Географічний турнір «НАВКОЛО СВІТУ: знайдіть відгадку на географічній мапі» (для 7-го класу)

Про матеріал
Навчальний рік підходить до завершення, практично вивчено весь програмовий матеріал, можна перейти до його повторення. А щоб повторення було більш цікавим, запропонуємо учням інтелектуальне змагання.
Перегляд файлу

Географічний турнір

«НАВКОЛО СВІТУ: знайдіть відгадку на географічній мапі»

(для 7-го класу)

Навчальний рік підходить до завершення, практично вивчено весь програмовий матеріал, можна перейти до його повторення. А щоб повторення було більш цікавим, запропонуємо учням інтелектуальне змагання.

 

Мета: продовжувати розвивати вміння учнів працювати з мапою, їх логічне географічне мислення; формувати комунікаційні компетентності в ході роботи в групах.

Встановити міжпредметні зв’язки з іншими навчальними дисциплінами: мовою, літературою,  історією.

Тип уроку: урок-гра.

Обладнання: мапа світу (демонстраційна для учителя, на якій він показує розташування географічних об’єктів для всіх учнів класу), мапи світу для учнів (за кількістю команд-учасниць), кольорові прапорці з булавкою (комплект із п’яти прапорців: червоного, зеленого, синього, чорного, та білого кольорів, на кожну команду); мультимедійний комплекс для демонстрації фотографій географічних об’єктів; таймер, картки із завданнями (за кількістю команд-учасниць), картки для відповідей капітанів (по п’ять на кожного учасника).

 

ХІД УРОКУ:

 

І. Організаційний момент

Учитель визначає готовність учнів до уроку.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Знання, отримані людиною під час навчання у загальноосвітній школі мають розширювати її кругозір, давати можливість орієнтуватися у бурхливому потоці інформації, який обвалюється на неї щодня. Робота з мапою на уроках географії дає можливість визначитися із розташуванням певних географічних об’єктів.

 

ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку

Конкурс «Розминка»:

1 Яке море не має води? (Те, що на географічній мапі)

2. Країна без будинків, місто без людей, море без води, ліс без дерев. Що це таке? (Географічна мапа)

3. Де це: є моря – плисти не можна, є шляхи, а не поїдеш, є земля, та не поореш? (На географічній мапі)

Учитель: Як ви вже здогадалися, сьогодні ми будемо працювати з географічною мапою світу.

Завдання для учнів – позначити вказаний учителем географічний об’єкт на мапі.

 

ІV. Підготовчий етап гри

Учитель об’єднує учнів класу у декілька команд-груп (не більше 4-х школярів у кожній), також з числа кращих учнів визначає своїх помічників.

Ознайомлення з правилами гри:

- учитель ставить завдання для команд, учні повинні здогадатися про який географічний об’єкт іде мова і позначити його відповідним кольоровим прапорцем на мапі:

- на обговорення завдань і пошук правильної відповіді 1-4 турів групи мають не більше 5-ти хвилин;

- помічники слідкують, щоб учасники не переставили прапорці після відведеного на роздуми часу;

- по завершені кожного туру учитель оголошує правильні відповіді, на мапі світу показує місце розташування вказаних об’єктів, демонструє фотографії деяких з них (на розсуд учителя);

- помічники разом з учителем визначають кількість правильних відповідей у кожної команди та записують результат у таблицю;

- перемагає команда, яка за сумою всіх турів матиме найбільшу кількість правильних відповідей.

 

Учитель знайомить учнів із значенням  кольорів на прапорцях:

Синій – річки.

Зелений – острова.

Чорний – міста.

Білий – гори.

Червоний – країна.

Перед початком кожного туру цей перелік з’являється на екрані.

 

V. Хід гри

 

1-й тур:

1. Яка річка складається з префікса і числівника? (Прип’ять)

2. Який острів під землею живе? (Кріт)

3. Яке місто в Україні є невід’ємною приналежністю великої рогатої худоби? (Кривий Ріг)

4. У назві яких гір приховано «спів» гави? (Карпати)

5. Саме ця країна отримала свою назву через пов’язану з нею географічну абстракцію. Що це за країна? (Еквадор)

 

2-й тур:

1. У Росії є ріка, на якій стоїть велике місто. Якщо прочитати назву цієї ріки через одну букву, то матимемо назву іншої ріки, в яку вона впадає. Які це ріки? (Москва, Ока)

2. Яка земля ніколи не старішає? (Острів Нова Земля)

3. Яка європейська столиця носить прізвище письменника? (Лондон)

4. Який гірський масив у Європі знає цифру 3? (Татри: Та-три)

5. Яка держава застосовується як паливо? (Бутан)

 

3-й тур:

1. Яка річка тече від букви А до букви Я? (Амудар’я)

2. Який острів в Атлантичному океані стверджує, що він – частина одягу? (Ямайка)

3. Яке місто складається із 101 імені? (Севастополь)

4. У яких горах, за давньогрецьким міфом, Зевс наказав прикувати титана Прометея за те, що він викрав вогонь з Олімпа і віддав його людям? (У Кавказьких горах)

5. Яку державу можна носити на голові? (Панама)

 

4-й тур: Перетворення (географічний об’єкт, що мається на увазі у загадці необхідно відмітити на географічній карті):

1. Як зробити з пори року річку? (Весна – Десна: у слові «весна» замінити першу літеру на літеру «Д»)

2. Як з геометричного тіла зробити острів? (До назви додати літеру «А»: куб+а= Куба)

3. Як крик гави перетворити на столицю держави? (Вставити літеру «ї»: кар – Каїр)

4. Які гори можна зробити з паперу? (Папір – Памір: зробити заміну літери у слові «папір»)

5. Якщо між двома однаковими займенниками поставити маленького коника, то отримаємо назву країни. Що це за країна? (Японія: Я-поні-я)

 

Конкурс капітанів (капітани команд сідають за окремі столи і письмово відповідають на запитання вчителя, картки із відповідями збирають помічники, перевіряючи їх правильність):

1. Що є у Львові, Луцьку, Луганську, але немає у Житомирі? (Літери «Л»)

2. Яку річку можна зрізати простим ножем? (Річку Прут)

3. В якому морі ловлять рибу жителі трьох частин світу? (У Середземному морі)

4. Яке місто України є в компоті? (Ізюм)

5. Назви яких двох річок в Європі та Азії різняться тільки третьою літерою? (Тигр і Тибр)

 

VІ. Підведення підсумків уроку

Оголошення результатів гри, визначення переможців.

 

VІІ. Домашнє завдання

Записати загадки, у яких мова йде про географічні об’єкти (їх розташування нанести на контурну карту).

 

Використана література:

Великий тлумачний словник сучасної української мови (з дод. і допов.) /Уклад. і голов. ред. В.Т. Бусел. – К.; Ірпінь: ВТФ «Перун», 2005. – 1728 с.

Географічна енциклопедія України: В 3-х т. / Редкол.: …О.М. Маринич (відповід. ред.) та ін. – К.: «Українська Радянська Енциклопедія» ім. М.П. Бажана, 1989. – Т. 1: А-Ж. – 416 с.: іл.

Географічна енциклопедія України: В 3-х т. / Редкол.: …О.М. Маринич (відповід. ред.) та ін. – К.: «Українська Радянська Енциклопедія» ім. М.П. Бажана, 1990. – Т. 2: З-О. – 480 с.: іл.

Географічна енциклопедія України: В 3-х т. / Редкол.: …О.М. Маринич (відповід. ред.) та ін. – К.: «Українська Енциклопедія» ім. М.П. Бажана, 1993. – Т. 3: П-Я. – 480 с.: іл.

Машіка В. Географічний брейн-ринг. – К.: Вид. дім «Шкільний світ»: Вид. Л. Галіцина, 2005. – 112 с. – (Б-ка «Шкільного світу»).

Сучасний енциклопедичний словник. Україна від А до Я / Уклад. Кожушко О.М. – Х.: Вид-во «Ранок», 2009. – 624 с.: іл.

 

 

doc
Додано
14 січня 2018
Переглядів
1547
Оцінка розробки
(1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку