«Геометричні фігури і основні кольори» Розвиток мовлення дітей 5-6 років.

Про матеріал
Мета: розглянути геометричні фігури; уточнити їх назви і зовнішні ознаки; вчити орієнтуватися на аркуші паперу; утворювати складні слова: прямокутник, трикутник, різнокольорові; утворювати зменшувально-пестливу форму іменників; утворювати іменники множини родового відмінка; узгоджувати числівники з іменниками; вчити правильно вживати прийменники; розвивати пам'ять, увагу, мислення.
Перегляд файлу

 «Геометричні фігури і основні кольори»

 Розвиток мовлення дітей 5-6 років.

 

Мета: розглянути геометричні фігури; уточнити їх назви і зовнішні ознаки; вчити орієнтуватися на аркуші паперу; утворювати складні слова: прямокутник, трикутник, різнокольорові; утворювати зменшувально-пестливу форму іменників; утворювати іменники множини родового відмінка; узгоджувати числівники з іменниками; вчити правильно вживати прийменники; розвивати пам'ять, увагу, мислення.

Обладнання: демонстраційний матеріал - геометричні фігури різного кольору і величини; роздатковий матеріал - підноси для кожної дитини, геометричні фігури різного кольору і величини, аркуші паперу і кольорові олівці.

                                       Хід заняття

 

1. Знайомство з геометричними фігурами різного кольору

Логопед показує геометричні фігури різного кольору: квадрат, трикутник, прямокутник, коло, овал; уточнює назву і зовнішні ознаки кожної геометричної фігури; проводить дидактичну гру «Розклади фігури».

У дітей на підносах лежать такі ж геометричні фігури. Треба розподілити їх по будь-якою ознакою (колір, розмір, форма).

 

2. Фізкультхвилинка «Зроби фігуру, яку я назву»

 

3. Дидактична гра «Скажи слово»

Логопед показує квадрати: великий і маленький. - Великий квадрат назвемо звичайним словом - квадрат, а маленький ласкавим - квадратик

 

4.Дидактична гра «Порахуй». (1 квадрат, 2квадрата, ..., 5 квадратів.) (За аналогією з усіма фігурами.)

 

5.Дидактична гра «Чого не стало?»

Логопед бере зі столу у дитини одну або кілька геометричних фігур, дитина промовляє, чого не стало у нього на столі. (Двох червоних квадратів.)

 

6.Гра на увагу «Що змінилося?»

Логопед виставляє геометричні фігури різного кольору, потім змінює їх місцями. Діти відновлюють їх первісне розташування.

 

7.Дидактична гра «Доручення».

Діти виконують інструкції логопеда. ( «Поклади червоний квадрат на пенал, під пенал, за пенал і т.д.»)

 

8. Дидактична гра «Кожній фігурі - своє місце» Орієнтування на аркуші паперу: верхня, нижня, права, ліва сторони і верхні правий, лівий кути, нижні правий, лівий кути.

Підсумок заняття

Матеріал для закріплення

I. Вміти розрізняти основні кольори і геометричні фігури: коло, овал, квадрат, прямокутник, трикутник. Знати, що у квадрата чотири однакові боку, чотири кути.

- У трикутника три сторони, три кути. Аналогічно - опис прямокутника. У кола немає кутів, він круглий. У овалу немає кутів, він овальний.

Знати поняття «геометричні фігури». Вміти описати геометричну фігуру.

- Це квадрат. У нього чотири однакові боку, чотири кути, він червоного кольору. (Аналогічно скласти опис інших геометричних фігур.)

Намалювати і заштрихувати: коло, квадрат, трикутник - зверху вниз; овал, прямокутник - зліва направо.

Знайти в своєму оточенні предмети квадратної, прямокутної, круглої, овальної, трикутної форми.

II. Граматичний лад мови і словотвір.

1. Узгодження прикметників з іменниками в роді, числі.

Наприклад: прямокутне вікно, червоний квадрат, прямокутна двері, коричневий трикутник, прямокутний стіл, зелений овал, прямокутні книги, помаранчевий прямокутник і т.д.

2. Узгодження присвійних займенників. Наприклад: Що це? - Овал. Овал чий? - Мій і т.д.

 

 

docx
Додано
5 березня 2023
Переглядів
770
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку