Година спілкування про дружбу

Про матеріал

ознайомити з правилами дружби; показати важливість справжніх друзів у житті людини; вчити доброзичливості, прагнення розуміти один одного, вчити розділяти радість і смуток друзів.

Перегляд файлу

Мета: ознайомити з правилами дружби; показати важливість справжніх друзів у житті людини; вчити доброзичливості, прагнення розуміти один одного, вчити розділяти радість і смуток друзів.

Обладнання: плакат «Дружба - яке чудове слово», грамзапис пісні «Посмішка», картки зі словами-якостями одного, картки з буквами слова «дружба», прислів'я про дружбу написати на дошці.

Хід години спілкування

  1. Актуалізація знань

Вчитель. Хлопці, спробуйте з даних букв скласти слово. (На дошці - букви, хлопці складають з літер слово «дружба».)

Вчитель. Яке слово вийшло?

Учні. Вийшло слово «дружба».

Вчитель. Наш класний годину називається: «Дружба - яке чудове слово».

(Назва вивішується на дошку.) 

- Як ви розумієте слово «дружба»? (Вислуховуються відповіді дітей.)

Вчитель. Послухайте вірш про дружбу.

Учень.

Дружба - головне чудо завжди,

Сто відкриттів для всіх даний,

І будь-яка біда - не біда,

Якщо поряд друзі справжні.

  1. Бесіда

Вчитель. Дружба потрібна дорослим і дітям в будь-якій життєвій ситуації. А як ви думаєте, з чого починається дружба?

Учні. Напевно, з посмішки.

Вчитель. Точно так само вважають поет М. Пляцковській і композитор Ст. Шаїнський, які написали пісню «Усмішка». Послухайте її, а хто знає - підспівуйте. (Звучить пісня «Усмішка».)

- Про що ця пісня?

- У кого в класі є друзі?

- Які почуття переживаєте, коли зустрічаєтеся з одним?

  1. Робота з прислів'ями

Вчитель. Хлопці, давайте прочитаємо прислів'я. (Діти читають з дошки: «Друг пізнається в біді».)

- Як розумієте? (Вислуховуються висловлювання дітей.)

- Які прислів'я про дружбу ви ще знаєте? («Нема друга - шукай, а знайшов - бережи». «Нових друзів наживай, а старих не втрачай».)

  1. Розбір ситуацій

Учень.

Якщо дружбою дорожити,

Можна сперечатися і дружити,

І не спалахне сварка

З будь-якого спору.

Учень.

Є у мене товариш Федя,

Він дуже жадібний і впертий.

Ми стали з ним ділити ведмедя -

І розділили навпіл.

З тих пір ніхто на світі знову

Обох ведмедиків зшити не зміг:

У Феді ведмедик безголовий,

А у мене - без задніх ніг.

С. Маршак

Вчитель. Чи можна цих хлопців назвати справжніми друзями? Чому?

Послухайте ще один вірш.

Учень.

Всі живуть не тужать,

А зі мною не дружать!

Бант у Каті розписний,

Червоні колготки

І лагідний характер.

Я шепочу: «Дружи зі мною,

Ми ж однолітки,

Як сестрички ми майже,

Ми як дві голубки

З однієї шкарлупки».

Я шепочу: «Але ти врахуй -

Ти у всьому повинна йти

Одному на поступки».

Пропоную Ільїної:

«Ти дружи зі мною!»

Є розряд у Ільїної

І спортивний светр,

І дівчат свита.

Потоваришую я з Ільїної,

Буду знайома.

Всі п'ятірки до однієї

У Світловій Наді.

Я прошу: «А ти зі мною

Подружися хоч на день!

Ми з тобою порозуміємося:

Будеш ти мене рятувати -

Даси контрольну списати».

А дівчата на диби!

Кажуть: «Мовчала б!»

Не вставати на коліна,

Умовляти подруг...

Напишу я объявленье:

«Терміново потрібен друг».

А. Барто

Вчитель. Хлопці, а чому ніхто не захотів дружити з дівчинкою? (Відповіді дітей.)

Вчитель. А буває так, що друзі помиляються? Чи треба їм прощати помилки? (Висловлювання дітей.)

  1. Фізкультхвилинка

Виконується під пісню «Усмішка». Діти, підспівуючи, показують і виконують рухи під музику.

  1. Групова робота

Вчитель. Яким же повинен бути друг? Вам пропоную картки зі словами. Виберіть і підкресліть ті якості, якими повинен володіти один.

(Діти працюють у групах. На картках записані слова: скромність, доброзичливість, наполегливість, товариськість, чуйність, заздрість, егоїзм, байдужість, хвастощі, злість, готовність прийти на допомогу в будь-яку хвилину.)

Вчитель. Які якості ви вибрали? Чому?

- Чому залишили картки зі словами «злоба, хвастощі, байдужість, егоїзм»?

- Чому розпадається дружба?

- Що потрібно зробити, щоб дружба не розпалася?

(Діти самі виводять правила, які записуються на дошці.)

Правила дружби

• Поступатися.

• Не боятися просити вибачення, якщо образив одного.

• Не грубити. Не злитися.

• Не скупитися.

• Допомагати одному.

• Бути чесним.

Дотримуючись цих правил дружби, я думаю, ви ніколи не втратите один одного.

Практичні вправи

  1. Вправа «Місток дружби»

Учитель просить дітей за бажанням утворити пари, придумати і показати місток (за допомогою рук, ніг, тулуба). Потім побудувати місток утрьох, учотирьох і т. д. вправа Закінчується тим, що всі беруться за руки, роблять коло і піднімають руки вгору, зображуючи «Місток дружби».

  1. Вправа-тренінг

Вчитель пропонує ситуацію: один узяв книгу в тебе на один день, а не віддає її вже давно. Книга тобі дуже потрібна. Ти дзвониш і кажеш: «Якщо ти не принесеш мені завтра книгу, я з тобою більше не дружу». Як би вчинив ти?

  1. Підведення підсумків

Чому «дружба» таке чудове слово?

 

docx
Додано
18 квітня 2018
Переглядів
972
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку