Костянтинівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 5
Костянтинівської міської ради Донецької області
Права дитини
(година спілкування для учнів початкових класів)
Підготувала: Толочка М. В.
2019
Тема. Права дитини.
Мета. Ознайомити з правовими документами, що покликані забезпечити права і свободи дитини; розширити знання про моральні норми та загальнолюдські цінності. Вчити правильно діяти під час ситуації порушення своїх прав або прав товариша. Розвивати мислення, увагу, зв'язне мовлення. Формувати соціальну компетентність. Виховувати повагу до себе та оточуючих.
Обладнання: набір таблиць «Права дитини», ілюстрації до казок і мультфільмів, набір карток для фронтальної та групової роботи, флеш-картки.
Хід заняття
І. Актуалізація знань.
1. Гра «Чарівна скринька».
- У мене на столі чарівна скринька, у ній зараз знаходиться найцінніший скарб нашої планети. Хто із вас хоче побачити його, може зазирнути, але поки що не розповідайте, кого ви там бачите.
(Діти по черзі заглядають у скриньку.)
- То кого ж ви бачили у чарівній скринці? (Діти називають себе, адже на дні скриньки – дзеркальце.)
- Так, у чарівному дзеркальці ви побачили себе, людину – найцінніший скарб.
ІІ. Оголошеннятеми і мети заняття. Мотивація навчальної діяльності.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Вступне слово вчителя.
- Кожен із вас – неповторна особистість. Кожен із вас живе сьогодні, і саме такої дівчинки чи хлопчика немає і не буде. Але минуло не одне тисячоліття, поки людство не усвідомило неповторність кожної особистості й прийняло закони, що оберігають людину, її життя, індивідуальність. Ми з вами – громадяни України. У нашій країні людина, її життя і здоров'я, честь, гідність, безпека визначаються найвищою соціальною цінністю.
2. Тест « Так чи ні».
- Згадайте казку Г. Х. Андерсена «Гидке каченя». Вибери правильну відповідь.
-Чи всі герої казки ставилися один до одного, як брати?
□ Так □ Ні
-Чи повинні герої казки мати однакові права незалежно від свого походження?
□ Так □ Ні
-Чому мешканці пташиного двору ображали гидке каченя?
□ Воно було найрозумніше.
□ Воно було не таке, як інші.
□ Воно було найввічливіше.
□ Воно було найгарніше.
- Які поради ви б дали Гидкому каченяті?
3. Робота з деформованим реченням.
«Усі ми різні, але рівні у правах.»
- Пояснити висловлювання.
4. Робота з демонстраційним матеріалом «Я маю право на...»
- Перед вами малюнки, що демонструють права дітей. Оберіть один із них та висловіть думку про те, яке саме право дитини відображено.
5. Робота з флеш-картками. Ознайомлення з правовими документами, що визначають права дитини.
- Існує низка документів, у яких записані права дітей. Давайте назвемо їх та запам′ятаємо.
Декларація прав людини
|
Документ, у якому викладено міжнародні норми щодо прав людини, прийнятий у 1948 році |
Конвенція ООН про права дитини |
Міжнародний договір, який містить перелік прав дитини, підготований Організацією Об′єднаних Націй у 1989 р. В Україні набрав чинності з 1991р. |
Конституція |
Основний закон держави. В Україні прийнятий 28 червня1996 року. У цьому документі людина, її життя і здоров′я, честь і гідність, недоторканість і безпека визначаються головною соціальною цінністю.
|
Закон України «Про охорону дитинства»
|
Закон, що визначає охорону дитинства в Україні як загальнонаціональний пріорітет, з метою забезпечення прав дитини на життя, освіту, охорону здоров'я та соціальний захист. |
ІV. Закріплення знань.
1. Групова робота.
Кожна група отримує по дві ілюстрації до відомих казок або мультфільмів: «Снігова королева», «Червона шапочка», «Ну, постривай!», «Колобок», «Попелюшка», « Дюймовочка». Необхідно впізнати казку, назвати героїв та визначити, яке право одного з героїв порушується іншим.
2. Вправа «Продовжити речення».
Я люблю...
Я хочу...
Я можу...
V. Рефлексія.
- Що ми сьогодні обговорювали? В яких документах визначено права людини? Для чого вони були прийняті? Що більше сподобалося на уроці? Чому?
Вправа«Цей урок буде для мене …»
- Доповніть речення на картках, прочитайте і прокоментуйте написане.
Цей урок буде для мене мати сенс, якщо… |
Цей урок буде для мене безглуздим, якщо… |
|
|
Список використаних джерел
1. Анна- Марія Богосвятська. Сучасний урок : Скарбничка прийомів рефлексії. – Тернопіль: Вид. «Підручники і посібники», 2019
2. Володарська М. О. Весела абетка прав дитини. Ігрові технології навчання. – Харків: ПП «Торсінг плюс», 2008