Конспект години спілкування «Правила знай , в біду не потрапляй»
Мета:формувати у дітей навички обачної поведінки на дорозі; розрізняти дорожні знаки уміти користуватися світлофором ; закріплювати знання про транспорт як об'єкт підвищеної небезпеки ; розвивати кмітливість, спостережливість, швидку реакцію творчі здібності дітей
Дійові особи
Ведуча
Кіт Леопольд
Мишеня
Діти групи
Матеріал:Маски котика та мишки;макет світлофора;дорожні знаки;дошка та кольорові фломастери.
ХІД РОЗВАГИ:
Ведуча:
Ми живемо в суспільстві людському.
Так багато є правил у ньому.
Знати правила ці треба , друже,
Та й виконувать добре їх дуже.
Місто дає нам щоденний урок,
Тож пам'ятайте за кожен свій крок.
Азбуку міста вивчайте завжди,
Щоб не траплялось ніколи біди.
Діти , сьогодні ми пригадаємо з вами про безпечну поведінку на дорозі, про виконання правил дорожнього руху, про дорожні знаки. Все це ви вивчали на заняттях.
А тепер я перевірю,
Чого ви навчились,
Гра покаже, чи всі діти Старанно трудились.
Якщо ви поводитеся згідно з правилами дорожнього руху, то дружньо відповідайте: «Це все я , це все я і моя родина вся», а якщо ні - то мовчіть.
Хто завжди уважний дуже,
До здоров'я не байдужий,
І кого спасе від бід Пішохідний перехід.
Хто під час гучних розмов
Не бачить, де світлофор?
Знає хто зелене світло,
Значить шлях до нас відкрито.
Жовтий колір - не зівай,
Будь уважним - почекай.
3нає хто, червоний - стій !
Переходити не смій!
Хто із вас у любу пору
Тротуаром йде до дому?
Хто з вас чемний і привітний
І так, як годиться,
Може місцем у транспорті
Старшим поступиться?
Ведуча: Щоб усім було зручно,люди придумали дорожні правила яких повинні дотримуватись і пішоходи, і водіі.Придумали також спеціальні знаки,які показують,як і куди треба іхати,або йти.Потім зробили світлофори.
Дитина: СВІТЛОФОР
В нього на чотири боки
Є по три кругленькі ока.
Ними світить не даремно:
Як подивиться зеленим
- Йди скоріше, не зівай!
Світить жовтим - зачекай.
А червоним - стій! Не йди!
- Щоб не сталося біди.
Проводиться рух.гра «Світлофор» (на зелене світло світлофора діти Ідуть на уявному автомобілі, на жовте - заводять моторчики, на червоне - стоять.)
Ведуча: Діти , якщо немає світлофора, який знак допомагає пішоходам перейти вулицю ? (знак «пішохідний перехід»)
ЗНАК «Пішохідний перехід»
Треба знати всім як слід «Пішохідний перехід».
Намальована людина Попереджує машини:
- Зачекайте, не спішить,
Пішохода пропустіть.
Знак велику силу має - Він машини зупиняє.
«ЗЕБРА»
А я зебра не проста:
Без копит і без хвоста,
Лиш біленькі смужки маю.
Я лежу, а не гуляю.
Хочеш перейти дорогу?- Я прийду на допомогу.
«ПЕРЕХІД ВУЛИЦІ»
А якщо відсутній знак, Треба нам зробити так: Край дороги зупинитись І наліво подивитись. Бачиш транспорту немає - До середини рушаєм.
Є тут лінія чудова,
Не звичайна, розділова. Знов на ній ти зупинись І направо подивись.
Всі машини пропусти - Після цього можеш йти.
«ПРАВОСТОРОННІЙ РУХ»
Як іду по тротуару Чи гуляю по бульвару,
Я завжди тримаюсь справа - Це одне з важливих правил.
Хто це правило не знає,
Іншим людям заважає.
(Приходять Кіт Леопольд і Мишеня під музику)
Кіт Леопольд : Все, скінчилось моє терпіння , ходімо, мишеня я відведу тебе до міліції.
Мишеня: Я не хочу, я більше не буду !(плаче)
Ведуча: А що трапилось ? Хто ви і куди ви його тягнете?
Кіт Леопольд: Ой, вибачте мені, добридень, малята ! Це ж я , Кіт Леопольд. А сусідське Мишеня . Він трохи не потрапив під колеса автомобіля . Мишеня зовсім не знає правил дорожнього руху, не дивиться на знаки.
Тому я вирішив відвести його до міліції.
Мишеня : Я не хочу до міліції. Можливо, дітки мені допоможуть вивчити знаки ?
Ведуча : Діти, навчимо мишеня переходити вулицю?(Так)
Ведуча : Давайте разом нагадаємо що означають дорожні знаки.
Дидактична гра«Підбери дорожній знак»
(заперечувальні та попереджувальні знаки)
Мишеня: Дітки, які ви молодці, все ви знаєте і мене навчили. Дякую вам. Мені дуже подобаються різні автомобілі і я знаю цікаві ігри. Хочете зі мною пограти ?(Так)
Кіт Леопольд: А як же я ?
Ведуча : Ми всі разом пограємо.
Гра : «Не плутай сторонни»
(закріплення просторових понять вліво-вправо)
Вікторина:
-що таке вулиця ?
-як називається місце перетину двох вулиць?
-як називають людей які йдуть по тротуару?
-в яких місцях пішоходам можна переходити вулицю?
-де і як рухаються пішоходи?
-як називають людей,які керують автомобілями?
-як називають людей,які їдуть у транспорті?
-які види транспорту ви знаєте?
-чи можна перебігати вулицю?
-які види переходів ви знаєте?
-з якого віку дозволяється їздити на велосипеді по дорозі -де рухаються велосипедисти?
Ведуча: Знайте всі: дорослі й діти ,
Треба вчити всім на світі
Строгі правила дорожні,
Бо без них ніяк не можна.
Слід про це всім пам'ятати !
До побачення , малята !