Full Blast 5 Module 4 Culture page

Про матеріал

Конспект уроку англійської мови з використанням навчального посібника для класу за автором підручника Г.К.Мітчелл, Марілені Малкогіанні“ Full Blast 5"

Тема: Culture Page. The life of a typical British teenager

Перегляд файлу

Конспект уроку англійської мови з використанням навчального посібника для  класу за автором підручника Г.К.Мітчелл, Марілені Малкогіанні“ Full Blast 5”

5 form

Module 4 (Culture page)

Тема: Culture Page. The life of a typical British teenager

Мета: Формування ключових компетентностей:

Багатомовна компетентність (Multilingual  competence)

-вміння розуміти усні повідомлення, знання лексики та граматики, розуміти  іноземну  мову,  а  також  уміти  висловлювати  власні  думки. 

Громадянська (Citizenship competence)- уміня працювати з іншими на результат.

Особиста, соціальна та навчальна компетентність (Personal, social and learning to learn competence)

вміння вчитися - організовувати своє робоче місце; орієнтуватися у часі та берегти його; доводити роботу до кінця;

соціальна - проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, проявляти творчість та ініціативу.

Культурна обізнаність та виразність  (Cultural awareness and expression competence)- знайомство з життям та побутом дітей з країни, мову якої вивчають.

Предметна компетентність - повторити лексико-граматичний матеріал теми «Where I Live», перевірити  рівень мовної та мовленнєвої компетенції за темою, вдосконалювати вміння та навички читання, аудіювання, усного мовлення. Розвивати, увагу та зорову пам’ять, спостережливість, розвивати усні комунікативні уміння з опорою на наочність, удосконалювати фонетику й артикуляцію звуків.

Цілі (Objectives)  to introduce students to various aspects of British culture, to help students revise and consolidate the structures, functions and vocabulary they have already studied through a song, to develop students writing skills through blog writing

Очікуваний результат/(Outcomes) by the end of the lesson pupils will be able to introduced to various aspects of British culture, to revise and consolidate the structures, functions and vocabulary they have already studied through a story, to has develop writing skills through blog writing

       Materials: PowerPoint presentation, Pupil’s book, Activity Book, flashcards

Тип уроку: урок-повторення .

 

Stages

I. Підготовка до сприйняття іншомовного матеріалу. Preliminaries

  1. Введення в іншомовне середовище. Wаrm up
  2. Привітання. Greeting.

Start the lesson with greeting. Say “Hello”.

Slide 2. Sing the song.

3. Повідомлення теми та мети уроку.

T: Подивіться на  малюнки та спробуйте назвати тему нашого сьогоднішнього уроку.

Отож, сьогоднішня тема «The life of a typical British teenager» («Життя типового Британського підлітка»)

Розгляньте нашу ромашку. Поставте сьогоднішню дату на листочку.  Які з поданих завдань ви б хотіли сьогодні виконувати найбільше?

S: Today I want to……..

4. Підготовча робота. Pre-аctivity

Phonetic exercise. Фонетична розминка.(відео)

You are in groups by 4 persons.(Поділ жеребкуванням перед уроком) It’s your team for today’s lesson.

Let’s train our tongues.

Listen to the phonic rhyme and match pictures on your desks in the correct order.

Goat – coat – goat in the coat – boat – moat –

- Boat on the moat? – Goat on the moat? – Goats don’t float. – Angry goat!

Sorry, goat in the coat!

Let’s try again.

Moat - boat on the moat - goat on the boat in the moat – Happy goat!

In the end…..

The goat in the coat on the boat in the moat!

 

And now let’s read all together in your teams. 

II. Основна частина уроку. Mаin аctivity

          Slide 3.Перевірка домашнього завдання

Your homework for today’s lesson was Ex. G p. 47 in your Workbooks.

Let’s checkup it all together.

Slide 4-7. Work with book.

Our next step it’s some work with books.

First of all, let’s try to understand some short words from our story. Match them with definitions on your desks. (Робота над фразами)

Look at the pictures. What can you guess about Emma’s life?

(Думки дітей, щодо фото)

Listen, read and check your answers

Answer the question according to the flag of your team. (ON WEEKDAYS, ON WEEKENDS) (перелік питань на парту зі слайду)

What time does Emma finish school? At three

What does she do in the evening? She hangs out with friends or watches telly

What time do Emma and her family usually have dinner?They usually have dinner at 7

Do they often eat fish and chips? No, they don’t

Does Emma like fish and chips? Yes, she does

What kinds of food do they eat? They eat a lot of different kinds of food like Indian, Chinese and Italian

Does Emma like Eastenders? No, she doesn’t like it very much

Why does Emma watch it? Because her mates talk about it all the time

What do she and her mates do on Saturday? They go shopping

Which football team is Emma’s brother a big fan of? He’s a big Chelsea fan

What does Emma do on Saturday nights? She usually goes to a friend’s house or she sometimes goes to a concert with her mates

Does Emma usually go out on Sundays? No, she doesn’t

 

    Slide 8. Фізкультхвилинка. Physical activity

 

      Slide 9-11. Work with book.

Read again and answer the questions Ex. B p. 58.

1. What time does Emma go to school? At nine
2. What does Emma watch on the telly? Eastenders
3. Where does Emma go with her brother? She goes to a football match
4. What is Emma’s favourite band? Coldplay
5. Who usually has lunch with Emma’s family on Sundays? Her nan
6. What does Emma do on Sunday evenings? She does her homework and gets ready for school on Monday

     Slide  11-12. Project work

You’ve got some sheets of papers. Let’s try to start some project and make up a short story about Ukrainian teenagers.

      Slide 13. Gymnastic for eyes.

  1. Аssesssment аnd evаluаtion

   

    Slide 14. Reflection.   

Let’s check up your flowers. What is the main colour?

So your mark for today’s lesson is….

  

   Slide 15. Homework

For your homework you need to complete the story about Ukrainian teenagers, about you.

 

Slide 16. Say goodbye.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дрюченко Oксана Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Англійська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 січня 2023
Переглядів
506
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку