Година спілкування
на тему:
«Осінь – Чарівниця»
Тема: Осінь – Чарівниця
Мета: навчитися бачити красу землі, збагатити уявлення дітей про пори року – осінь; удосконалювати вміння зв’язного і послідовного викладання думки, збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати фантазію, уяву, увагу, пам’ять; виховувати любов до природи.
Обладнання: дари золотої осені, листочки дерев, ілюстрації, костюм бабусі.
Хід заняття
І. Організаційна частина
Рада вас вітати.
Чи готові ви до праці
дружно приступати.
- Сьогодні у нас виховне заняття, тему якого ви дізнаєтеся, розгадавши загадку.
Хто вона, ота красуня
В золотім намисті,
Що без пензля і без фарб
Скрізь малює листя? (осінь)
- Так, дітки правильно, – це осінь.
ІІ. Основна частина
1. Бесіда з елементами розповіді
- Осінь хазяйнує скрізь, куди не глянь. Прибрала золотом сади, парки, ліси, струшує додолу жовте листя.
- Які осінні місяці ви знаєте? (Жовтень, вересень, листопад)
- Чому вони так називаються?
- Чим осінь відрізняється від інших пір року?
- Які дари нам приносить осінь?
2. Легенда
- А зараз давайте послухаємо легенду про осінь.
За народними переказами осінь перша старша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи осінь на землю, Сонце сказало їй: «Забирай все моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою і люди будуть любити тебе». І осінь, як ви бачите, виконала наказ Сонця і кожного року дарує нам щедрі дарунки полів і садів, чарує нас своїм осіннім золотом.
- Що сказало Сонце, коли посилало Осінь на землю.
- Чи виконала наказ сонця Осінь?
- Чи любите ви діти осінь?
3. Фізкультхвилинка
Трава низенька – низенька.
Дерева високі – високі,
Вітер дерева колише, гойдає
То вниз, то вгору
Птахи летять, відлітають
А діти тихенько за парти сідають
4. Зустріч з бабусею
- Добрий день, малята. Рада вас я сьогодні вітати. Ой дайте я десь присяду, а то так замучилась. Ходжу від самого ранку по місту і бачу багато людей і дітей. Але всі вони якісь невеселі, такі бліді, не бігають, не бавляться. А чому? Це все тому, що ви не їсте фруктів, овочів. Ви хіба знаєте, що таке чіпси, сухарики. Та де у наш час знали, що воно таке! Ходили босі, їли все, що на городі і в саду росло. А ви їсте все, що прийдеться. Тому такі бліді, подивіться навіть яке у вас волоссячко ріденьке, ламке. А в мене які коси були! Та в кулак взяти не можна було. Мийте волоссячко відваром з ромашки, барвінку, а не всякими там шампунями. Тож я раджу вам їсти побільше овочів, фруктів, їжте часничок, цибулю. Пийте узвар з шипшини, яблук, груш. І будете виглядати, як красне сонечко.
- Діточки, давайте пограємо з вами в одну гру.
5. Гра « Долоні »
- Я буду говорити фразу, якщо це правильно – плескаєте, якщо ні – то не плескаєте.
Жовтіє листя -
Збираємо малину -
Збираємо помідори -
Світить сонце -
Ночі коротші, дні довші -
Всі дерева скидають листя -
Діти ліплять снігову бабу -
Збирають гриби – восени
- Діточки, подякуємо бабусі.
6. Гра « Склади слово »
- Діточки, а зараз пограємо гру, на дошці написане слово вам потрібно утворити нові слова.
Павутинка
Пан, вутка, канат, павук, кавун, вата, нитка, тапки, канапа
- Молодці!
ІІІ. Заключна частина
- Діточки, якою була тема нашого заняття? (…)
- Що нового ви дізналися? (…)
- Чи сподобалося вам наше заняття? (…)
- Отже, діточки, будьте щедрі, як осінь, багаті як врожай, красиві як золото. На цьому наше виховне заняття закінчено.