Фронтальне заняття з розвитку мовлення для дітей старшої групи із ЗНМ "Спорт"

Про матеріал
Мета: Познайомити дітей із літніми та зимовими видами спорту. Уточнити назви спортивного інвентарю. Закріпити вміння утворювати відносні прикметники у значенні матеріалу та його властивостей; уміння використовувати у мовленні словотворчих морфем іменників без зміни звукової структури кореня похідного слова та користуватися ними. Вдосконалювати вміння використовувати іменники жіночого та чоловічого роду. Формування навичок виділення слів із речень за допомогою запитань: Хто? Що робить? Що?..Розширювати словниковий запас назвами спортивного інвентарю, назвами приміщень, де займаються та змагаються спортсмени, іменами відомих українських спортсменів (А.Шевченко, Я. Клочкова, В. Кличко, О. Баюл, О. Харлан). Розвиток слухової уваги, почуття ритму, імпресивного мовлення, загальної та дрібної моторики. Виховувати у дітей бажання займатись спортом, наполегливість, самостійність, впевненість у собі.
Перегляд файлу

Фронтальне заняття для дітей старшої логопедичної групи із ЗНМ

Тема: «Спорт»

Мета: Познайомити дітей із літніми та зимовими видами спорту. Уточнити назви спортивного інвентарю. Закріпити вміння утворювати відносні прикметники у значенні матеріалу та його властивостей; уміння використовувати у мовленні словотворчих морфем іменників без зміни звукової структури кореня похідного слова та користуватися ними. Вдосконалювати вміння використовувати іменники жіночого та чоловічого роду. Формування навичок виділення слів із речень за допомогою запитань: Хто? Що робить? Що?..Розширювати словниковий запас назвами спортивного інвентарю, назвами приміщень, де займаються та змагаються спортсмени, іменами відомих українських спортсменів (А.Шевченко, Я. Клочкова, В. Кличко, О. Баюл, О. Харлан). Розвиток слухової уваги, почуття ритму, імпресивного мовлення, загальної та дрібної моторики. Виховувати у дітей бажання займатись спортом, наполегливість, самостійність, впевненість у собі.

Матеріал: фото відомих спортсменів, картки із зображенням спортсменів та спортивного інвентарю, схеми речень, картки до вправи «Четвертий зайвий», мнемо таблиця до скоромовки.

Хід заняття

  1. Організація дітей до заняття

Послухайте загадку і спробуйте дізнатись про що будемо сьогодні розмовляти:

Бокс, хокей, бобслей, футбол,

Сноуборд і волейбол…..

Стадіон, басейн, корт –

Обꞌєднало слово…..спорт.

 

  1. Момент заохочення до заняття

Вчитель - логопед пропонує оглянути кімнату. (Кімната розділена на дві частини: 1 – зображення зимових видів спорту, 2 – зображення літніх видів спорту. По центру фотографії відомих українських спортсменів).

Яна Клочкова – «золота рибка», плавчиня;

Андрій Шевченко – футболіст;

Володимир Кличко – боксер;

Оксана Баюл – фігуристка;

Ольга Харлан – Фехтувальниця шаблею.

 

Логопед повідомляє тему заняття та пропонує «перетворитись» на спортивних експертів.

 

  1. Вправа на узгодження рухів зі словами (рухи можна обговорити з дітьми)

Ми зарядкою займатись

Починаємо ще зранку.

Раз – два,

Ширше крок!

Роби з нами,

Роби так!

Широко розкинув гілки,

Біля дому старий клен.

Вигнув спинку кіт сусідчин –

Фізкультуру любить він.

Раз – два,

Ширше крок!

Роби з нами,

Роби так!

Птах розправив крила,

Прокинувшись на зорі.

Мишко лапи розминає

У барлогу на килимі.

Раз – два,

Ширше крок!

Роби з нами,

Роби так!

 

  1. Вчитель - логопед звертає увагу дітей на зимові види спорту
  • лижний сорт;
  • хокей;
  • сноуборд;
  • фігурне катання і т.д.

Наголошує, що види спорту можуть бути колективними та індивідуальними та пропонує дітям їх назвати.

 

  1. Дидактична гра «Назви спортсмена»
  • Бігає на лижах (Хто?) - ….. лижник
  • Стріляє з гвинтівки (Хто?) – ……. біатлоніст
  • Забиває шайбу (Хто?) – ……. хокеїст
  • Їздить на ковзанах (Хто?) – …….  фігурист
  • спускається на бобі  (Хто?) – ……. бобслеїст

 

  1. Гра  «Що кому потрібно?». Вчитель - логопед показує карточку із зображенням спортсмена, називає його та пропонує дітям назвати спортивний інвентар, що потрібен спортсмену. У дітей картки із зображенням різного спортивного інвентарю.

 

  1. Вправа «Хлоп – топ». Вчитель - логопед називає види спорту та пропонує дітям плеснути у долоні, коли почують індивідуальний вид спорту та тупнути ніжкою, коли почують колективний вид спорту.

           Хокей, фігурне катання, біг на лижах, бобслей, біатлон, естафета з бігу на ковзанах і т.д.

Переходять у сектор із літніми видами спорту. Вчитель - логопед пропонує дітям назвати види спорту при потребі допомагає їм. Розповідає, що любим видом спорту може займатися як жінка так і чоловік.

 

  1. Дидактична гра «Він та вона». Вчитель - логопед показує карточку та просить назвати спортсмена у чоловічому та жіночому роді:
  • плавець, плавчиня;
  • тенісист, тенісистка;
  • футболіст. футболістка;
  • боксер, боксера і т.д.

 

  1. Вправа «Покажи слово – дію». Вчитель - логопед пропонує дітям показати дії спортсменів:

Тенісист відбиває ракеткою м’яча.

Плавець пливе на спині.

Волейболіст подає м’яча.

Футболіст веде м’яча.

Гімнастка рухає стрічкою.

 

  1. Гра «Будь уважний!». Вчитель - логопед роздає дітям картки із зображенням спортсменів. Називає вид спорту, а дитина, що має відповідну картку робить крок вперед та відповідає повним реченням. Зразок: Я хокеїст. Мені потрібні ковзани, форма, шлем, ключка, шайба. Я гімнастка. Мені потрібна форма, стрічка, м’яч.

 

  1. Вправа «Склади речення». Вчитель - логопед дітям роздає картки із схемами речень та із зображенням спортсмена. Завдання: скласти речення за схемою.

            Футболіст забив м’яч.

            У гімнастки стрічка.

            Лижник їде з гори.

 

  1. Дидактична гра «Що із чого?»

Якщо мꞌяч із гуми, то він….. гумовий;

Якщо ключка із дерева, то вона …. деревꞌяна;

Якщо стрічка із атласу, то вона ….. атласна;

Якщо шпага з металу, то вона ….. металева;

Якщо рукавиці зі шкіри, то вони ….. шкіряні;

Якщо окуляри із пластмаси, то вони … пластмасові.

 

  1. Заучування скоромовки за мнемотаблицею

Над малинкою хмаринка,

Під Хмаринкою Маринка,

Рве у кошик Маринка

Спілу ягідку – малинку.

C:\Users\user\Pictures\скором малинка.png

  1. Продуктивна діяльність. Вправа «Четвертий зайвий».

Визначити спортивний інвентар, що не підходить до даного виду спорту та розфарбувати його.

 

  1. Підсумок заняття.

 

docx
Додав(-ла)
Адаменко Інна
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
11 травня 2020
Переглядів
3821
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку