Конспект уроку англійської мови з використанням навчального посібника для класу за автором підручника Г.К.Мітчелл, Марілені Малкогіанні“ Full Blast 5"
Тема: Culture Page. The life of a typical British teenager
Конспект уроку англійської мови з використанням навчального посібника для класу за автором підручника Г.К.Мітчелл, Марілені Малкогіанні“ Full Blast 5”
5 form
Module 4 (Culture page)
Тема: Culture Page. The life of a typical British teenager
Мета: Формування ключових компетентностей:
Багатомовна компетентність (Multilingual competence)
-вміння розуміти усні повідомлення, знання лексики та граматики, розуміти іноземну мову, а також уміти висловлювати власні думки.
Громадянська (Citizenship competence)- уміня працювати з іншими на результат.
соціальна - проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, проявляти творчість та ініціативу.
Культурна обізнаність та виразність (Cultural awareness and expression competence)- знайомство з життям та побутом дітей з країни, мову якої вивчають.
Предметна компетентність - повторити лексико-граматичний матеріал теми «Where I Live», перевірити рівень мовної та мовленнєвої компетенції за темою, вдосконалювати вміння та навички читання, аудіювання, усного мовлення. Розвивати, увагу та зорову пам’ять, спостережливість, розвивати усні комунікативні уміння з опорою на наочність, удосконалювати фонетику й артикуляцію звуків.
Цілі (Objectives) to introduce students to various aspects of British culture, to help students revise and consolidate the structures, functions and vocabulary they have already studied through a song, to develop students writing skills through blog writing
Очікуваний результат/(Outcomes) by the end of the lesson pupils will be able to introduced to various aspects of British culture, to revise and consolidate the structures, functions and vocabulary they have already studied through a story, to has develop writing skills through blog writing
Materials: PowerPoint presentation, Pupil’s book, Activity Book, flashcards
Тип уроку: урок-повторення .
Stages
I. Підготовка до сприйняття іншомовного матеріалу. Preliminaries
Start the lesson with greeting. Say “Hello”.
Slide 2. Sing the song.
3. Повідомлення теми та мети уроку.
T: Подивіться на малюнки та спробуйте назвати тему нашого сьогоднішнього уроку.
Отож, сьогоднішня тема «The life of a typical British teenager» («Життя типового Британського підлітка»)
Розгляньте нашу ромашку. Поставте сьогоднішню дату на листочку. Які з поданих завдань ви б хотіли сьогодні виконувати найбільше?
S: Today I want to……..
4. Підготовча робота. Pre-аctivity
Phonetic exercise. Фонетична розминка.(відео)
You are in groups by 4 persons.(Поділ жеребкуванням перед уроком) It’s your team for today’s lesson.
Let’s train our tongues.
Listen to the phonic rhyme and match pictures on your desks in the correct order.
Goat – coat – goat in the coat – boat – moat –
- Boat on the moat? – Goat on the moat? – Goats don’t float. – Angry goat!
Sorry, goat in the coat!
Let’s try again.
Moat - boat on the moat - goat on the boat in the moat – Happy goat!
In the end…..
The goat in the coat on the boat in the moat!
And now let’s read all together in your teams.
II. Основна частина уроку. Mаin аctivity
Slide 3.Перевірка домашнього завдання
Your homework for today’s lesson was Ex. G p. 47 in your Workbooks.
Let’s checkup it all together.
Our next step it’s some work with books.
First of all, let’s try to understand some short words from our story. Match them with definitions on your desks. (Робота над фразами)
Look at the pictures. What can you guess about Emma’s life?
(Думки дітей, щодо фото)
Listen, read and check your answers
Answer the question according to the flag of your team. (ON WEEKDAYS, ON WEEKENDS) (перелік питань на парту зі слайду)
What time does Emma finish school? At three
What does she do in the evening? She hangs out with friends or watches telly
What time do Emma and her family usually have dinner?They usually have dinner at 7
Do they often eat fish and chips? No, they don’t
Does Emma like fish and chips? Yes, she does
What kinds of food do they eat? They eat a lot of different kinds of food like Indian, Chinese and Italian
Does Emma like Eastenders? No, she doesn’t like it very much
Why does Emma watch it? Because her mates talk about it all the time
What do she and her mates do on Saturday? They go shopping
Which football team is Emma’s brother a big fan of? He’s a big Chelsea fan
What does Emma do on Saturday nights? She usually goes to a friend’s house or she sometimes goes to a concert with her mates
Does Emma usually go out on Sundays? No, she doesn’t
Slide 8. Фізкультхвилинка. Physical activity
Read again and answer the questions Ex. B p. 58.
1. What time does Emma go to school? At nine
2. What does Emma watch on the telly? Eastenders
3. Where does Emma go with her brother? She goes to a football match
4. What is Emma’s favourite band? Coldplay
5. Who usually has lunch with Emma’s family on Sundays? Her nan
6. What does Emma do on Sunday evenings? She does her homework and gets ready for school on Monday
Slide 11-12. Project work
You’ve got some sheets of papers. Let’s try to start some project and make up a short story about Ukrainian teenagers.
Let’s check up your flowers. What is the main colour?
So your mark for today’s lesson is….
Slide 15. Homework
For your homework you need to complete the story about Ukrainian teenagers, about you.
Slide 16. Say goodbye.