Географія 9 клас. Тематичний контроль із теми "Третинний сектор економіки".

Про матеріал
Географія 9 клас. Тематичний контроль із теми "Третинний сектор економіки". Містить змістові лінії та компетентнісний потенціал. 24 завдання. Вчитель може обрати 12 завдань на власний розсуд.
Перегляд файлу

9 клас. Тема 4. Третинний сектор економіки

 

  1.                Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Обізнаність та самовираження у сфері культури», «Екологічна грамотність і здорове життя», «Соціальна і громадянська компетентність», «Інформаційно-цифрова компетентність».

 

Для зручності розпізнавання міжнародні міжурядові організації мають свої емблеми. Укажіть емблему НАФТА:

 

     А) Результат пошуку зображень за запитом "емблема ЄС" Б)  В) Результат пошуку зображень за запитом "емблема НАФТА" Г)   Результат пошуку зображень за запитом "емблема АСЕАН" Д) Результат пошуку зображень за запитом "емблема МВФ"

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність».

            Компетентнісний потенціал: «Ініціативність і підприємливість»,  «Спілкування державною та  іноземними мовами».

 

Фрілансер (англ. freelancer — «вільний митець») – сучасна професія. В Україні фрілансерами зазвичай називають людей, які виконують будь-яку роботу через мережу Інтернет на відстані. Укажіть професію, на яку не поширюється дія фрілансу:

 

А) дизайнер; Б)  програміст;  В)  токар; Г)  перекладач;  Д) інженер-конструктор . 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Ініціативність і підприємливість», «Уміння вчитися впродовж життя».

 

            Вивчаючи тему «Мистецтво у культурі сучасності» на уроках мистецтва ви навчилися створювати ескізи рекламної продукції вітчизняного виробництва. Зрозуміли, що від хорошої реклами залежить успішна торгівля. Для успішної торгівлі важливо володіти знаннями про типи оптових організацій, щоб знати, як і де брати товар для реалізації їх у роздріб. Укажіть оптового посередника:

 

А)  склад; Б)  оптова база; В)  дистриб’ютор; Г)  біржа; Д)  оптовий продовольчий ринок.

 

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Ініціативність і підприємливість», «Уміння вчитися впродовж життя».

 

Згадайте секторальну модель економіки нашої країни і вкажіть вид діяльності, який належить до третинного сектора національної економіки:

 

А)  сільське господарство; В)  промисловість; Д)  будівництво.

Б)  лісове господарство; Г)  транспорт;

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Екологічна безпека та сталий розвиток».

             Компетентнісний потенціал: «Екологічна грамотність і здорове життя».

 

На фахівців із ландшафтної екології  надзвичайно великий попит з боку міжнародних корпорацій, які турбуються про створення «зеленого» іміджу. До обов’язків геоеколога входить вивчення впливу діяльності компанії на локальні екосистеми та убезпечення роботодавця від багатомільйонних позовів, пов’язаних із забрудненням навколишнього середовища. Укажіть вид транспорту, який є найбільшим забруднювачем атмосфери :

 

А)  залізничний;  Б)  автомобільний; В)  морський; Г)  річковий; Д)  авіаційний.

 

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Екологічна безпека та сталий розвиток».

            Компетентнісний потенціал: «Обізнаність та самовираження у сфері культури», «Соціальна і громадянська компетентність», «Інформаційно-цифрова компетентність», «Ініціативність і підприємливість».

 

Уявіть себе дипломатичним представником України у міжнародній організації, головна функція якої – забезпечувати, на скільки це можливо, легкі, передбачувані й вільні процеси торговельних обмінів, вирішення спірних питань. Що це за організація:

 

А) СОТ; Б) ЄС;  В) НАФТА; Г) АСЕАН;  Д) СНД. 

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Уміння вчитися впродовж життя».

Згідно «програми обміну», навчальні заклади різних країн обмінюються студентами з метою набуття ними практичних навичок оточуючого середовища. Українські вищі навчальні заклади не є винятком. Уявіть, що вам, як майбутньому студенту, довелося бути учасником «програми обміну» із західноєвропейськими державами. Звісно, приїзд додому супроводжуватиметься величезною кількістю запитань. Одним із цих запитань було б обов’язково запитання про умови проїзду. Загальновідомо, що у світі авіаційне сполучення переважно з’єднує великі міста провідних розвинених країн світу. Укажіть найбільший аеропорт Європи, який є хабом світового значення:

 

А)  «Шарль-де-Голль»; Б) «Рейн-Майнський»; В) «Хітроу»; Г) «Схіпгол»;  Д) «Швехат» .

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Здоров’я і безпека», «Громадянська відповідальність», «Екологічна безпека та сталий розвиток».

             Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Уміння вчитися впродовж життя», «Обізнаність та самовираження у сфері культури», «Ініціативність і підприємливість», «Математична компетентність».

 

Економіка – це завжди проблема вибору. Покупець вибирає, що купити, виробник – що виробляти, продавець – що продавати та ін. Звісно, одним із головних критеріїв для країн при виборі спеціалізації господарства є прибутковість.

Математична модель формалізації прибутковості виглядає так:

Прибуток = Виручка – Витрати. У даній формулі враховується продуктивність, ефективність і ціна. Якщо ціна на світовому ринку для країн є відносно однаковою, то інші дві складові – різні. Укажіть вид діяльності третинного сектора економіки, в якій приріст національного доходу від інвестицій в чотири рази вищий, ніж у всіх інших секторах економіки:

 

А)  освіта;   Б)  наука;    В)  культура;   Г)  туризм; Д)  транспорт.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

  1.                Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал:  «Соціальна і громадянська компетентність», «Уміння вчитися впродовж життя», «Обізнаність та самовираження у сфері культури».

 

           Загальновідомо, що сучасна і майбутня доля будь-якої країни багато  в чому залежить від особливостей її витрат на науку. Укажіть країну Європи, частка витрат на наукові дослідження в якій найвища (станом на 2015 р.):

 

А)  Фінляндія;      Б)  Німеччина;        В)  Франція;        Г)  Польща;       Д) Україна.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Інформаційно-цифрова компетентність».

 

Кожного року кількість бажаючих відпочивати за межами нашої країни стає все більшою. Як туристу вибрати країну, організувати поїздку і оформити всі необхідні документи? У цих питаннях допоможе розібратися менеджер з туризму. Найвищим професіоналізмом  такого фахівця вважається розшифрування мрії клієнта. А для цього необхідними є фактичні реальні знання про об’єкт подорожі. Проаналізуйте основні маршрути круїзних подорожей. Укажіть букву на діаграмі, що позначає частку країн Західної Європи у структурі міжнародних туристичних потоків у розрізі регіонів світу станом на 2015 рік:

 

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Громадянська відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Екологічна грамотність і здорове життя»,  «Соціальна і громадянська компетентність», «Уміння вчитися впродовж життя», «Основні компетентності у природничих науках і технологіях».

 

Щоб оцінити вплив будь-якого явища на досліджуваний об’єкт, потрібно інформацію про це явище «розкласти на полички» і «знати, де взяти». Найкращими помічниками у даному випадку є методи аналізу та систематизації. Адже комп’ютерна техніка теж періодично потребує дефрагментації для злагодженої роботи системи. Використовуючи методи аналізу та систематизації, визначте твердження, яке є хибним щодо видів туризму:

 

А)  види туризму за статусом: міжнародний, внутрішній;

Б)  види туризму за метою: рекреаційний, локальний, пізнавальний, релігійний, сільський, діловий, етнічний;

В)  види туризму за способом проведення часу:  нетривалий (вихідного дня або кінця тижня), стандартний (один-два тижні), тривалий (місяць і більше);

Г)  види туризму за формою організації подорожі: індивідуальний, груповий;

Д)  види туризму за віком учасників подорожі: дитячий, молодіжний, дорослий, людей похилого віку.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека».

            Компетентнісний потенціал: «Спілкування державною та  іноземними мовами»,  «Уміння вчитися впродовж життя», «Основні компетентності у природничих науках і технологіях».

На уроках фізики ви вчили фізичні властивості сучасних бездротових засобів зв’язку та комунікацій. Отримані знання надзвичайно важливі для спеціалістів з аутсорингу. Укажіть правильне твердження:

 

А)  аутсорсинг – це система заходів з вивчення, освоєння, охорони, перетворення навколишнього середовища;

Б)  аутсорсинг – це діяльність, спрямована на досягнення цілей підприємств, установ, організацій шляхом формування попиту та максимального задоволення потреб споживачів;

В)  аутсорсинг – це процес планування, організації, приведення в дію та контроль організації з метою досягнення координації людських і матеріальних ресурсів, необхідних для ефективного виконання завдань;

Г)  аутсорсинг –  це інструмент управління підприємством, спрямований на підвищення ефективності та конкурентоспроможності діяльності. Він передбачає укладання контракту між замовником і постачальником (аутсорсером) з метою виконання останнім як основних, так і другорядних бізнес-функцій замовника за певну плату;

Д)  аутсорсинг – це перевірка даних бухгалтерського обліку і показників фінансової звітності суб'єкта господарювання з метою висловлення незалежної думки аудитора про її достовірність в усіх суттєвих аспектах та відповідність вимогам законів України.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека».

Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Спілкування державною та  іноземними мовами», «Уміння вчитися впродовж життя»,  «Обізнаність та самовираження у сфері культури».        

На сучасному етапі розвитку суспільства при прийомі на роботу важливими є не лише документи  про освіту, а й уміння переконати роботодавця у своїй незамінності. Уявіть, що ви є претендентом на посаду менеджера філіалу туристичної компанії США.

Спробуйте переконати комісію у тому, що ви володієте туристичною термінологією. Укажіть рядок, в якому правильно перераховано спеціалізовані заклади розміщення туристів:

 

А)  готелі, мотелі, пансіонати, засоби розміщення на транспорті (залізничні вагони, причепи);

Б)  туристичні бази, молодіжні готелі, кемпінги, бунгало, будинки відпочинку;

В)  готелі, мотелі, пансіонати, кемпінги, бунгало, будинки відпочинку;

Г)   готелі, мотелі, пансіонати, туристичні бази;

Д)  кемпінги, бунгало, будинки відпочинку, пансіонати;

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Громадянська відповідальність», «Екологічна безпека та сталий розвиток.

 Компетентнісний потенціал: «Спілкування державною та  іноземними мовами», «Обізнаність та самовираження у сфері культури».        

 

 Однією із нових професій на сучасному ринку праці є супервайзер. Він займається роботою торгівельних представників із певними марками товарів, контролює продажі в роздрібних мережах, виконує замовлення на постачання певних товарів від підприємств торгівлі. Спробуйте себе у ролі супервайзера: налагодьте зв'язок «виробництво → збут продукції» у деяких видах господарства світу. Укажіть правильний ланцюжок «вид продукції →  виробник-експортер → країна-імпортер цієї продукції»:

 

А) бензин → Білорусь → Україна;

Б)  соняшникова олія → Туреччина→ Україна;

В)  чорні метали → Італія → Білорусь;

Г)  мобільні телефони → Україна → Молодова;

Д)  цукор → Канада → Франція.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Громадянська відповідальність», «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Підприємливість та фінансова грамотність».

             Компетентнісний потенціал: «Ініціативність і підприємливість», «Математична компетентність».

 

Відомо, що здійснювати перевезення на відстань 500 км вигідніше автомобільним транспортом. Розмістіть країни-лідери світу за протяжністю автомобільних доріг у порядку зменшення, починаючи з найбільшої за даним показником:

 

А) США; Б) Індія;  В) Китай; Г) Бразилія;  Д) Росія. 

 

 

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Громадянська відповідальність», «Підприємливість та фінансова грамотність».

            Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Ініціативність і підприємливість», «Основні компетентності у природничих науках і технологіях».

За останнє десятиріччя міжнародна, міждержавна рухливість українців значно зросла. Особливо при такій формі міжнародних зв’язків як інжиніринг, нашим висококваліфікованим працівникам доводиться здійснювати наладку обладнання за кордоном. До України приїздять спеціалісти з інших країн для наладки свого обладнання на різних підприємствах.  Установіть відповідність між назвами груп країн за рівнем розвитку науково-освітнього сектора та власне країнами, що входять до цих груп:

 

  1. найрозвиненіші в науково-освітньому відношенні країни світу;

А) Україна, Росія, Чехія, Словенія, Угорщина;

  1. країни зі значним потенціалом розвитку науково-освітньої сфери, зокрема, постсоціалістичні країни;

Б) Мальта, Панама, Венесуела, Люксембург;

      3. країни зі значним потенціалом розвитку  науково-освітньої сфери, зокрема, країни, для яких характерні високі витрати на науку та освіту, але через невелику кількість учених, які працюють у цих країнах, вони не мають суттєвого впливу на світову науку;

В) Малазія, Таїланд, Індонезія;

      4. країни зі значним потенціалом розвитку науково-освітньої сфери, зокрема, нові індустріальні країни Південно-Східної Азії

Г) США, Японія, Німеччина, Франція, Велика Британія;

    

Д) Афганфсан, Уганда, Зімбабве;

 

1

2

3

4

 

 

 

 

                

 

  1.            Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Ініціативність і підприємливість».

З економічної точки зору, капітал є одним із найважливіших факторів економічного зростання, бо вищий рівень забезпеченості машинами, устаткуванням тощо підвищує продуктивність праці й рівень життя. Для нагромадження капіталу нація, як відомо, має інвестувати. Уявіть себе інвестором, що готовий взяти на себе ризик щодо нових інвестицій. Відповідно до поставленої мети, слід обрати офшорну зону, через яку здійснюватимете експортно - імпортні операції в обраній вами країні. (Варто пам’ятати з юридичної точки зору, що перелік офшорних зон затверджується розпорядженням Кабінету Міністрів України). Установіть відповідність між основними офшорними зонами світу та державами, що належать до цих зон:

                         

1. Карибська;

А) Королівство Бахрейн;

2. Європейська;

Б) Співдружність Багамських Островів;

3. Перської затоки;

В) Республіка Науру;

4. Азіатсько-Тихоокеанська;

Г) Республіка Сейшельські острови;

    

Д) Андорра.      

 

 

1

2

3

4

 

 

 

 

               

           

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Громадянська відповідальність», «Підприємливість та фінансова грамотність», «Здоров’я і безпека».

 Компетентнісний потенціал: «Основні компетентності у природничих науках і технологіях», «Математична компетентність», «Ініціативність і підприємливість».

 

Для того, щоб працювати у посольстві за кордоном, або виконувати дипломатичні функції будь-якої держави, слід володіти як ораторським мистецтвом, так і фактичним матеріалом щодо предмету розгляду. Уявіть що вам запропонували виступити на міжнародному форумі «Форми просторової організації наукових досліджень» на тему: «Технопарки України».  Для ілюстрації ваших виступів необхідно знати карти відповідної тематики. Укажіть цифри на карті, що позначають регіони із найвищою часткою від кількості найменувань, упроваджених інноваційних видів продукції на промислових підприємствах України у 2015 р. (понад 10%):

 

А)  1 і 2;     Б)  2 і 3;         В)  3 і 7 ;         Г) 8 і 9;          Д)  2 і 7. 

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Здоров’я і безпека».

            Компетентнісний потенціал:  «Математична компетентність».

 

Залізничний транспорт – основний вид транспорту України. За довжиною мережі залізниць Україна посідає третє місце в Європі (22 473 кілометрів залізниць). Експлуатаційна довжина залізничних колій у 2016 році склала 21 тис. км При цьому було перевезено 343 млн т вантажів. Визначте вантажообіг залізниці за рік у млрд. т:

 

А)  7203;     Б)  7203000;         В)  7203000000;         Г)7203000000000;  Д)  16000. 

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Обізнаність та самовираження у сфері культури», «Соціальна і громадянська компетентність», «Ініціативність і підприємливість».

 

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки  учнів з української мови передбачають вміння учнів висловлюватися на тему: «Туристична привабливість України». Допоможуть вам наступні географічні відомості. Усвідомлення, що любов до рідної землі, повага до історичного минулого народу, до його культурних пам’яток – вічні загальнолюдські цінності є важливою характеристикою сучасного патріота. Ми пишаємося, що на території  нашої держави є об’єкти всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. Впишіть у праву колонку таблиці назви культурних об’єктів України, що належать до Всесвітньої спадщини людства. Вони зображені у лівій колонці таблиці:

 

Kijów - Sobór Mądrości Bożej 01.jpg

 

2005-08-15 Pechersk Lavra seen from river Dnepr Kiev 311 cropped.jpeg

 

Lwów - Widok z wieży ratuszowej 01.jpg

 

Cernauti Residentia 03.jpg

 

Chersonesos columns.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Ініціативність і підприємливість», «Спілкування державною та  іноземними мовами», «Обізнаність та самовираження у сфері культури».        

 

Уявіть, що ви займаєтесь питанням стану та розвитку глобального фінансового маркетингу. Фінансовий маркетинг (financial marketing) вивчає досить великий спектр проблем, це в першу чергу питання, пов'язані зі створенням нових фірм і компаній, також управління фінансовими активами і проблеми банкрутства, а також він управляє фінансами підприємства майже у всіх напрямках. Спробуйте себе в ролі фінансового маркетолога-аналітика і впишіть у праву колонку таблиці назви найвпливовіших світових фінансових центрів, позначених на карті світу відповідними цифрами:

 

1-     Нью-Йорк

2-      

3-      

4-      

5-      

 

 

  1.            Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Ініціативність і підприємливість».

«Без минулого немає майбутнього», – цей відомий вислів підтверджує використання історичного методу дослідження у будь-якій галузі знань. Географія не є винятком. Використовуючи даний метод, укажіть три види культурно-історичних рекреаційних ресурсів:

 

1. сприятливий клімат узбережжя морів, річок, озер;

2. архітектурні пам’ятки;

3. техногенні шедеври;

4. мінеральні джерела;

5. лікувальні грязі;

6. мальовничі ландшафти;

7. унікальні витвори культури;

8. лісові масиви та парки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність».

            Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Ініціативність і підприємливість».

 

Технополіси – японський винахід. У цій країні було розроблено концепцію їхнього створення й механізму функціонування. Вона базується на «трьох китах». Укажіть їх:

 

 1. технополіс має бути «містом-садом»;

2. технополіс має стати справжнім «царством нових технологій»;

3. технополіс має бути великим містом;

4. технополіс має сприятливе економіко-географічне положення;

5. технополісу необхідна наявність готового до ризику капіталу;

6. технополіс має бути багатофункціональним містом;

7. технополіс має бути компактним містом;

8. технополіс має бути забезпечений висококваліфікованими спеціалістами.

 

 

 

 

 

 

  1.            Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність».

            Компетентнісний потенціал: «Ініціативність і підприємливість».

 

На сучасному ринку праці з’являються нові професії. За останні кілька років особливу популярність здобула професія логіста, який організовує доставку товару великими партіями і його складування. Розробляє вигідну схему постачань в потрібне місце до потрібного часу, з мінімальними витратами. Аналізує ринок транспортних послуг, проводить розрахунки шукає надійних партнерів, координує дії з виробниками, з відділом продажів, зі складом, готує документи для митниці. У більшості фірм логісту доводиться працювати із зарубіжними партнерами. У разі форс-мажорних обставин (затримка літака, ремонт автодороги, поломка потягу, проблеми з митницею) у нього є запасний шлях. Товар повинен бути доставлений в строк у будь-якому випадку! Отож знання географії транспорту йому надзвичайно потрібні. Проаналізуйте переваги і недоліки кожного виду транспорту та їх вплив на навколишнє середовище, оскільки будь-які витрати чи організаційного характеру чи штрафні санкції – це прямі збитки для логіста. Результати подайте у вигляді таблиці.

 

doc
До підручника
Географія 9 клас (Гільберг Т.Г., Савчук І. Г., Совенко В.В.)
Додано
7 травня
Переглядів
1087
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку