Година спілкування "Ґендерна грамотность"

Про матеріал
Мета: познайомити учнів з поняттям «ґендер», «ґендерна рівність» і «ґендерна рівноправність»; сприяти подоланню серед молоді ґендерних упереджень і забобонів, забезпеченню рівних прав і можливостей чоловіків і жінок в українському суспільстві.
Перегляд файлу

Урок ґендерної грамотності

 

Мета: познайомити учнів з поняттям «ґендер», «ґендерна рівність» і «ґендерна рівноправність»; сприяти подоланню серед молоді ґендерних упереджень і забобонів, забезпеченню рівних прав і можливостей чоловіків і жінок в українському суспільстві.

 

Учень читає вірш В. Симоненка «Ти знаєш, що ти – людина?»

Ти знаєш, що ти – людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

Більше тебе не буде,

Завтра на цій землі

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди –

Добрі, ласкаві і злі.

Сьогодні усе для тебе –

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба –

Гляди ж не проспи!

Бо ти на землі -  людина,

І хочеш того чи ні,-

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

Учитель. Людина – найвище досягнення природи, її окраса, саме тому вона має право на всебічний розвиток своїх фізичних і духовних сил, на працю, освіту, кохання.

-         Як ви оцінюєте себе?

-         Що для вас найцінніше  у цьому житті?

Поняття ґендер визначає відмінності в поведінці жінок і чоловіків, а також взаємовідосини між ними як громадянами й членами суспільства. Дискримінація жінок чи чоловіків у суспільному житті за статтю називається сексизмом.

Під ґендерною рівністю мається на увазі рівний правовий статус жінок і чоловіків та рівні можливості для його реалізації, можливість особам обох статей брати рівну участь у всіх сферах життєдіяльності суспільства.

Ґендерна рівноправність – це рівне ставлення та оцінювання суспільством подібностей і відмінностей між жінкою та чоловіком і розрізнення ролей, які вони відіграють.

У Конституції України ґендерну рівність закріплено у статтях 3, 21, 24, 51; важливим правовим кроком держави до утвердження ґендерної рівності в Україні стало прийняття Закону України «Про забезпечення рівних прав і рівних можливостей жінок і чоловіків».

За порушення законодавства про забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків громадяни і посадові особи несуть цивільну, адміністративну та кримінальну відповідальність.

-         Чи впливає, на вашу думку, ґендерна нерівність на економічний розвиток країни? Доведіть.

Ґендерна рівність для України має не лише  загальноцивілізаційне , а й економічне значення. Воно полягає в пришвидшенні економічного зростання через використання величезного потенціалу громадян обох статей. Для України з її високою смертністю серед чоловіків продуктивного віку та зменшенням народжуваності, подолання стереотипів і перешкод щодо жінок набуває ваги питання національної безпеки країни.

-         Які, на вашу думку, чинники є актуальними для досягнення ґендерної рівності у нашій країні?

а) розширення представництва жінок на вищих щаблях державної влади та бізнесу;

б) забезпечення рівності в доступі до робочих місць і в оплаті праці жінок і чоловіків;

в) створення умов для поєднання роботи й кар’єри з сімейними обов’язками як для жінок, так і для чоловіків.

- Учням пропонується заповнити таблицю.

Риси жінки

Риси  чоловіка

 

 

 

 

  • Учні класу діляться на кілька груп. Кожній групі роздається оголошення, відібране із засобів масової інформації, про вакансії на ринку праці. Представники кожної з груп зачитують одне з оголошень, пропонуючи однокласникам визначити, чи є воно дискримінаційним щодо жінок чи чоловіків.

- Чим, на вашу думку,  спричинене значною мірою неоднакове представництво жінок і чоловіків у вищому законодавчому органі нашої держави?

(За рівнем представленості жінок у парламенті Україна серед інших країн світу посідає місце в середині другої сотні).

-         З власного досвіду назвіть приклади дискримінації жінок чи чоловіків у суспільному житті.

-         Чи обов’язково потрібно самостійно досягати певних успіхів у житті? Обґрунтуйте відповідь.

-         Назвіть твори художньої літератури, в яких порушується дана тема.

Учитель. Отже, людина – це насамперед душа, здатна тонко відчувати й

відповідно реагувати на найменші прояви неповторного життя.

 Людина це розум, завдяки якому можна пізнавати навколишній світ, творчо мислити й аналізувати певні явища, факти.

 Людина – це сильна індивідуальність, яка завдяки природно вродженим, як і набутим внаслідок щоденної праці над собою, рисам характеру, не лише не піддається тискові зовнішніх обставин, а й сама визначає свою долю. Така людина свідома і свого суспільного призначення на користь загальної справи.

 Це ідеал людини, і він може реалізуватися не лише в жініці, а й у чоловікові.

doc
Додав(-ла)
Камка Алла
Додано
6 квітня
Переглядів
208
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку