Географія, 7 клас, 2023-2024 н.р.

Про матеріал

Календарно-тематичне планування курсу "ГЕОГРАФІЯ. Материки та океани" (7 клас, 70 годин, 2 години на тиждень). Складено за навчальною програмою з географії для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 року № 804. Підручник - Бойко В.М. Географія. Підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти / Бойко В.М., Міхелі С.В. - К.; Ірпінь: ТОВ "Видавництво "Перун", 2020. - 272 с.

Перегляд файлу

ГЕОГРАФІЯ:

Материки та океани

(7 клас, 70 годин, 2 години на тиждень)

Складено за навчальною програмою з географії  для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 року № 804

 

 

І семестр

 

уроку

Дата

уроку

 

Зміст уроку та види навчальної

діяльності

 

Прим.

ВСТУП до курсу (2 год.)

1

 

Географія материків та океанів. Океани, материки, частини світу. Співвідношення та розподіл на Землі материків та океанів. Методи географічних досліджень. Значення знань про материки та океани.

§ 1

2

 

Джерела географічної інформації. Карти материків та океанів, їх класифікація за масштабом, просторовим охопленням, змістом і призначенням. Електронні карти.

§ 2

Учень/учениця називає материки, частини світу, океани, різні види карт; порівнює материки та океани за площею, карти за масштабом та просторовим охопленням; розрізняє в атласах карти, знаходить на картах різного масштабу материки, частини світу, океани.

 

Тема 1. ФОРМА І РУХИ ЗЕМЛІ (1 год.)

3

 

Географічні наслідки форми та рухів Землі.  Географічні наслідки кулястої форми Землі. Рух Землі навколо своєї осі. Рух Землі навколо Сонця. Добові та сезонні ритми в природі. Пояси освітленості (теплові пояси).

§ 3

Учень/учениця знає і уявляє форму Землі, дні рівнодення та сонцестояння; розуміє і наводить приклади добових і річних ритмів як наслідків осьового обертання та орбітального руху Землі; знаходить на карті екватор, лінії тропіків і полярні кола; пояснює вплив форми Землі та її рухів на природу материків і  океанів; оцінює і характеризує наслідки  форми  Землі,  вплив добового і річного рухів Землі на життя людини; моделює оптимальний  режим  життя  відповідного  до  добових  та  річних  циклів (ритмів).

 

Тема 2. МАТЕРИКИ ТА ОКЕАНИ (8 год.)

4

 

Походження материків та океанічних западин. Будова земної кори. Гіпотеза дрейфу материків Альфреда Вегенера. Рух літосферних плит.

§ 4

5

 

Геологічна історія Землі та тектонічні структури. Геологічні ери та епохи горотворення. Геохронологічна таблиця. Палеогеографічні методи досліджень. Тектонічні структури земної кори. Платформи та області складчастості. Тектонічна карта.

§ 5

6

 

Рельєф материків і дна океанів. Рівнини, гори та нагір’я. Будова та рельєф дна океанів. Зміни рельєфу Землі.

Практична робота № 1. Аналіз тектонічної та фізичної карт світу: виявлення зв’язків між тектонічною будовою і
формами рельєфу.

 § 6

7

 

Кліматотвірні чинники. Погода і клімат. Кількість сонячної енергії. Циркуляція повітряних мас. Вітри. Бризи, мусони, пасати. Вплив підстильної поверхні на формування клімату.

§ 7

 

8

 

Кліматичні пояси Землі. Кліматичні пояси і типи клімату. Основні та перехідні кліматичні пояси. Кліматичні області. Екваторіальний пояс. Субекваторіальний пояс. Тропічний пояс. Субтропічний пояс. Помірний пояс. Субарктичний (субантарктичний) пояс. Арктичничний (антарктичний) пояс.

§ 8

 

9

 

Водні маси Світового океану. Види водних мас. Температура і солоність води. Океанічні течії. Дослідження водних мас.

§ 9

 

10

 

Широтна зональність. Природні комплекси материків та океанів. Географічні пояси та природні зони. Вологі екваторіальні ліси. Савани. Пустелі та напівпустелі. Степи. Мішані і широколисті ліси. Тайга. Тундра. Арктичні (антарктичні) пустелі. Висотна (вертикальна) поясність у горах.

§ 10

 

Учень/учениця знає і розуміє основні етапи розвитку геологічної історії Землі, наслідки руху літосферних плит, найбільші платформи та області складчастості, кліматичні пояси; наводить приклади   форм рельєфу на материках і в океанах, платформ і областей складчастості, різних за властивостями повітряних і водних мас, типів клімату, теплих і холодних течій, природних зон на материках; знає і розуміє гіпотези дрейфу материків, загальну циркуляцію атмосфери та їх вплив на природні умови Землі; знаходить і  показує на картах  різного  масштабу найбільші літосферні плити, райони поширення пасатів, мусонів, західних вітрів помірних широт і східних полярних вітрів, кліматичні пояси, найбільші теплі та холодні поверхневі течії,  природні зони; пояснює вплив повітряних мас на погодні умови своєї місцевості, аналізує закономірності розміщення форм рельєфу на материках та океанах, причини виникнення океанічних течій, розміщення природних комплексів на материках і в океанах, взаємодію і взаємовплив океанів і материків.

11

 

Узагальнення і контроль знань за темою «Материки та океани».

-

 

Тема 3. АФРИКА (8 год.)

12

 

Географічне положення та дослідження Африки. Положення відносно екватора та нульового меридіана. Розміри. Положення відносно інших материків. Крайні точки. Особливості берегової лінії.  Дослідження та освоєння материка. Бартоломеу Діаш, Васко д а Гама, Давід Лівінгстон, Генрі Стенлі

Практична робота №2. Визначення географічних координат крайніх точок та протяжності Африки.

§ 11

 

13

 

Тектонічна будова, рельєф та корисні копалини Африки. Африкано-Аравійська платформа. Області складчатості. Зона Східноафриканських розломів (рифтів). Рівнини та гори Африки. Корисні копалини Африки.

§ 12

14

 

Клімат Африки. Загальні особливості клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. Екваторіальний клімат. Субекваторіальний клімат. Тропічний пустельний клімат. Субтропічний клімат.

Практична робота № 4. Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами.

§ 13

15

 

Поверхневі та підземні води Африки. Річки. Озера. Підземні води. Використання водних ресурсів.

§ 14

16

 

Природні зони Африки (1). Екваторіальні ліси та савани. Розташування та клімат. Грунти. Рослинність та тваринний світ.

Практична робота №3. Нанесення на контурну карту назв географічних об’єктів Африки.

§§  15, 16

17

 

Природні зони Африки (2). Пустелі та напівпустелі. Вічнозелені твердолисті ліси і чагарники. Розташування та клімат. Грунти. Рослинність та тваринний світ.

§ 17

 

18

 

Стихійні явища природи і екологічні проблеми Африки. Посухи, гарячі сухі вітри, пилові бурі. Повені і паводки. Нашестя сарани. Вирубування лісів. Спустелення. Зникнення видів. Охорона природи Африки.  Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО.

§ 18

19

 

Населення Африки. Прабатьківщина людства. Раси і народи. Розміщення населення. Політична карта Африки. Господарство країн Африки.

§ 19

20

 

Держави Африки. Єгипет, Нігерія, Єфіопія, Південна Африка (ПАР).

§ 20

Учень/учениця знає  дослідників  материка, особливості його географічного положення, особливості  тектонічної  будови, основні  форми  рельєфу, географічне  розміщення  типів  клімату, внутрішніх  вод, природних  зон  на  материку; визначає типи клімату за кліматичною картою та кліматичними діаграмами; знаходить  і показує на картах  різного  масштабу: моря: Середземне, Червоне; затоки: Гвінейська, Аденська; протоки: Мозамбіцька, Гібралтарська, Баб-ель-Мандебська; острів Мадагаскар; півострів Сомалі; гори: Атлас, Драконові, Капські; вулкан Кіліманджаро; нагір’я Ефіопське; плоскогір’я Східноафриканське; річки: Ніл, Конго, Нігер, Замбезі, Оранжева; озера: Вікторія, Танганьїка, Ньяса, Чад; водоспад Вікторія; пустелі: Сахара, Наміб; держави та їх столиці: Єгипет, Нігерія, Південна Африка; описує природу найвідоміших національних парків Африки; визначає основні напрями господарського використання природних комплексів материка; робить висновок про вплив природних умов і ресурсів на особливості життя і господарської діяльності людей; розуміє, як впливають природні чинники на виникнення природних вогнищ захворювань та поширення епідемій; встановлює залежність між рівнем  соціального  розвитку  країн  та  станом  природних  комплексів.

21

 

Узагальнення і контроль знань за темою «Африка»

-

 

Тема 4. ПІВДЕННА АМЕРИКА (8 год.)

22

17.11 7б 18.11 7а

Географічне положення та дослідження Південної Америки. Положення відносно екватора та нульового меридіана. Розміри. Положення відносно інших материків. Крайні точки. Особливості берегової лінії. Дослідження та освоєння материка. Христофор Колумб, Амеріго Веспуччі, Олександр фон Гумбольдт.

§ 21

23

21.11 7б 22.11 7а

Тектонічна будова, рельєф та корисні копалини Південної Америки. Південноамериканська платформа. Складчатий пояс Анд. Тихоокеанський сейсмічний поясю (рифтів). Рівнини та плоскогір’я Південної Америки. Анди.  Корисні копалини Південної Америки.

§ 22

24

 

Клімат Південної Америки. Загальні особливості клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. Екваторіальний клімат. Субекваторіальний клімат. Тропічний вологий і тропічний пустельний клімат. Субтропічний клімат. Помірний клімат.

Практична робота №5.  Визначення типів клімату Південної Америки за кліматичними діаграмами.

§ 24

 

25

 

Поверхневі та підземні води Південної Америки. Річки. Озера. Використання водних ресурсів.

§ 24

 

26

 

Природні зони Південної Америки. Вологі екваторіальні ліси. Савани та рідколісся. Субтропічні степи (пампа). Тропічні пустелі. Розташування та клімат. Грунти. Рослинність та тваринний світ. Висотна поясність Анд.

Практична робота № 6. Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка.

§ 25

27

 

Екологічні проблеми Південної Америки. Охорона природи. Світова природна спадщина ЮНЕСКО. Природні унікуми Південної Америки.

-

28

 

Населення Південної Америки. Раси та народи. Формування сучасного населення. Політична карта Південної Америки.

§ 26

29

 

Держави Південної Америки. Бразилія. Аргентина. Чилі. Інші держави.

§ 27

Учень/учениця знає  дослідників  материка, особливості  тектонічної  будови, основні  форми  рельєфу, географічне  розміщення  типів  клімату, внутрішніх  вод, природних  зон; аналізує особливості розміщення корисних копалин материка та їх вплив на господарську діяльність людини; знаходить і показує на картах різного масштабу: море Карибське; затоку Ла-Плата; протоки: Магелланова, Дрейка; острови: Вогняна Земля, Фолклендські, Галапагоські, рівнини: Амазонська, Орінокська, Ла-Платська низовини, Бразильське, Гвіанське плоскогір’я; гори Анди (г. Аконкагуа); вулкани: Льюльяйльяко, Котопахі; річки: Амазонка, Парана, Оріноко; водоспади: Анхель, Ігуасу; озера: Маракайбо, Тітікака; пустелю Атакама; держави та їх столиці: Бразилія, Аргентина, Чилі; оцінює наслідки втручання людини в природні комплекси материка; робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка, поширення стихійних явищ (землетруси, вулканізм) та їх вплив на життя людей; характеризує населення та його господарську діяльність в різних країнах материка; встановлює  залежність  між  рівнем  соціального  розвитку  країн  та  станом  природних  комплексів.

30

 

Узагальнення і контроль знань за темою «Південна Америка»

-

РЕЗЕРВ (2 год.)

 


ІІ семестр

 

уроку

Дата

уроку

 

Зміст уроку та види навчальної

діяльності

 

Прим.

Тема 5. АВСТРАЛІЯ (4 год.)

31

 

Географічне положення, тектонічна будова і рельєф Австралії. Географічне положення. Історія відкриття і дослідження. Тектонічна будова. Рельєф. Корисні копалини.

Практична робота № 7. Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка.

§ 28

32

 

Клімат та води суходолу Австралії. Загальні особливості клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. Річки та озера. Підземні води.

Практична робота № 7. Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка (закінчення).

Практична робота № 8. Визначення типів клімату Австралії за кліматичними діаграмами.

§ 29

33

 

Природні зони Австралії. Рослинність. Тваринний світ. Природні зони. Зміна природи людиною. Світова природна спадщина ЮНЕСКО.

§ 30

 

34

 

Населення Австралії. Склад та розміщення населення. Австралійський союз.

§ 31

Учень/учениця  знає дослідників материка, особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, географічне розміщення типів клімату, внутрішніх вод, природних зон на материку; знаходить і показує на картах різного масштабу: моря: Коралове, Тасманове; затоки: Карпентарія, Велика Австралійська; острови: Тасманія, Великий Бар’єрний риф; півострів Кейп-Йорк; плоскогір’я Західно-Австралійське; низовину Центральну; гори: Великий Вододільний хребет (г. Косцюшко); річки: Муррей, Дарлінг; озеро Ейр; пустелі: Велика Піщана, Велика пустеля Вікторія; державу Австралійський Союз та її столицю; пояснює вплив рельєфу і клімату на формування вод суходолу, унікальність органічного світу, особливості заселення Австралії; характеризує особливості географічного положення, головні риси населення та його господарської діяльності; оцінює наслідки втручання людини в природні комплекси материка.

 

Тема 6. АНТАРКТИДА (3 год.)

35

 

Географічне положення та історія дослідження Антарктиди. Географічне положення Антарктиди. Південний океан. Історія відкриття. Подорожі до Південного полюсу. Сучасні дослідження Антарктиди.   

§ 32

36

 

Природні умови Антарктиди. Тектонічна будова. Льодовиковий покрив. Підлідний рельєф. Корисні копалини. Клімат. Внутрішні води.  Рослинність і тваринний світ. Населення. Охорона природи.

§§ 33, 34

Учень/учениця  знає історію дослідження та освоєння  материка, першовідкривачів материка Фадєя Беллінсгаузена, Михайла Лазарєва, Руаля Амундсена, Роберта Скотта, країни, що беруть участь у сучасних дослідженнях; наводить приклади про значення міжнародного співробітництва у вивченні Антарктиди; пояснює відмінності між Антарктикою та Арктикою; характеризує особливості географічного  положення  материка; позначає і показує на карті Антарктичний півострів, моря Ведделла, Росса; знає представників рослин і тварин світу Антарктики, особливості їх пристосування до середовища; характеризує риси природи Антарктиди, Антарктики; характеризує особливості тектонічної будови, клімат; пояснює причини утворення суцільного покривного зледеніння, його вплив на природу материка та на природні особливості планети в цілому; оцінює роль України в дослідженні Антарктиди; дискутує  щодо  перспективних  напрямків  розвитку  окремих  видів  діяльності  людини  на  материку.

37

 

Узагальнення і контроль знань за темами «Австралія» і «Антарктида».

-

 

Тема 7. ПІВНІЧНА АМЕРИКА (8 год.)

 

38

 

Географічне положення та історія відкриття Північної Америки. Географічне положення. Історія дослідження.

Практична робота № 9. Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка.

§ 35

39

 

Тектонічна будова і рельєф Північної Америки. Тектонічна будова. Рельєф.Корисні копалини.

Практична робота № 9. Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка (продовження).

§ 36

40

 

Клімат та води суходолу Північної Америки. Загальні риси клімату. Кліматичні пояси. Типи клімату. Річки. Озера.

Практична робота № 9. Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка (закінчення).

§§ 37, 38

41

 

Природні зони Північної Америки. Арктичні пустелі. Тундра і лісотундра. Ліси помірного поясу. Лісостепи та степи.

§ 39

 

42

 

Природні зони Північної Америки (продовження). Напівпустелі та пустелі. Субтропічні та тропічні ліси. Висотна поясність. Сучасні екологічні проблеми. Світова природна спадщина ЮНЕСКО.

§ 40

43

 

Населення і політична карта Північної Америки. Особливості заселення Північної Америки. Сучасне населення. Політична карта.

§ 41

44

 

Найбільші держави Північної Америки. США. Канада. Мексика.

§ 42

Учень/учениця  знає дослідників материка, особливості  тектонічної  будови, основні  форми  рельєфу, розміщення  типів  клімату, внутрішніх  вод, природних  зон  на  материку; характеризує географічне положення материка; знаходить і показує на картах  різного  масштабу: затоки: Гудзонова, Мексиканська, Каліфорнійська, Аляска; острови: Гренландія, Ньюфаундленд, Великі Антильські (Куба, Гаїті, Ямайка), Малі Антильські, Канадський Арктичний архіпелаг;  півострови: Лабрадор, Флорида, Каліфорнія, Аляска, Юкатан; рівнини: Центральні, Великі, Лаврентійська височина, Примексиканська низовина; гори: Кордильєри, Делані (г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі; річки: Міссісіпі, Маккензі, Юкон, Колорадо; водоспад Ніагарський; озера: Великі (Верхнє, Мічиган, Гурон, Ері, Онтаріо), Велике Солоне; держави та їх столиці: США, Канада, Мексика; порівнює рельєф і клімат Північної і Південної Америки; обґрунтовує вплив географічного положення материка на його природу та особливості освоєння людиною; оцінює вплив господарської діяльності людини на природні комплекси материка; розуміє механізм утворення стихійних явищ (торнадо, землетрус) та їх  вплив на життя людей; встановлює  залежність  між  рівнем  соціального  розвитку  країн  та  станом  природних  комплексів.

45

 

Узагальнення і контроль знань за темою «Північна Америка».

-

 

Тема 8. ЄВРАЗІЯ (11 год.)

46

 

Географічне положення і дослідження Євразії. Географічне положення. Берегова лінія. Дослідження та освоєння материка.

§ 43

47

 

Тектонічна будова і рельєф Євразії. Рельєф, роль внутрішніх і зовнішніх сил у його формуванні. Корисні копалини.

§ 44

48

 

Клімат Євразії. Кліматотвірні чинники. Кліматичні пояси. Типи клімату.

Практична робота № 10. Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм.

§ 45

 

49

 

Води суходолу Євразії. Річки. Озера. Льодовики і багаторічна мерзлота.

Практична робота № 11. Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка.

§ 46

50

 

Природні зони Євразії. Поширення природних зон. Зони арктичного і субарктичного поясів. Лісові зони помірного поясу. Зони лісостепу і степу. Зони напівпустель та пустель помірного поясу.

§ 47

51

 

Природні зони Євразії. Вічнозелені твердилисті ліси і чагарники. Перемінно-вологі (мусонні) ліси. Савани та рідколісся. Вологі екваторіальні ліси.

§ 48

 

52

 

Вертикальна поясність в горах Євразії. Альпи. Гімалаї. Світова природна спадщина ЮНЕСКО.

Практична робота № 12. Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання карти маршруту з позначенням країн, природних об’єктів та комплексів.

§ 49

53

 

Населення і політична карта Євразії. Расовий склад населення. Національний склад населення. Розміщення населення. Сучасна політична карта Євразії.

§ 50

54

 

Найбільші держави Європи. Україна. Німеччина. Франція. Велика Британія. Італія.

§§ 51, 52, 53

55

 

Найбільші держави Азії. Туреччина. Індія. Китай. Японія.

§§ 55, 56

Учень/учениця знає  дослідників  материка, особливості  тектонічної  будови, основні  форми  рельєфу, розміщення  типів  клімату, внутрішніх  вод, природних  зон  на  материку; характеризує географічне положення материка, знаходить і показує  моря: Північне, Балтійське, Середземне, Чорне, Азовське, Баренцове, Східносибірське, Жовте, Японське, Берингове, Південнокитайське, Аравійське;  затоки: Біскайська, Бенгальська, Перська; протоки: Босфор, Ла-Манш, острови: Великобританія, Ірландія, Нова Земля, Сахалін, Японські, Великі Зондські (Калімантан, Суматра, Ява), Філіппінські, Шрі Ланка, Тайвань;півострови: Балканський, Апеннінський,  Піренейський, Скандинавський, Таймир, Чукотський, Камчатка, Корея, Індокитай, Малакка, Індостан, Аравійський, мала Азія; рівнини: Східноєвропейська, Західносибірська, Велика Китайська, Прикаспійська, Середньодунайська,  Індо-Гангська, Месопотамська низовини, плоскогір’я Декан, Середньосибірське, Казахський дрібнособковик; гори: Піренеї, Альпи, Апенніни, Карпати, Скандинавські, Уральські, Кавказ, Тянь-Шань, Гімалаї (г. Джомолунгма); нагір’я: Тибет, Іранське; вулкани: Гекла, Везувій, Ключевська Сопка, Фудзіяма; пустелі: Каракуми, Гобі, Руб-ель-Халі; річки: Рейн, Дунай, Дніпро, Волга, Об, Єнісей, Лена, Амур, Хуанхе, Янцзи, Меконг, Ганг, Інд, Євфрат, Тигр; озера: Каспійське, Женевське,  Світязь, Ладозьке, Байкал, Мертве море; держави та їх столиці: Україна, Німеччина, Франція, Велика Британія, Італія, Китай, Індія, Японія, Туреччина; порівнює типи клімату в межах помірного поясу Євразії, висотні пояси в різних гірських системах; оцінює наслідки сучасного впливу господарської діяльності людини на природу материка; робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів, поширення стихійних явищ та їх вплив на життя людей.

56

 

Узагальнення і контроль знань за темою «Євразія».

-

 

Тема 9. ОКЕАНИ (5 год.)

57

 

Тихий океан. Географічне положення. Рельєф дна. Клімат Водні маси. Течії. Органічний світ і природні ресурси. Проблема забруднення вод. Географічне положення Океанії. Острови та їх походження. Природні умови. Населення островів.

Практична робота №13. Позначення географічних об’єктів та течій Тихого океану на контурній карті.

§§ 57, 58

 

58

 

Атлантичний океан. Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і водні маси. Течії. Органічний світ. Природні ресурси і охорона природи.

Практична робота №13 (продовження). Позначення географічних об’єктів та течій Атлантичного океану на контурній карті.

§ 59

 

59

 

Індійський океан. Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і водні маси. Течії. Органічний світ і природні ресурси. Охорона природи океану.

Практична робота №13 (продовження). Позначення географічних об’єктів та течій Індійського океану на контурній карті.

§ 60

 

60

 

Північний льодовитий океан. Географічне положення. Історія досліджень океану. Рельєф дна. Клімат. Водні маси і течії. Органічний світ і природні ресурси.

Практична робота №13 (закінчення). Позначення географічних об’єктів та течій Північного Лоьдовитого океану на контурній карті.

§ 61

 

Учень/учениця  називає і знаходить на карті моря, затоки, протоки; різні за походженням острови, природні багатства; характеризує  риси географічного положення океанів; знаходить і показує на картах Тихого океану – течії: Північна та Південна Пасатна, Куросіо, Західних Вітрів, Каліфорнійська, Перуанська, Північнотихоокеанська, Східноавстралійська; острови: Нова Зеландія, Нова Гвінея, Гавайські, Маріанські, Атлантичного океану течії: Гольфстрім, Північноатлантична, Канарська, Лабрадорська, Бразильська, Бенгельська; острів: Ісландія, Індійського океану – течії: Мадагаскарська, Мусонна, Західноавстралійська; Західних вітрів; порівнює властивості водних мас різних частин Тихого океану; обґрунтовує зв'язок клімату океану з атмосферною циркуляцією та переміщенням течій, своєрідність органічного світу;  оцінює вплив океану на життя і діяльність людей на прибережних територіях; розуміє механізм утворення цунамі та його вплив на життя людей; може запропонувати  шляхи  розв’язання  екологічних  проблем Світового  океану.

61

 

Узагальнення і контроль знань за темою «Океани».

-

 

Тема 10. ВПЛИВ ЛЮДИНИ НА ПРИРОДУ МАТЕРИКІВ ТА ОКЕАНІВ (3 год.)

62

 

Екологічні проблеми материків та океанів. Види природних ресурсів. Раціональне природокористування. Забруднення довкілля. Основні джерела  надходження забруднень. Забруднення повітря. Забруднення води. Забруднення грунтів. Радіаційне забруднення довкілля. Райони екологічного лиха.

§§ 62, 63

63

 

Охорона природи материків та океанів. Утилізація відходів. «Зелена» енергетика. Збереження ресурсів. Природоохоронні території. Міжнародне співробітництво у розв’язанні екологічних проблем.

§ 64

Учень/учениця знає і розуміє види природних багатств материків та океанів; пояснює зміни природних комплексів під впливом людської діяльності; оцінює наслідки використання людиною природних багатств материків і океанів; розуміє  та  пропонує  шляхи вирішення екологічних проблем материків та океанів; оцінює роль міжнародного співробітництва у розв’язуванні проблем взаємодії природи і суспільства.

64

 

Узагальнення і контроль знань за темою «Вплив людини на природу материків та океанів».

-

РЕЗЕРВ (6 год.)

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Стожок Алла Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шулік Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Чікаленко Ганна Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Глуходєдова Юлія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
doc
Пов’язані теми
Географія, 7 клас, Планування
Додано
9 серпня 2023
Переглядів
10728
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку