Математика Дата
Тема: Геометричні фігури .Плоскі та об’ємні фігури.
Мета: формувати уявлення про групи геометричних фігур, їх істотні ознаки;
вчити класифікувати предмети за певною ознакою;
розвивати просторові уявлення;
вдосконалювати обчислювальні навички;
розвивати мислення, мовлення ;
виховувати інтерес до предмета.
Зміст уроку
І. Організаційний момент
Міркувати – швидко,
Рахувати = правильно,
Писати гарно і охайно,
Не витрачати часу даремно.
САМООЦІНЮВАННЯ РОБОТИ ( кожне виконане завдання учні оцінюють згідно алгоритму, враховуючи свої помилки. На полі зошита зафарбовують клітинку зошита відповідним кольором. Таким чином утворюється кольорова пірамідка)
ІІ Актуалізація опорних знань
2.1 Бесіда « Геометричні фігури у навколишньому світі»
Сьогодні ми з вами розпочнемо подорож цікавим МІСТОМ ГЕОМЕТРИЧНИХ ФІГУР.
- Подивіться навкруги у класі. Чи бачите ви тут геометричні фігури?
- Де ще можна бачити геометричні фігури?
- Чи треба вивчати геометричні фігури?
- Люди яких професій користуються предметами, які схожі на геометричні фігури?
2.3 Гра « Яка фігура на що схожа ?
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
Сьогодні ми потрапимо у місто фігур. Які фігури ти вже знаєш?
3.1 « Гра Чарівний мішечок » ( у мішечку знаходяться геометричні фігури, діти по черзі дістають фігуру і називають їх )
3.2 Задача
( вправу діти виконують біля дошки , використовуючи демонстраційний матеріал геометричних фігур : овал, круг, квадрат)
Мама дала синові цукерку ,яблуко і печиво .Замініть назви предметів ,які дала мама, геометричними фігурами та покажіть ,у якому порядку їх міг отримати син?( овал, круг, квадрат).
Відповідь:
- овал, круг ,квадрат;
- овал, квадрат, круг;
- круг, овал, квадрат;
- круг, квадрат, овал ;
-квадрат , овал ,круг;
- квадрат, круг, овал.
3.3 Вправа « Будем зайвого шукати»
- Трикутник, прямокутник, квадрат, круг, ромб.
- Квадрат, шестикутник ,прямокутник, піраміда ,трикутник.
- Циліндр, конус, квадрат, піраміда, паралелепіпед , куля.
- Круг, коло, куля.
3.4 Вправа « Погрупуй фігури : плоскі та об’ємні» ( робота у групах, діти групують фігури і прикріпляють на баночки )
3.5 Робота за карткою
№ 1.
- Чим схожі фігури в кожній парі? Чим відрізняються?
№2.
- Який надпис слід зробити на кожній коробці? ( круги, червоні фігури, многокутники )
№3 . Утвори пари фігур за різними ознаками:
- За формою: круги , трикутники , чотирикутники , п’ятикутники;
- За кольором ( жовті, сині, рожеві , зелені )
ІV . Узагальнення і систематизація знань
4.1 Гра « Математична стежина » ( на підлозі стежиною розклеєні геометричні фігури, вирази , букви латинського алфавіту. Дитина , рухаючись стежиною, називає їх.)
V. Розвиток математичних знань.
5.1 Самостійна робота : обчислити вирази
( робота за підручником с. 63 № 6).
5.2 Вправа « Конструктор» ( з паличок утвори об’ємну фігуру : піраміду чи куб )
VІ. Рефлексія:
- Я дізнався …
- На уроці я працював…
- Мені було цікаво , коли …
VІІ. Підсумок уроку