Година спілкування на тему "Стоп булінг"

Про матеріал
Виховна година присвячена студентам коледжів та учням старших класів з метою формування уявлення про проблему насилля й жорстокості, їх наслідків для студентів та інших членів родини
Перегляд файлу

План відкритої години спілкування

11,12,2019 р.

Тема: «Я маю право. Зупинимо булінг разом.»

Мета:сформувати уявлення про проблему насилля й жорстокості, їх наслідків для дитини чи інших членів родини; вивчити права дітей, обговорити питання, як захиститися від будь-якого насильства; виховувати вміння попереджувати жорстоке поводження з людьми, вивчити негативне явище «булінг»

Обладнання:мультимедіа, наочність

Очікувані результати:

• З'ясувати зміст поняття «булінгу» та його види;

• Визначити причини виникнення сімейної та учнівської жорстокості, її реалії та наслідки;

• Виокреслити механізм захисту прав дітей.

Перебіг заходу:

І. Мотивація виховної діяльності. Повідомлення теми і мети виховної години.

ІІ. Оголошення епіграфа:

Сім'я, дитинство, материнство і батьківство охороняються державою.

Конституція України, стаття 51

III. Група ділиться на підгрупи. Завдання 1 Представлення лідера

Вступне слово вчителя:

Дитячі очі чисті, щирі

В них видно наміри й думки,

Вони хоч чорні, сині, сірі

Бувають радісні й сумні.

Мабуть, радісними є очі дітей, коли у них щасливе дитинство, коли ніщо не пригнічує і не турбує. А сумними – коли діти зазнають страждань, принижень.

Завдання 2 (Робота в группах)

- Як ви вважаєте, діти, чи правильно говориться в народній приказці: за одного битого сім небитих дають. Висловіть своє ставлення до цього твердження.

IV. Завдання 3 Права дитини

Учитель: Ми живемо у світі де, на превеликий жаль, існує таке негативне явище, як булінг. Давайте з'ясуємо зміст поняття «булінг».

Учень 1. Булінг – це застосування особою чи групою осіб засобів примусу щодо іншої особи чи групи осіб.

Учень 2. Булінг  – це дії, що принижують людську гідність, завдають шкоди здоров'ю, а іноді й життю.

Завдання 4 (робота в групах)

V. Завдання 5 (робота в групах) . Давайте з'ясуємо, які бувають види булінгу.

asset-v1_MON+AB101+2019_T2+type@asset+block@5.png

VI. Анкетування:

1. Як ви ставитеся до різних проявів насильства?

2. Чи допускав хто-небудь по відношенню до вас насилля?

• Так

• Ні

3. Які прояви насилля ви зазнали по відношенню до себе?

• Фізичне

• Емоційне

• Сексуальне

• Жодного

4. Допускав хто-небудь насилля в сім'ї щодо вас?

• Так

• Ні

5. Чи відчували ви жорстоке поводження з боку друзів, однолітків, дорослих?

• Так

• Ні

6. Чи намагалися ви себе захистити?

• Так

• Ні

7. Чи спостерігали ви насилля в сім'ї щодо інших членів родини?

• Так

• Ні

8. По відношенню до кого було направлене жорстоке поводження в сім'ї?

• До мами

• До батька

• До дідуся

• До бабусі

• До брата

• До сестри

• До тварин

9. Які вас огортають почуття, коли вам доводиться бачити жорстоке насилля?

• Страху

• Ненависті

• Злості

• Незахищеності

• Жахливості

• Провини

• Сорому

• Співчуття

• Байдужості

• Жалості

VII. Мозковий штурм «Хто може здійснювати булінг»

Завдання 6  Причини булінгу (робота в групах)

Вчинки дітей

Учитель. Бувають ситуації, які можуть спровокувати насилля. Часто людина сама своїми діями створює умови для виникнення таких ситуацій

- Які ситуації? Назвіть їх. (провокації, обзивання один на одного, насмішка, плітки, обмови і т.д.)

Учитель. Поведінку, яку може спровокувати насилля, називають «віктимною» (латинське жертва), тобто людина поводиться як потенційна жертва, створюючи передумови до насилля. Поведінка може бути провокативною та необережною. Провокативною вважається поведінка, коли потенційна жертва спілкується з незнайомими людьми, відвідує їхні квартири, залишається наодинці з цими людьми.

Необережна поведінка не є провокативно, але створює умови для зґвалтування чи іншого насильства. Це – необачні вчинки. Наприклад, поява у темному чи безлюдному місці. Якщо дитина знає про це – її шанси стати жертвою значно меншають.

VIII. Притча «Про жорстокість»

В одному з монастирів Шаолінню майстер навчав учня. І якось учень запитав майстра:

-Учителю, а як довідатися, наскільки я жорстокий?

І майстер відповів йому:

- Щоразу, коли ти будеш завдавати удару своєму ворогові, уяви себе на його місці і відчуй його біль. І якщо ти одного разу не відчуєш болю, знай, жорстокість поглинула тебе.

Учитель. І народ, у 21 столітті психологи, педагоги, лікарі почали бити на сполох. Жорстокість, агресія починають зростати швидкими темпами.

- У чому ж причина цього?

Фахівці констатують, що в першу чергу агресію підлітків і дорослих викликає на телебаченні жорстокості, що батьки не приділяють уваги своїм дітям, вони з головою поглинули у побутові справи.

А Роберт Бабич, тренер Ужгородської дитячо-юнацької спортивної школи № 1 стверджує, що його вихованці із футбольного класу часу та енергії на пустощі не мають. Спорт давно став чудодійною пігулкою від агресії, бо зайву енергію діти виплюскують на тренуваннях, а не у бійках чи бешкетуванні.

IX.Завдання 7. Вчитель: Наведіть факти про булінг (робота в групах)

X.Завдання 8. Вчитель: Дивимося відео (робота в групах) Які наслідки?

XI.Завдання 9. Вчитель: Як захистити себе. Чим ми можемо допомогти?

Намалювати малюнок.

XII.Підсумок години спілкування. Отримання пам´ятки

Рефлексія

• Що нового ви довідалися на виховній годині?

• Де можна застосувати здобуті знання?

• Чи досягнуті очікувані результати?

Учитель. Отже, я надіюсь, що у вашому житті ніколи не буде насилля. І що ви ніколи не будете його застосовувати по відношенню до інших людей. Бо це ганебно і жорстоко. Люби ближнього як самого себе і тоді все у твоєму житті буде добре.

Пам'ятка учням

1. Пам'ятайте, що насильство над вами, здійснене вашими батьками та однолітками, не є нормою життя.

Насилля — неприпустима річ у стосунках людей.

2. У сім'ї та в колективі ви маєте право на те, щоби до вас ставилися з повагою, не ображали.

3. Ви маєте право на захист, якщо навіть найрідніші люди принижують вашу гідність.

4. Поділіться своїми проблемами з учителем, куратором, психологом, соціальним педагогом; зверніться до поліції.

5. Не вірте в погрози з боку кривдників.

6. Ви маєте право висловлювати й відстоювати свою думку. Чітко й однозначно висловлюйте осуд щодо насильницької поведінки взагалі.

7. Знайте: коли вас постійно контролюють, принижують, примушують до чогось, використовують у спілкуванні з вами лайливі слова — це насильство.

8. Не вважайте, що ви заслужили на таке ставлення з боку дорослих. Ніхто, у тому числі ваші батьки, рідні, не мають права принижувати вас, поводитися жорстоко стосовно дитини — це карається законом. У Сімейному кодексі (ст. 150, ч. 7) написано: «Забороняються фізичні покарання дітей батьками та інші види покарань, які принижують людську гідність. Дитина може подати позов до суду, до громадських організацій, якщо виховання не належне».

9. Навчіться розрізняти поняття «добро»і «зло».Усе, що принижує людську гідність, — зло, усе, що возвеличує гідність людини, — добро.

XIII. Пісня «Надія є…»

Література:

1)Ніколаєнко С.М. Міністерство освіти і науки України на спільній колегії МОН, МВС Департамент зв’язків з громадськістю Міністерства внутрішніх справ України. – 2017. 

2)Бердишев І. Ліки проти агресії/ Ілля Бердишев ; семінар записала Є. Куценко // -2018.

3) Лушпай Л.І. «Шкільний булінг як різновид суспільної агресії» – 2019.

 

 

Розглянуто та затверджено

на засіданні циклової комісії

природничо-математичних дисциплін

Протокол № ____ від___________

Голова циклової комісії

__________________Н.М.Рой

 

 

Розглянуто та затверджено

цикловою комісією кураторів

Голова циклової комісії кураторів

____________________

 

 

Затверджую

Заступник директора з

виховної роботи ТЕК БНАУ

__________Н.М. Єрохіна

«__» _______________2019р.

 

 

План відкритої години спілкування

 

Дата проведення: ______________

Тема:_______________________________________________________________________________________________________________________________

Мета:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

План

1. Вступне слово куратора.

2. Питання теми.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Заключне слово куратора.

Література:

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Відповідальний за підготовку і проведення заняття:

__________________________________________________________________

 

Куратор групи ____________ Л.Б.Москаленко

 

 

 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ТЕХНОЛОГО-ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ БІЛОЦЕРКІВСЬКОГО НАУ

 

 

 

Я маю право. Зупинимо булінг разом

 

images.png

 

Відкриту годину спілкування

підготувала викладач фізики,

куратор КД – 11  Москаленко Л.Б.

Пам'ятка для батьків!

ЯКЩО ВАША ДИТИНА АГРЕСОР

– Відверто поговоріть з дитиною про те, що відбувається, з’ясуйте мотивацію її поведінки;

– Уважно вислухайте дитину, з повагою поставтеся до її слів;

– Поясніть дитині, що її дії можуть бути визнані насильством, за вчинення якого наступає відповідальність;

– Чітко і наполегливо попросіть дитину припинити таку поведінку, але не погрожуйте обмеженнями і

покараннями. Повідомте їй, що будете спостерігати за її поведінкою;

– Зверніться до шкільного психолога і проконсультуйтеся щодо поведінки своєї дитини під час занять

– агресивна поведінка і прояви насильства можуть бути ознакою серйозних емоційних проблем.

Пам’ятайте, дитина-агресор не зміниться відразу! Це тривалий процес, який потребує витримки і терпіння!

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

Доки дитині не виповнилось 18 років, відповідальність за її вчинки несуть батьки.

Пам’ятайте: якщо Ваша дитина порушує права іншої дитини, вчиняючи над нею насильство (булінг),  батьки можуть бути притягнуті до адміністративної,  кримінальної або цивільної відповідальності.

Відповідальність за деякі прояви булінгу наступає до досягнення дитиною 18 років – З 14 РОКІВ.

ЯКЩО ВАША ДИТИНА СТАЛА ЖЕРТВОЮ БУЛІНГУ

– Зберігайте спокій, будьте терплячими, не потрібно тиснути на дитину;

– Поговоріть з дитиною, дайте їй зрозуміти, що ви не звинувачуєте її в ситуації, що склалася, готові її вислухати і допомогти;

– Запитайте, яка саме допомога може знадобитися дитині, запропонуйте свій варіант вирішення ситуації;

– Поясніть дитині, до кого вона може звернутися за допомогою у разі цькування (психолог, вчителі, керівництво школи, старші учні, батьки інших дітей, охорона);

– Повідомте керівництво школи про ситуацію, що склалася, і вимагайте належного її урегулювання. Найкраще написати і зареєструвати офіційну заяву, адже керівництво закладу освіти несе особисту відповідальність за створення безпечного і комфортного середовища для кожної дитини;

– Підтримайте дитину в налагодженні стосунків з однолітками та підготуйте її до того, що вирішення проблеми булінгу може зайняти деякий час.

Якщо вирішити ситуацію з булінгом на рівні школи не вдається – повідомте поліцію!

Захистіть свою дитину від цькування!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Винник Ірина Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 січня 2020
Переглядів
2928
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку