Предмет: Алгебра Вчитель: Околіта М. В.
Клас 10
Тема: Функції та їх властивості. Графіки функцій.
Мета: систематизувати та узагальнити знання учнів про функції та їх властивості, удосконалити вміння будувати графіки функцій за допомогою геометричних перетворень; розвивати увагу, розумову діяльність та пам'ять.
Тип уроку: систематизація та узагальнення знань, умінь і навичок.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
- привітання;
- перевірка присутніх учнів і їх готовність до уроку;
Всі присутні учні в класі згуртовуються і діляться на дві команди. у кожній команді повинен бути один учень-лідер і один учень-консультант.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Домашнє завдання перевіряють учні –лідери і –консультанти.
ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.
На сьогоднішньому уроці ми продовжимо вивчати тему «Функції та їх властивості. Графіки функцій». Ви всі зрозуміли, що основним поняттям цієї теми, є функція. За допомогою функції описано багато процесів у хімії, фізиці, а також багато явищ природи. Однозначно, що вивчення цієї теми, а саме поняття «функція» є надзвичайно важливим і потрібним для подальшого вивчення навчального матеріалу.
IV. Застосування та удосконалення знань, умінь та набутих навичок.
Усім учасникам команди надається індивідуальне завдання, відповідно до його рівня навчальних досягнень. Учень-лідер розподіляє такі завдання між учасниками, а учень-консультант допомагає у вирішенні завдання і відповідає на створенні запитання учасників.
Але перед вирішенням завдань, дамо відповідь на декілька запитань.
Що називають функцією?
(Функція — це відповідність, коли кожному значенню змінної х з деякої множини й відповідає єдине значення змінної у.)
Що називають областю визначення та областю значень функції?
(Область визначення функції — усі значення, яких може набувати аргумент функції х. Область значень функції — множина всіх значень функції, яких вона набуває при всіх значеннях х з її області визначення.)
Що називають нулями функції, інтервалами знакосталості?
(Нулі функції — значення аргументу, при яких значення функції дорівнює нулю. Інтервали знакосталості — проміжки області визначення функції, на яких функція не змінює свій знак.)
Завдання для 1-шої команди.
Завдання для 2-гої команди.
Які функції називають зростаючими? Спадними?
(Функцію називають зростаючою на деякому проміжку, якщо кожному більшому значенню аргументу і цього проміжку відповідає більше значення функції.
Функцію називають спадною на деякому проміжку, якщо кожному більшому значенню аргументу і цього проміжку відповідає менше значення функції.)
Що називають графіком функції?
(Графік функції — множина точок (х; у) координатної площини, де у =f(x), x є D (f).)
Якщо дано графік функції у=f(x), аби побудувати графік функції у=-f(x), слід відобразити данийграфік симетрично відносно осі...
(Ох.)
Якщо дано графік функції у=f(x), то щоб побудувати графік функції у=f(-х), слід відобразити даний графік симетрично відносно осі ...
(Оу.)
V. Підсумок уроку.
Урок завершимо таким чином, кожен учень по черзі встає і говорить:
на сьогоднішньому уроці я …
VI. Домашнє завдання.
§1 повторити, вправа 2.2, 2.4, 2.6. стор 16 .