Година спілкування "Пожежа – найстрашніша біда"

Про матеріал
Мета: З’ясувати причини виникнення пожежі. Вчити дітей встановлювати зв’язок: причина – наслідок. Ознайомити з правилами протипожежної безпеки, правилами евакуації з приміщення. Розвивати спостережливість. Виховувати повагу до професії пожежника.
Перегляд файлу

Година спілкування

Пожежа – найстрашніша біда

 

Мета: З’ясувати причини виникнення пожежі. Вчити дітей встановлювати зв’язок: причина – наслідок. Ознайомити з правилами протипожежної  безпеки, правилами евакуації з приміщення. Розвивати спостережливість. Виховувати повагу до професії пожежника.

 

Хід заходу

I.  Організаційний момент.

 

II. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми.

Загадка.

Шипить, злиться, а води боїться. (Вогонь).

- Як ви думаєте, вогонь – корисний чи шкідливий, друг він нам чи ворог? (Відповіді дітей).

- Ваші відповіді цікаві, але суперечливі. Тому сьогодні на занятті ми спробуємо вирішити проблему: потрібен нам вогонь, чи ні.

 

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь вихователя.

Ми з вами знаємо, що вогонь може бути корисним і шкідливим. Розкажіть, яку користь він приносить (Він може зігріти, зварити обід; Він плавить метал і розтоплює лід). Але вогонь може бути і небезпечним. Коли це буває? (Може спалити ліс, майно і будинок).

Коли вогонь уже не підкоряється людині, тоді виникає біда. А назва їй – пожежа. Причин її може бути багато. Про одну з них довідаємось, коли прочитаємо оповідання „Пригода Сірничка”.

2. Читання дітьми оповідання вголос.

Пригода Сірничка

 На сірниковій фабриці зробили маленького Сірничка, поклали у коробку з іншими сірниками і відвезли до крамниці. Цю коробку купила мама маленького хлопчика. Сірники допомагали мамі і їсти зварити, і білизну випрати, і тепло в кімнаті створити.

Нашому Сірничкові дуже хотілося теж допомогти чимось мамі. Він мріяв, що вона вийме його з темної коробки, запалить вогонь, приготує вечерю. І вся сім’я питиме чай з солодким варенням та пиріжками. Але трапилось інакше.

Мама вранці пішла на роботу і сказала синові:

-- Не бери до рук сірників.

Але син забув мамин наказ. Він ще не знав, що вогонь може бути злим.

 Хлопчик дістав нашого Сірничка і почав ним чиркати по коробці, як це робила мама. Сірничок спочатку зрадів: нарешті здійсниться його мрія. Але потім злякався, бо малюк бавився вогником, поки не обпік пальці. Він скрикнув від болю і кинув Сірничка.

-- Ой, що ти робиш! – закричав Сірничок. Але було вже пізно. Вогник зачепив папірець на підлозі. Потім вогонь перекинувся на фіранку. Хлопчикові стало страшно. Що робити?

  Маленький хлопчик розгубився і заховався під ліжко.

3. Обговорення проблемної ситуації, про яку прочитали в оповіданні.

- Яку роботу допомагали виконати мамі сірнички? Як?

-  Про що мріяв наш сірничок?

-  Чи здійснилась його мрія? Чому?

-  Як поступив хлопчик, коли розпочалася пожежа?

-  Що б ви порадили йому?

4. Читання з дошки віршованих правил.

Як запалиш сірника, може трапитись біда.

Від вогню ти не ховайся, а тікай і клич людей.

101 ти викликай і адресу свою дай.

5. Гра „Телефон”.

- Як можна викликати пожежників? Яку інформацію слід при цьому повідомляти? (Діти підходять до іграшкового телефону, набирають номер 101, повідомляють про пожежу, називаючи свою адресу.)     

Робота з пам’яткою.

- правильно набери номер 101.

- чітко вкажи адресу (вулицю, дім, квартиру).

- чітко повідом своє ім’я та прізвище.

- скажи, з якої причини почалася пожежа, що загорілося.

Жарти у викликанні пожежної команди неприпустимі. Як ви думаєте, чому? (Відповіді дітей.) Через пустуна, який навмисне викличе пожежників, може згоріти якийсь будинок, бо вони не встигнуть туди вчасно приїхати.

     Пам’ятайте! Даремно пожежників не турбуйте! 

6. Порядок дій у надзвичайних ситуаціях.

- Діти, ви повинні знати, що коли виникне пожежа, треба відразу ж кликати на допомогу дорослих, а не намагатися гасити полум’я самотужки. Якщо вдома нікого немає – не треба лякатись, панікувати, і головне -  не ховатися від вогню.

Треба діяти таким чином:

   - якщо будинок охоплений полум’ям, то для виходу з нього треба накритися з головою мокрою ковдрою, щільною тканиною або верхнім одягом;

   - у приміщенні, де багато диму, треба рухатись пригнувшись або повзком. Для захисту від чадного газу дихати необхідно через зволожену тканину;

   - якщо ваш одяг спалахнув лягайте і перекочуйтесь, збийте з себе полум’я. Ні в якому разі не можна бігти;

   - побачивши людину, на якій горить одяг, накиньте і щільно притисніть до неї покривало чи іншу щільну тканину; 

   - під час гасіння пожежі використовуйте вогнегасники, воду, пісок, землю, покривала; 

   - коли приїдуть пожежники, робіть все за їхнім наказом. Нічого не бійтеся! Пам’ятайте, що вони майстри своєї справи і добро знають, як треба діяти.


7. Бесіда про професію пожежника (Демонструються малюнки).

- Хто допоможе загасити вогонь?  

Професія пожежника -  героїчна. Кожного дня  ці люди готуються до подвигу. Їх ще називають “бійцями вогняного фронту”, адже щоразу  під час пожежі їм загрожує смертельна небезпека. Найкращий пожежник одягає бойове спорядження за 18 с., через 30 с. він уже займає місце в машині і готовий рятувати людей. На допомогу пожежникам створені спеціальні машини, вертольоти, поїзди, кораблі. Пожежникам допомагають спеціально навчені собаки. І  ми зараз будемо рятувати наших вірних друзів.

8. Гра „Врятувати вірних друзів”.

На підлозі розкладено 15-20 невеличких м’яких  іграшок. 2 гравцям зав’язуються  очі, і вони мають врятувати іграшкових друзів. Хто більше збере іграшок, той і є кращим пожежником.

 - Важко було знаходити іграшки. А уявіть, що пожежникам треба рятувати потерпілих в диму, де теж нічого не видно. Отже, ця професія вимагає від пожежників бути сильними, сміливими мужніми.

9. Колективне відгадування загадок.


а) І малятам, і звірятам

    Дуже добре треба знати,

    Сірники не для забави,

    З ними страшно ... (гратись).

б) Розігрілась праска дуже,

    Що ти зробиш, юний друже?

    За гаряче не хапай,

    Із розетки...(вимикай)

в) Знать повинен учень кожний:

    Щоб похід був до ладу,

    Жартувать з вогнем не можна:

    Ліс потрапить у... (біду)

г) Вивчіть правила пожежі,

    будьте завжди обережні.

    Жартувать з вогнем не можна –

    Знає хай дитина... (кожна).


10. Правила евакуації.

-  А якщо пожежа виникла в Центрі?

- Ваше завдання не панікувати, а швидко евакуюватись з приміщення.

- Що таке евакуація?

Евакуація – організований вихід людей з небезпечного місця.

 

ІV. Підсумок заняття.

 - Таким чином, ми довідались багато цікавого про вогонь. Але ще раз прочитаємо правила  поводження з вогнем.( Діти читають правила з дошки.)

- Не лякайся, не панікуй.

- Не ховайся від вогню в шафі чи під ліжком.

- Негайно телефонуй 101.

- Швидко виходь з квартири на вулицю.

doc
Додано
28 грудня 2021
Переглядів
331
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку