Тема уроку: Геометричні тіла: конус, циліндр, піраміда, куб, куля. Прості і складені задачі на визначення швидкості, часу і відстані. Дії з іменованими числами.
Мета: ознайомити учнів з назвами геометричних тіл; навчити визначати форму кожного із них; знаходити та називати плоскі фігури, порівняння їх з формами предметів; проаналізувати значення виразів з іменованими числами, удосконалювати навички розв’язання простих та складених задач визначення швидкості, часу і відстані, розвивати логічне мислення, виховувати логічне мислення, просторову уяву.
Обладнання: макети геометричних тіл, презентація, числовий блокнот, геометричне коло, плоскі геометричні фігури.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
IІ. Контроль, корекція і закріплення знань учнів. Робота з QR-кодами.
1. Перевірка домашнього завдання.
Пояснити розв’язання задачі № 519.
- Як би змінилося розв’язання задачі, якщо б в умові було на 20 км за годину швидше?
2. Усні обчислення.
А) цифрова квітка
Б) робота з цифровими блокнотами
В) «РОЗУМНИКИ» . Гра «Ловля риби»
3. Гра «Чи вірите ви?»
4. Робота з кубом. Гра «Впізнай фігуру»
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
1. Підготовча вправа
- Подивіться на малюнки.
- Яку назву можна дати множині?
Які дві підмножини можна виокремити?
2. Повторення назви геометричних тіл за вправою № 520. Гра «Заплутанка»
Ознайомлення з геометричними тілами. Робота з підручником і тілами (на столі вчителя)
- На уроках математики ми ознайомилися з геометричними фігурами: точка, пряма, відрізок, ламані лінії, крива лінія, коло, круг, многокутник, квадрат.
У старших класах ви будете вивчати геометричні тіла, основними частинами яких є фігури, розглянуті вами в перших – четвертих класах. Такими геометричними тілами є паралелепіпед, куб, піраміда, циліндр, конус, куля.
VI. Розвиток математичних знань учнів
1.Усна фронтальна робота. Гра «Естафета»
Завдання № 521
3. Фізкультхвилинка
4. Завдання для опитування. Робота з роздатковим матеріалом
• Назвати величини, що показані на картці, розповісти, як знайти цю величину.
5. Гра «Kahoot»
6. Розв’язання задачі № 525
- Яке питання задачі? Яку величину шукаємо? Що потрібно знати, щоб знайти відстань?
1) 12•5=60 (км)- відстань між містами
2) 60 : 6=10 ( км/год)- швидкість велосипедиста
Відповідь : 10 км за годину.
7. Розв’язання завдання № 524
14 грн 96 к 20 км 800 м 10 грн -5грн 8 к= 4 грн 92 к
6 грн 04 к 4 км 080 м 8 кг 420г- 3 кг 80 г= 5кг 340г
21 грн 16 км 720 м
8. Гра «Магазин»
V. Підсумок уроку
VI. Домашнє завдання.
№ 529, 530
Додаткова задача № 528 ,
творче завдання – зробити розгортку куба, зробити куб.