Книга Едварда де Боно «Шість капелюхів мислення» — унікальна робота одного з найяскравіших фахівців в області творчості. Вона розповідає про ефективний спосіб мислення, яким можуть користуватися і дорослі. і діти. Під шістьма капелюхами розуміються різні способи мислення: критичний, оптимістичний та інші. Суть викладеного в книзі методу полягає в «примірці» кожного з головних уборів і навчання роздумам з різних позицій. Крім того, наводяться практичні рекомендації на тему того, коли яке мислення ефективно і де його можна застосовувати, щоб виходити переможцем з будь-якої інтелектуальної сутички. Дана книга блискавично завоювала армію шанувальників і змогла допомогти мільйонам людей навчитися мислити по-новому: правильно, ефективно і креативно.
Використання методу «Шість капелюшків» на уроках німецької мови. Тема: Gefahren für die Natur . – Природа у небезпеці ( 8 клас)ІІ. Основна частина уроку.1. Подання лексичного матеріалу. L: Um das neue Thema „ Der Umweltschutz“ zu besprechen ,sollt ihr die Vokabeln zu diesem Thema gut kennen. Lest und merkt euch die Bedeutungen neuer Vokabeln. (Учні читають слова, шукають переклад до них.2. Перегляд кліпу Culcha Candela - Schöne Neue Welt.https://www.youtube.com/watch?v=1 EA7lgd. Tc. Lk ( вдома переклали текст)
Переклад пісні Culcha Candela - Schöne Neue Welt. Світу кінець, але ми гуляємо, Халлі-ГалліВсе у відро, але ми стрибаємо, як Даллі-ДалліУсі кажуть, що клімат – це величезна катастрофа. Але незабаром нам знадобляться лише бікіні та плавки Я хочу їсти більше фаст-фуду, кому потрібен тропічний ліс? Поки мій рахунок заповнений і ще є місце для життя Всі в кайф, більше нікого не треба лякати Більше ніхто не хворіє, бо ми вже маємо всі хвороби А якщо електростанція вибухне, всі починають посміхатися! Гей! Ласкаво просимо, ласкаво просимо У нашому дивовижному новому світі Від сьогодні нічого не залишається таким, як було Все перевернуто з ніг на голову!Ласкаво просимо, ласкаво просимо. У нашому дивовижному новому світіТе, що станеться завтра, байдуже. Ми гуляємо, поки все не розпадеться! Скрізь камери, яке чудове шоу! Незалежно від того, хто володіє моїми даними, у мене є власне відео Завдяки режиму спостереження я можу спокійно спати У кожного фішка в голові, лежить у ліжку, лічить овець. Всі задоволені, наділи ботокс усмішку. Жир відсмоктався і пішов, ніс теж підходить ідеально!Ми можемо багато зробити з собою, навіть за невеликі грошіГрудь назовні, живіт всередину — гарненька, наче видерта з яйця. Розташовані в ряди, вітаємо наш ідеальний світ!Гей!
Метод « Шість капелюхів»1. Збагачення новими словами до теми.2. Вказівки на негативні сторони, помилки. Ganze Wälder sterben aus. Die Abgase der Autos schadender Luft-Wegen der Abwässer der Fabriken ist das Wasser in Flüssenund Seen schmutzig.3. Формування ставлення до подій чи явищ. Die Erde, die Luft, das Wasser, die Wälder – das istunsere Umwelt. Ohne Wasser ist kein Leben auf der Erde!Wälder sind sehr wichtig für Menschen und Tiere.4. Втілення нових пропозицій і ідей. Man bekämpft den Lärm auf den Straßen. Jeder Mensch sollte sich um die Umwelt kümmern. 5. Простеження позитивних явищ. In der Ukraine gibt es einige Atomkraftwerke. In der Kraftwerken wird die elektrische Energie produziert. 6. Контроль за розумовим процесом. Висновки.
УСЕ ПРО «АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ»Асоціативний кущ – це методика розвитку критичного мислення, з допомогою якої учні можуть відтворювати в пам’яті асоціації, які виникають у зв’язку з певним поняттям чи загальною темою. Асоціація – це поняття, що спадає на думку, коли згадують інше поняття. Це універсальна технологія розвитку критичного мислення, яку можна застосовувати на будь-якому уроці, під час вивчення нового чи повторення вже відомого матеріалу. Щоб використати цю стратегію на уроці, вчителю необхідно запропонувати школярам написати посередині аркуша ключове слово, яке буде центром асоціативного куща. Далі учні мають подумати над асоціаціями, які в них виникають. Учні ставлять стрілки від ключового слова й записують асоціації. Нагромадження цих асоціацій візуально створює кущ на аркуші. Учитель не втручається в цей процес і не перефразовує ідеї дітей. Цю роботу учні можуть виконувати самостійно або в парах, групах.