Година спілкування на тему:”Найдорожче у світі слово мама”

Про матеріал

Виховувати любов,чуйність,доброту,повагу до найріднішої людини на землі-матусі,розвивати увагу та мовлення учнів,сприяти розвитку творчих здібностей.

Перегляд файлу

Година спілкування на тему:”Найдорожче у світі слово мама

Мета:виховувати любов,чуйність,доброту до найріднішої людини на землі-матусі,розвивати увагу та мовлення учнів,сприяти розвитку творчих здібностей.

Хід заняття

 

І. Організаційний момент.                                                                                                                               ІІ. Оголошення теми і мети години спілкування                                                                                           - Отож, діти, ви зрозуміли, що сьогодні на нашому уроці ми будемо говорити про найдорожчу, найріднішу, найгарнішу людину для всіх нас – про маму.

ІІІ.Вивчення нового матеріалу.                                                                                                             –Діти,послухайте уважно легенду,а потім дайте відповіді на запитання

1.Легенда про матерів

Колись дуже давно на узбережжі Чорного моря жили люди. Вони орали землю, випасали худобу, рибалили. Восени, коли закінчувались польові роботи, люди виходили на берег моря, співали, танцювали, влаштовували веселі ігри, які закінчувалися пусканням стріл щастя.

Дивитися на ці ігри виходив із морських глибин цар морів та океанів Нептун. Це був надзвичайно страшний і сердитий володар морської стихії.

— Хоч як люди нахваляються своєю силою, а мене бояться. Ніхто з них не насмілився пускати стріли у бік моїх володінь! - говорив він, сміючись.

Одного разу вийшли до вогнища юнаки і, повернувшись у бік моря, усі як один, пустили туди стріли. Як же розгнівався Нептун!

-  Я усіх вас поховаю у безодні морській! - заревів він.

Жінки, дивлячись на своїх синів, замислилися. Цар морський і справді може поховати їхніх дітей у морі. А жінки були тоді сильні, вродливі і ніколи не старіли. Думали, думали жінки і вирішили віддати всю свою силу синам. Юнаки, взявши материнську силу, підійшли до самого берега моря. Щоб не підпустити їх до води, Нептун кинув величезний вал, але юнаки вистояли. А матері після цього стали слабкими.

Коли Нептун побачив, що юнаки витримали натиск важкого валу, він люто вигукнув жінкам:

-  Хай ваші сини вистояли проти мене на березі, але в морі я їх переможу, я порву їм руки.

Жінки знову зажурилися. Раптом на поверхню води вийшли дочки морського царя. Вони, як і їхній батько, були некрасиві, а тому і сказали:

-  Жінки, віддайте нам свою красу - за це ми дістанемо з морського дна трави, зів’ємо з неї жили для ваших синів. Тоді руки будуть у них такі дужі, як у нашого батька.

Жінки погодилися і віддали дочкам морського царя свою красу.

Коли цар Нептун дізнався про вчинок дочок, страшенно розгнівався на них, викинув їх з моря і перетворив на пташок чайок.

Нарешті юнаки, відчувши міць у руках і силу в плечах, вийшли в море. Вийшли вони і зникли. Чекають-чекають матері - не повертаються сини.

З’явився знову перед жінками Нептун і голосно-голосно зареготав:

- Не діждатися вам тепер синів! Вони заблукали. Вони забули, що на морі немає доріг.

Тоді жінки вигукнули:- Нехай буде в наших очах менше світла, але хай над нашою землею ще ясніше світять зірки, щоб сини знайшли по них дорогу до рідних берегів!

Тільки сказали це, у небі зразу ясно-ясно заблищали зірки. Юнаки побачили їх і щасливо повернулися додому. Ось чому моряки сильні й непереможні: матері віддали їм усе найкраще, що у них було.

-То про що наша легенда? Чи сподобалась вона вам?

2. Скринька народної мудрості.

 - Про матінку український народ склав багато прислів’їв. У нашій скринці є прислів’я. Але ви його мусите скласти з окремих слів і прочитати.

 - А тим часом діти за партами у парах складають з окремих слів друге прислів’я, а потім зачитають.

 1-ше: У дитини заболить пальчик, а у матері серце. (Одна дитина бере зі скриньки слова і складає).

 2-ге: 1 пара зачитує з місця: На сонці тепло, а біля матері добре.

 (Прислів’я вивішую на дошці).

3.-Скажіть мені діти,чи любите ви читати казки?Я б хотіла зачитати вам казку В.О.Сухомлинського ”Найгарніша мама

 Випало Совеня із гнізда та й повзає лісом. Далеко забилось, не може знайти рідного гнізда. Побачили птахи малого – некрасивого, з великою головою, вухатого, банькатого, жовторотого.

Побачили та й питають, дивуючись:

        Хто ти такий? Де ти взявся?

        Я – Совеня, – відповідає мале. – Я випало з гнізда, не вмію літати і вдень дуже погано бачу. Я шукаю маму.

        Хто ж твоя мама? – питає Соловей.

       Моя мама Сова, – гордо відповідає Совеня.

        Яка ж вона? – питає Дятел.

        Моя мама найгарніша.

        Розкажи, яка ж вона, – питає Дрізд.

       У неї голова, вуха й очі такі, як у мене, – відповідає з гордістю Совеня.

        Ха-ха-ха! – зареготали Соловей, Дятел і Дрізд. – Та ти ж потвора. Виходить, і мати твоя така сама потвора.

        Неправда! – закричало Совеня. – Мама в мене найгарніша.

 Почула його крик Сова, прилетіла потихеньку, взяла Совеня за лапку й повела до рідного гнізда.Совеня уважно подивилося на свою маму: вона була найгарніша.

-Чого совеня сказало,що його мама найгарніша?-А ваша мама яка?

4.Творча хвилина.                                                                                                                                                                   Для кожної людини її мама є найріднішою, найдобрішою, наймилішою. Намалюймо образ мами в уяві. Заплющте очі і уявіть кожен свою матусю. Найперше — уявіть очі. Які вони, на що схожі (світлі, чисті, як волошки, як озерця); мамина усмішка (лагідна, тепла, мов сонечко); мамин голос (ніби струмочок, спокійна музика, тиша); мамині руки (що ви відчуваєте, коли мамині пальці торкаються вас?). А тепер передайте почуття любові у ваших творчих роботах.

ІV. Підсумок уроку.                                                                                                                                                              -А на закінчення уроку давайте помолимося за здоров’я всіх матерів.

МОЛИТВА ПРО МАМУ

Є у мене найкраща у світі матуся.

За неї, Пречиста, до Тебе молюся:

"Пошли їй не скарби, а щастя і долю,

Щоб дні їй минали без смутку і болю"

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Надобко Любов Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Інкл
Додано
25 лютого 2018
Переглядів
3236
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку