"Назви компонентів та результатів дії множення. Читання рівностей на множення.Переставний закон множення"

Про матеріал
Мета. Формувати уміння читати вирази на множення; ознайомити з назвами чисел при множенні; спонукати учнів досліджувати , аналізувати , порівнювати інформацію та робити висновки; розвивати уміння розв’язувати задачі на множення; виховувати любов до природи, бажання допомагати тваринам взимку
Перегляд файлу

 

Назви компонентів та результату дії   множення. Читання рівностей  на множення. Переставний закон множення.

 

 

Урок математики

2 клас

 

 

 

 

 

 

                                                            Деделюк Г.П

                                                                                       Вчитель початкових класів

                                                                              Старокутського ліцею

                                                                                 Кутської селищної ради

                                                                          Косівського району

                                                                                       Івано-Франківської області

 

Мета. Формувати уміння читати вирази  на множення; ознайомити з назвами чисел при множенні; спонукати учнів досліджувати , аналізувати , порівнювати інформацію та робити висновки;

розвивати уміння розв’язувати задачі на множення;

виховувати любов до природи, бажання допомагати тваринам взимку.

 

Обладнання. Таблиці: «Зима»; з прикладами на усний рахунок і на розв’язування задач; «сонечко», в якого на промінчиках приклади; сніговик з прикладами на множення та назвами чисел при множенні; хмаринки з планом уроку; картки «Катаємось на санках», завдання-сніжинки;

               Математика:підручник для 2 класу/Ольга Гісь ,Ірина              

Філяк. – Харків: Вид-во «Ранок»

Хід  уроку

  1. Організація класу.
  • Доброго дня! Я рада вас вітати на уроці математики.

Гра «Так чи ні»

  • Чи готові працювати?
  • Додавати,  віднімати?
  • Уважно слухати, писати?
  • Товаришам допомагати?
  • Вивчене все пригадати?
  • А нове вивчати?
  1. Актуалізація опорних знань.

Мотивація навчальної діяльності.

  • Відгадування загадки.
  • На рукав мені сніжинка впала і попросила відгадати загадку.

Хто розтрушує сніги,

Наганяє холоди, води сковує в льоди,

З дітьми в дружбі усіма?

Здогадалися?    (Зима)

  • Зима весела пора року. Та зимою часто небо вкривається хмарами, які затуляють сонце. І всім стає сумно та холодно. Наше сонечко(прикріплене до дошки)  теж закрили хмаринки. Щоб його звільнити треба:
  • не сумувати;
  • в зимові ігри грати;
  • дружно і вміло працювати.
    • Оголошення теми уроку.

Сьогодні ми дізнаємось, як називаються числа при множенні, навчимось читати рівності по- різному, знаходити значення виразів та розв’язувати задачі; будемо досліджувати,порівнювати, робити висновки.

 

(На дошці сонечко, закрите хмаринками, на яких записано план уроку.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Отож, поспішімо виконувати завдання хмаринок і визволяти наше сонечко.

 

  • На стіл мені сніжинка впала,завдання для вас загадала.
  • Яку тему почали вивчати? (Множення)
  • Що таке множення?
  • Перевірте,чи правильно обчислив Миколка вирази на множення:

6 * 2=12          4* 4=15

7 * 3=21          5 * 5=20

  • Оля повинна замінити додавання множенням . Допоможіть, будь ласка, їй.
  • 7 + 7 + 7
  • 3 + 3 + 3 + 3 +5
  • 6 + 6 + 6 + 6
  • 9 + 9

Який вираз не можна замінити множенням?

  • Робота в групах
  • Гарні друзі є в зими.

Сани, лижі, ковзани.

Різні грипи та ангіни

Не для тих, хто дружить з ними.

  •    Хто бажає покататися на цих санках?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Групи по черзі презентують виконані завдання

Додаткові запитання

  1. Скільки ніг у 2 півнів?
  2. Скільки вух у 3 ведмежат?
  3. Заміни додаванням: 3 4, 6 2, 10 4.
  4. Заміни множенням: 2 + 2 + 2 + 2, 4 + 4 + 4, 8 + 8.

 

  • Усні обчислення.
  • На санках покаталися, а зараз покатаємось з гірки на лижах.

Таблиця.    48 + 12

     + 20

36 + 4       - 25

    - 18     + 45

         - 12    - 50

        + 36

          + 14

 

 

  • А зараз пограємо в «сніжки».

(Кидаю дітям «сніжку», а вони повертають її мені, відповідаючи на запитання.)

  • Скільки вушок  у 2, 3, 4 зайчиків?
  • Скільки лапок  у 2, 3, 4 котиків?
  • Йшли два їжачки, несли по 3 бурячки.

Ви їм допоможіть, бурячки полічіть.

  • Четверо хлопчиків йшли кататись на ковзанку. Їм назустріч йшло 4 дівчаток. Скільки дітей йшли кататись на ковзанку?

 

  • Каліграфічна хвилинка з завданням. Хмаринка «Запишіть каліграфічно»
  • Запишіть каліграфічно 4 четвірки, 3 трійки, 2 двійки і одну 1. Знайдіть суму і дайте характеристику отриманому результату.

(Число 30 – двоцифрове, парне, 3 десятки, сусіди 29 і 31.)

  • А тепер трошки відпочинемо щоб набратися сил для подальшої роботи.

 

  • Музична пауза.

(Діти танцюють під мелодію пісні про зиму.)

 

  1. Вивчення нового матеріалу.

Наступна хмаринка просить нас зліпити сніговика.

Ліплячи його, дізнаємось, як називаються числа при множенні.

  • Нижня куля сніговика.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Запам’ятайте назви чисел при множенні.

 

  •                Робота з підручником с179,  заглянемо в Довідничок                  Читання рівностей с. 179 №3
  • Первинне закріплення.

Друга куля сніговика.

 

 

 

 

 

 

 

 

Досліджуємо переставний закон множення.

№4 (с.179)

Робимо висновок , закріплюємо за допомогою Довідничка.

  • Розв’язування задачі №7 (с.180)

Третя куля сніговика – це голова, а голова – це розум. За допомогою розуму – думаємо. Думаючи, розв’яжемо задачу.

а) Розв’язування задачі за підручником №7  самостійно, записавши в зошит спочатку додаванням, а потім множенням.

4 + 4 + 4=12(дм)

4 * 3=12(дм)

Відповідь:клоун опинився на висоті 12 дециметрів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Розвиток математичних знань.
  • Сніговик у нас чудовий!

Та його ми залишаймо,

Пташеняток виручати  поспішаймо.

Ось уже до годівнички

Позліталися синички.

  • Вправи для очей: слідкуємо очима за польотом синички.
  • Два- три рази вгору- вниз;
  • Два –три рази вліво – вправо;
  • Два-три кола навколо годівнички;
  • Закрити очі і погладити їх пальчиками;
    •               Бесіда про допомогу тваринам взимку.

 

  • Робота в парах. Хмаринка просить попрацювати в парах і виконати тестові завдання.

Учні одержують білі і сині сніжинки.

  • Працюємо швидко, щоб сніжинки не розтанули.

Завдання. Прочитати задачі. вибрати вираз для їх розв’язання (вирази на дошці).

Біла сніжинка

Першого дня до годівнички прилетіло 18 синичок, другого дня – на 6 синичок менше. Скільки синичок побувало біля годівнички за два дні?

 

 

Синя сніжинка

Учні 1 класу зробили 12 годівничок, учні 2 класу на 4 годівнички більше, а учні 3 класу – на 6 годівничок менше, ніж учні 2 класу. Скільки годівничок зробили учні 3 класу?

 

 

 

 

 

 

 

Представники від пар виходять до дошки, читають вираз, який вибрали і пояснюють вибір, використовуючи алгоритм (метод «Прес»):

Я думаю, що правильний вираз ____________

Тому, що __________________

Отже, задача розв’язується виразом ________

 

  • Робота в групах. Хто швидше. Знайдіть помилку.

Завдання. Обчислити приклади на промінчиках сонечка, виправити помилки і прочитати слово.

32 + 18 = 40  М

80 – 34 = 54  О

16 + 42 = 58  Л

100 – 72 = 38  О

47 + 20 = 67  Д

48 – 18 = 30  Ц

28 + 28 = 46  І

 

  1. Підсумок уроку.

Гра «Мікрофон»

  • Чи сподобався урок?
  • Що нового дізнались?
  • Що було цікавого?
  • Які труднощі вас спіткали?
  • Дякую, за хорошу роботу на уроці .
  •  Ось і сонечко нам весело всміхається. Воно вітає вас і дуже дякує, що звільнили його від хмаринок.
  •       А я вам бажаю, дорогі дітки, ніколи не сумувати, бути здоровими, щасливими; нехай ваше життя буде сонячним, світлим і теплим.

1

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 лютого 2022
Переглядів
1008
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку