Гімназія імені Т. Г. Шевченка
Олександрійської міської ради
Година спілкування
«Поради маленького Сірничка»
Класний керівник 3-Г класу
Чирва Л.О.
2024 р.
Година спілкування «Поради маленького Сірничка»
Мета. Повторити з учнями правила безпечного поводження з вогнем. Повторити алгоритм дій під час виникнення пожежі. Розвивати мислення, мовлення, увагу. Виховувати почуття відповідальності за безпеку власного життя і здоров’я.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Встаньте, діти, посміхніться:
На всі боки поверніться,
Посмішками привітайтесь,
До роботи приступайте!
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
(Учні складають асоціації до слова ВОГОНЬ)
2. Бесіда
- Коли люди подружилися з вогнем?
- Для чого потрібен вогонь у побуті?
- Коли вогонь перестає нести добро?
- Сьогодні на занятті ми будемо вчитися дружити з вогником і допоможе нам таємний агент. А хто це, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
3. Загадка
Живуть у тісній темниці,
Без страху темноти,
Хлоп’ята яснолиці —
Вогню малі брати.
І мають душу щедру,
Хоч дерева сини,
Згораючи до щенту,
Вогонь дають вони. (Сірники)
Джерело: https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-vogon-ukrayinskoyu-movoyu
ІІІ. Сприймання та усвідомлення матеріалу
1. Слухання та обговорення казки від Маленького Сірничка
Казка
Малі бешкетники
Жили-були двоє лисенят, Лео та Ліза, які завжди були цікаві до науки. Одного разу вони вирішили провести експеримент з вогнем, але не дотримувались безпечної поведінки. Вони забули, що вогонь може бути небезпечним, особливо у лісі.
Під час експерименту Лео і Ліза несподівано втратили контроль над ситуацією, і в лісі сталася пожежа. Лисенята були в паніці, але на допомогу їм прийшов сміливий і розумний Сірник.
Сірник вирішив взяти справи в свої руки і навчити лисенят, як правильно поводитися з вогнем. Він показав їм, як безпечно розпалювати вогонь, як використовувати вогнегасник та як уникнути пожежі. Також Сірник наголосив, що будь-які експерименти потрібно робити тільки під наглядом дорослих.
Лео і Ліза були вражені знаннями Сірника і обіцяли більше ніколи не грати з вогнем без дотримання правил безпеки. Вони зрозуміли, що наука може бути дуже корисною, але важливо дотримуватися правил і бути обережними.
Таким чином, завдяки розумному Сірнику, лисенята зробили висновок, що важливо бути обережними ! Вони поклялися завжди дотрмуватись правил безпеки і навчати бути уважними і обережними усіх своїх друзів.
2. Практичні поради від Маленького Сірничка:
* Брати сірники до рук дітям суворо заборонено!
* У розетку можна вмикати лише один електроприлад.
* Користуватися несправними електроприладами небезпечно для життя і здоров’я.
* Сушіння білизни над увімкненою плитою може призвести до пожежі.
* Якщо почули запах диму, вийдіть із приміщення і покличте на допомогу дорослих!
* Якщо немає можливості вийти із палаючої квартири, змочіть ганчірку водою, прикладіть до дихальних шляхів і повзком просувайтеся до виходу або поближче до вікна. Але вікна не відчиняйте, щоб не давати доступу кисню, адже він ще сильніше роздмухає полум’я.
* Запам’ятайте: за будь-якої небезпечної ситуації телефонуйте 101!
3. Гра «Пожежники»
(Учні розігрують ситуацію порятунку людини із палаючого будинку. Персонажі: постраждалий, оператор служби МНС, рятувальники . Гру можна провести у класі, у спортивному залі або на ігровому майданчику)
ІV. Підсумок заняття