Шановні колеги, хочу поділитися часточкою власного практичного досвіду. Останні роки традиційним стало проведення тижнів психології. Одим з таких тижнів у нашому навчальному закладі став "Тиждень конфліктології".
Мета даного виховного заходу - сприяти усвідомленню учасниками НВП природи виникнення конфліктів і формувати навички гідного поводження в них; сформувати навички конструктивної взаємодії команди шкільних працівників та учнів; підвищити рівень поінформованості вчителів про можливі причини виникнення девіантної поведінки в дитини, особливості профілактичної роботи з дітьми даної категорії.
ОРІНТОВНА ПРОГРАМА «ТИЖНЯ КОНФЛІКТОЛОГІЇ»
Мета: сприяти усвідомленню учасниками НВП природи виникнення конфліктів і формувати навички гідного поводження в них; сформувати навички конструктивної взаємодії команди шкільних працівників та учнів; підвищити рівень поінформованості вчителів про можливі причини виникнення девіантної поведінки в дитини, особливості профілактичної роботи з дітьми даної категорії.
Завдання:
РЕКОМЕНДОВАНІ ЗАХОДИ
№ |
ЗАХІД |
ЧАС |
ЦІЛЬОВА АУДИТОРІЯ |
ВІДПОВІДАЛЬНИЙ |
1. |
Психологічні акції
У фойє ІІ поверху оформлено інформаційний куточок. Кожен день психолог розміщує там корисну інформацію. Заплановано розглянути такі питання:
Протягом понеділка-середи учні 5-х класів проводять під час перерв опитування серед учасників НВП та разом з психологом до п’ятниці оформлюють колаж з найкращими відповідями
Зранку п’ятниці пропонуємо кожному учневі та вчителеві вибрати з чарівної скриньки мудре повчання, яке в подальшому обов’язково знадобиться та буде повчальним для них.
|
Перерви |
Усі учасники НВП |
Практичний психолог Відповідальні учні |
2. |
Профілактично-консультаційні бесіди Індивідуальна робота |
Перед 1-м уроком, За фактом |
Учні девіантної поведінки Класні керівники |
Практичний психолог |
3. |
Інформаційно-просвітницька робота: 2.1 Радіо-газета - «Конфлікти» - «Емпатійне слухання» - Притчи. - Заключне слово. 2.2 Інформаційні бюлетені |
Великі перерви
З понеділка |
Учні, педагоги |
Практичний психолог, відповідальні учні |
4. |
Години психолога та рекомендовані класні години: Арт-терапевтичні підгрупові заняття «Відповідальна поведінка та твоє майбутнє» «Шляхи ефективної взаємодії» |
Під час класних годин ГПД
|
|
Практичний психолог, класні керівники |
5. |
Психологічний практикум «Взаємодія педагогів та учнів» |
Середа 14.30 |
Педколектив |
Практичний психолог |
6. |
Консультаційний пункт |
|
|
|
ЦИКЛОГРАМА ТИЖНЯ КОНФЛІКТОЛОГІЇ
Понеділок |
Вівторок |
Середа |
Четвер |
П’ятниця |
7.00-8.00 – оформлення інформаційного куточка для учнів |
7.30-8.30 – психологічний практикум з учнями «групи ризику» |
9.00-11.00 – консультаційний пункт |
2 перерва – радіогазета. «Емпатійне слухання» |
8.00-8.30 – акція ««Мудрі повчання» + перерви |
8.00–8.30 – поточні бесіди 10.00-11.00 – консультаційний пункт |
1-4 урок – спостереження за учнями «групи ризику» у початковій школі |
2 перерва – радіогазета. «Відповідальна поведінка» |
Перерви - Психологічна акція «Порядна людина – це…» |
8.30-9.15 – психологічний практикум для учнів девіантної поведінки /І підгрупа/ |
8.30-9.30 - оформлення інформаційного куточка для педагогів |
2 перерва – радіогазета. «Як діяти в конфліктній ситуації» - інформаційне повідомлення |
3 перерва – інформаційне повідомлення для педагогів «Незручні учні» |
|
9.25-10.10 – психологічний практикум для учнів девіантної поведінки /І підгрупа/ |
3 перерва – інструктивна бесіда «Ознайомлення педагогів з метою та заходами «Тижня Конфліктології» |
3 перерва – Міні-повідомлення «Конфлікти в учнівському середовищі» |
Година психології – учні «групи ризику» |
|
3 перерва – радіогазета. Притча про рай та пекло - інформаційне повідомлення |
4 перерва – інструктивна бесіда з представниками 5-11 класів |
4-5 перерви – профілактичні бесіди |
Класні години рекомендовані психологом - 2-4класи, за розкладом «Як діяти в конфліктній ситуації» - 5-11 класи, за розкладом: «Відповідальна поведінка та твоє майбутнє» «Шляхи ефективної взаємодії» |
|
10.30-12.00 – консультаційний пункт |
5 перерва – інструктивна бесіда з відповідальними учнями |
12.00-13.00 – консультаційний пункт |
13.00-14.00 - індивідуальна робота з учнями «групи ризику» /10-11 класи/ |
|
5 перерва – радіогазета. Заключення тижня. Притча «Усі, Хтось, кожний, ніхто» |
13-14.00 - розміщення інформації для батьків на блозі |
13.00-14.00– індивідуальна робота з учнями «групи ризику» /5-6 класи/ |
14.30 – психологічний практикум для педагогів «Ефективна взаємодія педагога та учнів як передумова успішної соціалізації школяра» |
|
6 перерва - Підведення підсумків психологічної акції «Школа майбутнього» та тижня психології. Нагородження учнів та класних колективів. |
14.00-15.00– індивідуальна робота з учнями «групи ризику /ГПД/ |
14.00-15.00 - індивідуальна робота з учнями «групи ризику» /7-9 класи/ |
|
|
14.00 – рефлексія для педагогів. |
ПІДГОТУВАЛА: пр. психолог
Тюріна І.Г.