Урок позакласного читання. "Є.Гуцало . Лелеченя"

Про матеріал
Урок позакласного читання в 5 класі з використанням інноваційних технологій
Перегляд файлу

Тема уроку: Урок позакласного читання. Євген Гуцало. Оповідання «Лелеченя»

Мета уроку – формувати компетентності:

предметні (знання  про творчість Є. Гуцала, його дитяче оповідання

« Лелеченя»; читацьку активність);

ключові (уміння вчитися: навички пізнавальної діяльності; аналітичне й образне мислення; комунікативні: навички спілкування в колективі; інформаційні: навички роботи з текстом, уміння визначати роль деталі в тексті; соціальні: уміння висловлювати свою думку; громадянські: бережне ставлення до природи; загальнокультурні: загальнолюдські моральні цінності).

Тип уроку: урок позакласного читання

Міжпредметні зв’язки: народознавство, українська мова.

Обладнання: мультимедійна презентація, тексти оповідання «Лелеченя», учнівські ілюстрації.

                                                                  Найпрекрасніше в природі –

                                                                                   відсутність людини.

                                                                                                               Бліс Карман

                                                              Перебіг уроку

ІІ. Оголошення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності (слайд 1)

Слово вчителя

  • Сьогодні на уроці позакласного читання ми аналізуватимемо оповідання Є. Гуцала «Лелеченя». Творчість цього письменника ви вже вивчали.
  •  З яким оповіданням Є. Гуцала ми ознайомилися раніше? (оповідання «Лось»)

 

ІІІ. Робота над темою уроку.

  1. Мікрофон.

- Пригадайте, що ви знаєте про Євгена Гуцала. Поділіться інформацією з однокласниками.

Учитель доповнює відповіді учнів.

 

  1. Ланцюжок.
  • Оповідання «Лелеченя» ви прочитали самостійно. Поділіться своїми враженнями від прочитаного.
  1. Словникова робота ( слайд 2-3)

а) пояснення значень слів стодола, гребінь, щириця;

б) дібрати синоніми до слова лелека.

       4. Народознавча хвилинка (слайд 4)

-  Які повір’я, звичаї, прислів’я, прикмети, пов’язані з лелеками ви знаєте?

Гніздо на хаті віщує щастя і достаток у домі.

Дітей приносить лелека.

Прилетів лелека – весну приніс здалека.

Де лелека водиться, там щастя родиться.

  1. Літературний диктант (слайд 5).
  • 1. Яка пора року описана в оповіданні?
  • 2. Чого очікує природа?
  • 3. Хто головний герой оповідання?
  • 4. Прізвище родини, на хаті якої оселилися лелеки.
  • 5. Кому мусив віднести гусяче яйце Андрійко?
  • 6. Що трапилося з парою лелек, які оселилися на хаті?

          6. Бесіда.

- Чому так названо оповідання?

- Кого чекають люди і природа?

- Чи доводилося вам спостерігати приліт журавлиних ключів? Поділіться своїми враженнями.

- Які почуття переживав Андрійко, спостерігаючи за парою лелек на хаті. Зачитайте цитати.

- Знайдіть у тексті опис єдиного  пташеняти. Чим воно було незвичайне?

- Як автор описав приліт до хати лелечої хмари? Як ви гадаєте, про що радилися птахи?

- Що трапилося з парою лелек після відльоту лелечої хмари?

Хто винен у тому, що на Грипечуковій хаті наступної весни не поселилися лелеки?

- Які висновки ви зробили для себе?

7. Робота в групах (слайд 6)

1 група – скласти план оповідання;

2 група – визначити елементи композиції;

3 група – охарактеризувати образ Андрійка.

8. Презентація учнівських робіт.

9. Робота з ілюстраціями. ( Учні демонструють свої роботи і

та коментують їх).

10. Метод «Прес» (слайд 7)

- За поданою схемою довести, що «Лелеченя» - оповідання.

11. Обери позицію (слайд 8)

- Як ви ставитеся до Андрійка?

- Чи поселяться на хаті Грипечуків лелеки?

12. Робота  з теорії літератури ( слайд 9 )

Виписати з тексту художні засоби

 Очікує все: саме повітря, пронизане лагідною втомою, хати, садки, які простягли догори вузлувате гілля. Очікує верба, що стоїть у лузі, очікують схудлі за зиму стіжки сіна попід хлівами. Очікують посиротілі чорні гнізда – на грабі, що росте на подвір’ї в дядька Мальованого…

ІV. Підсумки уроку

  • Чому навчає нас оповідання Є. Гуцала?
  • Поясніть, як потрібно розуміти слова Кармана, які є епіграфом нашого уроку.

V. Повідомлення домашнього завдання: на основі прочитаного оповідання написати твір-мініатюру «Людина і природа».

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Складенко Тетяна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шадько Галина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 лютого 2021
Переглядів
3403
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку