Година спілкування "Природа і ми"

Про матеріал
Мета: узагальнити знання учнів про те, що обов’язком кожної людини є турботливе ставлення до природи; викликати інтерес до вивчення і застосування досвіду народу розумного використання природних багатств; показати значення природи в житті людини; виховувати почуття любові до рідної землі, відповідальне ставлення до збереження довкілля.
Перегляд файлу

 

                          Година спілкування «Природа і ми»

 Автор: Нагребецька Олена,

учитель початкових класів

 БНВО "Перша Білоцерківська гімназія –

                                                                                                                            школа І ступеня»

                                              

Мета: узагальнити знання учнів про те, що обов’язком кожної людини є турботливе ставлення до природи; викликати інтерес до вивчення і застосування досвіду народу розумного використання природних багатств; показати значення природи в житті людини; виховувати почуття любові до рідної землі, відповідальне ставлення до збереження довкілля.

Оформлення: завдання для груп, фотографії, конверт з листом.

Обладнання:  телевізор, комп’ютер.

                                  Хід  години спілкування

 І. Вступна частина.

1. Привітання.

       Сьогодні у нас цікавий урок.

       В природу ми з вами зробимо крок

       Із нею ми зустрічались не раз

       І знову вона завітала до нас.

2. Хвилинка релаксації.

    (Звучить мелодія «Звуки лісу»).

  • Діти,  прислухайтесь до звуків мелодії.
  • Які вона у вас пробуджує почуття? Які думки?
  • Чи відчуваєте ви лісовий аромат?
  • Які секрети ліс може приховувати від нас?

  3. Робота з ілюстраціями.

    - Помилуйтеся  красою природи, яка зображена на фотографіях.

Описание: Что природа может дать человеку. Что природа дает человеку? Из этого  следует вывод

Описание: Природа, - наше всё

Описание: У Карпатах вперше масово зацвіла рідкісна квітка (ФОТО) - Четверта студія

    - Розгляньте  їх. Що між ними спільного?

    - Якими б фотографіями  ви  продовжили цей ряд?

4. Проблемні питання.

 - Чи хочеться вам додати в ці пейзажі людину?

 - Чому так? Чому ні? (Аргументуйте свої відповіді).

 - Чи завжди людина турботливо ставиться до природи?

       - Чи завжди замислюється над своїми вчинками?

       Учитель.

        - Сьогодні на годині спілкування ми поговоримо з вами  про вплив людини на природу. Тема звучить так: «Природа і ми».

5. Читання та обговорення оповідання Е.Шима «Березовий сік».

Хтось надрубав біля самого кореня молоду берізку. Тече мутний сік,  земля під березою мокра.

    Дідусь сердиться:
 - Ех, люди! Руки злі, а голова дурна… - Ну, захотілося тобі соку – візьми    від старої берези, від позначеної, яку все рівно взимку на дрова зрубаємо!

 - Діду, а може, у цієї, молоденької, сік солодший?

 - Зараз зрозумієш, де він солодший.

 Прихилив кухлик під зарубку. Натекло соку, я попробував – зовсім як вода, тільки не дужа чиста.

 - А тепер по-іншому зробимо. Глянь, на верхівці гілочка зламана. Видно снігом її зламало. З обламаної гілочки теж падають краплини плюс котять, розбиваючись об землю.

 Підставив дідусь кухлик під ці краплини. Набралося березового соку. Я ковтнув – і навіть прицмокнув. Такий солодкий, такий смачний сік, а він же з тієї самої берези.

 Дідусь запитує:

 - Ну варто було сокирою махати?

 - Не варто, - відповідаю.

 - То ж бо й воно. Якщо дятел напитись захоче, він біля верхівки дірочку продовбає. Тому що знає: чим вище, тим солодший сік. Найсолодший – біля вершечка… Ось і виходить, що маленька пташка розумніша  за великого дурня з сокирою.

    - Чи корисний березовий сік для людини?

    - Чи варто засуджувати людей, що вони беруть сік для зміцнення здоров’я?

    - Чого не має права людина допускати у ставленні до природи?

    - Чого ж навчив дідусь свого онука?

 ІІ. Основна частина.

    Учитель.

    -Людина приходить у світ і отримує все це безкоштовно, всі ці багатства, неоціненні дари: землю, води, багатства надр, гори і ліси, квіти і щедрі плоди землі, що годують нас.

Природа – це життя, яке необхідно берегти. А щоб берегти, необхідно добре пізнати природу, навчитись берегти все, що живе поруч із нами. Навчатись від тата і мами, від усіх добрих людей. Але найбільше знань ви можете отримати від спілкування з природою, власних спостережень.

  1. Гра «Юні природознавці».

   -Діти, дайте відповіді на запитання.

  1. Комаха, яка збирає квiтковий нектар i перетворює його на мед. (Бджола)

  2. Низький та колючий, солодкий, не пахучий.

     Ягiдку зірвеш - руку обдереш. (Аґрус)

  З. Птахiв змушує летiти у вирiй голод чи холод? (Голод)

  4. Сам маленький, а шубка дерев’яна. (Горiх)

5. Комаха, яку бояться птахи. (Сонечко)

6. Влiтку — в шубi, а взимку — голе. (Дерево)

7. Сидить кiшка на вiконцi, i хвiст, як у кiшки, а все ж не кiшка. (Кiт)

8. Сам чорний, та не ворон, є роги, та не бик, шiсть нiг без копит. (Жук)

9. Видивляється у воду на свою хорошу вроду. (Калина)

10. Очi — на ногах, а будиночок — на спинi. (Равлик)

11.У чистiм полi вiн росте: на високих нiжках, в зелених панчiшках,

     квiточки блакитнi, оченьки привiтнi. (Льон)

12.У водi купалася, та все ж сухою залишилася. (Качка)

13. Пiд одним ковпаком сiмсот козакiв. (Мак)

14. Б’ється, стука молоток, поправляє нам садок. (Дятел)

15. Хто є ворогами пiвгвiнiв у морi? (Тюленi)

2. Театральна хвилинка.

    Учитель. Тихо! Тихо! Хтось, здається, завітав до нас у гості! Заходьте, будь ласка! (До класу заходить дівчинка з розкуйовдженим волоссям із мітлою в руках. Під пахвою – велика книга).

-Дівчинко, хто ти? І що це за книга у тебе?

Баба Яга.

  • Я - Баба Яга,

Хоч ще молода.

Чаклувати я тільки вчуся,

Вчусь робити я зло.

Отака вже біда,

Бо звуся Ягуся.

Щоб сонечко не світило,

Щоб пташечка не співало,

Я поспішаю, зло викликаю!

А це у мене велика книга зла.

Учитель.

  • Дивно! Зазвичай книги вчать добру. В них живуть добрі казки, оповідання, вірші.

      Баба Яга. В книзі зла теж є вірш. Ось послухайте.

                        Коли де – небудь квітку бачу:

                      «Зірви», - кричить мені, аж плаче.

                        Повз деревце іду зелене:

                      «Зламай», - схиляється до мене

                       В гніздечку пташку стріне в гаї:

                     «Зжени», - мерщій мене благає.

                     «Забий», - з болота жаба просить.

                     «Замуч», - цвіркун сюркоче в просі.

        Учитель.

                  Цей вірш негарний отакий.

            Хай буде ліпше навпаки.

Учениця.

            Коли я бачу квітки очі:

                    «Люби», - мені вона шепоче.

                     Повз деревце іду зелене:

                    «Привіт», - схиляється до мене.

                     В гніздечку пташку стріну в гаї:

                     Питає пташка: «Як ся маєш?»

                    «Спочинь!» - з болота жаба просить.

                    «Всміхнись», - цвіркун сюркоче в просі.

                     Який же світ кругом чудовий!

                     Додому йду в добрі й любові.

  • Який з віршів вам сподобався? Чому?
  • А що ви порадите Бабі Язі?
  • Отож, вчимося відрізняти добро від зла.
  • А ви , діти, можете відрізнити добре від злого?

3.Гра «Можна – не можна».

- На все, що можна, піднімайте зелену картку, на те, що не можна – червону.

• Ламати гілочки дерев, кущів.

• Обдирати кору дерев.

• Виготовляти і розвішувати годівнички.

• Милуватися красою природи.

• Стріляти з рогатки в горобців, синичок.

• Збирати лікарські рослини.

• Голосно кричати в лісі.

• Нищити гнізда пташок.

Учитель.

- Якщо уважно подивитися навколо себе, можна помітити безліч випадків недбайливого і байдужого ставлення людей до природи.

- Діти, сьогодні до нас надійшов незвичайний лист. Прочитайте, що на ньому написано. (Конверт прикрашений різними фігурками тварин і рослин. На конверті великими буквами написано «ДОПОМОЖІТЬ!!!» Учні хором читають це слово. Вчитель відкриває конверт. Один учень читає зміст листа.)

«Любі діти! До вас звертаються мешканці лісу. Ви-  майбутні господарі нашої блакитної планети Земля. Людство зробило багато помилок, у результаті яких нам, тваринам і рослинам, стає жити все важче і важче. Допоможіть нам!» 

4. Конкурс «Звернення довкілля до людей».

    Робота в групах.

      (Кожна група учнів отримує певне завдання, яке необхідно обговорити, висловити свої міркування, дійти спільної думки та зробити певні висновки.)

 І група  -  По – господарські вирубуйте посадки та лісові масиви. На         вирубані ділянки насаджуйте нові деревця!

 ІІ група -  Прочищайте частіше джерела та дно річок від каміння та піску.  Вода буде чистою та цілющою!

 ІІІ група -  Підкормлюйте нас в осінній період та взимку, бо ми дуже голодні. Нашу їжу замело снігом!

ІV група – Не ламайте гілля дерев і кущів!

Учитель.

  • Дорогі діти, пам’ятаймо, що земля – не рабиня наша, а мати. А ми всі на своїй планеті – не тимчасові жителі, а мудрі господарі. Дерева, квіти, пташки і травиця від нас не завжди можуть захиститись. А якщо будуть знищені вони, чи зможемо на планеті жити ми?

5.Фізкультхвилинка.

6.Поетична хвилинка.

1.Учень. Ми живемо в Україні,

               Де навкруг степів розмай,

               Де пшениця достигає –

               Колосистий небокрай!

 

2.Учень. Люблю я в рідному краю

               Веселі співанки пташині,

               І річки бистру течію,

               І руту – м’яту при долині.

.

3. Учень. Все, що довкола тебе є,

                Поля і гори, й ріки –

                Все на святій землі твоє

                Від роду і навіки.

 

    4. Учень. Це ліс, що піснею дзвенить,

                Коли весна прилине.

                Метелик, що на світ летить

                До кущика калини.

 

  1. Учень. Гаряче сонечко вгорі,

             А в нічку – зорі ясні.

             І клен крислатий у дворі,

             І квіточки прекрасні.

 

  1. Учень. Струмок і чисте джерело,

             Моря і океани…

             І небо, холод і тепло,

             І дощики й тумани.

 

  1. Учень. Верба, що сумно до струмка

             Спустила довге гілля:

             А в небі хмаронька легка –

             Все це і є – довкілля!

 

  1. Учень. Он звір, он пташечка летить,

             Жучок заліз на гілля…

             Усе прийшло у світ, щоб жить.

             Своє Довкілля – бережи!

 

  1. Учень. Дерева, трави, квіти й птиця

              Самі не вміють захиститься.

              І якщо будуть знищені вони,

              На планеті ми залишимось одні.

 

  1. Учень. Довкілля наше – наша втіха,

              Так хай воно не знає лиха.

              Світ неповторний і чудесний,

             Що поступово вимирає,

             Давно рятунку в нас благає.

             Ми всі – господарі природи,

             Тож збережемо її вроду.

 

    11. Учень. Красивий, щедрий рідний край,

              І мова наша солов’їна,

             Люби, шануй, оберігай

             Усе, що зветься – Україна!

Учитель.

  • Розгляньте фрагменти сторінок книги. Чи знайома вам ця  книга?

komplekt-plakativ-chervona-kniga-ukra-ni-metodichni-rekomendaci  

  •    До Червоної книги України занесені рідкісні види тварин і рослин України, які перебувають на межі зникнення. В одному томі книги зібрані відомості про рослинний світ, а в другому – про тваринний. Кожен куточок рідної землі - неповторний. Збережемо його незрівнянну красу!
  • Пам’ятайте, що до краси можна доторкнутися тільки серцем!

       7. Робота в парах.

Описание: Природа і ми" - Оберігай природу  -Зараз ви отримаєте картку із зображенням. Поміркуйте та напишіть гасло до малюнка. Перевіримо чи здогадається хтось із вас, який запис залишив під зображенням  автор.

 

  ІІІ.Заключна частина.

1.Вправа «Мікрофон».

  • Діти, давайте ще раз згадаємо і назвемо правила поведінки на природі.
  • (Діти передають один одному символічний мікрофон і по черзі розповідають правила).

• Бережи природу!

• Не ламай гілок, дерев!

• Не рви квітів!

• Не знищуй пташині гнізда!

• Не залишай сміття після відпочинку!

• Не руйнуй мурашники!

• Не лови метеликів, джмелів, бабок та інших комах!

• Не лови диких тварин і не принось їх додому!

  1. Вправа «Продовжи речення…..»

• Сьогодні на годині спілкування я дізнався………….

• Сьогодні на годині спілкування я пригадав…………

• Сьогодні на годині спілкування я зрозумів…………

• Сьогодні на годині спілкування мені запам’яталося………

  Учитель.

  •  Мені дуже сподобалося, як ви працювали . Пам’ятайте, що світ природи цікавий і загадковий. Ми повинні все робити для того, щоб жити в гармонії з природою.

 

Завантаження...
docx
Додано
24 жовтня 2020
Переглядів
2018
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку