Дуже часто у школі потрібно проводити заходи, присвячені роботі Василя Сухомлинського. Поданий матеріал допоможе класним керівникам виконати це завдання. Проводила цей захід у своєму класі. Вийшло цікаво. Діти задоволені! А це – головне.
Грицюк Тетяна Ростиславівна
Година класного керівника
2 – 4 класи
Тема. Нехай мене чарують квіти... (На основі творів Василя Сухомлинського)
Мета: Виховувати естетичне бачення природи дітьми. Прищеплювати дітям любов до навколишнього світу.
Обладнання: книги В. Сухомлинського, портрет В. Сухомлинського, малюнки, ілюстрації, технічні засоби навчання.
(Заходу передує підготовча робота) :
1. Кілька дітей готуються читати виразно оповідання Василя Сухомлинського «Осіння квітка і весняна квітка»
2. Кілька учнів готують цікаву інформацію про Василя Сухомлинського.
Хід заходу.
Вчитель.
Слайд 1.
Умійте природу любити
- Вам у походи ходити.
І мандрувати, любі діти.
Умійте природу любити.
Кожній стеблині радіти.
У полі, у лісі, над яром
Квіти, дерева і трави,
Цвіту не рви задаром.
Бачиш - у полі квітки,
Чуєш - співають пташки,
Всюди сміються діти.
Усе це - тобі берегти!
Слайд 2.
Слайд 3.
Діти виходять до дошки і виразно читають оповідання.
Осіння квітка й весняна квітка
У нашій шкільній теплиці зустрілися осіння й весняна квітки. Ось як це сталося.
Перенесли ми в теплицю осінні квіти — хризантеми. Зацвіли вони — білі, фіолетові, рожеві. А біля них зеленів паросток бузку. Наближався Новий рік. Надворі йшов сніг, шумів зимовий вітер, а в теплиці було затишно й тепло. Одного сонячного ранку зацвів бузок. Відкрила Бузкова квітка блакитні оченята, побачила білу Хризантему й питає здивовано:
— Ти ж осіння квітка. Чом ти цвітеш? Надворі ж лютий мороз. - Глянула Хризантема — справді надворі зима.
— Це все Оля зробила, — каже Хризантема. — Це вона посадила нас тут. Якби не Оля, ми б і не зустрілися. Не зустрілася б весна з осінню.
Василь Сухомлинський
Вчитель.
Розповідь учнів про В. Сухомлинського.
Слайд 5.
1 учень
Василь Олександрович Сухомлинський народився 28 вересня 1918 р. в селі Василівка Онуфріївського району Кіровоградської області . Крім Василя, у сім'ї було ще троє дітей — Іван, Сергій та Меланія. Усі вони стали вчителями.
Спочатку Василь Сухомлинський викладав українську мову та літературу у школі. Та коли розпочалася війна, він пішов на фронт, де був тяжко поранений. Повернувшись після війни на Україну, він продовжує працювати вчителем, а згодом стає директором Павлиської середньої школи. Там Сухомлинський пропрацював до кінця життя.
2 учень
Саме тоді він починає писати оповідання для дітей. З деякими творами ми вже з вами познайомилися, але скільки ще їх є. Я вам пропоную поглянути на виставку книг Василя Сухомлинського. Усі ці книги ви можете знайти у шкільній бібліотеці і краще познайомитися з оповіданнями автора. А зараз давайте послухаємо учнів, які підготували для вас цікаву інформацію про Василя Сухомлинського.
3 учень.
Василь Сухомлинський написав більше 1200 оповідань і казок для дітей.
4 учень.
Василь Сухомлинський писав не лише для дітей, але і для вчителів. Тільки для них він писав не казки, а поради, як правильно навчати дітей.
5 учень.
Іменем Василя Сухомлинського названа вулиця у Києві.
6 учень.
Твори В. Сухомлинського видані 53-а мовами світу, загальним тиражем майже 15 млн. примірників.
Вчитель.
Дякуємо за таку інформацію. А зараз давайте трішки відпочинемо.
Слайд 6.
На зеленій галявині,
Де рясна трава,
Дзюркотить криниченька,
Чиста, лісова.
До води схиляються
Квіти запашні.
Камінці поблискують
В темній глибині.
Ми збирали ягоди,
Забрели сюди.
Відпочити в затишку сіли
край води.
Ходять в лісі шелести,
дзюркотить вода —
Це казки криниченька
нам розповіда.
ДЕ НОЧУЄ ВОДЯНА ЛІЛЕЯ
Є у ставу біла квітка — водяна лілея. Росте вона собі в воді. Радісно розкриває свої пелюсточки до сонця. Сідає на білу квітку метелик. Хоче переночувати, бо вже вечір наближається. Раптом квітка говорить:
— Лети, метелику, шукай собі інших квіток, бо я лягаю вночі спати під водою.
— Чому? — дивується метелик.
— Бо в мене там, під водою, м'яка постіль.
Склала біла лілея пелюсточки й тихо пішла спочивати під воду. А метелик полетів на берег.
Читання оповідання в особах.
Гра «Упізнай квітку»
Вчитель.
Діти грають у гру.
Чорнобривці Слайд 8.
Троянда Слайд 9.
Тюльпан Слайд 10.
Мак Слайд 11.
Волошки Слайд 12.
Проліски Слайд 13.
Лілія Слайд 14.
Ромашка Слайд 15.
Конвалія Слайд 16.
Нарцис Слайд 17.
Та перед виконанням цього завдання давайте проведемо невеличку розминку для очей.
Розминка для очей.
Оченяточка зустрілись,
Оченяточка розбіглись.
Оченята пострибали
І по колу закружляли.
А тепер можна розпочати роботу.
Діти розфарбовують малюнки.
Вчитель.
(діти читають разом із учителем)
Нехай мене чарують квіти,
Нехай життя їм віддаю:
Ніяк я барвами досхочу
Своїх очей не напою.