План-конспект уроку геометрії
для 11 класу на тему:
“Площа бічної поверхні.
Розв’язування задач”
вчителя математики
Новгород-Сіверської державної
гімназії імені К.Д. Ушинського
Заєць Наталії Григорівни
Тема: Площа бічної поверхні. Розв’язування задач.
Мета: 1) навчальна: закріпити знання учнів з теми “Піраміда”; вдосконалити вміння розв’язувати задачі та вміння застосовувати свої знання на практиці;
2) виховна: виховувати дисциплінованість, уважність, охайність;
3) розвиваюча: розвивати логічне мислення учнів, інтерес до навчання, якості колективізму, сприяти розвитку вміння послідовно і чітко висловлювати власні думки.
Тип уроку: урок закріплення знань, умінь і навичок.
№ п/п |
Етапи уроку |
Час |
ОМВ |
1. |
Організаційна частина |
1 – 2 хв. |
|
2. |
Оголошення теми, мети уроку |
1 – 2 хв. |
пояснення |
3. |
Актуалізація опорних знань |
5 – 6 хв. |
гра |
4. |
Розв’язування задач |
30 – 35 хв. |
гра |
5. |
Підведення підсумків |
3 – 4 хв. |
бесіда |
6. |
Домашнє завдання |
1 – 2 хв. |
|
Хід уроку
Привітання вчителя з учнями. Перевірка присутніх.
На сьогоднішньому уроці ми будемо розв’язувати задачі. Але не в звичній для нас формі, а в формі гри “ГОТ” – “Геометрично організоване товариство”. Чи заробляли ви коли- небудь власними знаннями гроші? А от сьогодні спробуєте заробити і купити на свою зарплатню собі оцінку. Зараз поділимось на дві групи – дві фірми. Вам потрібно придумати назву фірми і обрати собі директора. Кожній фірмі пропонується виконати певне завдання, що матеріально оцінюється. Наприкінці уроку будемо за результатами визначати не лише найуспішніше товариство, а й найкращих працівників. Зарплату працівникам згідно з їхнім вкладом в роботу фірми видає директор. Отже, починаємо гру.
Фірмам по черзі пропонується відповісти на запитання, що важливі для їхньої успішної діяльності. Кожна правильна відповідь оцінюється в 100 $.
Торг І. “Теоретик”
Торг ІІ “Мисливці за розумом”
Командам даються для розв’язання наступні задачі (час – 20-25 хв.).
І фірма
1. Знайдіть двогранні кути при основі правильної трикутної піраміди, площа основи якої дорівнює Q, а бічна поверхня – S. (500$).
2. Знайдіть сторону основи та апофему правильної чотирикутної піраміди, якщо її бічне ребро дорівнює 10 см, а бічна поверхня – 144 см2. (500$).
3. У правильній чотирикутній піраміді знайти сторону основи, якщо бічне ребро дорівнює 5 см, а повна поверхня 16 см2. (500$).
4. За даною стороною a і бічним ребром b знайдіть висоту правильної трикутної піраміди. (500$).
5. За даною стороною основи а і висотою b знайдіть апофему правильної чотирикутної піраміди. (500$).
ІІ фірма
1. Знайдіть двогранні кути при основі правильної чотирикутної піраміди, площа основи якої дорівнює Q, а бічна поверхня – S. (500$).
2. Знайдіть сторону основи та апофему правильної трикутної піраміди, якщо її бічне ребро дорівнює 10 см, а бічна поверхня – 144 см2. (500$).
3. У правильній чотирикутній піраміді знайти сторону основи, якщо бічне ребро дорівнює 10 см, а повна поверхня 36 см2. (500$).
4. За даною стороною a і бічним ребром b знайдіть висоту правильної чотирикутної піраміди. (500$).
5. За даною стороною основи а і висотою b знайдіть апофему правильної трикутної піраміди. (500$).
Торг ІІІ “Експериментатори”
Кожній команді дається набір правильних фігур (шаблони) – 3- кутник, 4- кутник, 6-кутник. На кожній з цих правильних фігур зазначена довжина висоти піраміди. Необхідно виміряти лінійкою довжину сторони основи і обчислити S повне.
Набори фігур
І фірма
Зрізана піраміда
ІІ фірма
Зрізана піраміда
На виконання завдання дається 10 хв. Вартість кожного виконаного завдання становить по 500 $.
Вчитель визначає найкращу фірму і найактивнішого працівника та продає оцінки .
Погорєлов О. В. № 63, 69, 72.