"Гідність" Урок риторики 2 клас

Про матеріал
Провівши даний урок учитель з учнями розкриває зміст понять «гідність», «поважати гідність людини». Навчає спілкуватися, дотримуючись правил гарного тону, словесного етикету, вимоги висувати насамперед до себе. Розвивати фонетичний слух, дикцію, артистизм мовлення.. Підсилювати позитивну мотивацію до вивчення риторики, виховувати уміння володіти собою.
Перегляд файлу

РИТОРИКА – 28

Тема. Творення думок. Гідність.

Мета: Розкрити зміст поняття «гідність», «поважати гідність людини». Навчати спілкуватися, дотримуючись правил гарного тону, сло­весного етикету, вимоги висувати насамперед до себе. Розвивати фонетичний слух, дикцію, артистизм мовлення.. Підсилювати позитивну мотивацію до вивчення риторики,  виховувати уміння володіти собою.

Обладнання: посібник, різні словники, мікрофон, карта міста Риторики, малюнки Веселих Пухнастиків, Риторинки та Курсорика, предметні малюнки.

Дата проведення_______________________

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Ти знаєш, школа в нас яка?

Я розповім, тобі, мій друже.

Там не покривдять малюка,

Не вразять недозрілу душу.

Ти вивчиш літери і лік.

Ти знатимеш, як жити треба,

Щоб говорили всі про тебе:

Це – благородний чоловік!

Добродій, бо добро він діє.

Великодушний, бо душа

Велика в того, хто надію

І мир на світі примножа.

Якщо ти зайченя лякливе, -

Тебе научать буть сміливим.

Якщо підступний, мов лисичка, -

Відучишся від тої звички.

Якщо ти наче вовк гнівливий, -

Тебе научать доброти.

Незграбний - виросте кмітливим,

Й всього досягне у житті.

Навчає школа бути гідним

Славетних предків і батьків,

Любить свою державу рідну

І боронить від ворогів.

І. Жиленко

- Сьогодні на уроці ми з вами будемо говорити про гідність, зрозуміємо, що це таке. Саме на сьогоднішньому уроці ми з вами будемо навчатися гідності.

II. Повідомлення теми і мети заняття. Епіграф.

- Діти, сьогодні ми продовжуємо подорожувати чарівним містом Риторики. На сьогоднішньому уроці наша казкова подорож завітає до Лісової школи. Жителі цієї школи знають що таке гідність і спробують вам пояснити, якою повинна бути людина, у якої є почуття гідності. Давайте опрацюємо епіграф нашого сьогоднішнього уроку. Прочитайте, будь ласка епіграф уроку. Як ви його розумієте? Про що в ньому йдеться? Добре, а із завданнями, які на сьогодні приготували нам мешканці Лісової школи, ви познайомитеся пізніше. А зараз рушаємо у путь!

III. Мовленнєва гімнастика. Ортологічна розминка.

  • І знову на нашому шляху казковий Світлофор Дикції. Ви всі добре памятаєте правила, які встановив Світлофор. Тож давайте будемо їх дотримуватися, щоб потрапити до Лісової школи.
  • Увага, загорівся червоний, а на ньому мікрофон. Виконуємо вправу «Мікрофон» с. 87. Промовте на одному видиху сполучення.
  • Увага, зелений. Виконуємо вправу «Квіточка». Говоріть чітко, вимовляючи кожне слово. Виконання завдання на с. 87.
  • Так,ви молодці, вірно виконали поставлену перед вами задачу і ми можемо з вами вільно рухатися далі.

IV. Актуалізація знань учнів.

  •                   Діти, подивіться, нас зустрічають мешканці міста Курсорик і Риторика. Давайте прочитаємо про що вони говорять.

1. Робота з навчальним посібником с. 87. Виконання вправи «Мозковий штурм».

 - Давайте ми з вами подумаємо і запропонуємо свої варіанти слова «гідність». Кожен із вас висловить свою думку, що ж все-таки означає «бути гідним…».

 - Прочитайте, будь ласка, про що говорять нам Риторинка з Курсориком. То яке ж значення має слово «гідність». Що є великим злом по відношенню до гідності людини?

V. Формування уявлень про гідність.

  1. Виведення правила про гідність.

- На порозі Лісової школи нас з вами зустрічає Мудра Сова. Послухайте, будь ласка, що вона хоче вам розповісти про гідність.

- Життя і здібності кожної людини – велика цінність для всього людстві. Саме тому кожна людина має право на повагу до себе. Повага до себе, знання своїх прав, своєї цінності називається гідністю.

Саме почуття людської гідності зробило так, що люди почали вимагати дотримання своїх прав. Саме гідність є джерелом всіх прав. Ніхто не може нам дати або відняти гідність. Кожна людина має почуття гордості, особистої честі. Нікому не подобається, щоб до нього погано ставилися, принижували, висміювали, кривдили.

Це дуже неприємне відчуття, коли хтось ображає, має перевагу, коли сильніший і старший має над нами певну владу.

Кожна людина має право на захист від жорстокого ставлення, яке принижувало б її гідність.

Навіть у найскладніших випадках не можна забувати про те, що кожна дитина (хороший учень або поганий) не повинна бути принижена.

- Діти, давайте ми з вами, послухавши Мудру Сову, виведемо правило про спілкування між людьми, які не хотять порушити гідність один одного.

  1. Риторичний аналіз твору
  1. Риторичний аналіз твору «Захоплення» на ст. 87.

- Учнями Лісової школи були дівчинка Ліда і хлопчик Дмитрик. Послухайте, яка пригода з ними трапилася під час уроку природознавства.

  1. Читання оповідання підготовленим учнем
  2. Робота над розумінням прочитаного за питаннями посібника.
  3. Розіграти діалог Ліди і Дмитрика.
  4. Риторичний аналіз твору:
  • Про що розповідала Ліда під час уроку природознавства?
  • Прокоментуйте, будь ласка, поведінку Дмитрика.
  • Як він намагався порушити гідність дівчинки?
  • Що саме він говорив?
  • Як він це робив?
  • У чому виявилася гідна поведінка Ліди?
  • На вашу думку, як могли вчинити учні класу, щоб пояснити Дмитрику, що він не правий?
  1. Риторична задача:
  • Якої помилки припустився Дмитрик?

VI. Практичні вправи.

  1. Риторичні задачі. Групова робота над вирішенням проблемних ситуацій.

- А ось і учитель Лісової школи – Їжак Їжакович. І на своїх голочках він приніс вам риторичні задачі. Розподіліться, будь ласка, на групи, оберіть спікера, хронометриста, доповідача і розвяжіть проблемні ситуації. На виконання цієї вправи вам відводиться 5 хвилин.

Проблемні ситуації.

  • У школі два хлопчики (гарний і поганий учень) розбили скло. Які покарання повинен отримати кожний? (Право на рівність перед законом);
  • У сімї є молодший братик (сестричка). Йому дають ласощі більше, а вам – менше. Чи правильно вчиняють старші?
  • До класу приходить новий учень. Учитель його виділяє, хвалить. Яке почуття переживають інші діти? Навіщо вчитель це робить? Як ви думаєте? Дитина не зобовязана бути такою, як всі?

VII. Риторичні ігри.

Робота в парах. Розігрування діалогу з «Риторичної веселинки» на с. 88 із дотриманням інтонаційних вимог щодо слів кожного співрозмовника.

VIIІ. Творчі вправи

Презентація «Найважливіше під час спілкування — шанувати людську гідність».

ІX. Підсумок уроку.

Вправа «Мікрофон»

- Давайте ми з вами уявимо таку ситуацію: «Вовк із казки «Три поросяти» звернувся до Лісового Судді із скаргою на поросят. Що ви йому відповісте?»

- Ну що ж, ви добре зрозуміли, що означає «бути гідним». І сьогодні до нас знову завітали Веселі Пухнастики. Розфарбуйте Пухнастика, у якого настрій такий же, як і у вас після нашого уроку.

doc
Додано
21 березня 2020
Переглядів
898
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку