Година поезії рідного краю.

Про матеріал
Уроки літератури рідного краю розроблено у відповідності до програми з української літератури. Вони спрямовані на розвиток в учнів здатності бачити проблеми, виявляти суперечності, висувати гіпотези, оригінальні ідеї, аналізувати, інтегрувати, трансформувати та синтезувати інформацію, здійснювати пошук, дослідницьку діяльність.
Перегляд файлу

Тема. Година поезії рідного краю.

Мета: ознайомити учнів з поезією подільських письменників, допомогти

відчути барви поетичного слова, сприяти удосконаленню навиків

виразного читання, розвивати творчі здібності, виховувати любов до

рідного слова.

Тип уроку: урок - конкурс.

Хід уроку

I. Вступне слово вчителя.

Подільський край здавна був багатий літературними традиціями. Тут у різні часи перебувало багато визначних майстрів слова. Сузір'я яскравих імен дала і Хмельниччина.

(Вчитель звертає увагу учнів на виставку творів поетів - подолян). Запрошую вас, учні, взяти участь в конкурсі за віршами поетів рідного краю.

В конкурсі беруть участь 4-ри команди: „Дивослово", „Берегиня", „Калинонька", „Джерело".

II. Оголошення вчителем умов конкурсу, представлення журі.

III. Слово вчителя.

Поділля... Чарівний куточок України. Це край, де ми живемо. Чарівний він і природою, і традиціями, і своєю історією, і прекрасними людьми. Славна історія народу, його героїчне минуле і сучасне відображене в творах письменників Хмельниччини.

IV. Учасники команди „Джерело" читають вірші:

  1. В. Мацько „Земле подільська"
  2. В. Семеновський „Де Смотрич в сонці ніжиться".
  3. М. Федунець „Поділля".

V. Літературна пауза.

Учні, які є членами шкільної літературної студії „Самоцвіти", читають власні поезії.

VІ. Вчитель.

Неоціненне духовне багатство, що передається з покоління в покоління - рідна мова. Вірші поетів - подолян про рідну мову ще раз нагадують нам про те, що в світі немає нічого милішого, до серця близького, як мова рідної землі, як пісня материнська.

VII. Учасники команди „Дивослово" читають вірші:

  1. В. Семеновський.  „Шануймо рідну мову"
  2. П. Гірник. „Слово і біль"
  3. Д. Брилінський.  „Мово українська"
  4. М. Федунець.  „ Не цурайся пісні..."

VIII. Музична пауза.

Дует „Вишиванка" виконує пісню „Вишиванка".

IX. Вчитель.

Для кожного з нас найрідніша людина - це мати. І, мабуть, немає на землі поета, який би не присвятив свій вірш матері.

X. Слово беруть учасники команди „Берегиня". Вони читають вірші:

  1. Є. Стаднік. „Мамі", „Навчіть мене, мамо..."
  2. В. Семеновський. "Мамо рідна". „Щоб не сивіли матері".
  3. В. Лінник. ,Зклонюся маминим рукам"
  4. О. Зарічний. „Зустріч".

XI. Літературна пауза. Власні поезії читають члени літературної
студії "Самоцвіти".

XII. Вчитель.

Чи є у світі поет, який би не оспівував кохання - одне з найпрекрасніших, наймогутніших людських почуттів? До цієї вічної теми в літературі завжди звертались митці всіх епох. Не обминули цю тему і поети -подоляни.

XIII. Конкурс продовжують учасники команди „Калинонька". Вони
читають вірші:

  1. В. Семеновський. „Тобі".
  2. О. Зарічний. „Теперішня моя"
  3. П. Правдолюб. „Вірно люби мене".

XIV. Підсумки конкурсу. Слово надається журі.

XV. Заключне слово вчителя.

На Поділлі живе багато талановитих поетів, яких ви ще відкриєте для себе. Тож не обминайте книгарень, знайдіть час, щоб познайомитися з поетичними творами наших земляків.

XVI. Домашнє завдання.

Написати відгук „Які думки і почуття викликала у мене поезія письменників - подолян?"

docx
Додано
27 березня
Переглядів
108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку