Геоекологічна ситуація в Україні

Про матеріал
Характеристика основних забруднювачів навколишнього середовища; формування практичних навичок роботи з картою «Загальне забруднення навколишнього середовища України», визначення негативного впливу Чорнобильської АЕС на здоров'я населення України; удосконалити практичні вміння: відбору, необхідної інформації, аналізу й систематизації, вираження своїх думок й ідей, захист своєї позиції, формування проблемних питань.
Перегляд файлу

Тема: Геоекологічна ситуація в Україні.

Мета: систематизувати знання про основні забруднювачі навколишнього середовища; сформувати практичні навички роботи з картою «Загальне забруднення навколишнього середовища України», визначити негативний вплив Чорнобильської АЕС на здоров'я населення України; удосконалити практичні вміння: відбору, необхідної інформації, аналізу й систематизації, вираження своїх думок

й ідей, захист своєї позиції, формування проблемних питань.

2. Розвивати пізнавальні інтереси, уміння встановлювати причинно-спадкоємні зв'язки, навички спілкування, уміння чітко формувати свої думки й поважати думки співрозмовника.

3. Виховувати: особистість, повага, порядність, патріотизм, організованість, самостійність, почуття колективізму.

Обладнання: таблички представників відповідних урядових структур, ігрові атрибути – мікрофон, мультимедійна установка, презентації, підручник, зошит, атлас.

Тип уроку: нестандартний, вивчення нового матеріалу.

Форма уроку: симпозіум.

Хід уроку.

І. Організаційна частина.

Створення робочого настрою, учитель організовує робочі місця, перевіряє наявність підручників, зошитів.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Підготовка до сприйняття нової теми.

Зверніть увагу на тему уроку «Геоекологічна ситуація в Україні», перш ніж перейти до розгляду теми, я б хотіла дізнатися як ви вважаєте. Як ви ставитеся до стану навколишнього середовища? (відповіді учнів). Давайте це обговоримо у формі гри «Відкритий мікрофон».

 ІІІ. Мотивація. .

Дійсно навколишнє середовище має важливе значення в житті людей. Я пропоную обговорити більш детально дане питання й провести симпозіум. Згадаєте, що означає поняття симпозіум? (відповіді учнів).  А зараз ми перейдемо до обговорення важкої екологічної ситуації, що зложилася в нашій країні й від якої страждає населення. Ситуація дуже складна, вирішувати її необхідно негайно, тому що ви учні ми проведемо наш симпозіум у формі гри і я послухаю вашу думку. Ви одержали д/з підготуватися до уроку симпозіуму.  Поруч зі мною перебувають наші гості:

  1. Міністр екології (прізвище, ім'я учня)
  2. Начальник держкомітету гідрометеорології
  3. Міністр охорони здоров'я
  4. Народний Депутат Верховної Ради України
  5. Юрист.

У роботі симпозіуму беруть участь фахівці й журналісти. На минулому уроці ви визначилися за бажанням хто буде працювати, у якій групі. Назвіть ваших лідерів.

ІV. Оголошення теми й навчальних цілей.

Сьогодні тема, з якої ми познайомимося «Геоекологічна ситуація в Україні». Вважаю, що очікуваними результатами будуть ваші знання, а саме: ви повинні засвоїти поняття «геоекологічна ситуація», проблеми які встановилися в нашій країні, спробуєте знайти шляхи виходу із цієї ситуації. Перед вами правила роботи в групі і я хочу вам нагадати, щоб ви їх строго дотримувалися. Давайте згадаємо які правила роботи в групі.(відповіді учнів).

V. Вивчення нового матеріалу.

Учитель. Скажіть, що таке геоекологічна ситуація?

Учитель.  Пропоную нашим журналістам за допомогою моєї презентації прокоментувати геоекологічні проблеми нашої країни.

Учень1 Я думаю, що високий рівень забруднення атмосферного повітря  відбувається внаслідок промислових викидів. Особливо високий рівень забруднення повітря мають Донецький і Придніпровський райони.

Учень2. Я, уважаю що всі великі ріки України дуже забруднені. Наші ріки й водоймища можуть у майбутньому перетворитися в таблицю елементів Менделєєва.

Учень3.  А порушення рівноваги у верхніх шарах літосфери може привести до активації несприятливих фізико-географічних процесів - зсувам, карсту, просіданню, провалам, підтопленню.

Учень4. Я думаю, що за останнє десятиліття істотно змінилася якість ґрунтів, зменшилася якість, збільшилося забруднення.

Учень5. Я вважаю, що катастрофа на Чорнобильської АЕС принесла трагедію для нашого народу, пройшло вже 23 роки, але наслідку настільки порушили екологічна рівновага, багато з людей хворіють і вмирають, у тому числі й маленьких дітях.

  Учитель. Про  трагедії, що відбулася на  Чорнобильської АЕС, ми будемо говорити більш детально на годині спілкування  «Дзвони Чорнобиля»,  що у нашому класі пройде 26 квітня.

  Шановні учасники симпозіуму, це проблеми нашої країни й прокоментувати я пропоную міністрові екології.

Міністр екології. Наше міністерство проаналізувало, які фактори впливають на навколишнє середовище. По-перше негативний техногенний вплив на природне середовище нашої країни спричиняється відсутність геоекологічної політики в розвитку промисловості, сільського господарства й різних видів будівництва. По-друге до негативного впливу можна віднести неекологічні технології природокористування. По-третє Основним джерелом забруднення атмосферного повітря є металургія, енергетика, вугільна й хімічна промисловість. Детальну інформацію про забруднення повітря більших міст вам надасть начальник держкомітету гідрометеорології України.

Начальник Держкомітету гідрометеорології України. Наш відділ підготував вашій увазі презентацію «Забруднення атмосферного повітря в Україні». Наші фахівці провели моніторинг, що показує, що 49 міст Україні мають перевищену концентрацію шкідливих речовин в 1,5 - 5 разів.

 

Фахівець1. Основні джерела забруднення підприємства металургії, енергетики, вугільної й нафтохімічної промисловості. Високий відсоток забруднення мають підприємства Донецька, Горлівки, Єнакієве, Макіївки, Маріуполя, Краматорська, Луганська, Запоріжжя, Дніпропетровська.

Фахівець2. Забруднюють атмосферу також автотранспорт, у результаті цього атмосферні опади стали небезпечними. Більша ймовірність випадання кислотних дощів. Ми провели дослідження, що показало, що дуже забруднюють атмосферу ТЕС.

1 Бурштинская - 85тис. тонн викидів.

2. Луганська - 50 тис. тонн викидів.

3. Запорізька - 71 тис. викидів.

Учитель. Ви зовсім праві, ви провели наукове дослідження, що показує наскільки забруднене навколишнє середовище нашої країни.

А зараз я звертаюся до журналістів, які підготували репортаж про екологічну ситуацію в нашому місті.

Журналісти. Ми пропонуємо вашій увазі презентацію «Дорогами нашого краю».

 Журналіст1. Природа дає людині харчування. Вітер і сонце, ліс і вода доставляють нам загальну радість, формують характер, роблять його м'якше, добріше. Ми нерозривно пов'язані із природою тисячами ниток. Від стану природи залежить життя людини. Наша презентація спрямована до жителів міста «Зберегти природу - зберегти життя».

Журналіст2. Ми провели журналістське розслідування в ході, якого ми встановили, що проблема в нашому місті назріває й вирішувати її потрібно негайно:

  1. на мікрорайоні ми зафіксували -  5 несанкціонованих смітників;
  2. по вулиці Георгіївського -  3 несанкціоновані смітники;
  3. по вулиці Ульянових - 4 несанкціоновані смітники.

Цей рік оголошений роком чистоти й ми діти 21 століття майже непомітно для себе виявляємося свідками й винуватцями змін нашого навколишнього середовища. Тому призиваємо вас шановні учасники задуматися про екологічну ситуацію, що зложилася в нашому місті.

Учитель. А який висновок із цього напрошується? Як змінити ситуацію можна в нашому місті?

Відповіді учнів.(впливає на здоров'я)

Учитель. Сьогодні на симпозіумі присутній міністр охорони здоров'я. А що про це думають у міністерстві охорони здоров'я? Запрошую до виступу міністра  охорони здоров'я

Міністр охорони здоров'я. У міністерстві є відповідна інформація на сьогоднішній день стан здоров'я населення України можна характеризувати, як незадовільне. Населення нашої країни страждають такими захворюваннями: онкологічні - 40%, алергійні - 85%, цукровий діабет - 45%. Великий вплив на природне середовище зробила катастрофа на Чорнобильської АЕС. Дуже важко очікувати швидких змін і це вимагає більших грошей. Екологічні проблеми потрібно вирішувати - органами влади.

Учитель. А зараз ми дамо слово представникові влади, що він думає із цього приводу.

Депутат Верховної Ради. Ці питання неодноразово обговорювалися на засіданнях Верховної Ради України. Здійснювалося оцінювання забруднення території України по різних сумарних показниках і створена карта «Забруднення навколишнього середовища» (демонстрація). У результаті виділені такі регіони:

  1. екологічно комфортні території з невеликим перевищенням норм забруднення (Захід України)
  2. екологічно некомфортні території з перевищенням припустимих норм (, центр, південь, північ)
  3. екологічно дискомфортні території з дуже більшим перевищенням припустимих норм (схід).

Журналіст. У мене виникло запитання, цікаво довідатися, які ще державні документи є щодо охорони навколишнього середовища.

Учитель. Я думаю професійно відповість на це питання може представник юриспруденції.

Юрист. У перші роки незалежності в Україні був прийнятий закон про охорону природних ресурсів й їхньому раціональному використанні. Перевага промислових гігантів вимагає більших грошей. Необхідно виховувати в громадян дбайливе відношення до навколишнього середовища. Для детального ознайомлення із законами по даному питанню можна скористатися сайтами Інтернет.

VІ. Підсумки.

 Учитель Шановні учасники симпозіуму давайте підіб'ємо підсумок нашої наради. Які ви можете запропонувати шляхи рішення екологічних проблем. Для того,  щоб ми визначили ці шляхи я пропоную скористатися переліком питань, які перебувають у вас на парті для того, щоб вибрати самий головний напрямок.

  Звертання до журналістів (до лідера) хто у вас буде давати відповідь.

Журналіст. Ми пропонуємо, необхідно використати нові вдосконалені технології, які не несуть небезпека для людей. Повинна виробляється комплексна переробка сировини й утилізація відходів.

Фахівці обіг  (до лідера) хто у вас буде давати відповідь.

Ми вважаємо, що необхідно вдосконалити державне законодавство про відповідальність підприємств і приватних осіб за принесений збиток навколишньому середовищу. Ми хотіли, щоб у нашої був уведений спецкурс «Раціональне природокористування» й інші екологічні спецкурси й факультативи, щоб більше довідатися про навколишнє середовище.

 Учитель. А зараз давайте запишемо шляхи рішення в зошит. Презентація додаток 4.

VІІ Домашнє завдання. Написати твір – есе «Збережемо свій рідний край»

doc
Додано
15 листопада 2020
Переглядів
765
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку