: Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Повість-казка сучасної дитячої письменниці.

Про матеріал
Ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом, повістю-казкою «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» Галини Малик, розвивати вміння учнів виразно читати повість-казку, формулювати і вільно висловлювати свої думки, логічно мислити; сприяти вихованню почуття відповідальності за власні вчинки, дбайливого ставлення до свого життя та життя інших людей.
Перегляд файлу

ТЕМА: Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».      Повість-казка сучасної дитячої письменниці.

Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом, повістю-казкою «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» Галини Малик, розвивати вміння учнів виразно читати повість-казку, формулювати і вільно висловлювати свої думки, логічно мислити; сприяти вихованню почуття відповідальності за власні вчинки, дбайливого ставлення до свого життя та життя інших людей.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Засоби навчання: підручник, ілюстрації
Обладнання: комп’ютер, портрет письменниці,

Методи, прийоми і форми роботи: бесіда, ілюстрації, «Мозковий штурм», слово вчителя, переказування уривків, робота зі словником,

                                                         ХІД УРОКУ:

                                                 Немає нічого більш нестерпного, ніж неробство.

                                                                                                          Чарльз Дарвін



І. Організаційний момент:

ІІ.Мотивація навчальної діяльності:

1. Забезпечення емоційної готовності до уроку

2. Перевірка домашнього завдання

- Навіщо людям сміх? Чи кращий він за сльози?

- Які висновки ви зробили після вивчення казки «Цар Плаксій і Лоскотон » ? 

- Чи насправді сміх подовжує життя?

«Так»-«Ні»

1.У Плаксія було три веселих дочки та веселих три синочки

2.Доньки Плаксія «сиділи, голосили та сопіли, та стогнали та ревли»

3.Цар Плаксій видавав закони, щоб цілий день люди працювали.

4.Дядько Лоскотон був другом Плаксія

5.Капітан Макака хотів допомогти Лоскотону  скинути з трону Плаксія

6.Макака був бридкий,донька царя ще гірша

7.Лоскотона звільнили з в’язниці сини Плаксія

8.Під час весілля доньки й Макаки всі в палаці радісно сміялися

9.Лоскотон залоскотав Плаксія до смерті

10.Після смерті батька доньки й сини стали веселими

11.Лоскотон живе й сьогодні

12.Країна, де жили герої , називалася Сльозоград

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Давайте пояснимо значення записаних на дошці прислів’їв та висловлювання М.Горького.

"Книга вчить, як на світі жити",

"Книга - джерело життя",

"З книгою жити - з добром дружити".

Любіть книгу, вона полегшить вам життя, по-дружньому допоможе розібратися у строкатій і бурхливій плутанині думок, почуттів, подій, вона навчить вас поважати людину і самих себе, вона надихає розум і серце почуттям любові до світу, до людини. (М. Горький)

 (учні дають свої відповіді)

Яке значення має книга в житті людини?

Чи сподобалася вас повість- казка Галини Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».

ІІІ. Оголошення теми, мети і завдань уроку. 

Сьогодні разом з вами ми розпочнемо вивчення творчості надзвичайної української письменниці Галини Малик, а також помандруємо сторінками її казкової повісті «Надзвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Тож запишіть тему нашого уроку: Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Повість-казка сучасної дитячої письменниці.

Чого ви очікуєте від уроку? Про що хотіли б дізнатися?

 

1.Робота в групах

Учитель. До сьогоднішнього уроку ви об’єдналися в чотири групи:

1 група – «Дослідники» (досліджують біографічні відомості про письменницю та її творчість);

2 група – «Актори» (готують інтерв’ю з автором та інсценівку)

3 група – «Народознавці» (готують вислови, приказки, прислів’я  , що стосуються теми уроку

4 група – «Читці» (готують виразне читання за ролями).

ІV. Мотивація навчальної діяльності


Світ казок не лише цікавий та повчальний, а й чарівний, фантастичний. Правда ж, дуже цікаво спостерігати за сюжетами, у яких живуть тварини або казкові істоти. Кожній людині подобається мріяти та фантазувати, тож казка цікава не тільки дітям, а й дорослим. Можливо, тому наші батьки та бабусі так люблять розповідати нам казки. Слухаючи їх, ми відразу уявляємо, як сторіччя тому такі самі казки оповідали своїм онукам наші прапрапрабабусі, вкладаючи у них народну мудрість і власну душу… Цікаво, який фантастичний світ показує нам у своїй повісті-казці «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» Галина Малик? То що, вирушаємо у подорож країною


V. Засвоєння нових знань


Вступне слово вчителя :Галина Малик свого часу сказала:  « Для того , щоб писати для дітей, треба просто бути щасливою людиною...» . А письменниця саме такою і була . Про її життєвий шлях нам розкажуть дослідники

Група«Дослідники»
     Народилася Галина Миколаївна 12 серпня 1951 року у м. Бердянську Запорізької області. 1964 року сім'я переїхала в селище Середнє на Ужгородщині. Дитинство і юність майбутньої письменниці були радісними і спокійними. Вона добре вчилася в школі, мала веселий характер, почуття гумору і... не збиралась бути письменницею. Батько Галини Миколаївни за фахом був агрономом, і його разом із сім'єю направили у Донецьку область працювати на дослідній виноградарній станції. Але Галину Миколаївну завжди тягнуло на Закарпаття, туди, де пройшло її дитинство.

Писати майбутня письменниця почала ще зі шкільного віку. Коли сама стала мамою, почала створювати віршики для своєї доньки. Згодом Г. Малик почала писати казкові повісті для дітей. З персонажами цих повістей весь час трапляються якісь пригоди, відбуваються небезпечні та радісні події.

За повісті «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» та «Подорож у королівство сяк-таків» у 1988 році Галині Малик було присуджено премію імені О. Копиленка. З незвичайними пригодами Алі, невгамовної героїні цих повістей, уже познайомились юні читачі Іспанії, Італії, Франції, Німеччини та інших країн. А за останню повість, яка називається «Злочинці з паралельного світу», Г.М. Малик було присуджено звання лауреата літературної премії імені Лесі Українки 2003 року.

«Незвичайними пригодами Алі в країні Недоладії» зацікавилася Одеська кіностудія і планує зняти мультфільм. Книга друкувалася іспанською, німецькою, угорською, англійською мовами.

Галина Малик є також автором книг: «Пантлик і Фузя», «Пантлик і Фузя сперечаються», «Пригоди Іванка і Беркутка», «Як ти народився» та ін.

Представлення групи «Актори»

Рольова гра «Інтерв’ю з автором»

1.Чи пам’ятаєте ви своє дитинство?

2. Яким було ваше перше знайомство з книгою?

3.Коли ви написали свій перший твір?Як він називався і де був надрукований?

4.Чим ви займаєтеся у вільний час?

5. Які нагороди маєте за свої твори

Учитель.  Отже, ми познайомилися із письменницею, а тепер настав час для казки Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» — першою з трилогії захопливих пригод Алі. (Книжка друга –  «Подорож Алі до країни сяк-таків». Книжка третя – «Третя подорож Алі»)

– Про що розповідається в казці?

– Якою перед нами постає головна героїня казки? (Учні зачитують портрет дівчинки з ІІ розділу казки: «Те, що їй клали на тарілку, вона недоїдала. Те, що давали пити – не допивала. Почне малювати – кине, бо набридло. Почне щось ліпити з пластиліну – кине, бо нудно. Почне вишивати – кине, бо нецікаво. Навіть заплестися їй ні разу не вдавалось до кінця. Заплете одну кіску, а за другу не береться. Так і ходить цілий день – одна коса заплетена, друга – ні. Через це з нею завжди траплялися якісь неприємності»).

Учитель. А ось і Аля завітала до нас.

Рольова гра « До нас завітав герой твору»

Я – Галя. Але тато з мамою називають мене Алею. Я не люблю робити справи до кінця! Все мені набридає. Нещодавно я потрапила до країни Недоладії. Там я зустріла дивних мешканців. Я хочу додому (плаче). Допоможіть мені повернутися.

Учитель.  За якої умови  зможе Аля повернутися додому?

Мозковий штурм

- Подумайте і скажіть, які події казки вам найбільше сподобалися. Чому? (учні роздумують над питанням та дають свої відповіді);
- Подумаймо, про що розповідається у творі? Та чого він нас навчає? (учні дають відповіді). Тож скажіть, якою буде тема та ідея повісті казки. Записати в зошити.
(Тема: змалювання цікавих пригод дівчинки Алі в незвичайній країні Недоладії, де живуть усі недороблені справи. Ідея: возвеличення щирої, сердечної дружби, дбайливого ставлення до свого життя, до інших людей, наполегливості в досягненні поставленої мети.)

Група – «Читці»

Читання казки в особах (розділ ІІІ).

 Група«Народознавці» (готують вислови, приказки, прислів’я, що стосуються теми уроку.

 Дурень той, хто кидає справу на півдорозі й дивиться, роззявивши рота, з боку, що з усього цього вийде.

                                                                                            Шиллер Ф.

  Не відкладайте на завтра те, що можна зробити    сьогодні.
                                                                                             Б. Франклін

Зробиш сяк-так, а вийде ніяк.

Не той молодець, що починає, а той що кінчає.

Маленька праця краща за велике безділля.

Треба нахилиться, щоб з криниці води напиться.

Той, хто з Дитинства знає, що праця є закон життя, то змолоду зрозумів, що хліб добувається тільки у поті чола, той здатний до подвигу, тому що в потрібний день і годину в нього знайдуться воля його виконати і сили для цього.                                                                                                         Жуль Верн
 


V .Закріплення отриманих знань
1. Словникова робота
Зверніть увагу на словничок у підручнику (ст. 111). Тут подані слова, про значення яких варто задуматися, адже їхнє значення не завжди нам знайомо (учні читають словничок).

2. Бесіда
-Як ми вперше знайомимося з Алею?
-Про яку рису характеру свідчить такий опис дівчинки?                                                  -Чи подобається вона вам?
-Як дівчинка потрапляє у Недоладію? Хто її переніс?
-Що незвичайного побачила Аля в Недоладії? Наведіть приклади.
-Хто живе в країні Недоладії? Зачитайте пояснення Недоладька з твору.
-Після якої події Аля подумала: «Виходить, це дуже приємно – розпочату справу доводити до кінця»? Перекажіть цей епізод?  Чому дівчинка так вирішила?
-Як ви думаєте, чому Недочеревик створює таку недосконалу країну?
-Як жилося недоландцям у країні Недоладії до появи Алі?

Виставлення оцінок

VІ. Підсумок уроку
Учитель. Прийшов час прощатися з героями казки і повертатися з цікавої подорожі додому. Кожен з нас мріє потрапити у казку. Хтось створює її для інших, а хтось просто читає. Та сьогодні ми з вами стали свідками того, як маленька дівчинка, яка ніколи не доводила свої справи до кінця, потрапила в казкову країну.З  перших сторінок  твору  ми відразу знайомимося із  тим, як вона живе, чому  не доводить справи до кінця.  Тож, що ми можемо їй побажати? (заповнення квітки побажань: учні на пелюстках записують своє побажання, які потім скріплюють у квітку)

  -Що б ви взяли на згадку про цю мандрівку?

 -Чи було цікаво читати повість і чому?

-У який момент за долю героїні ви переживали особливо?

    -Які сторінки повісті хотіли б перечитати ще раз?

 

docx
Додано
23 лютого 2021
Переглядів
1146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку