Географія 9 клас. Тематичний контроль із теми "Національна економіка".

Про матеріал
Географія 9 клас. Тематичний контроль із теми "Третинний сектор економіки". Містить змістові лінії та компетентнісний потенціал. 24 завдання. Вчитель може обрати 12 завдань на власний розсуд.
Перегляд файлу

9 клас. Тема 1. Вступ. Національна економіка та світове господарство

 

  1.                Змістова лінія: «Екологічна безпека та сталий розвиток».

            Компетентнісний потенціал: «Екологічна грамотність і здорове життя»,

           «Обізнаність та самовираження у сфері культури».

 

Вам, як майбутньому господарю планети Земля, необхідно знати, що у розміщенні виробництв велике значення має екологічний чинник. Розпізнайте на світлинах підприємство, у розташуванні якого найбільш важливо враховувати екологічний чинник:

 

           А) Windmills D1-D4 (Thornton Bank).jpg Б)  Пов’язане зображення В) Результат пошуку зображень за запитом "фото підприємств з урахуванням екологічного чинника"   Г) Результат пошуку зображень за запитом "фото хлібозаводу" Д) Пов’язане зображення

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність».

            Компетентнісний потенціал: «Ініціативність і підприємливість».

 

При створенні власної справи необхідно продумати форму організації виробництва, яка буде найбільш доцільною для даного виду діяльності. Укажіть форму суспільної організації виробництва, за якої на одному підприємстві зосереджують виробництва різних видів продукції:

А)  концентрація;  Г)  кооперування;

Б)  диверсифікація;   Д)  комбінування.

В)  агломерування;

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність»,  «Спілкування державною та  іноземними мовами»,

В економіці діє закон порівняльних переваг – кожна країна має порівняльну перевагу у виробництві того чи іншого товару чи послуги й може отримати вигоду, торгуючи ними. Укажіть поняття в географії, що характеризує згаданий закон:

 

А)  спеціалізація території;  В) світова економіка ;         Д)  типи економічних систем.

Б)  світове господарство;  Г)  міжнародний поділ праці;

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська     відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Ініціативність і підприємливість», «Соціальна і  громадянська компетентність».

 

В Україні День підприємця прийнято святкувати в першу неділю вересня. У засобах масової інформації з’являється багато новин про бізнес, започаткування власної справи тощо. Уявіть, що в честь цього свята до вашого класу завітали кореспонденти. Вони запропонували вам дати відповіді на запитання. Одним із них було б таке: «Укажіть чинник розміщення вашого майбутнього бізнесу, якби ви заснували виробництво мобільних телефонів у Китаї»:

 

        А)  сировинний;  Б)  паливний;  В)  енергетичний; Г)  трудових ресурсів;  Д)  транспортний.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність».

 

Цікавими є просвітницькі ідеї об’єднання людства в оді Йоганна Крістофа Фрідріха фон Шиллера «До радості». Із пафосом твору, який став гімном Євросоюзу ви нещодавно познайомилися на уроках зарубіжної літератури. Укажіть чинник розвитку світового господарства, прикладом якого є ЄС при відсутності в ньому економічних кордонів:

 

А)  науково-технічний прогрес;  Г)  інтернаціоналізація;                          

Б)  соціалізація;  Д)  глобалізація.

В)  інформатизація;

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність».

            Компетентнісний потенціал: «Ініціативність і підприємливість», «Соціальна і  громадянська компетентність».

 

Уявіть себе керівникам транснаціональної корпорації. Укажіть твердження, що НЕ стане мотивацією закордонної діяльності вашої ТНК:

 

А) економія на транспортних зборах;

Б)  економія на транспортних витратах;

В)  використання місцевої робочої сили;

Г)  збільшення ВВП у країні базування;

Д)   використання місцевої сировини й енергії.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність».

Виконайте роль експерта ООН з питань економічного розвитку країн світу і вкажіть тип організації економіки сучасної України:

 

А)  традиційна;  Б)  командна;   В)  ринкова;  Г)  змішана.

  

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Математична компетентність».

 

Ми пишаємося тим, що ТНК представлені на вітчизняному ринку. Укажіть ТНК-виробника України, що відповідає формулі «первинний+вторинний сектор національної економіки»:

 

А)  УкрАВТО;     В)  Кока-Кола;        Д)  «Тойота».

Б)  Т.Б.Фрут;     Г)  «Самсунг»;

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал:  «Спілкування державною та  іноземними мовами», «Соціальна і громадянська компетентність», «Обізнаність та самовираження у сфері культури», «Уміння вчитися впродовж життя», «Основні компетентності у природничих науках і технологіях».

 

На першому уроці вивчення нової науки учні дізнаються, що вона вивчає. Укажіть предмет вивчення економічної географії:

 

            А)  просторові процеси та форми організації господарської діяльності людства; 

Б) територіальна організація суспільства, природо-ресурсної сфери та техносфери соціально-географічні комплекси, що утворюються в результаті їх взаємодії;

В) територіальна організація суспільства, природо-ресурсної сфери та техносфери соціально-географічні комплекси, що утворюються в результаті їх взаємодії в межах території нашої держави;

 Г)  закономірності та особливості розміщення населення, природних ресурсів та господарства;  

Д)  суспільство, техносфера, або населення з господарством нашої держави.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Інформаційно-цифрова компетентність».

 

Світовий банк регулярно досліджує якість життя в різних країнах світу. Уявіть, що вам, як менеджеру банку зі зв’язків із громадськістю доручили скласти доповідь про якість життя в Україні. Укажіть показник, який  ви  використаєте для цього:

 

           А) ВВП; Б) ВНП;  В) НД;    Г) ІРЛ;    Д) ТНК.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Уміння вчитися впродовж життя», «Основні    компетентності у природничих науках і технологіях».

 

У період глобалізації, особливо в умовах надвиробництва та економічної кризи для багатьох підприємців і урядів геомаркетинг набуває дедалі більшого значення стосовно спостереження за розвитком ринку, оптимізації збуту товарів та послуг, розміщення виробництва, спрямованості реклами. За допомогою географічних інформаційних систем та геоданих  геомаркетинг передає сукупність важливої для підприємця інформації в регіонах, пов’язуючи її з даними ринкового потенціалу. Таким чином, можна уникнути ризику при розміщенні підприємства у будь якому регіоні світу. І тоді події розвиватимуться, як у відомому вислові: «Якщо я володію інформацією – я володію світом». Укажіть твердження, що НЕправильно характеризує значення знань з економічної географії:

 

А)  найважливіший аспект географії – формування світогляду, інтелектуального та професійного кругозору майбутнього фахівця;

Б)  напрацювання економічної географії є основою регіональної політики виключно у розвинутих країнах світу;

В)  географічні знання допомагають обґрунтувати вибір місць для будівництва промислових і сільськогосподарських підприємств, прокладення транспортних шляхів, освоєння нових родовищ корисних копалин;

Г)  географія дає повні знання про природу, населення й господарство, необхідні для розроблення напрямку розвитку будь-якої країни;

Д)  економічна географія виконує унікальну функцію, а саме – синтезує все різноманіття інформації про навколишній світ.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Уміння вчитися впродовж життя».

 

Для розуміння важливих економічних термінів сучасності корисним є вивчення їх історії створення, розуміння їх видатними людьми. Одним із таких розумінь є вислів Арістотеля: «Багатство – це те що ми витрачаємо, а не те, що зберігаємо». Саме завдяки витраченим грошам громадянами країни можна порахувати, скільки всього продукції споживається в тій чи іншій країні та інші показники. Одним із них є валовий внутрішній продукт (ВВП). Укажіть правильне визначення ВВП:

 

А)   це вартість усіх кінцевих товарів і послуг, вироблених і реалізованих в даній країні  за рік, іноземними виробниками ;

Б)   це вартість усіх кінцевих товарів і послуг, вироблених в країні за рік, як

       національними виробниками так і іноземними;

В)   це вартість усіх кінцевих товарів і послуг, вироблених і реалізованих

       національними виробниками, як в середині країни так і за її межами;

Г)   це вартість усіх кінцевих товарів і послуг, вироблених і реалізованих в країні за рік  як національними виробниками, так і іноземними;

Д)   це вартість усіх кінцевих товарів і послуг, вироблених і реалізованих в країні за рік.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал «Соціальна і громадянська компетентність», «Уміння вчитися впродовж життя».

 

Вчені, спостерігаючи за побудовою унікальних споруд мурашників, дійшли висновків, що комахи діють інстинктивно. Людина, на відміну, від них, спочатку складає проект своєї діяльності, визначає прогноз, а тоді – діє. При цьому обирає відповідні елементи проекту. Укажіть рядок, в якому перераховано елементи, що пов’язують між собою центр і периферію:

 

А)  потоки інформації, капіталу, політики, робочої сили;

Б)  потоки товарів, робочої сили, інформації, капіталу;

В)  потоки товарів та послуг;

Г)  потоки ресурсів, підприємницьких здібностей, інформації;

Д)  потоки фінансів, ресурсів, робочої сили;

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Спілкування державною та  іноземними мовами»,

«Соціальна і громадянська компетентність», «Уміння вчитися впродовж життя».

 

За концепцією «центр – периферія» нерівномірність економічного зростання регіону і процес просторової поляризації неминуче породжують диспропорції між центром і периферією. Укажіть рядок, в якому перераховано чинники, завдяки яким виникають ці контрасти:

 

А) екологічний, економічний, політичний;

Б)  економічний, природно-ресурсний, соціальний;

В)  сировинний, екологічний, енергетичний;

Г)  економічний, соціальний, психологічний;

Д)  екологічний, економічний, енергетичний.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність».

 Світове господарство стосується кожного з нас безпосередньо. Ми користуємося речами, виготовленими в різних країнах світу.  В Україні чимало вітчизняних товарів містять складові, вироблені за її межами. Світове господарство пройшло тривалий шлях свого розвитку, продовжує змінюватись і в наші дні. Розташуйте етапи розвитку світового господарства послідовно, починаючи із найдавнішого:

 

А)  привласнююче господарство;    

Б)  аграрне господарство;   

В)  індустріальне господарство;    

Г)  постіндустріальне господарство.

 

 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність».

Для ефективного управління уряд чи адміністрація будь-якого рівня формують команду із професіоналів у різних сферах господарства. Уявіть, що вам, як експерту з регіонального розвитку доручили оцінити тенденції в розташуванні підприємств різних виробництв. Складіть звіт у вигляді таблиці, в якій потрібно встановити відповідність між основними формами просторової організації національної економіки та елементами територіальної структури, які вони утворюють :

 

  1. промислові;

А) басейни, райони, ареали;

  1. сільськогосподарські;

Б) пункти, центри, вузли, агломерації, райони;

      3. лісогосподарські й лісопромислові;

В) зони й райони;

      4. гірничодобувні

Г) райони та ділянки;

    

Д)  зони, райони, ділянки.                            

 

1

2

3

4

 

 

 

 

                

  1. Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська    відповідальність».

Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Ініціативність і підприємливість».   

Бурхливий розвиток міжфірмових зв'язків породжує необхідність міждержавного (а в деяких випадках наддержавного) регулювання, спрямованого на забезпечення вільного переміщення товарів, послуг, капіталів і робочої сили між країнами в рамках даного регіону. В результаті створюються цілісні регіональні господарські комплекси (угруповання), про які необхідно знати всім суб’єктам господарювання, щоб успішно вести бізнес. Установіть відповідність між основними формами міжнародної економічної інтеграції та їх характеристиками.

 

  1. зона вільної торгівлі

 

А) форма економічної інтеграції країн, що припускає вільне переміщення товарів, робіт і послуг, а також факторів виробництва — капіталі, трудових ресурсів — через кордони країн-членів;

  1. митний союз

 

Б) тип міжнародної інтеграції, при якій в країнах-учасниках скасовуються митні збори і податки, а також кількісні обмеження у взаємній торгівлі згідно з міжнародним договором;

       3. спільний ринок

В) це угода двох або декількох держав, що передбачає усунення внутрішніх тарифів та встановлення спільного зовнішнього тарифу;

       4. економічний союз

Г) це таке інтеграційне об'єднання, в якому переважна частина функцій національного уряду в галузі внутрішньої та зовнішньої політики передається наддержавним органам;

    

Д) об'єднання чи група, до якої входить ряд країн, метою яких є сприяння зоні вільної торгівлі між країнами-членами цієї групи, об'єднання.

 

   

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

 Компетентнісний потенціал: «Основні компетентності у природничих науках і технологіях», «Математична компетентність», «Обізнаність та самовираження у сфері культури», «Соціальна і громадянська компетентність», «Уміння вчитися впродовж життя».

 

ООН щорічно встановлює рейтинги країн за різними економічними показниками. Уже багато років поспіль лідерами багатьох рейтингів є країни, які характеризуються високим рівнем економічного і соціального розвитку та мають найвище значення ВВП в розрахунку  на душу населення. Ці країни-лідери мають найбільші масштаби економічної діяльності. Для них характерна структура господарства постіндустріального типу. Укажіть рядок, в якому перераховано виключно країни «Великої сімки», позначені на карті відповідними цифрами:

А) 1,2,4,5, 8,11, 12;

Б) 1,3, 5,6,7,9,10;

В) 1,5,6,7,10,11,12;

Г) 1,2,3,4,5,6,12;

Д)  1,4,5,6,7, 10,12.

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська  відповідальність».

            Компетентнісний потенціал:  «Математична компетентність», «Соціальна і громадянська компетентність».

 

Для визначення економічного розвитку України та її ролі у світовому економічному просторі, розрахуйте ВВП на душу населення (номінальний ВВП 2016 року склав 93 270 млн. дол. США; кількість населення станом на 1. 01. 2017 р. 42 584,5 тис. чол.). Відповідь запишіть у тисячах доларів.

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Основні компетентності у природничих науках і технологіях»,  «Громадянська  відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Обізнаність та самовираження у сфері культури», «Соціальна і громадянська компетентність».

 

  На уроках інформатики ви розглядали електронну таблицю як засіб подання відомостей про однотипні об’єкти, а також вчились експортувати та імпортувати електронні таблиці. Переконалися, що табличний процесор – відмінний засіб розв’язування задач з різних дисциплін. Використовуючи табличний метод, впишіть у праву колонку таблиці по два приклади типів країн, вказаних у лівій колонці:

 

малі високорозвинені країни Європи

Швейцарія, Данія

азіатські країни, які включено до економічно розвинених країн нещодавно

 

країни, що розвиваються (новітні індустріальні країни)

 

країни, що розвиваються і також досягли відносно високого рівня соціально-економічного розвитку

 

країни, що розвиваються (країни-експортери нафти)

 

 

  1.            Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська  відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність»,    «Спілкування державною та  іноземними мовами».

 

Фахівці з менеджменту зовнішньоекономічної діяльності можуть реалізовувати себе  на посадах керівників, спеціалістів, економістів, аналітиків, менеджерів підприємств та організацій, що здійснюють зовнішньоекономічну діяльність. Вони можуть бути працевлаштовані в українських підрозділах ТНК, банках, які працюють з іноземними партнерами, торгово-промислових палатах, у науково-дослідних інститутах та центрах, які проводять дослідження стану світових товарних та фінансових ринків, розвитку інтеграційних та глобалізаційних процесів тощо. Важливим для них є володіння знаннями про міжнародні організації. У правій колонці таблиці впишіть розшифрування абревіатур міжнародних економічних організацій, перерахованих у лівій колонці таблиці, та їх завдання :

 

НАФТА

Північноамерика́нська угода про ві́льну торгі́влю,  англ. North American Free Trade Agreement, NAFTA

ЄС

 

АСЕАН

 

ЛАІ

 

ОПЕК

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Здоров’я і безпека».

            Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність».

На уроках основ здоров’я ви розглядали значення принципу «Мислити глобально – діяти локально». Використовуючи набуті навички, із перерахованих чинників оберіть три, які об’єктивно зумовлюють процес набуття цілісності світового господарства:

 

1. інтернаціоналізація;

2. глобалізація;

3. спеціалізація;

4. індивідуалізація;

5. науково-технічний прогрес та інформатизація;

6. диференціація;

7. диверсифікація;

8. націоналізація.

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська  відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність».

 

Переконання того, що контакт зі світом є підтримкою особистості, зумовлює активну підтримку глобалізації у всіх сферах її прояву. Оберіть три ознаки, які характеризують глобалізацію в економічній сфері:

 

 1. поширення ринкової економіки;

2. поширення планової економіки;

3. поширення традиційної економіки;

4. поглиблення міжнародного географічного поділу праці;

5. активне переміщення виробничих, фінансових і трудових ресурсів у масштабах планети;

6. активне переміщення виробничих, фінансових і трудових ресурсів у масштабах країни;

7. концентрація обсягів виробництва на малих підприємствах;

8. основні фінансові ресурси та провідні наукові центри розташовані у країнах, що розвиваються.

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність»

            Компетентнісний потенціал: «Ініціативність і підприємливість».

 

Для прогнозування розвитку економіки країни слід провести ретельний аналіз її складових. Спробуйте себе в ролі економіста: поясніть особливості секторальної моделі економіки України і вкажіть, за яким сектором відкриваються найбільші можливості. Свій вибір обґрунтуйте.

 

 

 

doc
До підручника
Географія 9 клас (Гільберг Т.Г., Савчук І. Г., Совенко В.В.)
Додано
7 травня
Переглядів
759
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку