Арістотеля.

 

2. Сонячна система, її склад

2.1. Пронумеруй в кружечках планети в порядку їх віддалення від Сонця.

                 О Земля                О Марс                        О Сатурн

                 О Уран                 О Венера                    О Меркурій

                 О Юпітер             О Нептун

2.2. Запиши назву небесного тіла, яке найкраще видно із Землі.

 

2.3 Установи відповідність за допомогою стрілочок.

Метеорити •                              • великі уламки метеорів, які сягнули земної поверхні

          Метеори •                                  • холодні небесні тіла з хвостом

          Астероїди •                                • «падаючі зорі»

          Комети •                                     • невеликі небесні тіла

 

2.4. Підпиши частини комети на фотографії

C:\Users\Админ\Desktop\4-priroda-gilberg2015-9-638.jpg ________________

 

 

 

_______________ ______________

 

3. Сонце – зоря, центральне тіло сонячної системи

3.1. Склади характеристику Сонця. Заповни таблицю

 

 

Розміри

 

Маса

 

Температура

на поверхні

 

Температура

      в центрі

 

 

 

 

 

  3.2. Намалюй Землю у вигляді крихітної крапки, а Сонце – у вигляді круга діаметром 89 мм.

Порівняй малюнки.

 

 

 

 

 

 

3.3. Яке значення Сонця для життя на Землі? Запиши.

      ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

C:\Users\школа\Desktop\Природа\4-priroda-gilberg2015-15-638.jpg 

4. Планети земної групи

4.1. Доповни схему.

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2. Познач рядок, у якому подано тільки назви планет земної групи.

А. Меркурій, Земля, Венера, Юпітер.

Б. Уран, Нептун, Марс, Земля.

В. Меркурій, Венера, Земля, Марс.

Г. Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун.

4.3. Виберіть і підкресліть особливості планет земної групи.

Велика відстань до Сонця; невеликі розміри; гігантські розміри; невелика відстань до Сонця;багато супутників; мало або немає супутників.

4.4. За текстом підручника заповни таблицю.

Планети земної групи

Назва

  планети

Відстань

до Сонця

 

 

     Температура

Наявність

супутників

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\школа\Desktop\Природа\4-priroda-gilberg2015-13-638.jpg5. Планети – гіганти

5.1. Закресли «зайву» назву в кожному рядку. Поясни (усно) свій вибір.

1) Меркурій, Юпітер, Венера, Земля, Марс.

2) Юпітер, Сатурн, Венера, Уран, Нептун.

 

 

5.2. Виберіть і підкресліть особливості планет – гігантів.

Велика відстань до Сонця; мало супутників; багато супутників; швидко обертається навколо осі; не мають твердої поверхні; повільно обертаються навколо осі; мають тверду поверхню.

5.3. Схарактеризуй планету – гіганта (на вибір). Запиши її назву. --------------------------------

 

План

Характеристика планети

Віддаленість від Сонця

 

 

Розміри

 

 

Температура

 

 

Наявність супутників

 

 

 

5.4 Використовуючи додаткові джерела інформації, добери 2-3 цікавих факти про планети – гіганти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Колісник Анна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
1398
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку