Практична робота
Спостереження за погодою і опрацювання зібраних матеріалів: складання графіка температур, Харківської області
Мета: формувати в учнів вміння і навички опрацювання матеріалів спостереження за погодою, продовжувати спостереження за погодою та складання опису погоди.
Обладнання: календар погоди, лінійка, олівець.
1. Використовуючи дані таблиці, побудуйте лінійну діаграму ходу температур:
Показник |
|
Місяць |
середня |
амплітуда |
|||||||||||
Середня температура повітря, оС |
І в |
10 |
11 |
15 |
18 |
20 |
22 |
27 |
26 |
22 |
18 |
15 |
10 |
|
|
Середня температура повітря, оС |
ІІ в |
-6,9 |
-5,4 |
-0,9 |
8,9 |
15,6 |
18,7 |
20,3 |
19,4 |
14,2 |
7,9 |
1,5 |
-3,1 |
|
|
Який варіант відповідає Харківській області? Довести
________________________________________________________________________________________________
2. Побудуйте стовпчикову діаграму середньорічної кількості опадів, користуючись даними таблиці:
Місяці |
|
С |
Л |
Б |
К |
Т |
Ч |
Л |
С |
В |
Ж |
Л |
Г |
Річна кількість |
середня |
Кількість опадів, мм |
І в. |
220 |
180 |
150 |
80 |
50 |
40 |
50 |
80 |
100 |
150 |
200 |
190 |
? |
|
Кількість опадів, мм |
ІІ в. |
44 |
33 |
28 |
36 |
45 |
54 |
58 |
51 |
42 |
35 |
45 |
49 |
? |
|
Який варіант відповідає Харківській області? Довести
______________________________________________________________________________________________
3. За даними таблиці накресліть розу вітрів:
Напрямок вітру |
|
Пн. |
Пн.-Сх. |
Сх. |
Пд.-Сх. |
Пд. |
Пд.-Зх. |
Зх. |
Пн.-Зх. |
Без вітру |
Кількість днів (січень) |
І в. |
7 |
6 |
3 |
2 |
1 |
2 |
3 |
7 |
- |
Кількість днів (липень) |
ІІ в. |
1 |
1 |
4 |
6 |
8 |
5 |
4 |
2 |
- |
Проаналізуйте розу вітрів. Вітри яких напрямків переважали впродовж місяця і чому?
______________________________________________________________________