3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

Година спілкування: "Культура статевого життя".

Про матеріал
Мова йде про велике і складне – про життя, кохання, про збагачення почуттів у різні роки спільного життя. Наші асоціації з весною, літом і зимою – це періоди життя людини: юність, зрілість та старість.
Перегляд файлу

Новопразька спеціальна загальноосвітня школа – інтернат I-IIст.

 

 

«Культура статевого життя.»

(Виховний захід)Підготувала: Ніжніченко М.П.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                            2018  

Мета. Сформувати поняття про соціальні аспекти статевого дозрівання,

          статеві взаємовідносини, наслідки статевих відносин; розкрити

          особисту і соціальну суть кохання як найвищого людського почуття,

          показати вплив кохання на духовне збагачення людини.

Обладнання. Вислови про кохання.

 

                                   Хід виховної години

 

Повідомлення теми, мети, очікуваних результатів.

На дошці вивішую вислови.

 

Вихователь. у давньоіндійській теорії про потяг людини говориться про те, що кохання має три складових – душу, розум і тіло. Потяг душі породжує дружбу, розуму – повагу, тіла – бажання.

Складемо асоціативні кущі.

Соціальна зрілість – це необхідний етап розвитку вашої особистості.

 

                                                 відповідальність    

 

виховання дітей

 фізична

 

 

 духовна

створення сімї

 психічна

Сексуальні стосунки формуються в рамках культури.

 

 повага до жінок

відповідальність

перед іншими правила знайомств

 

весілля

 правила залицяння

сватання

 освідчення

Кожна людина переживає в житті почуття закоханості. Що ж воно в нас викликає?

 грати на гітарі

 писати вірші

перемагати на

олімпіадах перемагати в спорті

 

малювати 

                                                писати власні пісні

Вчитель. Чи стосується вірш Л.Татьяничевої «Три признания в любви» до нашої теми?

          В праздничном блеске

          Весеннего дня

          Подруга мне говорила:

          - Прекрасный возлюбленный

          У меня.

          Любит, как бог Ярила! –

          Летом,

          В тени молодых ветвей,

          С нею мы встретились снова:

          - Хороший отец

          У моих детей:

          Душу отдаст

          За любого.-

          Вьюга снегами поля замела.

          С подругой мы вновь 

Повстречались.

- Верного друга

Судьба мне дала.

         Нам вместе и старость -

Не старость!

 

        Так. Мова йде про велике  і складне – про життя, кохання, про збагачення почуттів у різні роки спільного життя. Наші асоціації з весною, літом і зимою – це періоди життя людини: юність, зрілість та старість.

Вихователь. Розглянемо ситуацію.

Олена давно задивлялася на десятикласника Максима. І не лише вона. Він подобався багатьом дівчатам: гарний, до­тепний, має власний мотоцикл. Правда, репутація в нього не вельми багато дівчат уже плакали через нього. Та це лише додавало йому популярності.

Одного дня Максим зустрів Олену після школи і запро­сив покататися. Дівчина одразу погодилась: нарешті її мрія

здійснилася.

«Головне, -  подумала вона, не розчарувати його».

Коли вони залишилися па самоті, Максим запитав: «Я тобі подобаюсь? Ти мене любиш?»

«Так», відповіла дівчина.

 «Тоді довірся мені», сказав Максим. Він запропонував їй фізичну близькість, і вона не насмілилася відмовити...

Наступного дня Олена побачила Максима в школі, коли той розмовляв з хлопцями. Підійшла, привіталася, але він навіть не глянув у її бік. Дівчина кілька тижнів пережива­ла, шукала зустрічі з Максимом (який, навпаки, усіляко уникав її), аж поки відчула, що вагітна...

Робота в групах.

Вчитель. Обговоріть і розкажіть класові про наслідки одного з можливих варіантів розвитку подій.

Варіант 1. Під тиском батьків Олена і Максим погоджуються взяти шлюб. З якими психологічними і матеріальними пробле­мами вони зустрінуться? Чи готові вони вирішувати ці пробле­ми? Чи вдасться їм продовжити навчання? Чи великі шанси на збереження цього шлюбу?

Варіант 2. Олена зважується на аборт - штучне перериван­ня вагітності, яке дуже небезпечне для здоров'я (може спричи­нити психологічну травму і безпліддя).

Варіант 3. Олена вирішує народити дитину. Які можливі не­гативні наслідки для здоров'я матері-підлітка і дитини під час вагітності, пологів, після народження дитини (незрілість мате­ринського організму, безсонні ночі, матеріальні проблеми, осуд батьків і громади)? Які шанси має Олена продовжити на­вчання і отримати професію? Які наслідки цього рішення для Максима (тест на ДНК крові є підставою для визнання батьківства і призначення аліментів на дитину)?

Варіант 4. Олена вирішує народити дитину і віддати її на вси­новлення.

 

Вихователь. Давайте розглянемо таблицю.

 

             Причини відмови від сексуальних стосунків

  Занадто молода(ий) або просто не готова(ий)

   «Я ще надто молода»

   «Я не впевнений»

   «Я не готова»

 

        Прагнення емоційної близькості

         «Не треба поспішати»

         «У нас попереду багато часу»

 

 Небажана вагітність, можливість інфекцій

«Я ще не хочу стати мамою (татом)»

«Не існує абсолютно надійного захисту»

«ВІЛ   та   інші   інфекції   передаються статевим шляхом»

 

   Потреба в коханні

«Вибач, але я тебе не кохаю»

 

 


 

 

Релігійні або власні моральні цінності і переконання

«Позашлюбні сексуальні стосунки — гріх»

«Для мене позашлюбні сексуальні стосунки неприйнятні»

 

Можливий осуд батьків, родичів, громади

«Цього не втримаєш у таємниці»

«Ти не знаєш моїх батьків»

 

Стан сп'яніння

«Алкоголь — поганий радник»

«Тільки не тепер, коли ми випили»

 

 

 

Небажана пропозиція або тиск

«Мені це не подобається»

«Не тисни на мене»

«Ні, я не хочу»

Методом «мозкової атаки» з’ясуйте:

  1. Які з причин відстрочки інтимних сексуальних стосунків здаються вам правильними, а які – ні?
  2. Які з них є найважливішими (прийнятними для всіх)?
  3. Назвіть ще якісь причини для відмови від сексуальних пропозицій.
  4. Якими словами це можна виразити?

 

 

 

Вихователь. 1. На зворотній стороні відкидних дошок  записуємо відповідь на запитання «Що для вас означає кохання?». Окремо хлопці та дівчата.

2. Складемо асоціативний кущ.

 

 

 співчуття

розуміння спілкування

спільні інтереси

 близькі стосунки

прихильність

 довіра

 

3.


1. Методом «мозкової атаки» доповніть наступне:

а) міжстатеві стосунки, ділові стосунки, дружба між людьми
різної статі, братерські стосунки...

б) романтичні стосунки, платонічні стосунки, симпатія, емо­ційна близькість, кохання...

в) сексуальні стосунки, фізична близькість, інтимна близь­кість, інтимні стосунки, статеві зв'язки, сексуальна активність, секс, статевий акт, статевий контакт, сексуальний контакт...

2. Впорядкуйте статеві стосунки за рівнем сексуальної складо­вої, починаючи з найбільш нейтральних:

а) симпатія, б) кохання, в) цікавість, г) емоційна близькість, ґ) дружба,

д) фізична близькість.

 

 

Література

  1. Т.В.Воронцова, І.А.Репік. Основи безпеки життєдіяльності. Підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів. «Алатон». Київ. 2004.
  2. Этика и психология семейной жизни. Под редакцией И.В.Гребенникова. Москва. «Просвещение». 1984.

 

docx
Додано
22 лютого
Переглядів
44
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку