Година психолога "Превентивна робота з протидії торгівлі людьми"

Про матеріал

Година психолога з протидії торгівлі людьми

Перегляд файлу

 « Превентивна робота з протидії торгівлі людьми»

Мета:

  • Увести в проблему поняття «торгівля людьми», «рабство», давши визначення цього феномена;
  • поінформувати учнів та учениць про явище торгівлі людьми;
  • привернути увагу учнів та учениць до гендерних проблем, пи­тань про честь та гідність людей як соціобіологічних істот;
  • поінформувати школярів про причини та наслідки тендерної дискримінації;
  • сформувати у школярів навички обережної поведінки та вмін­ня захищати власну гідність,
  • толерантного ставлення до постраждалих від торгівлі людьми;
  • власне ставлення до торгівлі людьми як порушення прав людини та ганебного явища сучасності.

Очікувані результати
Після цього уроку учні та учениці зможуть:

  • розповідати, що таке «торгівля людьми»;
  • називати основні причини та форми торгівлі людьми;
  • визначати шляхи запобігання потрапляння в ситуацію, пов'я­зану з торгівлею людьми;
  • моделювати варіанти безпечної та конструктивної поведінки в ситуаціях ризику стати «живим товаром»;
  • більш толерантно ставитися до постраждалих від торгівлі людьми;
  • висловлювати власне ставлення до торгівлі людьми як пору­шення прав людини та ганебного явища сучасності.

Актуальність: актуальність теми підтверджується тим, що свобода людини є однією з головних цінностей сучасного цивілізованого суспільства, а забезпечення недоторканності свободи особи – однією з головних функцій держави.

Форма роботи: робота в парах і в малих групах.

Обладнання: роздатковий матеріал, стікери, великі листи паперу, фломастери, відео матеріал .телевізор, відео-плеєр, література...

ВСТУП

Однією з форм порушення прав людини в сучасному світі є торгівля людьми і дітьми. На жаль, це явище має місце і в Україні.
Ця проблема не визнає державних кордонів, не робить різниці між розвиненими державами та державами, що розвиваються. Вона чудово адаптована як до бідності, так і до розкоші.
Використовуючи складну економічну ситуацію в Україні, високий рівень безробіття і правову недосконалість країни, малу обізнаність населення нечисті на руки ділки організували кримінальний бізнес - запрошення громадян працювати за кордоном, де вони зазнають жорстокої експлуатації, заробляючи мізерні кошти для себе і тисячі - для організаторі цього бізнесу.
Такий експорт « живого товару» здійснюється до Греції, Італії, Іспанії, Росії, Чехії та ін. країн. Чоловіків використовують у якості будівельників, шахтарів, працівників на плантаціях, жінок - як домогосподарок, кравчинь, посудомийниць. Окрім звичайної експлуатації жінки стикаються із ще одними формами - експлуатацією у сфері сексуального бізнесу, та сурогатного материнства

Тому наше завдання:

  • дати інформацію підліткам про можливу небезпеку, яка чекає на тих, хто збирається за кордон,
  • визначити можливі наслідки торгівлі людьми;
  • формувати чіткі уявлення про засоби безпеки, навчити ними користуватися.

Хід проведення

1. Вступ

З хв.
Вчитель вітається з аудиторією оголошуючи тему та мету сьогоднішньої зустрічі.

- Доброго дня, шановні учасники заняття. Я рада вас бачити на нашому занятті.

Тема сьогоднішнього нашого заняття « Превентивна робота з протидії торгівлі людьми»

Мета нашого завдання - це ввести в проблему поняття « торгівля людьми», « рабство», давши визначення цього феномена, висвітлити соціальний аналіз причин та наслідків торгівлею людьми, сформувати у школярів навички обережної поведінки та вмін­ня захищати власну гідність,
толерантного ставлення до постраждалих від торгівлі людьми;
власне ставлення до торгівлі людьми як порушення прав людини та ганебного явища сучасності.

Орієнтовна тривалість заняття : 45 хв

2. Вправа « Правила»

Вчительський коментар.

Важливою засадою для подальшої роботи є прийняття правил групи.

- Працювати, а не мовчати;

- Вільно висловлювати свої думки;

- «добровільна активність»

3. Вправа « Знайомство»

10 хв.

Завдання:
Давайте познайомимося. Назвіть своє ім'я і країну, у якій Ви хотіли б якийсь час попрацювати. Виходячи з нашого правила « добровільної активності» хтось почне добровільно, а далі - по черзі.

Питання:

  1. Чому Ви назвали цю країну?
  2. Чому саме там Ви хотіли б попрацювати?

Питання після знайомства:

- Підніміть руки ті, хто бував у тій країні, яку Ви назвали.
- А тепер ті, хто знає мову цієї країни.
- А тепер ті, хто знає трудові законодавства цієї країни.
- А тепер ті, хто знає культурні і релігійні норми цієї країни, її закони.

Обговорення:

Отже, більшість із нас не знають ні мови, ні законів тих країн, де хотіли б попрацювати. Як ви думаєте, ті дівчата, жінки, чоловіки, що їдуть із нашої країни в пошуках кращого життя, дуже відрізняються від нас у цьому плані? Вони краще інформовані?

А чи існує ризик для нас та інших, коли ми отак « не знаючи броду ліземо у воду»?

3 якою метою ми саме так провели знайомство?

4. Вправа « Очікування»

5 хв.

Запитання до групи.

- Чого ви очікуєте від нашого заняття? Які питання вас цікавлять стосовно проблеми торгівлі людьми?
Що ви хочете дізнатися, щоб ця зустріч була для вас корисною, відповідала вашим вимогам?

- Всі відповіді групи записуються на великому аркуші паперу. Наприкінці тренінгу потрібно звернутися до записаних « очікувань», та разом їх оцінити, наскільки присутні тримали те, чого вони бажали.

Обговорення.
- Кожен з нас визначився, що саме йому потрібно. Наступні наші вправи допоможуть нам отримати те, чого ми очікуємо від нашого заняття.

5. Гра « Що трапилось?»

15 хв.

Робота в парах.

- Зараз ми об'єднаємось у три групи. Кожна група отримає короткий опис ситуації, пов'язаних з порушенням прав людини та торгівлею людьми і намагатиметься визначити, чи є тут ознаки торгівлі людьми, якщо ні, то які ознаки порушення прав є в цій ситуації.

Потім спікер групи зачитає відповіді.

Ситуації

  1. Юрій уже два місяці працює в Європі за туристичною візою. На початку другого місяця роботодавець сказав, що гроші не заплатить (експлуатація).
  2. Михайло знайшов роботу в Росії за об'явою в газеті. Заплативши фірмі гроші за працевлаштування, він разом з 23 чоловіками поїхали до Росії. Представник фірми повинен був зустріти їх на пероні, але ніхто не зустрів. У місті їх ніхто не чекав - роботи не було навіть для місцевих жителів. (ошукання).
  3. Знайомий Сергія запропонував заробити багато грошей на будівництві в Польщі. Потрібен тільки квиток, а там роботодавець відкриє їм робочу візу. Прибувши на місце, Сергій дізнався, що буде працювати нелегально. У нього забрали паспорт, з території не можна було виходити.. Жив він у бараці, працював без вихідних по 14-16 годин на добу... ( ситуація торгівлі людьми)

Висновок (робить вчитель): (визначення поняття «торгівля людьми):

*Виходячи з обговорення ситуацій в групах та користуючись Стат. 149-1 Кримінального кодексу України і виписку з Протоколу до Конвенції ООН про міжнародну організовану злочинність) намалюємо схему: «Ланцюг злочинних дій торгівців людьми».

  1. Вербування
  2. Перевезення
  3. Передача або прийом людей
  4. Продаж: оплата або отримання
  5. Використання погрози або сили
  6. Експлуатація

- Що це нам дає, коли ми розбили злочинні дії поетапно?

- Якщо це дає можливість розірвати ланцюг та зупинити злочинців, то що саме можна зробити на кожному етапі, яким чином ми можемо розірвати цей ланцюг?

Підсумок:
Отже, проблема торгівлі людьми є не тільки проблемою економічною або соціальною. Торгівля людьми - це насамперед злочин. А за кожним злочином неминуче випливає покарання. І ті, хто задіяні в ланцюзі торгівлі людьми, повинні це зрозуміти.

А що стосується захисту жертв торгівлі людьми, то насамперед важлива достатня інформованість підлітків допоможе зробити їм правильний вибір. На кожному етапі вчасно надана нами інформація може застерегти молоду людину, допомогти їй вчинити правильні дії для самозахисту, навчить її куди варто звернутися в разі потреби.

Тому ще одним завданням нашого заняття є - зібрати колективний досвід, обговорити необхідну інформацію про шляхи протидії торгівлі людьми, та експлуатації дітей. Всі отримані знання потім поширити серед учнівської молоді, яка вступаючи в доросле життя зіткнеться з проблемою працевлаштування, а також серед вчителів, батьків.

  1. Перегляд фільму, з обговоренням «Життя на продаж»

- Які у Вас враження після перегляду?

- Що повчального Ви побачили?

- Що Ви тепер знаєте ?

7. Підсумкова частина

На підставі аналітичних матеріалів, фактів, статистичних даних, усних розповідей та оцінок експертів можна з певні­стю стверджувати, що велика ймовірність потрапити до групи ризику, стати жертвою торгівлі людьми, комерційної сексуальної експлуатації стосується головним чином дітей, які зазнають на­сильства в сім'ї, перебувають у стані бродяжництва, які є наркозалежними, дітей, чиї батьки ведуть асоціальний спосіб життя, дітей-сиріт, вихованців шкіл-інтернатів. Особливо вразливими до потрапляння в ситуації порнографії і проституції є малолітні втікачі - самітні й позбавлені підтримки діти в чужому місті. Та­ким чином, потенційними та фактичними жертвами найгірших форм дитячої праці, торгівлі стають, як правило, безпритульні, бездоглядні, діти з бідних, соціально незахищених сімей.
Основними причинами попиту на дитячу працю є матеріальні труднощі, негаразди в сім'ї, проблеми в школі та вплив вулиці, а також те, що дитяча робоча сила особливо дешева, або взагалі безкоштовна, дітьми можна маніпулювати за власним бажан­ням, вони не вміють і не можуть себе захищати.
Однак не існує жодних гарантій, що дитина з благополучної, функціонально спроможної сім'ї не потрапить до рук торговців людьми. Тому назріла необхідність посилити захист дітей і мо­лоді від сексуального і трудового рабства, насильства й експлу­атації в усіх формах.

Бесіду за питаннями:
 Про що ви дізналися на Уроці?
 Чи є ця інформація важливою і корисною для вас?
 Про що ще ви хотіли б дізнатися після Уроку?

Запам’ятайте – торгівля людьми – це організована злочинність, нічого не відбувається випадково.
На вокзалах закордоном до вас підійдуть не випадкові «Добрі люди», які раптом вирішили вам допомогти. Ви не випадково будете винні велику купу грошей, не випадково будете працювати у нелюдських умовах… Все це організовано, тому що приносить великі гроші, а тому – ви лише механізм, який допомагає їх заробляти.

А чи всі можливості ви використали в Україні? Озирніться довкола і ви побачите успішних молодих людей,які самостійно побудували в Україні сімейний добробут,кар’єру,досягли успіхів у навчанні, роботі.
Можливо,не все у нас так погано,можливо, варто піти іншим шляхом? Вибір залишається за вами.
Будьте завжди вільними.

На завершення для Вас хвилинка позитиву.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
28 грудня 2017
Переглядів
3521
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку