Географічні дослідження. Особливості організації власних географічних спостережень.

Про матеріал
Розробка уроку географії 6 класу Географічні дослідження. Особливості організації власних географічних спостережень.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Географічні дослідження. Особливості організації власних географічних спостережень.

Номер слайду 2

Географічні дослідження - це дослідження різноманітної взаємодії природи та суспільства для вирішення світових проблем, які поставлені перед людством. До цих проблем відносяться:проблема забезпечення населення продовольством;проблема забезпечення природніми ресурсами (особливо паливом і водою);проблема глобального потепління;проблема забруднення довкілля. Одна з найважливіших задач - дослідження Світового океану та космосу.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Подумайте: Чому картографічним методом дослідження мають володіти як учені-географи, так і учні?Чим відрізняється метод дослідження від засобів дослідження?Яким є значення описового методу для географії?

Номер слайду 7

План дослідження1. Спостереження за висотою Сонця над горизонтом 2. Метеорологічні спостереження (за погодою)3. Фенологічні спостереження ( за сезонними змінами у природі). Дослідження «Спостереження на місцевості за змінами у природі».

Номер слайду 8

1. Спостереження за висотою Сонця над горизонтом

Номер слайду 9

Гномон  (сонячний годинник) - жердина заввишки 1м, за допомогою якої визначають довжину тіні та висоту Сонця над горизонтом. Гномон є одним із найпростіших географічних приладів.

Номер слайду 10

Завдання 1. Спостереження за висотою Сонця над горизонтом проводять у 20-х числах кожного місяця. Приблизно о 12-год. Вимірюйте довжину тіні, яку кидає гномон (він має бути встановлений строго вертикально!). Результати вимірювань записуйте в таб.1.{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393} Місяці Показники В Ж Л Г С Л Б К Т Ч Л СДовжина полуденної тіні, см 105 130 190 200 190 150 105 61 43 39 46 60 Висота Сонця над горизонтом, град. 49  38 28 25 28 37 49 60 67 71  69 61 Таблиця 1.

Номер слайду 11

Завдання 2. Визначте величину кута між лінією полуденної тіні та відрізком, що з'єднує її кінець і вершину гномона. Для цього на місцевості можна скористатися шнуром, який з'єднає кінець тіні та вершину гномона, та великим транспортиром. Або можна на папері відкласти у масштабі висоту гномона і довжину полуденної тіні та виміряти кут звичайним транспортиром (мал).

Номер слайду 12

2. Метеорологічні спостереження (за погодою) Метеорологія - наука про будову і властивості земної атмосфери та фізичних процесів, що в ній відбуваються. 

Номер слайду 13

Метеорологічна станція — станція для проведення спостережень за погодою. Складена з метеомайданчика, на якому розташована більшість приладів, що фіксують метеоелементи, та ведеться обробка спостережень

Номер слайду 14

Метеорологічні прилади

Номер слайду 15

Завдання 1. Пригадайте, якими приладами: Вимірюють температуру повітря термометром. Визначають напрямок вітру флюгером. Вимірюють кількість опадів опадоміром. Вимірюють вологість повітря гігрометром

Номер слайду 16

Завдання 2. Протягом кожного місяця щоденно спостерігайте за основними показниками погоди вашої місцевості та ретельно записуйте результати у таблицю. Показники термометра та флюгера знімайте в один і той же час доби. Найкраще це роботи зранку перед виходом в школу. За хмарністю та опадами спостерігайте протягом дня. Відмітки про них у таблиці здійснюйте відповідними умовними знаками.

Номер слайду 17

Умовні позначення календаря погоди

Номер слайду 18

3. Фенологічні спостереження ( за сезонними змінами у природі). Явища природи, які настають періодично, в залежності від умов природи, називаються сезонними явищами, а спостереження за ними – фенологічними.  Наука, яка вивчає сезонні явища природи, називається фенологією. Термін “фенологія “  був введений бельгійським ботаніком Моргеном в 1840 році. Це слово утворене з двох грецьких слів: феномен – явище і логос – наука (вчення), тобто наука про явища.

Номер слайду 19

{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}Дата. Сезонні зміни уживій природіСезонні зміни унеживій природі23 вересня. Частина листя жовтіє, опадають окремі листки. Середньодобова температура повітря різко знижується23 жовтня. Листя жовтієЗ’являються нічні заморозки23 листопада. Масовий листопад, відліт перелітних птахів. Нічні заморозки, інколи мороз22 грудня. Завершення листопаду, зміна хутра тварин. Нестійка холодна погода зі зниженням середньомісячної приблизно до 0о. С22 січня. Рослини в стані спокою, тварини пристосувалися до морозів. Стійкий льодостав на водоймах22 лютого. В кінці місяця з’являються весняні ознаки в житті організмів. В кінці місяця температура повітря починає підвищуватися21 березня. Рух соку в рослинах, поява першоцвітів. Руйнується крига на водоймах, тане сніг21 квітня. Прилітають перелітні птахи. Крига і сніг повністю тануть. Середньодобова температура вище 0о. С21 травняІнтенсивний ріст рослин, розмноження тварин. Заморозки можливі лишена початку місяця22 червняІнтенсивний ріст і розмноження організмів. Сонце на небі і тривалістьдня максимально високі22 липня. Дозрівання певних видів рослин, масова поява нового покоління у різних видів тварин. Суходіл і вода максимально прогріваються, на початку місяця в період збору перших зернових часто зливи22 серпня. Масове дозрівання овочевих і баштанних культур. В другій половині місяця ночі стають більш прохолодними

Номер слайду 20

Підсумок. Під час даного дослідження мною було доведено: Що Земля, обертаючись навколо своєї осі й рухаючись навколо Сонця, постійно змінює своє положення відносно небесного світила. Тому змінюється і кут падіння сонячних променів. Цей кут буде різним упродовж року у вашій місцевості, а також різним в один і той самий час у різних місцях земної кулі. Найвищу висоту над горизонтом щодоби в кожній місцевості Сонце має опівдні. Саме тому найвища добова температура буває після 12-ї години. Найвища висота Сонця над горизонтом протягом року буває влітку (наприкінці червня – на початку липня), а найнижча – взимку (в кінці грудня – на початку січня). Фенологічні (сезонні) спостереження – це спостереження за змінами стану водойм, у житті рослин і тварин, у господарській діяльності людей.

pptx
Додав(-ла)
Reva Natalya
Пов’язані теми
Географія, 6 клас, Презентації
Інкл
Додано
2 січня
Переглядів
126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку