№ 14, № 15, № 16 ФОМ №1 Фронтальне опрацювання матеріалу блоку №2 (3години)
Тема: План і карта
Девіз уроку: « Одні колісницями хваляться, а інші – кіньми, а ми будемо хвалитись ім’ям Господа , нашого Бога.» Псалом 19, 8
(Народна приказка)
І. Робота над засвоєнням понять, визначень, правил
1. Повторення тез блоку 1.1 – 3.3. блоку «План і карта»
2. Усно дати відповідь на питання:
• Що таке горизонт?
• Назви основні та проміжні сторони горизонту?
• Що означає орієнтуватися на місцевості?
• Як визначити сторони горизонту за Сонцем?
• Як визначити сторони горизонту в хмарну погоду?
• Що таке план місцевості?
• Що таке масштаб?
• Що називають картою?
• Як на карті позначають міста, водойми, гори?
ІІ. Відпрацювання практичних умінь і навичок
1. Горизонт. Сторони горизонту
1.1. Познач на фотографії лінію горизонту.
1.2. Запиши, на якій місцевості лінія горизонту матиме форму кола.
________________________________________________________________________
1.3. Назви основні та проміжні сторони горизонту
1.4. Що в лісі може замінити компас?
2. Орієнтування на місцевості за допомогою Сонця, компаса та місцевих ознак
2.1.Запиши, що означає орієнтуватися на місцевості.
____________________________________________________________________
2.2 Упиши потрібні слова в речення.
Якщо в полудень я стану так, щоб бачити перед собою свою тінь, то дивитимуся на___________________________________ ,а Сонце в цей час буде ____________________
2.3. Розкажи , яку будову має компас
2.4. За малюнком з’ясуй і запиши, у якому напрямку від дерева розміщено зазначені об’єкти.
1) Ставок:_____________________
2) Поле:_______________________
3) Квітник______________________
4) Будинок_____________________
3. План місцевості
3.1. Розглянь план місцевості й дай відповіді на запитання.
1) Якими умовними знаками позначаються будинки?________________
2) дерева _______________
3) річки?________________
4. Масштаб
4.1. Накресли в зошиті план своєї кімнати, застосувавши масштаб:
в 1см – 1м.
4. Географічна карта. Умовні знаки на карті
1. Розглянь фрагменти карт. Яка з них географічна, а яка історична Підпиши.
________________ _________________
2. Установи відповідність між географічними об’єктами та кольором, яким їх позначають на карті. З'єднай лініями.
Гори Блакитний
Низовини Жовтий
Водойми Зелений
Підвищення Коричневий
3. На контурній карті наведіть кордон України червоним олівцем. Виконайте завдання.
1) Підпишіть Чорне море, Азовське море, річку Дніпро, столицю України, гори Українські Карпати й Кримські.
2) Наведіть на карті паралель синім кольором, а меридіан – коричневим.