«Вільнянська спеціальна загальноосвітня школа – інтернат»
Запорізької обласної ради
Позакласний виховний захід з географії
Географічне свято « Посвята в юні географи»
для учнів 6 класу
Підготувала та провела
вчитель географії
Івженко Валентина Петрівна
Мета: підвищити інтерес в учнів до подальшого вивчення географії, створювати ситуацію успіху, розширювати кругозір;
розвивати вміння працювати в команді;
виховувати почуття товариськості, дружби, взаємодопомоги, підтримки, сприяти зміцненню класного колективу на основі спільної діяльності.
Тип заходу: позакласна робота з географії.
Форма заходу: гра - вікторина
Учасники: учні 6 класу, дві команди по 8 чоловік. Обирається капітан команди. Конкурс проводить вчитель географії, допомагають учні старших класів. Вибирається журі.
Обладнання: презентація, дидактичні картки для конкурсу, чорний ящик, музичний супровід.
І конкурс РОЗМИНКА
II конкурс КАРТОГРАФІВ (склади із пазлів карту України) ( додаток)
IV конкурс ЩО В ЧОРНОМУ ЯЩИКУ?
VІ конкурс ЗНАЙДИ ПАРУ
Епіграф:
(Грає весела музика. Команди шестикласників входять до зали в колоні по одному, з емблемами команд)
Ведучі :
1 – й ведучий:
Гей хлоп’ята і дівчата
Всіх запрошуєм на свято
2 – й ведучий:
Тільки ви не забувайте
Тільки добре пам’ятайте:
1 –й ведучий
Свято це не зовсім звичне,
Бо воно…
Разом: Географічне!
Сьогодні між командами змагання:
Але нехай не буде тут образ
1 -й ведучий:
Ми шлемо вам наші вітання
Вже починати змагання час!
Вчитель:
Неосяжна наша планета. На ній розкинулись моря і океани, рівнини і гори, блакитні плеса озер і річок. Буйні зелені гаї і діброви. Усе це вивчає ГЕОГРАФІЯ, одна із найцікавіших і найдавніших наук. Майже 5000 років вона займається описом материків і океанів, вивчає населення земної кулі.
Минуло пів року, як ви познайомилися з цією величною наукою. За цей час ви познайомилися із дослідниками , відправлялися у навколосвітні подорожі, навчилися орієнтуватися за сторонами горизонту, вмієте складати план місцевості. А сьогодні я вас усіх рада бачити на географічному святі «Посвята в юні географи».
Для привітального слова я запрошую НАУКУ ГЕОГРАФІЮ,
( входить дівчина- старшокласниця)
Наука Географія:
Лунає хай географам хвала
Від них у школі користь немала
Що ж Географія – наука не проста
Ти маєш знати села і міста.
Рівнини, гори, ріки і моря
І як природу треба берегти;
Де водяться, чим живляться кити.
Де добувають золото, графіт;
Як відрізнити мармур і граніт;
Із чого сталь отримав сталевар;
Скільки зерна молотять на гектар;
Які народи в Африці живуть?
Ще сто разів Чому?, Коли? і Де?
На всі географ відповідь знайде.
У цій залі вітаємо щиро
Зичимо щастя, здоров’я і миру.
Ми ініціативні, рішучі, доброзичливі, активні, наполегливі. Вас вітає команда «Мандрівники»
2 – команда:
Ми прибули позмагатись. Ви із нами познайомтесь. Наші думки поважайте. Що не так, то – вибачайте. Ми команда дружна. Ділим дружбу пополам, як екватор Землю. Вас вітає команда «Екватор»
Вчитель: Ну, що ж ми розпочинаємо! Для того, щоб наша гра пройшла в дусі змагання і її результати були оцінені, хочу представити вам склад журі:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Географія. А чи знаєте ви, хто може бути географом?
1 ведучий.
Географом може бути той,
Хто палко любить свою Вітчизну,
Береже і шанує природу,
Пізнає і вивчає свій край.
Хто не боїться ні вовка, ні рюкзака,
Хто любить кашу з димком,
Хто може в дощ співати,
Хто знає, що таке дружба.
Географія. Добре. Та спочатку перевіримо, чи варто вас прийняти.
2 ведучий
З цього року ви вперше почали вивчати науку географію. Вона відкриє для вас цікавий й захоплюючий світ.
1- й учень
На світі безліч є наук цікавих.
Я вчитиму колись багато з них.
Та є одна, якою точно знаю,
Захоплюся й полюблю назавжди.
2 й учень
Із нею маю добре подружитись.
Куди не кинься — треба її знать,
Щоб гарно жити й на відмінно вчитись,
Навіть для того, щоб відпочивать.
Наука ця відома вам усім,
Та я ще раз про неї розповім.
Хто хоче знать планети біографію,
Вивчає хай предмет цей — географію!
3-й учень
Географія чудова, Енергійна і жива.
Озирнись лише довкола,
Глядь, які навкруг дива...
Ріки, гори, полонини,
Айсберги, ліси, долини,
Флора й фауна усюди.
І повинні знати люди,
Як природу не любити,
Буде важко у світі жити.
4-й учень
Книгу, атлас, каргу я дістану,
Які цікаві назви й сторінки!
Ви з ними станете товаришами.
Вони найкращі вам помічники.
5-й учень
Географія цікава.
Мандруватимете ви
На моря і Океани,
Пречудові острови.
Ви вже знаєте, напевно,
Кругла наша є Земля.
Й обертається щорічно Навкруг Сонечка вона.
6-й учень
Летиш у космосі холоднім,
Моя плането голуба,
І хто зна, як тебе назвати,
Чи ти Земля чи ти вода?
Моя плането, ти — Земля,
Тебе інакше не назвати.
Ти — Сонця любляча дочка,
Небесне тіло негаряче.
7-й учень -
Орбіту, як і всі планети маєш.
По ній в Галактиці літаєш
Навколо Сонця — жовтої зорі,
Що шле здалека промені свої.
Вирує на тобі життя,
Бо життєдайна є вода.
І киснем — газом атмосфери,
Природа дихає жива.
8-й учень
Вам цікаво, звісно, всім Звідки птахи навесні
Прилітають і куди Відлітають восени.
Чому в гір гострі вершини,
А на них не тане сніг?
І чому живуть пінгвіни
Там, де з вас ніхто б не зміг?
9-й учень
Де беруть початок ріки?
І куди біжить вода?
Чом весну зміняє літо?
Осінь змінює зима?
Де літа колібрі-пташка?
Як будує Дім мурашка?
Чи мігрують крокодили?
Де живуть слони й горили?
Чому взимку снігу повно?
Чому є в нас день і ніч?
і усе це, безумовно.
Географія вивчає!
1 ведучий
Хто із нею помандрує.
Той дізнається про все.
Звідки вітер до нас дує.
Чому Сонечко встає.
Загубився раптом в лісі?
Не хвилюйся, пішохід.
Візьми компас й подивися,
Де є північ, захід, схід.
2 ведучий
Якщо зараз ти не знаєш,
Як ці напрямки знайти,
Географія цікава
Розтлумачить і навчить,
Вам знання цього предмета
Не зашкодять у житті.
Ведучі разом: Тож старанно і завзято Географію вивчайте!
І конкурс «РОЗМИНКА»
( Команди по черзі відповідають на запитання.За кожну правильну відповідь –1бал)
1. Що в перекладі з латини означає слово «географія» ? ( опис Землі)
2. Скільки материків існує на Землі? (шість)
3. Скільки океанів на землі? Назвіть їх (чотири)
4. Які частини світу існують на Землі? ( Америка, Африка, Азія, Європа, Австралія, Антарктида)
5. Що відноситься до живої природи? (Це рослини, тварини, люди. Усе живе що розвивається, росте, розмножується, дихає, живиться, відмирає )
6. Що відноситься до неживої природи? (Це Сонце, Місяць, зорі, Земля, повітря, вода)
7. Чого на Землі більше – суходолу чи води? (води)
8. Що таке орієнтування? (визначення свого положення відносно сторін горизонту)
9. Назвіть столицю України? (Київ)
10.Як називається наш обласний центр? (Запоріжжя)
11.Об’ємна модель Землі? (Глобус)
12.Найменший океан?(Північний Льодовитий)
13. Які гори знаходяться на території України?
14.Як називають умовну лінію, де небо сходиться з землею? (Горизонтом)
15.Яким кольором на карті позначають гори? (Коричневим)
16.Яка найбільша річка в Україні? (Дніпро).
17.На якому материку ми живемо? (Євразія)
18. В якій частині світу знаходиться Україна? (Європа)
II конкурс КАРТОГРАФІВ (склади карту)
Два комплекти розрізаної карта України роздаються учням двох команд. Перемагає та команда, яка швидше складе карту. Перші, хто закінчить виконувати це завдання, то повинні підняти руки вгору.
ІІІ конкурс «ОБРАЗОТВОРЧИЙ»
Два учні з команд малюють те, що написано в картці, а інші гравці команди повинні вгадати.
Картки із завданням:
1.Компас
2.Термометр
3.Виверження вулкана ( можна використати будову вулкана - магма, жерло, кратер, лава).
4.Схема гори (можна використати схему гори – підніжжя, грунт, пологий схил, крутий схил, вершина)
IV конкурс ЩО В ЧОРНОМУ ЯЩИКУ?
1. Дерево – національний символ України. Воно освячується у церкві й зберігається, як засіб від злих сил. (Верба).
2. Кущ, оспіваний в українських народних піснях, як символ дівочої краси. (Калина).
3. Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник).
4. Національний символ, який дівчата одягають на голови в свята. (Вінок).
5. Її індіанці називали «папа». А іспанський мореплавець писав « Папа – це особливий рід земляних горіхів. В Європу її завіз іспанський пірат. Довгий час милувалися лише її квітами, прикрашали ними одяг, а жінки ще й зачіски. Спочатку її їли сирою, тому вона не дуже подобалась. Інколи замість підземних бульб споживали насіння – зелені бульбочки , що росли на бадиллі, й нерідко отруювались ними. Але минув час і один раз скуштувавши її, люди вже не могли відмовитись. Люблять її печену, варену
КАРТОПЛЯ
6. Перше знайомство з квіткою відбулося в Південній Америці. Золотаву квітку індіанці вважали дарунком небесного світила. В 1510 році її завезли в Іспанію.Там гостю зустріли з почестями , посадили в ботанічному саду а коли квітка розквітла, захопленню усіх, хто її бачив ,не було меж. Золотисті голівки її прикрашали клумби, а насіння хоч і дрібне стало улюбленим ласуванням А через 100 років стало відомо що із неї можна мати олію.
СОНЯХИ
V конкурс ВІДГАДАЙ ЗАГАДКУ « Загадку відгадай, розумнішим ставай»
( Командам по черзі загадуються загадки по темі. За кожну правильну відповідь – 1бал)
1.З небесної діжки
Крижані горішки
На землю упали
Шкоди нам завдали. (Град).
2.Він скрізь: у полі і в саду,
А в дім не попаде,
І я тоді лиш з дому йду,
Коли вже він не йде. (Дощ).
3.Він шепоче: «Шу-шу-шу…
Листя обірвать спішу.
З ним я у осіннім гаї
У таночку покружляю». (Вітер).
4.Коли це буває,
Що клен запалає?
А приходив морозець
Та повіяв вітерець,
Весь вогонь на землю впав,
Зовсім клен без листя став. (Восени).
5.Що за перли у траві
Ранком світять мов живі?
У природі чудеса
З ночі випала … (Роса).
6.Біла скатертина всю землю вкрила. (Сніг).
Та що це, сон?
- Сад цвіте!- гука Антон.
- Білий цвіт он на калині…
Та ми знаєм, що це… (Іній).
на південь і на північ дивлюсь,
якщо зі мною підеш, –
назад дорогу легко знайти. (Компас)
скажи, що це за диво:
і видно край, але дійти
до нього неможливо. (Горизонт).
10. Це зображення умовне,
а ньому знаків повне.
Невелика то ділянка,
Видно горбик там чи ямка,
мішаний чи хвойний ліс,
чи ставок, чи вже заріс,
(певно водяться там жаби),
все зображено в масштабі. (План)
11. Різні розміри я маю,
Форму кулі зберігаю,
На підставці, на осі,
Обертають мене всі. (Глобус)
12. Зменшувати площину
Винайшли величину.
В кілька раз вона дає
Відстань меншу, ніж як є. (Масштаб)
13. Взяли аркуш, розграфили,
Позначками весь покрили.
Різні всі там кольори.
Рамку також провели. (Географічна карта)
14. Щоб по світу мандрувати,
Ми його повинні знати.
Перший глобус він створив,
Цим повагу заслужив. (Мартін Бехайм)
VІ конкурс ЗНАЙДИ ПАРУ
( Робота з картками на відповідність. Вчитель заздалегідь готує роздатковий матеріал - картки з визначенням терміна і малюнком до нього. Учні повинні підібрати пари).
|
Прилад, для визначення сторін горизонту. |
|
Це об'ємна модель Землi |
|
Внутрішня будова Землі |
|
Безперервний процес переміщення води з океану на суходіл через атмосферу і з суходолу в океан. |
|
Це постійний потік води, що тече заглибиною, яку називають річищем, або руслом. |
|
Це ділянки земної поверхні, що підносяться на значну висоту над прилеглою місцевістю. За висотою вони поділяються на низькі, середні й високі. Вершини високих цих форм Землі покриті снігом. |
|
Це досить великі простори рівної місцевості. Вони бувають плоскі й горбисті. |
|
Це зменшене в багато разів зображення земної поверхні на аркуші паперу за допомогою умовних кольорів і знаків |
Вчитель:
Ось і закінчилась наша гра!
Підвести підсумок прийшла пора
Що ж, друзі, ви не лінуйтесь-
Та гарнесенько навчайтесь!
Знання потрібні завжди-
Без навчання нікуди!
Наше завдання – не таємниці земні відкрити.
Наше завдання – хоча б трохи
До них інтерес пробудити!
І вас за активність у грі хочемо нагородити.
Підбиття підсумків.
(Журі оголошує підсумки змагання. Оголошує результати. Нагороджує переможців. Всім учням присвоюється звання «Юний географ.»
Нагородження команд та вручення кожному Сертифіката «Юного географа»)
1 ведучий: Скінчився час випробувань,
Нам до душі наш рівень знань.
Та ще багато треба взнати,
І географію вивчати!
2 ведучий Ми врахували всі ваші старання
Ви гідно пройшли усі випробування
Не треба, друзі, вже переживати
Настав вже час усіх вас привітати.
Географія: Від імені наук я вас вітаю!
І почесні емблеми всім вручаю!
(Географія з ведучими приколює на груди кожномк вирізану із картону форму серця червоного кольору зі словами: «До природи можна торкатися тільки серцем!».)
(Повернувшись на місця, шестикласники складають клятву:
Ми, юні географи,
Перед лицем географічних наук
І своїх товаришів обіцяємо:
Завжди любити свою Батьківщину,
Поважати науку Географію,
Берегти і любити природу,
Пізнавати свій край.
І докласти всіх знань,
Щоб зробити його ще кращим!
Учитель До слова запрошуються десятикласники, цьогорічні випускники
Десятикласники. Дорогі наші молодші друзі, юні географи. Вітаємо вас із величною подією у вашому шкільному житті, посвятою в географи. Пам'ятайте, багато наук вивчає учень за роки навчання в школі, та географія — це єдиний предмет із шкільних дисциплін, що вивчає природу й суспільство в їх взаємозв'язку.
Географія — це наука життя.
А нам доведеться кожному в житті
Самим без компаса усім довести,
Що шлях свій маємо самі знайти.
Ми скоро вийдемо зі стін школи, попереду в нас життя, шукатимемо кожен свою стежину, а тим, хто залишається, ми передаємо цей дороговказ.
(Майбутні випускники передають шестикласникам символічний знак у вигляді глобуса, на якому основний напрям показує на географію.
Я географ!
Десятикласник
У казках, бувало, старий стовп Казав богатирям:
Підеш направо — згине кінь,
Наліво — згинеш сам,
А прямо — успіх жде тебе На всій твоїй путі
Знання поможуть нам тепер
Шлях правильний знайти.
Гей, нові Колумбм й Маґелани,
Напнемо вітрила наших мрій!
Кличуть нас у мандри океани,
Бухту спокою облизує прибій
Хто сказав, що все уже відкрито?
Нащо ж ми народжені тоді?
Як нам помістити в наших мріях
Щирі сподівання молоді?
Кораблі! Шикуйтесь до походу!
Мрійництво! Жаго моя! Живи!
В океані рідного народу
Відкривай духовні острови!
Геть із мулу якорі іржаві —
Нидіє на якорі душа!
Б'ються груди об вітри тужаві,
Каравела в мандри вируша.
Мріяти, шукати доки жити,
Шкварити байдужість на вогні,
А якщо відкрию вже відкрите,-
Друзі! Ви підкажете мені.
Географія: Вітаю вас, друзі! Тепер ви вступили до рядів шанувальників
географії. Думаю, ви розумієте, яку відповідальність берете на
себе, називаючись географами. Не забувайте, що природа подарувала свої
цілющі скарби людині навік. І ми повинні берегти їх, як своє життя
Географія: Дозвольте на цьому закінчити наше свято та пригостити вас солодощами. До побачення, до зустрічі на уроках географіЇ. І назавжди запам’ятайте!
( учні співають пісню «Моя планета Земля» та залишають зал)
Додаток
Наук на світі є багато
Їх навіть важко полічить,
Та географію слід добре знати,
щоб всесвітом оволодіть.
Наука ця відома вам усім,
Та я ще раз про неї розповім.
Хто хоче знать планети біографію,
Вивчає хай предмет цей — географію.
Із нею добре треба подружитись,
Куди не кинься — треба її знать,
Щоб гарно жити й на відмінно вчитись,
Навіть для того, щоб відпочивать.
Книгу, атлас, карту я дістану,
Які цікаві сторінки!
Ви з ними станете товаришами.
Вони найкращі вам помічники.
Географія цікава, мандруватимете ви
На моря і океани, пречудові острови.
Разом із мандрівниками відкриватимете світ.
Тож скажіть ви незвичайній цій науці всі «Привіт!».