Географічне положення Атлантичного океану. Дослідження. Будова та рельєф дна

Про матеріал
Мета: поглибити та систематизувати знання учнів про Атлантичний океан, сформувати в учнів уявлення про історію дослідження океану; продовжити формування практичних навичок учнів щодо складання порівняльних характеристик географічного положення океанів; продовжити розвивати навички роботи з контурною картою, позначення на контурній карті географічних об’єктів і основних форм рельєфу дна Атлантичного океану, сприяти вихованню всебічно розвиненої особистості, досвіду демократичної та толерантної поведінки, пізнавальної активності та самостійності.
Перегляд файлу

Тема.  Особливості географічного положення та кордони океану. Спільні та відмінні риси в географічному положенні Атлантичного й Тихого океанів. Дослідження Атлантичного океану. Будова та рельєф дна

Мета: поглибити та систематизувати знання учнів про Атлантичний океан, сформувати в учнів уявлення про історію дослідження океану; продовжити формування практичних навичок учнів щодо складання порівняльних характеристик географічного положення океанів; продовжити розвивати навички роботи з контурною картою, позначення на контурній карті географічних об’єктів і основних форм рельєфу дна Атлантичного океану, сприяти вихованню всебічно розвиненої особистості, досвіду демократичної та толерантної поведінки, пізнавальної активності та самостійності.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: фізична карта світу, півкуль, підручники, атласи, контурні карти, довідник учня.

Опорні та базові поняття: гідросфера, Світовий океан, море, протока, затока, острів, півострів, рельєф, жолоб, шельф, географічне положення, межа, дослідження, експедиція, океан, дно океану, шельф, підводний хребет, дослідження.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Прийом «Аукціон»

Учні називають та показують на карті географічні об’єкти океану (хто називає і показує більше – отримує додаткові бали).

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

1. Прийом «Географічна розминка» (робота в парах)

Учні ставлять один одному запитання щодо номенклатури Тихого океану.

2. Прийом «Географічний диктант»

 Яке море омиває береги двох частин світу?

 Найпівнічніше море Тихого океану в Східній півкулі.

 Назвіть моря, у назві яких присутня назва держави.

 Протока, що з’єднує два океани, два моря і водночас розділяє два материки, дві частини світу й дві країни.

 Який канал розділяє одну з частин світу та з’єднує два океани?

 Найглибша западина світу.

 Найбільший за площею океан.

 Які материки омиває Тихий океан?

 Найбільший острів Тихого океану.

 Які течії рухаються уздовж екватора в обох півкулях?

 За допомогою якої течії можна обплисти навколо земної кулі?

 Які острови Тихого океану розташовані в Західній півкулі й перетинаються Північним тропіком?

Самоперевірка

IIІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Учитель. З давніх часів європейці плавали водами Атлантичного океану задовго до епохи Великих географічних відкриттів. У наш час Атлантика не втратила свого значення: її просторами пролягають найважливіші шляхи сполучення між континентами, тому рух на них найінтенсивніший. Мабуть, це найбільший вивчений науковцями океан, адже саме в його водах проводиться більшість наукових досліджень. Протягом двох уроків ми будемо знайомитися з природою Атлантичного океану, визначати його особливості та порівнювати з Тихим океаном.

IV. Вивчення нового матеріалу

За блоками в групах (учні працюють з підручником, атласом, енциклопедіями, довідниками).

Блок № 1

Вивчення географічного положення Атлантичного океану, порівняння його з географічним положенням Тихого океану за планом (див. довідник учня).

Висновок. Назвати спільні та відмінні риси географічного поло­ження.

Блок № 2

Користуючись підручником, довідником, енциклопедією визначають основні періоди дослідження Атлантичного океану, дають коротку характеристику та роблять висновок.

1. І-й період — з давніх часів до 1749 р.,

2. ІІ-й період — 1749–1873 рр.,

3. ІІІ-й період — 1873 — наш час.

Висновок. Метод «Прес» (висловлюється власна думка, прояснюється точка зору, позиція — «Я вважаю, що...»; обґрунтування — «...тому, що...»; приклад — «...наприклад...»; висновок — «...тому, що...»). Блок № 3

Вивчення будови та рельєфу дна.

1. Користуючись фізичною картою, підручником, визначте, які форми рельєфу переважають в Атлантичному океані.

2. Закономірності поширення основних його форм.

3. Знайдіть на карті океанів Серединно-Атлантичний хребет та визначте явища, пов’язані з цією зоною.

4. Назвіть найбільші острови Атлантичного океану та зазначте їх походження.

5. Визначте глибоководні западини.

Висновок. Назвати основні особливості рельєфу дна. 

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Прийом «Географічний практикум»

Нанести на географічну карту номенклатуру Атлантичного океану.

2. Прийом «П’ять речень»

За допомогою п’яти речень сформулюйте головні думки про океан.

VІ. Підсумок уроку

Учні складають кросворд за темою уроку (робота в парах).

VІІ. Домашнє завдання

 Опрацювати текст параграфа.

 Нанести географічну номенклатуру на контурну карту.

 Скласти кросворд.

 Підготувати повідомлення про клімат, органічний світ, природні ресурси.

doc
Додано
13 червня
Переглядів
114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку