Година спілкування
Тама. Толерантність врятує світ
Мета:
Продовжити формувати толерантне ставлення однокласників один до одного,виявити основні риси толерантності, сформувати правильне уявлення щодо толерантної поведінки.
Розвивати почуття колективізму, вміння аналізувати та приймати рішення. Розвивати в учнів терпимість до відмінностей між людьми. Сприяти розвитку самосвідомості, яке допомагає дітям побачити себе та інших такими, які вони є насправді.
Виховувати чуйність, людяність, терпимість і небайдужість, почуття взаємодопомоги та дружнього прийняття іншої людини.
Обладнання: картки з завданнями, долоньки, фото класу, презентація
Форма проведення: година спілкування
Хід години спілкування
І. Організація класу
Привітання ( у колі)
Вправа «Настрій»
«Я всміхаюсь сонечку
Здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квіточці
Хай вона росте
Я всміхаюсь дощику
Лийся мов з відра
Друзям усміхаюся, бажаю всім добра!
Вправа «Бартер» (обмін)
Вчитель: Я на свої долоні (показує їх) кладу свою любов до вас, розуміння, терпіння. Ви ж на свої долоні покладіть знання, уважність, повагу. А тепер давайте з вами зробимо обмін: я легенько здуваю до вас те, що лежить на моїх долонях, а ви здуваєте те, що лежить на ваших долонях. Ось ми з вами здійснили бартер, а наскільки він успішний, побачимо в кінці години спілкування.
Давайте об’єднаємося в групи з допомогою цеглинок Лего. Вибирайте колір та займайте місця .
Наша година спілкування називається «Толерантність врятує світ»
Слово толерантність вам знайоме. Ви зустрічалися з цим словом на уроках ЯДС (тема «Ми всі різні»,).Наше завдання сьогодні - закріпити вміння розрізняти толерантні та не толерантні вчинки, виявляти толерантне ставлення один до одного.
- Коли світ святкує Міжнародний день толерантності
-Що на вашу думку означає слово толерантність? ( Асоціативний кущ)
Толерантність - це повага, прийняття і правильне розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження і способів прояву людської індивідуальності.
На нашій планеті існує дуже велика кількість різних людей. Всі ми несхожі один на одного і щоб мирно співіснувати, нам треба миритися з цим розмаїттям.
Проведемо дослід, який показує, що ми дуже різні.
– Візьміть однакові аркуші паперу. Потім усі одночасно виконайте наступні дії:
– Чи можна сказати, що хтось виконав роботу неправильно? ( Ні. Всі слідували інструкції і робили правильно)
- Чому аркуші відірвані по різному?
– Чи можемо ми сказати, що всі ви хто відірвав аркуші інакше, є гіршими за вас?
– Чого навчає ця вправа?
«Людина може обійтись без багатьох речей, але не без іншої людини», - сказав італійський учений Гвіччардіні. Навіть на самоті вона подумки звертається до інших людей. Наприклад, коли приміряєш новий одяг або робиш зачіску, думаєш, що скажуть твої друзі, чи не вважатимуть тебе відсталим або занадто «крутим», Попри все людські стосунки нерідко спричиняють проблеми: непорозуміння, суперечки, конфлікти. Щоб запобігти цьому, треба навчитися ладнати з різними людьми. Толерантність – це мистецтво жити в світі несхожих людей та ідей. Толерантність – це терпимість до думок, поведінки та поглядів інших.
Протилежне поняття до толерантності – інтолерантність. Поділ людей на толерантних та інтолерантних є досить умовним. Кожна людина в своєму житті здійснює як толерантні, так й інтолерантні вчинки. Але здатність вести себе толерантно може стати особистісною рисою і зможе забезпечити успіх у спілкуванні. Толерантні люди більше знають про свої недоліки та переваги. Вони критичні відносно до себе і не прагнуть у всіх бідах звинувачувати інших. Толерантна людина не ділить світ на дві частини – чорне та біле; не робить акцент на розбіжностях між «своїм» та «чужим», тому готова вислухати та зрозуміти інші точки зору.
- А тепер вам потрібно розподілити слова в II колонки, де в I - колонці - риси, притаманні толерантній особистості, у II - риси, притаманні інтолерантній особистості:
У кожної групи є конверти №1 з різними якостями людини. Виберіть риси , які відповідають толерантній людині та інтолерантній.
Конверт 1: злість, егоїзм, конфлікт, доброта,повага, розуміння, ,
Конверт 2: грубість, жадібність, заздрість, милосердя, співчуття, надійність,
Конверт 3: брехня, гнів, ненависть, вміння прощати,миролюбство,ніжність,
Конверт4: скупість,безвідповідальність,байдужість,підтримка,співробітництво, згода
-Чи всі ми маємо якості, що зображені на малюнку?
-Чи всі ми спокійно можемо вислухати один одного?
- Чи всі ми вміємо зрозуміти не схожих на нас людей?
- Чи всі ми вміємо вирішити конфлікти мирним шляхом?
- Можливо ми можемо змінити себе?
- Зможемо виховати в себе ті якості, про які сьогодні йде мова?
- Як ми можемо це зробити?
Висновок: Толерантна людина вміє дослухатися до інших, вміє уживатися в колективі, розуміє і ви.знає, що у кожної людини є право на свою думку.
У конвертах №2 лежать флеш-карти. Прочитайте і доповніть яка людина є толерантною.
Толерантна людина вміє спілкуватися. Зараз ми разом згадаємо деякі секрети спілкування, які допомагають людині в її житті. А допоможе нам гра «Секрети спілкування»
Візьміть конверт №3 .В ньому розірвані фрази. Потрібно їх скласти і пояснити сенс)
«Називай друга по імені, і він буде звертатися до тебе так само»
«Будь уважний до тих, хто тебе оточує, і люди будуть поважати тебе»
«Умій слухати і чути, і ти будеш почутий»
«Будь чемний, і в тебе буде багато друзів»
Висновок: Важливо в колективі дотримуватись правил толерантного спілкування:
Бути завжди уважним;
Бути терпимим в спорі і аргументувати свою думку;
Бути гуманним і милосердним;
Не ображати співрозмовника.
ІІІ. Заключна частина
Фізкультхвилинка( Це здорово!)
Рефлексія «Клас толерантності»
Наш клас – це маленька родина. І хочеться, щоб в цій родині завжди панували доброта, повага, взаєморозуміння, не було б ні лайки, ні сварок.
Візьміть кожен долоньку і напишіть на ній, що, по - вашому, треба зробити, щоб наш клас став простором толерантності, тобто, щоб відносини в класі стали якомога більш толерантними. (Долоньки наклеюються навколо фото класу)
Висновок
Толерантності потрібно вчитися і можна навчитися. Толерантність не є вродженою рисою характеру, її потрібно виховувати в себе з дитинства. Ми вчимося толерантнсті , щоб врятувати світ.
Підсумок. Вправа «Результати бартеру». Учні по черзі роблять висновки, про те, чи знадобляться навички толерантної поведінки їм в житті.Пам’ятайте!(слайд)
Чи навчилися ми бути толерантними?
Люди створені у світі різнобарвними,
Білі, чорні, жовті і мулати
І для всіх одна Земля, як мати.
Чи можемо бути ми терплячими?
Коли в спорах буваємо гарячими,
Коли зневажаємо невинну людину?
Але ж ми із одного тіста, із одного млину.
Люди! Схаменіться! Будьте добрими!
Не личить вже бути нам погордими!
Толерантність і терпіння до людей,-
Це те, що нам треба на сьогоднішній день!