Година класного керівника «Нехай мене чарують квіти...» на основі творів Василя Сухомлинського

Про матеріал

Дуже часто у школі потрібно проводити заходи, присвячені роботі Василя Сухомлинського. Поданий матеріал допоможе класним керівникам виконати це завдання. Проводила цей захід у своєму класі. Вийшло цікаво. Діти задоволені! А це – головне.

Перегляд файлу

Грицюк Тетяна Ростиславівна

Година класного керівника

2 – 4 класи

Тема. Нехай мене чарують квіти... (На основі творів Василя Сухомлинського)

Мета: Виховувати естетичне бачення природи дітьми. Прищеплювати дітям любов до навколишнього світу.

Обладнання: книги В. Сухомлинського, портрет В. Сухомлинського, малюнки, ілюстрації, технічні засоби навчання.

(Заходу  передує підготовча робота) :
1.  Кілька дітей готуються читати виразно  оповідання Василя Сухомлинського «Осіння квітка і весняна квітка»

2. Кілька учнів готують цікаву інформацію про Василя Сухомлинського.

Хід заходу.

Вчитель.

Рисунок1  Слайд 1.

Умійте природу любити
- Вам у походи ходити.
І мандрувати, любі діти.
Умійте природу любити.
Кожній стеблині радіти.
У полі, у лісі, над яром
Квіти, дерева і трави,
Цвіту не рви задаром.
Бачиш - у полі квітки,
Чуєш - співають пташки,
Всюди сміються діти.
Усе це - тобі берегти!

  •                   Сьогодні ми з вами будемо говорити про красу природи, втілену в квітах.
  •                   Давайте пригадаємо, з якими творами про природу ми з вами уже ознайомилися на уроках літературного читання? («Шипшина важко віддає плоди», «Осіння гра», «Соромно перед соловейком», «Лісовою стежкою»…)
  •                   А яка пора року описується у цих творах? (Осінь)
  •                   А які осінні квіти ви знаєте? (Чорнобривці, айстри, хризантеми, жоржини…)

Рисунок2  Слайд 2.

  •                   Це останні квіточки, які дарують перед морозами свою красу. Давайте згадаємо, з яких квіточок починалася для нас весна? (Підсніжник, пролісок, незабудка…)

Рисунок3   Слайд 3.

  •                   Як ви думаєте, чи можуть ці квіти зустрітися і зацвісти водночас? (І так, і ні)

-                     Це дійсно можливо, і не тільки у казці. А як саме, ми дізнаємось, послухавши твір Василя Сухомлинського  «Осіння квітка й весняна квітка», який для нас підготували діти.

 

1.                 Виразне читання твору.

Рисунок4    Слайд 4.

Діти виходять до дошки і виразно читають оповідання.

Осіння квітка й весняна квітка

У нашій шкільній теплиці зустрілися осіння й весняна квітки. Ось як це сталося.

Перенесли ми в теплицю осінні квіти — хризантеми. Зацвіли вони — білі, фіолетові, рожеві. А біля них зеленів паросток буз­ку. Наближався Новий рік. Надворі йшов сніг, шумів зимовий вітер, а в теплиці було затишно й тепло. Одного сонячного ранку зацвів бузок. Відкрила Бузкова квітка блакитні оченята, побачила білу Хризантему й питає здивовано:

— Ти ж осіння квітка. Чом ти цвітеш? Надворі ж лютий мороз. - Глянула Хризантема  — справді надворі зима.

— Це все Оля зробила, — каже Хризантема. — Це вона посадила нас тут. Якби не Оля, ми б і не зустрілися. Не зустрілася б весна з осінню.

Василь Сухомлинський

Вчитель.

  •                   Що сталося у шкільній теплиці? (Там зустрілися осіння і весняна квітки)
  •                   Які саме квіти зустрілися? (Хризантема і бузок)
  •                   Яка з них осіння а яка весняна квітка? (Хризантема – осіння, бузок – весняна)
  •                   Хто допоміг зустрітися квітам? (Оля)
  •                   Як саме вона допомогла? (Посадила у теплиці квіти)
  •                   А хто автор цього оповідання? (Василь Сухомлинський)
  •                   Які твори цього автора ми з вами нещодавно вивчали? («Соромно перед соловейком»)
  •                   А чи знаєте ви ким був Василь Сухомлинський?

Розповідь учнів про В. Сухомлинського.

Рисунок5    Слайд 5.

1 учень

 Василь Олександрович Сухомлинський народився 28 вересня 1918 р. в селі Василівка Онуфріївського району Кіровоградської області . Крім Василя, у сім'ї було  ще троє  дітей — Іван, Сергій  та Меланія. Усі вони стали вчителями.

 Спочатку Василь Сухомлинський викладав українську мову та літературу у школі. Та коли розпочалася війна, він пішов на фронт, де був тяжко поранений. Повернувшись після війни на Україну, він продовжує працювати вчителем, а згодом стає директором Павлиської середньої школи. Там Сухомлинський пропрацював до кінця життя.

2 учень

Саме тоді він починає писати оповідання для дітей. З деякими творами ми вже з вами познайомилися, але скільки ще їх є. Я вам пропоную поглянути на виставку книг Василя Сухомлинського. Усі ці книги ви можете знайти у шкільній бібліотеці і краще познайомитися з оповіданнями автора. А зараз давайте послухаємо учнів, які підготували для вас цікаву інформацію про Василя Сухомлинського.

3 учень.

 Василь Сухомлинський написав більше 1200 оповідань і казок для дітей.

4 учень.

Василь Сухомлинський писав не лише для дітей, але і для вчителів. Тільки для них він писав не казки, а поради, як правильно навчати дітей.

5 учень.

Іменем  Василя Сухомлинського названа вулиця у Києві.

6 учень.

Твори В. Сухомлинського видані 53-а мовами світу, загальним тиражем майже 15 млн. примірників.

Вчитель.

Дякуємо за таку інформацію. А зараз давайте трішки відпочинемо.

 

Рисунок7    Слайд 6.

На зеленій галявині,
Де рясна трава,
Дзюркотить криниченька,
Чиста, лісова.
До води схиляються
Квіти запашні.
Камінці поблискують
В темній глибині.
Ми збирали ягоди,
Забрели сюди.
Відпочити в затишку сіли
край води.

Ходять в лісі шелести,
дзюркотить вода —
Це казки криниченька
нам розповіда.

-                     Відпочили, тож давайте продовжимо роботу. Перед вами лежать аркуші із оповіданням Василя Сухомлинського «ДЕ НОЧУЄ ВОДЯНА ЛІЛЕЯ».  Зараз я  прочитаю це оповідання, а ви уважно слухайте, слідкуйте, і скажете, де ж ночує ця прекрасна квітка.

Рисунок8   Слайд 7.

Учитель читає оповідання.

ДЕ НОЧУЄ ВОДЯНА ЛІЛЕЯ
Є у ставу біла квітка — водяна лілея. Росте вона собі в воді. Радісно розкриває свої пелюсточки до сонця. Сідає на білу квітку метелик. Хоче переночувати, бо вже вечір наближається. Раптом квітка говорить:
— Лети, метелику, шукай собі інших квіток, бо я лягаю вночі спати під водою.
— Чому? — дивується метелик.
— Бо в мене там, під водою, м'яка постіль.
Склала біла лілея пелюсточки й тихо пішла спочивати під воду. А метелик полетів на берег.

  •                   То  де ж ночує водяна лілія? (Під водою)
  •                   Чому? (Бо у неї там м’яка постіль)
  •                   Давайте прочитаємо це оповідання в особах.

Читання оповідання в особах.

 

Гра «Упізнай квітку»

Вчитель.

  •                   Молодці, гарно справилися з завданням. А скажіть мені, про що ж йдеться в оповіданнях, які ми сьогодні читали? (Про квіти)
  •                   Я хочу дізнатись, чи багато квітів ви знаєте. Для цього ми зараз пограємо у гру. На екрані ви будете бачити світлину квітки. Ваше завдання - відгадати її назву. Здогадавшись, піднімайте, будь ласка, руки.

Діти грають у гру.

Рисунок9 Чорнобривці Слайд 8.

Рисунок10  Троянда Слайд 9.

Рисунок11  Тюльпан Слайд 10.

Рисунок12   Мак                           Слайд 11.

Рисунок13   Волошки Слайд 12.

Рисунок14   Проліски Слайд 13.

Рисунок15   Лілія Слайд 14.

Рисунок16   Ромашка Слайд 15.

Рисунок17  Конвалія Слайд 16.

Рисунок18   Нарцис Слайд 17.

 

  •                   Молодці, скільки квітів ви знаєте. Ну що ж, а зараз ще одне цікаве завдання. У вас на парті лежать аркуші з намальованими квіточками. Вам потрібно здогадатися, яка ж квітка у вас на малюнку і розфарбувати її.

Та перед виконанням цього завдання давайте проведемо невеличку розминку для очей.

Розминка для очей.

Оченяточка зустрілись,

Оченяточка розбіглись.

Оченята пострибали

І по колу закружляли.

А тепер можна розпочати роботу. 

Діти розфарбовують малюнки.

 

http://2.bp.blogspot.com/-U0tOOMGWc4Q/T3grhNeIo9I/AAAAAAAAMLw/M8Q7tfMyfxY/s1600/flowers-18.jpghttp://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/4/79/42/79042302_4360308_gallery_large_2071.jpghttp://img-fotki.yandex.ru/get/5503/138325141.8/0_7e7a5_f100a192_XLhttp://www.kidsprintablescoloringpages.com/data/media/49/Trees%20and%20flowers%20coloring%20pages%208.gif

http://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/0/52/70/52070897_f9.gifhttp://raskrasko.ru/images/cms/thumbs/df3d5c558aeff60b899f8d6d3fbd37709e134c52/cveti_125_auto_700.jpghttp://raskrasko.ru/images/cms/headers/catalog2/Rasteniya/Cveti/cveti_17.jpg

 

Вчитель.

  •                     Наше заняття добігає кінця, тож  давайте пригадаємо, з творами якого автора ми ознайомилися? (Василя Сухомлинського)
  •                   Що нового ви дізналися про цю людину?
  •                   З якими його оповіданнями ми сьогодні працювали? («Осіння квітка й весняна квітка», «Де ночує водяна лілея?»)
  •                   А як ви гадаєте, навіщо нам квіти?
  •                   Чого навчили вас оповідання Василя Сухомлинського?
  •                   Чи стали ви хоч трішки більше любити і шанувати природу нашої землі?
  •                   Квіти не лише приносять користь, вони дарують нам красу живої природи. Тож давайте підсумуємо урок віршем, який ви бачите на екрані:

(діти читають разом із учителем)

Нехай мене чарують квіти,
Нехай життя їм віддаю:
Ніяк я барвами досхочу
Своїх очей не напою.

 

 

 

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку