Година - квест: "Казковий калейдоскоп"

Про матеріал
Мета: розвивати у дітей пізнавальний інтерес до казок, пам’ять, кмітливість, вміння передавати свої думки в розмові, вчити розрізняти добро і зло, правду і неправду, злагоджено працювати в групах, розширювати кругозір дітей; розвивати зв'язне мовлення учнів та поглибити знання про казку, виховувати інтерес до казки та моральні якості на їх прикладі, уміння отримувати задоволення від своєї діяльності. Формування ключових компетентностей: Спілкування державною мовою. Вміння усно висловлювати свої думки, почуття, погляди через слухання, говоріння, читання через застосування мультимедійних засобів. Уміння навчатися впродовж життя. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації освітнього процесу (власного і колективного), навчання працювати самостійно і в групі, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.
Перегляд файлу

Квест-гра

 «Казковий   калейдоскоп»

 

Мета: розвивати у дітей пізнавальний інтерес до казок, пам’ять, кмітливість, вміння передавати свої думки в розмові, вчити розрізняти добро і зло, правду і неправду, злагоджено працювати в групах,  розширювати кругозір дітей; розвивати зв'язне мовлення учнів та поглибити знання про казку, виховувати інтерес до казки та моральні якості на їх прикладі, уміння отримувати задоволення від своєї діяльності.

Формування ключових компетентностей:

Спілкування державною мовою. Вміння усно висловлювати свої думки, почуття, погляди через слухання, говоріння, читання через застосування мультимедійних засобів.

Уміння навчатися впродовж життя. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації освітнього процесу (власного і колективного), навчання працювати самостійно і в групі, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.

Обладнання: книжкова виставка казок, ілюстрації до казок, інтерактивна дошка, кубик Блума, шкатулка, посилка, мегапазл.

Форма проведення: Квест - гра

Хід  заходу:

Організаційний момент.

Психологічний настрій.

Ви сідайте тихо, діти,

Домовляйтеся не шуміти,

На занятті не дрімати,

А знання мерщій хапати.

- А тепер візьміть один одного за руку, усміхніться один одному й подаруйте чудовий настрій.

Основна  частина.

Вихователь.

                      Існує книг багато на землі,

 Вони цікаві, мудрі та повчальні.

Та кожен з нас, дорослий чи малий,

 Всяк казочку читати полюбляє

  • Подивіться, будь ласка, скільки тут виставлено книг!
  • Настя, прочитай, будь ласка, як називається ця книжка?
  • „Колобок”.
  • Арсеній, прочитай, будь ласка, назву цієї книжки!
  • „Лисиця та журавель”.
  • Соня, а ця книга як називається?
  • „Ріпка”.

         І так далі.

- Всі ці книжки можна назвати одним словом.  Діти, давайте разом прочитаємо це слово. (- „казки”). Бачите, як багато є казок, всі вони живуть у цих книгах

 - Дітки! Підніміть ручку, кому читають казки мама, бабуся чи хтось із рідних,  коли ви лягаєте спати. Чи може ви дивилися мультфільми на основі казок?

  • А ви любите слухати казочки?
  • Якою є ваша улюблена казка?
  • Про що ми дізнаємося у казках?     

- Казки – наші  великі   вчителі, які  спочатку  виховують, а потім розважають. Казка  має  велике  виховне  значення, засуджує  зло, хитрість та інші  негативні  якості. Вони вчать любити прекрасне, розрізняти добро  і  зло, правду і неправду, чесність і справедливість, брати  приклад з веселих, добрих,   вірних   і   чесних   героїв. Читаючи казки, ви стаєте добрішими, мудрішими, сильнішими, милосерднішими.

(Враз до класу заходить листоноша Печкін з посланням)

  • Добрий день діти!
  •  Діти, погляньте, хто до нас завітав? (листоноша Пєчкін)
  • Я приніс вам посилку.
  • Дуже дякуємо тобі листоноша Пєчкін.
  • До побачення!

 (Вихователь зачитує послання)

  • «Здоровенькі були, маленькі друзі! Я подорожую по всій країні, до кожного міста, відвідую кожну школу. От і до вас завітав! Тим паче – так вдало. У вас  - виховна година на тему «Казки». Тож  пропоную вам цікаво і весело пограти в квест «Казковий калейдоскоп». Квест – це щось, на кшталт пригодницької  гри «пошуку скарбів» ,яка вимагає від гравців розв’язання  розумових  завдань  за сюжетом. Тож , якщо не вірно будете виконувати завдання, то і не вдасться закінчити її  і отримати приз. Тому будьте уважні! Всі завдання ви знайдете в посилці , а після  виконання кожного збирайте частини мегапазлу і наприкінці – отримаєте сюрпризи. Так - весело пограєте і про казки пригадаєте. Успіхів вам!!!»   

                                    З повагою Колобок

Вихователь.

  • Ну що? Ви згодні пограти? Але  пошуки будуть нелегкими, нам доведеться здолати чимало складних випробувань,  тому брати участь можуть тільки найспритніші, найрозумніші, найсильніші. А ми ж такі? (Так)
  •     А тепер, до пригод!

Етап №1

-  Увага, перший етап  «Загадковий»

         -  Вам потрібно відгадати про кого йдеться мова в загадці.

 В’ється річка невеличка
 Хлопчик у човні сидить.
З берега матуся кличе,
Щоб обідом пригостить.
І вгадать цього героя
Справа зовсім не складна.
Казка ця усім відома

Про кого вона?            «Про Івасика Телесика»
                             
Дівчина, хоч і кривенька,
Роботяща, моторненька,
Як гніздо її спалили,

То з качками полетіла.
Всі ви знаєте цю казку,

Тож назвіть її, будь ласка!

                                         «Кривенька качечка»                                                                                    

Він звірят усіх лікує,

Від болячок їх рятує,

І зайчат і мавпенят,

Бегемотів і тигрят,

Вилікує він за мить

Все, що в звірів так болить.

                                             «Айболить»

Підробив він голосок,

Став на маминім співати.

Здогадалися козенята:

«Вовк – не наша мати!»

                                      «Вовк і семеро козенят»

 - Хто моторчик свій заводить? 

З даху в гості хто приходить? 

І на свято він дібрався —

Його звати друзі… 

                                              «Карлсон»

- Ви всі молодці, всі загадки відгадали і отримуєте першу частину мегапазлу.

Етап №»2   «Ілюстративний»

- А чи знаєте ви як казки потрапляють в наші бібліотеки і будинки на полиці книгарень? Книжки з казками друкують у великих видавництвах, щоб вони стали яскравими та веселими ілюстрації до них малюють художники – ілюстратори. В другому етапі вам необхідно здогадатися до яких казок або мультфільмів ці ілюстрації.

Кіт у чоботях

Лисичка та журавель

Муха Цокотуха

Царівна жаба

Русалонька

Спляча красуня

 

- Молодці! Всі ілюстрації відгадали -  а частину  казкового пазлу лежить біля компютера. Можемо рухатись далі.

Етап №3  «Математичний»

- Скільки звірів помістилося в рукавичці, яку загубив дід? Назвати героїв.

Відповідь. Сім героїв: мишка - шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, кабан - іклан, ведмідь - набрід.

  • Скільки звірів зустрів по дорозі Колобок?

Відповідь. Четверо звірят: зайчик, вовчик-братик, ведмедик, лисичка - сестричка.

  • Скільки героїв-персонажів витягують ріпку?

Відповідь. Шість героїв: дід, баба, внучка, собачка, котик, мишка.

  • Скільки звірів допомогло зайчикові врятувати свою хатку від лисички в казці «Зайчикова хатка».

Відповідь. Четверо: дві собаки, ведмідь, півник.

  • Скільки  звірів приліпилося до солом’яного бичка у казці «Солом’яний бичок»?

Відповідь.  Четверо: ведмідь, вовк, лисиця, заєць.

 

- Вихователь: Молодці, вже й рахувати вмієте! Отримуєте ще частину пазлу.

Фізкультхвилинка.
                                  У країні казочок
                                  Жив веселий Колобок.
                                  Разом з ним усі звірятка,
                                  Вирушали на зарядку.
                                  Похитали головою,
                                  Раз притупили ногою,
                                  Руки вгору піднесли,
                                  Трішки ними потрясли,
                                  Нахилились вліво, вправо.
                                  Та цього іще замало.
                                  Руки вгору, руки вниз,
                                  Раз присіли, піднялись.
                                  Головою похитали
                                  Й працювати знов почали.

 

Етап № 4  «Казковий  колаж»

 - У кожній групі на парті лежать зображення  різних казкових героїв. Подумайте  і оберіть з якої казки вони. Назви казок – розміщені на дошці. Прикріпіть   героїв до фону-малюнку казки. Успішно виконаєте – отримаєте ще одну частину  пазла.

Курочка Ряба

Троє поросят

Колосок

Три ведмедя

Теремок

 

- Молодці, діти. Всіх героїв впізнали, отже добре пам’ятаєте ці казки. А частина пазла знаходиться на одному з ваших  стільців.

 

          Етап № 5  «Чарівний  кубик»

- На чарівному  кубику намальовані речі з казок і мультфільмів, що зняті на їх основі. Здогадайтесь  у якій казці вони зустрічаються. І зможете отримати наступну частину пазла.

1. Ключ («Золотий ключик»)

2. Тюльпан («Дюймовочка»)

3. Кришталева туфелька («Попелюшка»)

4. Пиріжок («Маша і ведмідь»)

5. Капелюшок («Червоний  капелюшок»)

6. Яблуко  («Білосніжка і семеро гномів»)

- Давайте з вами перевіримо чи вірно ми відгадали намальовані речі з казок і мультфільмів на чарівному кубику. Подивимося на екран.

- Вірно, молодці ви отримуєте наступну частину пазлу.

 Етап № 6  «Таємничий»

- Кожна група витягує зі шкатулки листочок, на якому написаний уривок з казок і мультфільмів, що зняті на їх основі. Я зачитую вам уривок, а ви повинні відгадати з якої казки ці рядки.

1. «Я не пила , я й не їла: тільки бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, бігла через гребельку та вхопила водиці крапельку…»

                                                                                                  («Коза-дереза»)

2. «Котику-братику, несе мене Лиска

По каменю-мосту на своєму хвосту,

Порятуй мене!»

                                        («Казка про Котика і Півника»)

3. «- Жахливо! -  вигукнула принцеса. – Я всю ніч не могла заснути. Хтозна, що в мене там було в ліжку! Я лежала на чомусь твердому, й тепер  у мене все тіло в синцях! Це просто жах!  Так усі зрозуміли, що перед ними – справжня принцеса.»

                                     ( «Принцеса на горошині»)

4. Гайда з нами в Бремен, ти ж мастак давати нічні концерти, от і станеш вуличним музикантом. Котові це сподобалося, і вони пішли далі в трьох.

                                      («Бременські музиканти»)

5. Тут із маминої спальні

Клишоногий і кривий

Вибігає умивальник

І кричить мені, страшний:

                                  («Мийдодір»).

 

- Молодці, ви всі впоралися із усіма завданнями, які запропонував вам Колобок. Ви отримуєте останню частину пазлу. Давайте усі разом зберемо мегапазл і дізнаємося, яку винагороду ви отримаєте по закінченню нашого заходу.

  • Що в вас вийшло? (печиво-смайлики).
  • Вірно, молодці.
  •  

Підсумок заняття

- Ось і все. Наш квест закінчився. Ви просто молодці.

- А зараз я хочу дізнатися чи сподобався вам наш захід. На партах у кожного з вас лежать смайлики с гарним настроєм і з поганим.

- Якщо вам сподобався наш квест-гра. Якщо ви дізнались для себе щось цікаве, нове, якщо вам було сьогодні весело та гарно, то ви піднімаєте смайлика, який посміхається.

- Ну, а якщо Вам не сподобалося, було щось не зрозуміле, було не цікаво і ви нічого нового для себе не дізналися, тоді ви піднімаєте похмурого смайлика.

- Бачу, що наш захід сподобався всім. Я переконалася, що казки – це ваші добрі друзі і порадники. Тож нехай вони залишаться такими на довгі роки. Вірте в казку, і вона завжди житиме поруч з вами.

Дружіть із казкою, малята,

І між собою теж дружіть.

Бо з друзями завжди цікаво.

   І веселіше в світі жить.

- Ось і ваша винагорода.

 

docx
Додано
9 січня 2020
Переглядів
1866
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку