Фронтальне заняття для дітей старшої логопедичної групи із ЗНМ
Тема: «Спорт»
Мета: Познайомити дітей із літніми та зимовими видами спорту. Уточнити назви спортивного інвентарю. Закріпити вміння утворювати відносні прикметники у значенні матеріалу та його властивостей; уміння використовувати у мовленні словотворчих морфем іменників без зміни звукової структури кореня похідного слова та користуватися ними. Вдосконалювати вміння використовувати іменники жіночого та чоловічого роду. Формування навичок виділення слів із речень за допомогою запитань: Хто? Що робить? Що?..Розширювати словниковий запас назвами спортивного інвентарю, назвами приміщень, де займаються та змагаються спортсмени, іменами відомих українських спортсменів (А.Шевченко, Я. Клочкова, В. Кличко, О. Баюл, О. Харлан). Розвиток слухової уваги, почуття ритму, імпресивного мовлення, загальної та дрібної моторики. Виховувати у дітей бажання займатись спортом, наполегливість, самостійність, впевненість у собі.
Матеріал: фото відомих спортсменів, картки із зображенням спортсменів та спортивного інвентарю, схеми речень, картки до вправи «Четвертий зайвий», мнемо таблиця до скоромовки.
Хід заняття
Послухайте загадку і спробуйте дізнатись про що будемо сьогодні розмовляти:
Бокс, хокей, бобслей, футбол,
Сноуборд і волейбол…..
Стадіон, басейн, корт –
Обꞌєднало слово…..спорт.
Вчитель - логопед пропонує оглянути кімнату. (Кімната розділена на дві частини: 1 – зображення зимових видів спорту, 2 – зображення літніх видів спорту. По центру фотографії відомих українських спортсменів).
Яна Клочкова – «золота рибка», плавчиня;
Андрій Шевченко – футболіст;
Володимир Кличко – боксер;
Оксана Баюл – фігуристка;
Ольга Харлан – Фехтувальниця шаблею.
Логопед повідомляє тему заняття та пропонує «перетворитись» на спортивних експертів.
Ми зарядкою займатись
Починаємо ще зранку.
Раз – два,
Ширше крок!
Роби з нами,
Роби так!
Широко розкинув гілки,
Біля дому старий клен.
Вигнув спинку кіт сусідчин –
Фізкультуру любить він.
Раз – два,
Ширше крок!
Роби з нами,
Роби так!
Птах розправив крила,
Прокинувшись на зорі.
Мишко лапи розминає
У барлогу на килимі.
Раз – два,
Ширше крок!
Роби з нами,
Роби так!
Наголошує, що види спорту можуть бути колективними та індивідуальними та пропонує дітям їх назвати.
Хокей, фігурне катання, біг на лижах, бобслей, біатлон, естафета з бігу на ковзанах і т.д.
Переходять у сектор із літніми видами спорту. Вчитель - логопед пропонує дітям назвати види спорту при потребі допомагає їм. Розповідає, що любим видом спорту може займатися як жінка так і чоловік.
Тенісист відбиває ракеткою м’яча.
Плавець пливе на спині.
Волейболіст подає м’яча.
Футболіст веде м’яча.
Гімнастка рухає стрічкою.
Футболіст забив м’яч.
У гімнастки стрічка.
Лижник їде з гори.
Якщо мꞌяч із гуми, то він….. гумовий;
Якщо ключка із дерева, то вона …. деревꞌяна;
Якщо стрічка із атласу, то вона ….. атласна;
Якщо шпага з металу, то вона ….. металева;
Якщо рукавиці зі шкіри, то вони ….. шкіряні;
Якщо окуляри із пластмаси, то вони … пластмасові.
Над малинкою хмаринка,
Під Хмаринкою Маринка,
Рве у кошик Маринка
Спілу ягідку – малинку.
Визначити спортивний інвентар, що не підходить до даного виду спорту та розфарбувати його.