Година психології "Ми пізнаємо себе"

Про матеріал

Розробка уроку психології для учнів 8-12 років. Спрямована на формування навичок позитивного мислення, підвищення самооцінки, встановлення емоційної рівноваги; сприяння виробленню адекватних життєвих цілей та усвідомлення можливостей їх реалізації.

Перегляд файлу

Марганецька спеціалізована загальноосвітня  школа І-ІІІ ст. №9                             з поглибленим вивченням окремих предметів

ГОДИНИ ПСИХОЛОГІЇ  ДЛЯ УЧНІВ 1-4 КЛАСІВ

Тема: «Ми пізнаємо себе»

Мета: Ознайомлення  з поняттям оптимізм та оптиміст,  формування навичок     позитивного мислення, підвищення самооцінки, встановлення емоційної рівноваги; сприяння  виробленню адекватних життєвих цілей та усвідомлення можливостей їх реалізації. Розвиток вольової саморегуляції поведінки та діяльності;  самосвідомості, вмінь долати життєві труднощі; навичок рефлексійних дій. Прийняття  себе як неповторної особистості, виховання моральних якостей особистості.

         Обладнання та матеріали: бланки із запитаннями, шаблони квітів, фото учнів, музичний супровід, аркуші А4, ватман із зображенням сходин, скотч, або клей, “скринька порад”

               Тип уроку: вивчення нового

               Метод:  рефлексійна бесіда з елементами ігротерапії.    

               Підготовчий етап:

  1. Обговорення питань:

Напередодні заняття учням роздаються запитання, які треба обсудити вдома разом з батьками. Можливе спрощення питань для учнів 1-2 класів.

-Що таке оптимізм?

-Чи вважаєте ви себе оптимістом?

-Чи є оптимісти серед ваших знайомих?

-Чи потрібен людині оптимізм?

-Кому легше бути оптимістом - дорослій людині чи малій?

-Кого у своїй родині ви можете назвати оптимістом?

-Як ви розумієте вислів : “Встав не з тієї  ноги!” Чи вставали ви коли-небудь не з тієї ноги?

-Розкажіть про випадки, коли своїм поганим настроєм ви заражали інших або, навпаки, своєю радістю допомагали комусь упоратися з проблемою?

-Яких правил треба дотримуватись людині, аби навчитися радіти життю?

 

2. Творче завдання

Вдома разом з батьками учні повинні підготувати презентацію про себе. Зовнішні риси: статура, зріст, колір волосся, очей та інше. Внутрішні риси: веселий, сумний, добрий, щедрий, жадний  та  інші. Інтереси, захоплення та досягнення.

3. Вправа “Я - хороша людина”

Вчитель заздалегідь опитує всіх учнів, щодо позитивних якостей їх однокласників. Про учня кожен з однокласників повинен сказати щось хороше, бажано не повторюватись. Відповіді занотовуються. Далі ці відповіді записуються на пелюстках  квітки.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент.

1.  Привітання з компліментом – 2 хв.

2.  Вправа «Візуалізація квітки, що розпускається»  - 3 хв.

    Дітей просять уявити квітку, яка росте на чарівній галявині. Побачити, як вона розпускається під променями ласкавого сонця, уявити,  як пелюстки її вмиваються вранішньою чистою росою,  спробувати побачити на пелюстках цієї квітки  прозорі краплини роси. Відчути запах квітки, спробувати подумки торкнутися її пелюсток, відчути, які вони на дотик.

3.  Вправа “Я - хороша людина”    - 5 хв

На  партах перед учнями лежать квітки, на пелюстках яких прописані їх позитивні

якості. Учні  вклеюють в середину квітки своє фото. Вчитель, обігруючи цю вправу,

акцентує  увагу  учнів   на тому,  що  всі  без  винятку  учні  мають  хороші  якості,

треба  про це завжди пам’ятати і завжди бути впевненими у собі, вірити в свої сили,

бути оптимістами.  

4. Повідомлення теми і мети заняття  - 2 хв.

Сьогодні на уроці ви розкажете про те, що ви дізналися від батьків про оптимізм і

оптимістів, ми будемо спілкуватися та виконувати цікаві вправи, які допоможуть

вам краще пізнати себе і зрозуміти, що кожен з вас - “ХОРОША ЛЮДИНА”.  

ІІ. Основна частина

1. Вправа “Самопрезентація”   - 8 хв

   Вчитель говорить про те, що кожна дитина унікальна і неповторна. Кожному треба вміти  говорити про себе. Тому вдома з батьками ви підготували презентації про себе. Зараз ми їх послухаємо.

    Разом з учнями вирішити, чия презентація була найкраща.

2.  Елемент вправи “Бінго”  - 5 хв

 Учні повинні зробити із бумаги без допомоги ножиць чоловічків. Бажано підписати їх. Вчитель робить висновок: не дивлячись на те, що в усіх були однакові листочки, усі користувалися однією інструкцією, а чоловічки вийшли усі різні, немає схожих - так і в класі усі ви, діти, різні, особливі, унікальні та хороші по-своєму.

3.  Вправа “Сходинки”  - 5 хв

    На дошці вивішено плакат із зображення 10-ти сходин. Учні підходять до дошки та розміщують своїх чоловічків на сходинках, на тій, де хотіли б розмістити свого чоловічка.

4. Рефлексійна бесіда   - 5 хв

     Учні відповідають на запитання, які обговорювали вдома з батьками.

ІІІ. Заключна частина

1. Висновок вчителя    - 2 хв

«Життя прожити — не поле перейти»,— так говориться у народному прислів'ї. Тому щоразу, вирушаючи у життєву подорож, вам потрібно прагнути збагатитися, пізнати цікаве і корисне.

Оптимізм, упевненість у собі — ось основні ознаки, яких повинні дотримуватися подорожуючі.

Отже, збираючись у мандри, не забувайте, що багато чого залежить від вас самих. Цінуйте кожну хвилину свого життя, поспішайте робити добро і пізнавати Всесвіт.

2.  Рефлексія     -  3 хв.

       Учням пропонують розказати  про те, що їм більше сподобалося на занятті.

 

 

 

 

Джерела:

  1. «Психологическое сопровождение подростков. Система работы, диагностика, тренинги», СПб.: Речь, 2009
  2. Факультативний курс “Сходинки до вершини”Я””
  3. Бернс Р. Розвиток Я-Концепція й виховання: Пер. с англ. - М.: Прогрес, 1986. - 421с.
  4. Бітянова М. Р., Азарова Т, Афанасьєва Е., Васильєва Н. Робота психолога в початковій школі. - М.: Досконалість, 1998. - 352 с.
  5. Практична психологія та соціальна робота № 2,3/ 1998
  6. Гуменюк О. Є. Самотворення Я-Концепції за модульно-розвивальної оргсистеми // Психологія й суспільство. 2001. - № 2.- С. 33-76.
  7. http://mifschools.dm0.ru/page/klruk/MR_diagnost%20metodiki_6.htm
  8. http://festival.1september.ru/articles/413475/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кручак Олександра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
29 грудня 2017
Переглядів
2108
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку