Тема. Година поезії рідного краю.
Мета: ознайомити учнів з поезією подільських письменників, допомогти
відчути барви поетичного слова, сприяти удосконаленню навиків
виразного читання, розвивати творчі здібності, виховувати любов до
рідного слова.
Тип уроку: урок - конкурс.
Хід уроку
I. Вступне слово вчителя.
Подільський край здавна був багатий літературними традиціями. Тут у різні часи перебувало багато визначних майстрів слова. Сузір'я яскравих імен дала і Хмельниччина.
(Вчитель звертає увагу учнів на виставку творів поетів - подолян). Запрошую вас, учні, взяти участь в конкурсі за віршами поетів рідного краю.
В конкурсі беруть участь 4-ри команди: „Дивослово", „Берегиня", „Калинонька", „Джерело".
II. Оголошення вчителем умов конкурсу, представлення журі.
III. Слово вчителя.
Поділля... Чарівний куточок України. Це край, де ми живемо. Чарівний він і природою, і традиціями, і своєю історією, і прекрасними людьми. Славна історія народу, його героїчне минуле і сучасне відображене в творах письменників Хмельниччини.
IV. Учасники команди „Джерело" читають вірші:
V. Літературна пауза.
Учні, які є членами шкільної літературної студії „Самоцвіти", читають власні поезії.
VІ. Вчитель.
Неоціненне духовне багатство, що передається з покоління в покоління - рідна мова. Вірші поетів - подолян про рідну мову ще раз нагадують нам про те, що в світі немає нічого милішого, до серця близького, як мова рідної землі, як пісня материнська.
VII. Учасники команди „Дивослово" читають вірші:
VIII. Музична пауза.
Дует „Вишиванка" виконує пісню „Вишиванка".
IX. Вчитель.
Для кожного з нас найрідніша людина - це мати. І, мабуть, немає на землі поета, який би не присвятив свій вірш матері.
X. Слово беруть учасники команди „Берегиня". Вони читають вірші:
XI. Літературна пауза. Власні поезії читають члени літературної
студії "Самоцвіти".
XII. Вчитель.
Чи є у світі поет, який би не оспівував кохання - одне з найпрекрасніших, наймогутніших людських почуттів? До цієї вічної теми в літературі завжди звертались митці всіх епох. Не обминули цю тему і поети -подоляни.
XIII. Конкурс продовжують учасники команди „Калинонька". Вони
читають вірші:
XIV. Підсумки конкурсу. Слово надається журі.
XV. Заключне слово вчителя.
На Поділлі живе багато талановитих поетів, яких ви ще відкриєте для себе. Тож не обминайте книгарень, знайдіть час, щоб познайомитися з поетичними творами наших земляків.
XVI. Домашнє завдання.
Написати відгук „Які думки і почуття викликала у мене поезія письменників - подолян?"