Година спілкування на тему: "Ментальне здоров'я - цінувати своє самопочуття""

Про матеріал
Даний захід спрямований на створення позитивного мислення та дружню підтримку дитини в умовах воєнного стану, щоб вона могла відволіктися від тривожних думок та заспокоїтися.
Перегляд файлу

ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ НА ТЕМУ:

"МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ'Я - ЦІНУВАТИ СВОЄ САМОПОЧУТТЯ"

 

Мета заходу: Розглянути та обговорили питання: Що таке ментальне здоров’я? Що робити для ментального здоров’я? Чому важливо підтримувати ментальне здоров’я? Як перевірити своє ментальне здоров’я? та інші. Визначили та усвідомили фактори, що впливають на психічне здоров’я, на створення умов для формування в учнів позитивного ставлення до життя та власного здоров’я.

 

Хід заходу

1. Вступне слово вчителя

Ментальне здоров’я – це не лише відсутність розладів. Це внутрішні ресурси для того, аби активно жити. Реалізувати свої здібності. Навчатися. Піклуватися про рідних, пам’ятаючи й про себе.

Ментальне здоров’я є невід’ємною частиною щасливого життя. Це поняття дуже широке і поєднує різні  аспекти. Щоб покращити свій емоційний стан можна звернутися до професійних психологів, практикувати медитацію, займатися спортом.

Як зрозуміти, як підтримати власне ментальне здоров’я, що необхідно робити для його підтримки та рівноваги, як фахівці служби можуть допомогти – відповіді на ці та інші питання ви сьогодні, я так надіюся, почуєте.

 

2. Від чого залежить стан ментального здоров’я?

Стан ментального здоров’я залежить від багатьох чинників: соціальних, екологічних та навіть економічних. Сьогодні ми розуміємо, що на стан ментального здоров’я кожного українця, як і дорослого так і дитини впливає ситуація в країні.

Психічне здоров’я значною мірою залежить від атмосфери у сім’ї, дитячого досвіду, соціального оточення. Особливо важливим є сприятливе середовище зростання для дітей та підлітків, у яких психіка лише формується.

 

3. Вправа: Які симптоми порушення ментального здоров'я ви можете назвати. ( Клас поділяється групи, кожна група на листочках записує можливі симптоми. Після того, як всі дадуть відповідь, кожна група зачитує свої припущення. Вчитель демонструє правильні відповіді і зіставляє їх з дитячими. Група, яка дала більше правильних відповідей отримує бонус.

Правильні відповіді:

Ментальне здоров'я може порушуватися під дією:

  • генетичних чинників;
  • наркотичних речовин;
  • гормонального дисбалансу;
  • індивідуальних характеристик дитини (наприклад, схильності до депресій та песимізму);
  • швидких соціальних та політичних змін (зокрема, внаслідок воєнних дій);
  • соціальної дискримінації на фоні різних чинників: сексуальна орієнтація, расова приналежність, ВІЛ-позитивний статус тощо;
  • сексуального насильства;
  • психологічного тиску;
  • стресу та умов напруженого навчання.

 

4. Чи можна самостійно підтримувати власне ментальне здоров'я ?

Так, звичайно.  Для цього необхідно:

  • дбати про режим сну;
  • уникати стресових ситуацій та навчитись адекватно на них реагувати;
  • збалансувати  харчування і додати фізичної активності 

 

5. А зараз розглянемо декілька вправ на збалансування самопочуття.

1) Простір безпеки

Зараз нам усім дуже не вистачає відчуття безпеки. Тому важливо створити такий простір хоча б на малюнку. Простір безпеки – це не обов’язково щось реальне. Це може бути фентезійний світ, світ супергероїв, світ, де замість людей живуть інші створіння.

Пропоную зараз детально намалювати свій простір безпеки. Можна зробити колаж із наявних матеріалів: вирізати і наклеїти зображення того, що асоціюється у вас з безпекою. Уявіть, що ви перебуває в цьому просторі, й опишіть його. Які запахи та звуки є у вашому безпечному просторі, як ви почуваєтеся, перебуваючи в ньому.

 

2) Чотири стихії

  • Повітря — це дихання. Коли ми дихаємо, наше серцебиття стабілізується, негативні думки розвіюються. Починаємо з видиху. Робимо видих, далі на 4 рахунки робимо вдих (1-2-3-4), затримали подих, порахувавши подумки до 4 і знову видихнули на 1-2-3-4. Зупинили подих, порахували до 4 і знову зробили вдих на 1-2-3-4. Зробивши таких три цикли ви відчуєте себе більше стабілізованими.
  • Вода. Коли у вас стресова ситуація, то в роті все пересихає і потрібна вода. Якщо її поряд немає, просто уявіть собі лимон і одразу буде повний рот слини.
  • Земля — це наша опора і те, що допомагає нам відчувати себе цілісним. Робіть прості вправи на розслаблення і напруження м’язів. Якщо у вас тремтять руки – витягуйте руки вперед, міцно стискайте на 1-2-3, а на 1-2-3 розслабляйте та опускайте вниз. Після чого ви відчуєте приємне розслаблення у руках. Те саме можна робити з ногами, шиєю, спиною.
  • Вогонь — це наші думки, негативні емоції, які заважають мозку працювати в тому напрямку, який нам потрібен. Завдання: з негативної емоції перемикнутися на мислення. Для цього поверніться ліворуч і назвіть найбільший предмет, який бачите. Потім поверніться праворуч і назвіть найбільший предмет, який бачите. Потім дивіться прямо перед собою, називаючи найбільший предмет перед очима. Так робимо декілька разів.

 

3) По-одному-слову

Двоє учасників по черзі кажуть по одному слову так, щоб разом вони складали цілісну історію. Вибуває з гри той, хто скаже більш ніж одне слово за раз або мовчатиме більше ніж секунду. Вчитель слідкує за часом, щоб паузи були не довшими за секунду. Коли один учасник вибув, на його місце стає інший, і гра починається знову.

 

6. Вчитель: Існують маркери, за якими людина вважається соціально здоровою. Ось вони:

  • людина легко адаптується до соціального середовища та його змін;
  • зберігає почуття гідності, може приймати рішення без зайвого тиску;
  • прагне вирішувати проблеми соціального значення, може привертати до них увагу інших;
  • проявляє креативність під час розв’язання соціальних проблем;
  • прагне до саморозвитку в соціальному та економічному напрямках;
  • готова себе змінювати і вдосконалювати, дисциплінувати і навчатися.

Вправа: Що ви порадите тим, хто відчуває погіршення свого стану?

Запишіть на листках можливі варіанти відповідей. Діти зачитують та коментують.

Орієнтовні варіанти відповідей:

  подбати про режим сну;

  уникати стресових ситуацій та навчитись адекватно на них реагувати;

  збалансувати харчування і додати фізичної активності;

  навести лад у власній кімнаті, позбутися мотлоху;

  послухати улюблену музику чи переглянути улюблений фільм, мультфільм, уникати чатів і новин;

  вийти на прогулянку, покататися на велосипеді, погодувати птахів у парку, біля річки;

  провести час із тваринами;

  скласти чіткий план на день і спробувати закрити усі його пункти – якщо вдасться, нагородіть себе чимось приємним або солоденьким.

 

Діти, коли ви відпочиваєте на свіжому повітрі, під час прогулянки не забувайте бути пильними та дотримуйтеся Пам'ятки про правила поводження із виявленими підозрілими вибухонебезпечними предметами у тому числі замаскованими під них речами.

ВІД ПРАВИЛЬНИХ ДІЙ ЗАЛЕЖИТЬ ЖИТТЯ  ТА ЗДОРОВ’Я ВАШЕ І ОТОЧУЮЧИХ!


У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою ЗАБОРОНЕНО:

  наближатися до виявленого предмета;

  пересувати його або брати в руки;

  розряджати, кидати, ударяти по ньому;

  розпалювати поряд багаття або кидати в нього предмет, приносити предмет додому, у навчальне приміщення, інші багатолюдні місця.

  

При знаходженні вибухонебезпечного пристрою:

  негайно (з безпечного місця) повідомте чергові служби МНС (тел. 101), міліцію (тел. 102);

  не підходьте до предмета, не торкайтеся і не пересувайте його, не допускайте поряд із знахідкою інших людей;

  припиніть усі види робіт у районі виявлення вибухонебезпечного предмета;

  не користуйтеся засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух), дочекайтеся прибуття фахівців, вкажіть місце знахідки та повідомте час її виявлення.

 

У випадку, коли в будинку знайдено вибуховий пристрій і Вас евакують:

  одягніть одяг із довгими рукавами, щільні брюки та взуття  на товстій підошві. Це може захистити від осколків скла;

  візьміть документи (паспорт, свідоцтво про народження дітей тощо), гроші;

  під час евакуації слідкуйте за маршрутом, указаним службами, які проводять евакуацію;

  не намагайтеся скоротити шлях, тому що деякі райони або зони можуть бути закриті для пересування;

  тримайтеся подалі від ліній енергопостачання, що впали.

 

Якщо Ваш будинок (квартира) опинилися поблизу епіцентру вибуху:

  обережно обійдіть усі приміщення, щоб перевірити чи немає витоків води, газу, спалахів тощо;

  у темряві в жодному випадку не запалюйте сірника або свічки – користуйтеся ліхтариком;

  негайно вимкніть усі електроприлади, перекрийте газ, воду;

  з безпечного місця зателефонуйте рідним і близьким, стисло повідомте про своє місцезнаходження, самопочуття;

  перевірте як ідуть справи в сусідів – їм може знадобиться допомога.

ПАМ’ЯТАЙТЕ! Розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовленні фахівці-сапери, які мають допуск  до цього виду робіт.

 

Дякую за увагу! І пам'ятайте, що ментально здорова людина:

  розуміє свій емоційний стан і вміє ним керувати;

  здатна будувати стосунки з іншими;

  відкрита до саморозвитку;

  позитивно налаштована до себе та оточуючих;

  незалежна у прийнятті рішень;

  легко адаптується у новому середовищі;

  тримає стійко удари долі;

  отримує від життя максимум задоволення.

 

Тому бережіть себе та своїх рідних, не піддавайтеся відчаю та самознищенню.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Діденко Ірина Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 квітня
Переглядів
3131
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку