Географія 9 клас. Тематичний контроль із теми "Первинний сектор економіки"

Про матеріал
Географія 9 клас. Тематичний контроль із теми "Первинний сектор економіки". Містить змістові лінії та компетентнісний потенціал. 24 завдання. Вчитель може обрати 12 завдань на власний розсуд.
Перегляд файлу

9 клас. Тема 2. Первинний сектор економіки

 

  1.                Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Обізнаність та самовираження у сфері культури», «Екологічна грамотність і здорове життя», «Соціальна і громадянська компетентність», «Інформаційно-цифрова компетентність».

 

У 2015 році Міністерство аграрної політики та продовольства України затвердило державний логотип для органічної продукції (сировини). Розпізнайте його серед представлених зображень:

 

     А) Результат пошуку зображень за запитом "у 2015 році затвердили логотип для органічної продукції в Україні" Б)   В)   Г)    Д)

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність».

            Компетентнісний потенціал: «Ініціативність і підприємливість».

 

Укажіть соціально-економічний чинник, що не впливає на розвиток агробізнесу:

 

А) аграрні відносини на селі;       

Б)  форми земельної власності;       

В)  розвиток генної та клітинної інженерії;       

Г)  паливний чинник;       

Д)  особливості землекористування. 

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Екологічна грамотність і здорове життя».

 

             До дня довкілля, 21 квітня, кожен із секторів господарства країни прагне досягти успіхів щодо мінімізації негативного впливу свого виробництва на навколишнє середовище. Укажіть поняття, що характеризує штучне відновлення родючості ґрунтів і рослинного покриву після техногенного порушення природи:

 

А)  реанімація; В)  рекультивація; Д)  реакліматизація.

Б)  реалізація; Г)  реабілітація;

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Ініціативність і підприємливість», «Екологічна грамотність і здорове життя».

 

Для прийняття рішення про перспективи лісового господарства нашої держави та можливості інвестування у цю галузь, необхідно оцінити лісистість її території. Вкажіть забезпеченість лісовими ресурсами України:

 

А)  значна лісистість;

Б)  середньолісиста; 

В)  достатня лісистість; 

Г)  малолісна та лісодефіцитна; 

Д)  відсутність лісу.

.

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Екологічна безпека та сталий розвиток».

             Компетентнісний потенціал: «Екологічна грамотність і здорове життя».

Основою для розвитку лісового господарства є лісові ресурси. Укажіть материк, на якому є найбільші площі лісів:

 

А)  Австралія; В)  Євразія; Д)  Південна Америка.

Б)  Африка; Г)  Північна Америка; 

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Екологічна безпека та сталий розвиток».

            Компетентнісний потенціал: «Обізнаність та самовираження у сфері культури», «Соціальна і громадянська компетентність», «Інформаційно-цифрова компетентність», «Ініціативність і підприємливість».

 

Мінеральні ресурси – основа функціонування промисловості світу. Україна посідає 12 місце у світі за вартістю підтверджених видобувних запасів корисних копалин у своїх надрах. Укажіть корисну копалину, за запасами якої Україна посідає перше місце в світі:

 

А) залізна руда; Б) марганцева руда;  В) титанова руда; Г) бром;  Д) уран. 

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Екологічна безпека та сталий розвиток».

            Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Екологічна грамотність і здорове життя», «Уміння вчитися впродовж життя», «Основні компетентності у природничих науках і технологіях».

Основа рослинництва – зернове господарство. Під зерновими культурами зайнята майже половина оброблюваних земель світу. Майже 4/5 світового виробництва припадає на три основні «хліби людства» – пшеницю, рис і кукурудзу. За площею посівів та експорту першість серед зернових культур належить пшениці. У 6-7  класах ви вивчали природні зони світу. Пригадайте їх особливості і вкажіть, у яких природних зонах розміщені основні райони вирощування пшениці у світі:

 

А)  лісотундра та мішаний ліс;  

Б)  мішаний ліс та лісостеп; 

В)  лісостеп та степ; 

Г)  степ та полісся;

Д)  лісостеп та лісотундра.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Громадянська відповідальність», «Екологічна безпека та сталий розвиток».

             Компетентнісний потенціал: «Спілкування державною та  іноземними мовами», «Соціальна і громадянська компетентність», «Уміння вчитися впродовж життя», «Обізнаність та самовираження у сфері культури», «Екологічна грамотність і здорове життя».

 

Шанобливому ставленню до засад народної моралі й етики: працелюбності, щирості, любові ви вчилися на уроках української літератури періоду романтизму на основі балади Петра Гулака-Артемовського «Рибалка». Реалістичності змісту можна надати терміну «рибальство» при вивченні географії. Вкажіть поняття, що характеризують промисли у світовому рибальстві – вирощування водних організмів відповідно у прісних і морських водах:

 

А)  акванавт і гідронавт;   В)  аквакультура й марикультура;   Д)  аквамарин і акванаріум.

Б)  аквапарк і акваріум;    Г)  акваторія та акваметрія;

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал:  «Спілкування державною та  іноземними мовами», «Соціальна і громадянська компетентність», «Уміння вчитися впродовж життя», «Обізнаність та самовираження у сфері культури».

 

           Вивчаючи на уроках української літератури доби Ренесансу і доби Бароко

байку Григорія Сковороди «Бджола та Шершень», ви зрозуміли основну ідею твору: праця має стати для людини природною потребою і «найсолодшою поживою», лише тоді праця «потрібне робить неважким, а важке — непотрібним». Продовжуючи дану тематику, можна навести приклад із географії про бджільництво, одне із найдавніших занять українців. Укажіть найкращі умови для його розвитку:

 

А)  Полісся, Лісостеп, Карпати;       

Б)  Степ, Полісся, Крим;       

В)  Полісся, Лісостеп, Степ;       

Г)  Карпати, Крим;      

Д)  Лісостеп, Степ, Карпати. 

 

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Інформаційно-цифрова компетентність».

 

Геополітичне положення України та її високий земельно-ресурсний потенціал обумовлюють провідну роль земельного фонду як одного з важливих ресурсів держави, що виступає первинним фактором виробництва і своєрідним фундаментом економічного розвитку. Укажіть букву на діаграмі, що позначає частку сільськогосподарських земель у структурі земельного фонду України станом на 2015 рік:

 

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Громадянська відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Екологічна грамотність і здорове життя»,  «Соціальна і громадянська компетентність», «Уміння вчитися впродовж життя», «Основні компетентності у природничих науках і технологіях».

 

Багатьом із вас доводилося допомагати батькам у вирощуванні різних культурних рослин на присадибних або дачних ділянках. Уважно вивчаючи географію, ви можете допомогти їм не лише фізично, а й  порадою. Наприклад, яким культурам потрібні ті чи інші умови вирощування, щоб отримати багатий урожай. Укажіть НЕправильне твердження:

 

А)  гречка – вологолюбна рослина;

Б)  отримання високих врожаїв рису в Україні можливе лише на поливних землях;

В)  кукурудза вимоглива до родючості ґрунтів, не витримує приморозків;

Г)  соняшник – світлолюбна, посухостійка культура, що потребує багато тепла й родючих ґрунтів;

Д)  соя – посухостійка, вимоглива до ґрунтів рослина.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека».

            Компетентнісний потенціал: «Спілкування державною та  іноземними мовами»,  «Уміння вчитися впродовж життя», «Основні компетентності у природничих науках і технологіях».

Існує крилатий вислів: «Хто знає – може приймати рішення. Хто приймає рішення – може запровадити зміни. Хто може запровадити зміни – може поліпшити якість». Це стратегія сталого розвитку. Вона стала результатом екологізації наукових знань.  Щоб мати змогу оцінювати перспективи використання тих чи інших ресурсів важливо володіти інформацією про ресурсозабезпеченість. Укажіть правильне твердження:

 

А)  ресурсозабезпеченість – це система заходів з вивчення, освоєння, охорони,

      перетворення навколишнього середовища;

Б)  ресурсозабезпеченість – це сукупність компонентів географічного середовища, що

      впливають на можливість розвитку господарства та умови життя людини і не

      використовуються нею;

В)  ресурсозабезпеченість – це земне довкілля, частина географічної оболонки, яка

      безпосередньо пов’язана з життям і діяльністю людини і перебуває в стані постійної

      взаємодії з нею в процесі господарської діяльності;

Г)  ресурсозабезпеченість – це співвідношення між наявністю природних ресурсів та

їх використанням;

Д)  ресурсозабезпеченість – це компоненти природи, які за даного рівня розвитку

      продуктивних сил використовуються або можуть бути використані в господарстві.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Здоров’я і безпека».

Компетентнісний потенціал: «Основні компетентності у природничих науках і технологіях».

Для оцінки важливості тієї чи іншої сировини, важливо знати її прикладне значення. А саме: які товари можна виготовити і відповідно задовольнити потреби людини. Укажіть рядок, в якому правильно  наведено приклади товарів, що виготовлені з нафти (використайте знання, отримані на уроках хімії на тему «Перегонка нафти», або «Переробка нафти»):

 

А)  аміак, кокс, фарби, ліки, пластмаса, гірський віск, нашатирний спирт;

Б)  парафін, газолін, бензин, парфумерія, одяг, паливо для доменних печей, сажа;;

В)  асфальт, газолін, бензин, парфумерія, одяг, мастила для швейних машин, сажа;

Г)   гас, оцтова кислота, фарби, ліки, пластмаса, гірський віск;

Д)  мазут, нафталін, мило, важкі масла, одяг, алкоголь ;

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Громадянська відповідальність», «Екологічна безпека та сталий розвиток.

            Компетентнісний потенціал: «Спілкування державною та  іноземними мовами», «Обізнаність та самовираження у сфері культури».

Вивчаючи на уроках зарубіжної літератури поезію Генріха Гейне «На півночі кедр одинокий…» із збірки «Книга пісень» або переклад цього твору «Сосна» із лірики Михайла Юрійовича Лермонтова, можна доповнити розповідь вчителя інформацією про країни, де поширені рослини, згадані в творах. Також про південний та північний лісовий пояс. Оберіть рядок, в якому перераховано виключно країни із значною лісистістю (50% і більше):

 

А) Ангола, Бразилія, Канада;

Б)  США, Канада, Бразилія, Малайзія;

В)  Велика Британія, Сирія, ПАР;

Г)  Гвіана, Суринам, Еквадор, Росія;

Д)  Росія, Канада, Бразилія.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Громадянська відповідальність», «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Підприємливість та фінансова грамотність».

             Компетентнісний потенціал: «Ініціативність і підприємливість», «Математична компетентність».

 

Укажіть, який із зазначених у таблиці видів мінеральних ресурсів у США скінчиться раніше, якщо обсяги видобутку сировини не зміняться. Розмістіть ресурси у порядку збільшення тривалості використання, починаючи з найменшої:

 

 

Вид мінеральної сировини

Запаси мінеральної сировини

Щорічний видобуток

 

срібло, т

52 550

4 042,3

 

вугілля, млн. т.

249 994

992

 

залізна руда, млн. т.

5 100

534

 

нафта, млн. т.

3 800

380

 

природний газ, млрд. м3.

14 430

582,2

 

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Громадянська відповідальність», «Підприємливість та фінансова грамотність».

            Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Ініціативність і підприємливість», «Основні компетентності у природничих науках і технологіях».

При створенні підприємств із добування паливних ресурсів, в першу чергу необхідно володіти знаннями про території їх залягання. Установіть відповідність між видами палива та місцями їх видобутку в Україні:

 

  1. кам’яне вугілля;

А) Олександрія;

  1. буре вугілля;

Б) Борислав;

      3. нафта;

В) Бучмани;

      4. природній газ

Г) Павлоград;

    

Д) Дашава;

 

1

2

3

4

 

 

 

 

                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Екологічна грамотність і здорове життя», «Соціальна і громадянська компетентність». 

Нафта – один із основних видів паливних ресурсів світу. Установіть відповідність між країнами та їх роллю у нафтовій промисловості світу:

                         

1. США;

А) країна – імпортер нафти із значним енергопостачанням;

2. Україна;

Б) країна – експортер нафти;

3. Саудівська Аравія;

В) країна – імпортер нафти із незначним енергопостачанням;

4. Австралія;

Г) країна, що забезпечує потреби за рахунок власних ресурсів нафти;

    

Д) країна – імпортер нафти із екологічно безпечним 

    енергопостачанням.      

 

 

1

2

3

4

 

 

 

 

               

           

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Громадянська відповідальність», «Підприємливість та фінансова грамотність», «Здоров’я і безпека».

 Компетентнісний потенціал: «Основні компетентності у природничих науках і технологіях», «Математична компетентність», «Ініціативність і підприємливість».

 

Успішний менеджмент в агробізнесі передбачає володіння інформацією про особливості природно-економічних умов певних територій. Укажіть цифру на карті, що позначає сільськогосподарську зону за наступним описом: «Зона молочно-м’ясного скотарства, свинарства, картоплярства й зернового господарства»:

 

А)  1;     Б)  2;         В)  3;         Г)  4;          Д)  5. 

 

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Здоров’я і безпека».

            Компетентнісний потенціал:  «Математична компетентність».

 

Визначте кількість залізної руди (в млн. т) із вмістом заліза 50% для безперебійної роботи металургійного комбінату впродовж року при потужності 3 млн. т прокату за рік:

 

А)  17;     Б)  15;         В)  6;         Г)  3;          Д)  0,06. 

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Обізнаність та самовираження у сфері культури», «Соціальна і громадянська компетентність», «Ініціативність і підприємливість».

 

Уявіть себе фермером у будь-якому куточку Землі, який вирішив займатися скотарством. У правій колонці таблиці впишіть назви держав, у яких, на ваш погляд вигідно займатися відповідною справою (ці країни займають перші місця за поголів’ям тварин серед країн світу):

 

оленярство

 

вівчарство

 

конярство

 

скотарство

 

свинарство

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Ініціативність і підприємливість».

 

У процесі професійної підготовки гірничих інженерів важливою складовою майстерності є ознайомлення  їх із географією корисних копалин. Спробуйте себе в ролі гірничого інженера і впишіть у праву колонку таблиці назви найбільших басейнів та районів видобування вугілля із країною розташування, позначених на карті світу відповідними цифрами:

 

1-     Верхньосілезький (Польща)

2-      

3-      

4-      

5-      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Ініціативність і підприємливість».

Потреба людства у рудах металів невпинно зростає. Основою рудної промисловості світу є видобування залізної руди. Для спеціаліста з міжнародних економічних відносин важливо знати країни з найбільшими обсягами видобування залізних руд і країни, які потребують цих ресурсів. На основі таких даних можна побудувати успішний бізнес із експортно-імпортних операцій. Із перерахованих держав оберіть три, які не відповідають характеристиці «експортер залізної руди»

1. Бразилія;

2. Австралія;

3. Японія;

4. Канада;

5. Китай;

6. Україна;

7. Білорусь;

8. Італія.

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність».

            Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Ініціативність і підприємливість».

 

У зв’язку з великою різноманітністю сільськогосподарських культур склад рослинництва досить складний. Уявіть, що ви вирішили відкрити власну справу із виробництва натуральних ниток. Укажіть три технічні культури світу із наступного переліку, географію яких вам би довелося вивчати детальніше:

 

 1. маніок;

2. ямс;

3. льон-довгунець;

4. джут;

5. бавовник;

6. цукрова тростина;

7. соя;

8. кокосова пальма.

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність».

            Компетентнісний потенціал: «Ініціативність і підприємливість».

 

Однією із характерних рис психології людини є життя згідно наступного принципу: «Що маємо – не бережемо, що втрачаємо – цінуємо». Прокоментуйте даний принцип щодо добувної промисловості США (що посідають перше місце в світі за вартістю мінеральної сировини, яку добувають самі, і водночас – перше місце як її імпортер) та Канади. Особливість господарства Канади – це аграрно-сировинна спеціалізація у світовому поділі праці. Які риси схожості і відмінності у політиці використання надр можете відмітити? Укажіть проблеми і перспективи розвитку добувної промисловості названих провідних лідерів світового господарства.

doc
Додано
7 травня
Переглядів
209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку