Година спілкування "Формула успіху"

Про матеріал
Конспект виховного заходу для учнів 10-11 класів. Метою є дати можливість учням впевнитися, що успіх залежить від власних зусиль, сприяти розвитку чітких життєвих орієнтирів.
Перегляд файлу

ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ «ФОРМУЛА УСПІХУ»

 

Мета: вчити проектувати своє майбуття; співставляти свої реальні можливості з життєвими планами;  узагальнити поняття про життєвий успіх;  розвивати критичне мислення, зв’язне мовлення, уяву; виховувати повагу до здібностей та обдарувань людини.

Обладнання: чисті аркуші, ручки, кольорові олівці, ноутбук, телевізор.

Місце проведення: класна кімната.

План

І. Організаційний етап

     Повідомлення теми і мети заходу

ІІ. Реалізаційний етап

  1.       Розповідь «Життєвий шлях людини»
  2.       Бесіда «Як досягнути успіху в житті»
  3.       Вправа «Лінія життя»
  4.       Розповідь «Кризові стани вікових періодів»
  5.       Рольова гра «Даємо поради»
  6.       Анкетування «Автопортрет»
  7.       Захист особистих «формул успіху»

ІІІ. Заключний етап

Підсумок «Мета творчої людини – постійне прогресивне самовдосконалення»

Хід заходу

1.Розповідь «Життєвий шлях людини»

Вихователь. Кожен з нас відчув, пережив почуття задоволення від якоїсь справи. І кож­ному знайоме почуття незадоволення собою після невдачі. Можна сказати, що кожен із нас шукає власну формулу успіху.

Життєвий шлях людини багато в чому залежить від неї самої, її вміння, знань, особливостей характеру. Особистісно зріла людина покладає відповідальність за свої вчинки, за своє життя на себе, а не на оточуючих людей, долю, обставини.

Уявлення про майбутнє істотно впливає на поведінку людини, її дії, турботу про своє здоров'я, свої перемоги.

2.Бесіда «Як досягнути успіху у житті?»

Учень 1. Для того, щоб досягти успіху у житті, важливо мати реальну мету, якої можна добитися, визначивши етапи її досягнення і врешті-решт діяти з твердою рішучістю і впевненістю у цьому напрямі.

Учень 2. Для досягнення мети слід розбити її на певні етапи, кроки, які мають бути виконані. Треба знати, які засоби знадобляться на цьому шляху. Уявіть собі ці кроки, їх послідовність. З чим ви можете впоратись самі, а в чому потрібна допомога інших людей?

Учень 3. Після прийняття рішення важливо приступити до дій для досягнення мети. Зволікання типу ‒ почну з понеділка ‒ перетворюють процес встановлення цілей і мрії, способи заспокоєння себе, але не допомагають реальним досягненням.

Учень 4. Для досягнення мети важлива робота не лише з май­бутнім, а й з минулим, здатність сприймати своє життя як безперервний лан­цюг подій. Від того, які події минулого ми згадуємо, залежить ставлення до життя і до нашого майбутнього. Деякі люди намагаються згадувати всі не­приємності, помилки, які відбувалися з ним. З цього вони переконуються, що все їхнє життя ‒ суцільний ланцюг невдач. Якщо згадуються лише гарні події та досягнення, то виникає впевненість у своїх силах, іноді надмірна. Буває корисною вправою згадати свої перемоги і досягнення, окремі помилки і уявити собі інші варіанти поведінки, за яких цих помилок можна було уникнути.

3.Вправа «Лінія життя»

 (Вихователь пропонує кожному практичну вправу, яка сприяє формуванню відповідальності за наслідки своїх рішень).

Підлітки зображують свій життєвий шлях від народження і на багато років уперед у вигляді лінії. Далі, у зв'язку з датами, позначають на ній події з минулого, теперішнього, майбутнього. Після цього вихователь про­понує підліткам (по черзі всім бажаючим) уявити, як зміниться сценарій їхньо­го життя, якщо на тому чи іншому етапі вони потрапили у залежність від алкоголю чи наркотиків (у процесі обговорення виробляється негативне ставлення до зловживання шкідливими звичками).

4.Розповідь про кризові стани вікових періодів

Вихователь. З часом змінюється відношення до життя. Те, що здавалося важливим учора, сьогодні втрачає сенс. Чому так? Так само, як і суспільство в цілому, людина у своєму розвитку проходить кілька вікових періодів. Їх зміни супроводжується кризовими станами ‒ принципо­вою зміною мотивів, виникненням нових потреб і способів їх задоволення.

Першу кризу дитина переживає у віці одного року. Вона навчається самостійно ходити, користуватися словами, припиняється її грудне годування.

Наступна криза настає у три роки, коли дитина починає називати себе «Я», вимагає самостійності у своїх діях. Період впертості.

У 6 років дитина йде до школи. Вона набуває відповідальності за свої знання та вміння, оволодіває своїми способами отримання інформації.

У підлітковому віці починаються бурхливі зміни в організмі, а також у розумінні себе і навколишнього світу. Головний набуток підліткового віку ‒ самостійність і відповідальність у прийнятті рішень.

У юнацькому віці відбувається самовизначення, вибір спеціальності, початок трудової діяльності, набувається економічна самостійність. У цей період настає закоханість, яка часто переростає у глибоке кохання.

Виділяють три стадії розвитку зрілості людини. У 25-35 років значним моментом життя є встановлення сімейних стосунків, народження дитини та її виховання, професійне вдосконалення. У проміжку 35-40 років настає криза переоцінки цінностей. Приходить усвідомлення, що півжиття вже минуло, виникають запитання, чого досягнуто. Період пізньої зрілості (45-60 років). У багатьох людей посилюється творча активність. У деяких відбувається її спад і спокійне «доживання».

У 60-70 років важлива здатність людини позитивно оцінити пройдений шлях, передати свою мудрість нащадкам.

Збереження активності людей у пізній зрілості і старості ‒ істотна проблема. Сучасні дослідники вважають найефективнішим засобом продовження молодості ‒ підвищення фізичного навантаження, обмеження харчування, відмо­ву від шкідливих звичок (вживання тютюну, алкоголю). Середня тривалість життя може коливатись від 70 до 120 років.

У кожний віковий період розвиваються і дозрівають функції організму.

Так у 15-17 років зміцнюється скелет, збільшується сила м'язів. У цей період можна займатися силовими видами спорту, атлетичною гімнастикою, піднімати тягарі.

Особливо корисні для підлітків такі заняття, які одночасно поєднують пере­бування на природі, тривалі рівномірні навантаження, спілкування з друзями. Набуті у підлітковому віці навички плавання, розведення вогнищ, вміння пере­бороти втому і співпрацювати з колективом зберігається на все життя і мо­жуть допомогти у складних обставинах.

5.Рольова гра «Даємо поради»

Вихователь. Пропоную вам рольову гру «Даємо поради».

Клас діліться на чотири групи, які виконують певні ролі: учнів, психологів, соціологів, лікарів.

Учні задають питання, а спеціалісти дають їм свої поради. В кінці гри учні визначають, чиї поради їм видалися слушними.

Запитання учнів:

1.  А якщо мене зовсім не цікавить майбутнє? Навіщо щось планувати, якщо може не вийти?

2.  А якщо у людини ціль якась недобра ‒ вбити, пограбувати, її теж слід домагатися?

3. А якщо я постійно хворію і відчуваю, що моя хвороба невиліковна? Одна думка про майбутнє лякає мене...

4.   Мій друг каже, що ніколи не треба сподіватися на гарні оцінки, що, розпочинаючи справу, краще готуватися до гіршого, до негативних резуль­татів, тоді не буде так боляче на випадок невдачі. Чи правий він?

6. Вправа «Автопортрет»

Вихователь. Пропоную вашій увазі вправу «Автопортрет». Кожен отримує аркуш паперу, на якому у довільній формі малює свій портрет і заповнює його своїми думками про майбутнє. Це допоможе вам співставити свої реальні можливості і пізнавальні інтереси з життєвими планами. При заповненні прошу вас проектувати своє майбутнє на основі своїх здібностей, обдарувань і талантів. (Учні заповнюють).

Давайте подивимося, що у вас вийшло. (Учні обговорюють результати вправи).

7.Захист особистих «формул успіху»

Ведуча. Кожен з вас хотів би досягти успіху у житті. Отже, я пропоную вам захист ваших особистих «формул успіху», які ви підготували до сьогоднішньої години спілкування. Вам було запропоновано створити мультимедійну презентацію або відеоролик. (Учні показують свої «формули успіху» і аргументують їх).

Вихователь. А завершити годину спілкування мені хочеться такими словами. Важливо, щоб всі свої здібності, сили, талант ви вживали для реалізації своїх можливостей, для самовираження своєї творчої суті. Пам’ятайте: мета творчої людини – постійне прогресивне самовдосконалення.  А творчість людини проявляється в любому віці. Молодці ті, хто перетворює свою «формулу успіху» в життя вже зараз. А іншім бажаю зробити це як найшвидше.

1

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
31 грудня 2021
Переглядів
756
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку