Година спілкування для 5 класу на тему: "Добрим бути просто чи не просто?"

Про матеріал
Година спілкування для 5 класу на тему: "Добрим бути просто чи не просто?". За допомогою години спілкування допомогти учням осягнути, що значить бути добрим, що лежить в основі доброти, доброго вчинку, славлячи добро в людині, її справах іставленні до інших, розвивати в учнів бажання робити добро.
Перегляд файлу

 

Година спілкування для 5 класу.

Тема: Добрим бути просто чи не просто?

Мета: допомогти учням осягнути, що значить бути добрим, що лежить в основі доброти, доброго вчинку, славлячи добро в людині, її справах іставленні до інших, розвивати в учнів бажання робити добро.

Обладнання: іллюстрації до казок,аудіозапис пісні «Просто я працюю чарівником»,роздавальний матеріал (роздруковані картки з поділеними на дві частини прислівями, картки зі словами, що називають різні предмети).

Хід заняття.

Слово вчителя:

Сьогодні ми з вами відправимося в чарівну казку, згодні? Ми відвідаємо добрих чарівників і постараємося взнати в них, чому вони добрі. Але щоб ми могли поговорити з чарівниками, звичайно, потрібна фея і, звичайно, добра. ( Учитель пропонує комусь з учнів за бажанням бути доброю феєю і супроводжувати клас у казковій подорожі.)

Запитання до учнів.

У яку казку ми відправимося? (Учні пропонують казки.)

Гра «Казкова подорож».

Фея вводить мандрівників у ту казку, на якій вони зупинилися. Учні знайомляться з доброю чарівницею або чарівником.Учень, що пригадав цю казку, ніби на якийсь час перетворюється на її героя – доброго чарівника. Учні розказують про добре чарівництво і намагаються пояснити, чому чарівник вирішив допомогти герою.

Методичні рекомендації.

Більш детально можна зупинитися на казках Ш.Перро «Попелюшка» і О.Волкова «Чарівник Смарагдового міста».

На цьому етапі заняття учням слід показати ілюстрації, попросити їх описати зовнішність добрих фей шз цих казок, прочитати невеликий уривок із «Чарівника Смарагдового міста», де фея перегортає книгу мудрості.

Основне, до чого повинна бути направлена увага учнів, що значить добрий, що містить у собі поняття доброта. Доцільно провести бесіду з елементами розповіді.

Бесіда.

Чому феї допомогли Попелюшці та Елі? (Вони розуміли скрутне становище дівчаток, співчували їм і тому хотіли допомогти).

Виходить, вони бажали їм добра, так? А будучи чародійниками. Вони могли це добро їм зробити, правильно? Що ж значить бути добрим?(Бажати іншому добра, бачити намагання іншої людини зробити добро і хотіти їй допомогти).

А чи добрі чарівники допомагатимуть злій, недобрій людині? (Звичайно, ні. Адже недобра людина не бажає іншому добра, не допомагає в біді. Більш того, вона навіть здатна радіти, коли іншому погано або він потрапив у біду).

Щож лежить у основі доброти, доброго вчинку? (Бажання добра іншому, уміння помітити, що комусь потрібна допомора, і надати її, тобто співчутливе ставлення до людини, пошана до неї).

Слово вчителя.

Ось і народна мудрість, що відображена в прислівях, приказках, афоризмах, славить добро і добре ставлення до людини.

Робота з прислівями.

Учитель роздає учням роздруковані картки з частинами прислівїв. Хтось із учнів читає одну частину прислівя, а інші дивляться, чи є друга. Коли прислівя правильно прочитано, учні замислюються над його значенням, і так далі

З добрим жити добре.

Поспішай робити добро.

Добра справа і у воді не тоне.

Не встояти злу проти добра.

Світ не без добрих людей.

Доброму добра память.

Запитання до учнів.

Виходить, добра людина може бути трохи чарівником. Як ви думаєте, може кожний із вас теж бути трохи чарівником? У чому буде його чарівництво? (Іншому поряд з ним стане легко, просто, потепліє на душі завдяки доброму відношенню, увазі).

Слово вчителя.

Отже, щоб трохи бути чарівником, важливо по-доброму ставитися до оточуючих тебе людей: і вдома, і на вулиці, і в школі, і в громадських місцях. Допоможе вам у цьому чарівне правило, яке ми з вами спробуємо сформулювати.(Учитель підсумовує формулювання учнів: роби так, як би ти хотів, щоб робили щодо тебе).

Хороше правило? Чарівне? Давайте перевіримо.

Гра «Закінчи речення».

Якщо ти хочеш, щоб з тобою були ввічливі, то ... (Завжди повинен бути ввічливий сам).

Якщо тобі здається, що штовхатися недобре, то ...

Тобі дуже хочеться, щоб інші тобі поступилися, значить ...

Слово вчителя.

Давайте і в нашому житті керуватимемося цим правилом!

А зараз кожний із вас візьме чарівну паличку, на неї перетвориться ваша ручка, і станеться ... чудо.

Яке? А яке кожний із вас схоче. Для цього він запише своє бажання на чарівному сувої, і воно, звичайно, виконається.

Отже, чарівництво почалося.

Творче завдання «Чарівний сувій».

Використовується вже відомий прийом сувою: на аркуші паперу кожний записує своє чудо і, згорнувши край аркуша з написаним текстом, передає його наступному.

Коли сувій заповнений, учитель, прочитуючи його вголос, називає чудеса, які можуть відбутися.

 Гра «Добрі чарівники».

Усі учні – добрі чарівники. Кожний із них має подарувати людям який-небудь добрий подарунок.

Учитель просить учнів намалювати його. По малюнках один одного учні вгадують, які добрі дари принесли людям чарівники.

Із малюнків учнів учитель організовує виставку «Добрі дари».

Гра «Добрий світ».

Учитель поділяє учнів на групи і роздає їм картки з різними словами. Наприклад: літак, потяг, будинок, ліс, річка і т. д.

Учні мають придумати і намалювати казку про добрий літак, потяг, ліс. Будинок, річку тощо.

По малюнках представники різних груп розказують свої казки.

Із малюнків учнів учитель організовує виставку «Добрий світ навкруги нас».

Заключне слово вчителя.

Бачите, як ви попрацювали чарівниками, скільки хороших і добрих чудес вчинили. Вірно говорить прислівя: «Доброта що сонце».

 

doc
Додано
4 березня 2020
Переглядів
946
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку