17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Фронтальне опрацювання матеріалу "Всесвіт і Сонячна система"

Про матеріал

Технологія навчання за комбінованою системою М.П.Гузика

Першою складовою технології комбінованого навчання є урок вивчення нового матеріалу (РМБ). Його мета – засвоєння учнями формальних знань (теорій, термінів, понять) на репродуктивному рівні.

Для цього уроку вчитель готує блок навчальної інформації – своєрідний друкований посібник, виконаний на окремих аркушах, які роздаються учням. Блок містить назву теми, перелік проблем, які слід розібрати і репродуктивно засвоїти, список основної і допоміжної літератури, розгорнутий зміст блоку навчальної інформації. Як правило, зміст блоку базується на уже засвоєних учнями знаннях і є максимально лаконічним викладом матеріалу.

Наступним уроком є урок фронтального опрацювання навчального матеріалу (ФОМ). Має на меті осмислення учнями навчального матеріалу і формування умінь і навичок. Структура його така: 1) повторення учнями блоку навчальної інформації; 2) фронтальне виконання завдань, визначених спеціальною програмою; 3) фіксація по пам`яті відповідей на основі запитань у зошиті; 4) контрольне опитування.

Даний урок - урок фронтального опрацювання матеріалу (ФОМ) блоку "Земля - наш космічний дім"


Перегляд файлу

№ 2, № 3, № 4, № 5    ФОМ №1    Фронтальне опрацювання матеріалу блоку №1 (4години)

Тема: Всесвіт і Сонячна система 

         Девіз уроку: «Ось око Господнє на тих, хто боїться Його.» Псалом 32, 18

(Народна приказка)

І. Робота над засвоєнням понять, визначень, правил

1. Повторення тез блоку 1.1 – 1.3. блоку «Всесвіт і сонячна система».

2. Усно дати відповідь на питання:

          • Що таке Всесвіт? Що входить у нього?

• Як давні люди уявляли Землю і Всесвіт?

• Хто вперше висунув припущення, що Земля має форму кулі?

• Що таке Сонячна система?

• Які небесні тіла входять до Сонячної системи?

• Скільки планет входить до Сонячної системи?

• Чому Сонце вважають основою життя на Землі?

• Які ти знаєш планети – гіганти?

• Назви планети земної групи.

ІІ. Відпрацювання практичних умінь і навичок

1. Уявлення давніх людей про Землю і Всесвіт

1.1. Запиши визначення.

Всесвіт – це -----------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------------------------

C:\Users\Админ\Desktop\4-priroda-gilberg2015-7-638.jpg1.2. Закінчи речення.

 

 

 

 

 

 

 

Всесвіт в уявленнях давніх людей-------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------

1.3. Схематично зобрази будову Всесвіту за Арістотелем.

 

 

 

 

 

 

 

1.4. Познач, хто вперше висунув припущення про те, що Земля має форму кулі.

          А Арістотель                  В Індійці

         Б Ератосфен                   Г Таких припущень не було

1.5. Використовуючи різні джерела інформації, добери 2 – 3 цікавих факти із життя вчених  Ератосфена або Арістотеля.

 

2. Сонячна система, її склад

2.1. Пронумеруй в кружечках планети в порядку їх віддалення від Сонця.

                 О Земля                О Марс                        О Сатурн

                 О Уран                 О Венера                    О Меркурій

                 О Юпітер             О Нептун

2.2. Запиши назву небесного тіла, яке найкраще видно із Землі.

 

2.3 Установи відповідність за допомогою стрілочок.

Метеорити •                              • великі уламки метеорів, які сягнули земної поверхні

          Метеори •                                  • холодні небесні тіла з хвостом

          Астероїди •                                • «падаючі зорі»

          Комети •                                     • невеликі небесні тіла

 

2.4. Підпиши частини комети на фотографії

C:\Users\Админ\Desktop\4-priroda-gilberg2015-9-638.jpg ________________

 

 

 

_______________ ______________

 

3. Сонце – зоря, центральне тіло сонячної системи

3.1. Склади характеристику Сонця. Заповни таблицю

 

 

Розміри

 

Маса

 

Температура

на поверхні

 

Температура

      в центрі

 

 

 

 

 

  3.2. Намалюй Землю у вигляді крихітної крапки, а Сонце – у вигляді круга діаметром 89 мм.

Порівняй малюнки.

 

 

 

 

 

 

3.3. Яке значення Сонця для життя на Землі? Запиши.

      ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

C:\Users\школа\Desktop\Природа\4-priroda-gilberg2015-15-638.jpg 

4. Планети земної групи

4.1. Доповни схему.

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2. Познач рядок, у якому подано тільки назви планет земної групи.

А. Меркурій, Земля, Венера, Юпітер.

Б. Уран, Нептун, Марс, Земля.

В. Меркурій, Венера, Земля, Марс.

Г. Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун.

4.3. Виберіть і підкресліть особливості планет земної групи.

Велика відстань до Сонця; невеликі розміри; гігантські розміри; невелика відстань до Сонця;багато супутників; мало або немає супутників.

4.4. За текстом підручника заповни таблицю.

Планети земної групи

Назва

  планети

Відстань

до Сонця

 

 

     Температура

Наявність

супутників

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\школа\Desktop\Природа\4-priroda-gilberg2015-13-638.jpg5. Планети – гіганти

5.1. Закресли «зайву» назву в кожному рядку. Поясни (усно) свій вибір.

1) Меркурій, Юпітер, Венера, Земля, Марс.

2) Юпітер, Сатурн, Венера, Уран, Нептун.

 

 

5.2. Виберіть і підкресліть особливості планет – гігантів.

Велика відстань до Сонця; мало супутників; багато супутників; швидко обертається навколо осі; не мають твердої поверхні; повільно обертаються навколо осі; мають тверду поверхню.

5.3. Схарактеризуй планету – гіганта (на вибір). Запиши її назву. --------------------------------

 

План

Характеристика планети

Віддаленість від Сонця

 

 

Розміри

 

 

Температура

 

 

Наявність супутників

 

 

 

5.4 Використовуючи додаткові джерела інформації, добери 2-3 цікавих факти про планети – гіганти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
149
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку