Генрі Лонгфелло «Пісня про Гайавату».

Про матеріал
Конспект до уроку на тему Генрі Лонгфелло «Пісня про Гайавату». Містить цікаві творчі завдання для дітей.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Генрі Лонгфелло

«Пісня про Гайавату».

Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вінтоняк Л.М.,

вчитель світової літератури

Городенківського ліцею №1 імені Івана Данилюка

 

 

Мета: подати короткі відомості про життя та творчість поета-романтика

Лонгфелло, знавця фольклору індіанців, познайомити учнів з джерелами та історією написання «Пісня про Гайавату», виховувати в дітей гуманістичні та толерантні погляди до інших народів.

Обладнання: тексти поеми, портрет письменника.

Тип уроку: урок-лекція з елементами коментованого читання.

Епіграф:

Америка та весь світ повинні

бути вдячними... за те, що з

глибини віків вилетіла така співуча пташка.

Валт Вітмен

 

ХІД УРОКУ

І. Вступне слово вчителя

В світовій літературі є імена, яким судилося жити в памʼяті багатьох поколінь навічно. Одним із найславетніших творців американської літератури епохи романтизму є талановитий перекладач, літературний критик Генрі Водсворт Лонгфелло. Саме він став тією співучою пташкою, як писав Волт Вітмен, яка гучно твердила всьому світу з глибини віків про мир, злагоду, доброту між усіма народами нашої планети.

II. Оголошення теми та мети уроку

III. Сприйняття навчального матеріалу

1. Розповідь творчої групи про особливість Лонгфелло та його

творчий шлях.

Учень - «історик»

Генрі Лонгфелло жив у той час, коли в Америці процвітало рабство на Півдні, на Заході відбувається варварське знищення корінного населення материка-індіанців. Збільшується пограбування природних багатств країни.

Економічна криза в країні викликає недовіру до уряду.

Романтик Лонгфелло був демократично настроєною людиною, хоча діяльної участі в політичній роботі свого часу не брав. Він розумів свою роль вченого і письменника як провісника і будителя свідомості людей.

Учень - «біограф»

Доля роду Лонгфелло нерозривно пов'язана з Америкою. Його предки по

материнській лінії були серед тих, хто створив цю державу.

Г.Лонгфелло народився в Портленді 27 лютого 1807 року. У сімʼї було 8 дітей. Батько був адвокатом. Хлопця також готували до юридичної карʼєри та його захоплювала романтика далеких подорожей, цікавила історія колонізації Америки.

Навчався в Боудойнському коледжі, де з пристрастю віддався вивченню

класичних мов. З метою поглиблення знань у 1826-1827 роках він подорожує по Європі. Побував у Франції, Англії, Італії, Іспанії, Голландії, Швейцарії, Німеччині.

В 1835-1854 роках професор Лонгфелло читає лекції з середньовічної та

нової Європейської літератури.

Лонгфелло досяг і слави, і багатства, проте шастя не знав. У 1861 році помирає від опіків його кохана дружина. Оправитися від цього удару письменник не зміг до кінця життя. Помер він у 1882 році.

Учень - «літературознавець"

Літературна спадщина Лонгфелло має в своєму списку ліричні вірші,

балади, нариси, поеми.

Книги Лонгфелло виходили майже щороку та головною працею свого

життя сам поет вважав «Пісню про Гайавату», задум якої виник у нього ще в студентські роки і виношував понад 30 років. Писав твір з червня 1854 до 31 березня 1855.

Учень - «бібліограф»

Поезія Лонгфелло привертала до себе увагу багатьох перекладачів.

«Пісня про Гайавату» дійшла до українського читача спершу в

російському перекладі І.Буніна.

2. Начальна гра «Про що говорять дати»

І в. 27 лютого 1807 -

1826 - 1829 -

1835 - 1854 -

червень 1854 р. - березень 1855р. -

1882 p. -

2 в. Прийом «Гронування»

Критично осмислити і виокреслити, ким і якою людиною був Лонгфелло

Поет

мандрівник

реаліст

романтик

мрійник

3. Розгляд випереджувального завдання про джерела та історію написання поеми

Учень - «літературознавець»

В основу поеми «Пісня про Гайавату» лягли індіанські перекази та легенди. Гайавата в них - це вождь і пророк, котрий виступив проти міжусобиць. За це герой був покараний злим божеством Атотархо, який убив 7 дочок Гайавати. Герой став вигнанцем, знайшов чарівний талісман вампум і зустрівся з Деганавидою.

Учень - «фольклорист»

За іншою легендою, Гайавата був людожером, що зʼїв 7 своїх дочок, за що його й вигнали з племені. Він довго блукав лісами поки не зустрів Деганавиду і, зцілений ним, став його спільником. Вони умиротворили

Атотархо за допомогою вампуму та магічної сили Орелда і заснували Велику Лігу ірокезів.

Учень - «історик»

Історичні джерела стверджують, що Гайавата - історична особа, вождь племені, який у XV ст. дійсно заснував Велику Лігу Мирного співіснування Племен.

Учень - «мистецтвознавець»

«Пісня про Гайавату» стала джерелом натхнення для скульпторів, етнографів, літераторів, філологів. Але своє найяскравіше втілення образи поеми знайшли в музичному мистецтві. Одним із перших відгуків на поему стала музика Е.Карет. У 1856р. актриса Джулія Барроу, вперше вдягнувши на сцені індіанський костюм, виконала фрагменти з «Пісні...» в жанрі монологу.

4. Створення проблемної ситуації

Запитання до класу: - Хто такий Гайавата?

5. Розповідь вчителя

Сам Лонгфелло у вступі до поеми писав: «Гайавата - людина дивного походження, яка була послана до індіанців, щоб розчистити їхні річки, ліси, рибальські місця і навчити народ займатися мирними ремеслами. У різних племен він відомий під різними іменами. Найбільш поширене - Гайавата, що означає «пророк, учитель».

6. Жанрові особливості поеми

Це епічна поема, в яких немає ліричних відступів, відсутня авторська

оцінка вчинків героїв. Поема складається з 22 частин і післямови.

7. Виразне читання уривків поеми: «Люлька згоди» (ч. 1), «Дитинство Гайавати» (ч. 3)

IV. Закріплення нового матеріалу

1. Запитання до учнів:

Хто такий Гайавата?

Яким він постає у вашій уяві?

Які подвиги здійснив герой?

2. Навчальна гра «Найкмітливіший»

Що означає вислів «запалити Люльку Згоди»?

Які народи брали участь в раді?

Якими постами перед Гітчі-Маніто вожді різних племен (зброї, очі, серця)?

Зачитайте цитати з твору.

V. Підсумки вивченого на уроці

1. Заключне слово вчителя.

У кожного народу своя історія, своя писемність, але обʼєднує їх одне:

земля - спільна, колиска людства. Тож бережімо її як святиню.

VI. Домашнє завдання

Індивідуальні творчі завдання.

Вивчити уривок з поеми напам'ять.

docx
Додано
22 травня
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку