Геометрична біологія в червоних та чорних кольорах

Про матеріал
На уроці учні узагальнили та повторили характерні особливості покритонасінних рослин; сприяли активному пізнанню навколишньої дійсності а також розширили знання учнів з геометрії про периметр і площу геометричних фігур, ознаки рівності трикутників, міру кутів многокутників
Перегляд файлу

                           Чорнотисянська загальноосвітня школа І-ІІІ ст.

Бінарний урок геометрія-біологія

«Геометрична біологія в червоних та чорних кольорах» 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бінарний урок геометрія-біологія

Тема уроку: Геометрична біологія в червоних та чорних кольорах.

Мета: повторити, привести в систему й розширити знання учнів з геометрії про периметр і площу геометричних фігур, ознаки рівності трикутників, міру кутів многокутників, узагальнити та повторити характерні особливості покритонасінних рослин; сприяти активному пізнанню навколишньої дійсності,  осмисленню і знаходженню причинно-наслідкових зв'язків, формуванню уміння учнів порівнювати, узагальнювати, робити висновки,   розвитку логіки, мислення, комунікативних здібностей.

Ресурси та обладнання: презентація на інтерактивній дошці.

Епіграф: «Природа говорить мовою математики: букви цієї мови — круги,         трикутники та інші геомет­ричні фігури».

                                                                                                             Галілео Галілей                                    

Хід уроку

І. Організаційний момент

Налаштування учнів на роботу.

ІІ . Перевірка домашнього завдання (протягом уроку)

Учнів заздалегідь було поділено на робочі групи. Кожній групі було задано  домашнє завдання: знийти вірш або легенду про гладіолус або лілію (завдання 1 групи), біологічну характеристику про мак (завдання 2 групи), історичні відомості про «картопляні бунти»(завдання 3 групи), та записати виміри підлоги класу (довжину і ширину).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 Учитель математики. Доброго дня ! Сьогодні незвичайний урок. Ми з вами об’єднаємо дві науки:  геометрію і біологію. Епіграфом нашого уроку є (прочитати епіграф).

 Учитель біології.

Доброго дня! Геометрія і біологія – це надто різні науки, але вони між собою  тісно пов’язані.

 Учитель математики. Так в природі можна знайти безліч геометричних фігур. Стовбур дерева нагадує конус, але сьогодні на уроці ми  поговоримо про дивовижну красу природи –квіти. Дізнатись фігур довжину, ширину і площу  дуже цікаво. А щоб площу знайти треба бути на уроці уважним.

 Учитель біології.

Квіток барвистих в природі багато, але ми пропонуємо зупинитися на найконтрастніших кольорах: червоному та чорному .

ІV.Узагальнення та систематизація знань

 Учитель математики

Знайомтеся: гладіолус. Квітковий меч.

На довгому стеблі гладіолуса кожна квітка ховає два трикутники: один - видимий, а інший — прихований під ним.  Gladius на латині означає меч.

Учитель біології.  Здавна люди, дивлячись на квіти складали легенди про них, наділяючи їх людськими рисами. Давньоримська легенда стверджує: якщо цибулини гладіолуса повісити на грудях як амулет, вони не тільки допоможуть здобути перемогу в поєдинку, але і захистять від загибелі.

Знайомтеся, ще одна земна окраса – лілія.

 Учитель математики.

 Пепевіримо як ви виконали домашнє завдання, адже на домашнє завдання вам було знайти вірш або легенду про гладіолус або лілію, історичні відомості про «картопляні бунти», біологічну характеристику про мак. Підготувала 1 група.

Доповідь учнів. Ця квітка надихала поетів на вірші (декламує 1 група)

Несміло в воду заглядали

Високі сосни та кущі.

Вони таке не пам’ятали,

що в небі та росли дуби.

Бездонне плесо прикрашали

чарівних квіток головки.

Як заворожені лежали

червоних  лілій пелюстки.

Це не земна краса природи,

Це справжній рай на небесах,

Не відірвать очей від вроди,

Ти не побачиш це і в снах.

 

Учитель біології.  Погляньмо на цю квітку з ботанічної точки зору і дамо їй характеристику.

  • До якої родини відноситься ця квітка?
  • Яка в неї коренева система?
  • Опишіть загальну морфологію квітки?
  • Яке значення для людини має лілія?

Результати обговорення занотуйте в робочий зошит.

Учитель математики.

Дивовижну за красою форму квітки лілії створюють прості трикутники.  Пригадаймо ознаки рівності трикутників.

1. Знайдіть на рисунку пари рівних трикутників. Заповніть у зошиті таблицю класифікації  їх  за  ознаками (перевірка виконується усно).

 2.Знайдіть  третій  кут  трикутника  АВС,  використовуючи  дані  таблиці (усно).

 

    А

  130°

   30°

    ?

    В

    30°

    ?

   45°

    С

    ?

   50°

   90°

 

 

 

 

 

 

Учитель біології.

А зараз погоримо про мак. Червоний квадрат. Чотири яскравих широких пелюстки маку, прагнучи торкнутися один одного, утворюють квадрат. (доповідає учень 2 групи).                                                                                                         

Доповідь учнів.  Однорічні, дворічні та багаторічні трави, зазвичай з розвиненим стеблом, рідше безстеблі. Рослини виділяють молочний сік. Квітки великі, поодинокі, як правило, червоного кольору (рідше зустрічаються білі або жовті), на довгих  квітконіжках, без приквітків, у деяких видів — у волотистому суцвітті.Тичинок зазвичай багато. Квітки запилюються комахами, у деяких видів  можливе самозапилення. Плід  коробочка. Насіння дрібне. Червоний мак  — символ пам’яті жертв Першої світової війни, а згодом — жертв усіх військових та цивільних збройних конфліктів, починаючи із 1914 року. Червоний мак вперше використано в Україні на заходах, приурочених до річницізавершення Другої світової війни у 2014 році.

Сукні та вишиванки з маками сьогодні дуже популярні серед жінок. Мак вважався символом родючості. Українці пов’язували значення маку з молодістю і красою. Якщо квіти калини вишивали на сорочках для старших жінок, то маками прикрашали вишиванки незаміжніх дівчат.

Учитель математики. Пригадайте, за якими формулами обчислюються периметр і площа квадрата? Розв’яжемо  задачу. На домашнє завдання вам було записати виміри класу (підлоги), тобто записати довжину та ширину. Задача.  Витрати фарби на одношарове покриття становлять 160 г на 1 м2. Скільки потрібно банок фарби , щоб пофарбувати підлогу квадратної форми сторона якої дорівнює 6м, якщо вага однієї банки 2,8 кг? Один учень біля дошки розв’язує задачу, а всі інші записують у робочих зошитах.

Учитель біології.  Плід картопляний – темно-фіолетовий і містить алкалоїди. Картопля – це коренеплід, який люблять усі. Вона може мати різні кольори. А століття два тому  його квіткою-зіркою прикрашали капелюхи.

 Учитель математики У квітки картоплі п'ять пелюсток, розташуванням яких нагадують п'ятикутну зірку. Але не все було так добре. Чому наші пращури не хотіли впускати її у своє життя? (Доповідає 3 група)

 Доповідь учнів. Спочатку картопля не набула широкого розповсюдження як харчовий продукт. Селяни не хотіли вирощувати картоплю з двох причин. Перша – релігійна.  Вважалося, що вона не є здоровою для християн. Друга причина в тому, що люди їли не підземні бульби, а надземні плоди, які були токсичними. Багато  людей отруювались, а деякі вмирали.

Учитель математики.  Говорячи про п’ятикутну зірку, ми з вами як кмітливі математики не можемо не побачити, що вона складається з рівнобедрених  або рівносторонніх трикутників і п’ятикутника.

Розв’яжіть задачу на рівнобедрений трикутник.  

VІ. Підведення підсумків уроку.

Інтерактивни  гра « Незакінчене речення».

Учитель математики . Завершіть речення:

На уроці я дізнався…

На уроці мені сподобалось…

Активним учням виставляються оцінки з математики та біології.

Учитель біології.

А біологія на нашому уроці

Взяла цікаву геометрію за руку.

Звертай увагу кожен день на кожнім кроці

На незвичайну цих обох наук сполуку.

VІІ. Домашнє завдання. Заповнити таблицю до кінця. Підготуватись  до контрольно роботи з біології.

VІІІ. Релаксація уроку.

Квітка настрою:

  • захоплення;
  • очікування;
  • радість;
  • байдужість;
  • важко визначити.

Картинки по запросу пелюстки квітів шаблони 

doc
Додано
1 листопада 2020
Переглядів
811
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку