Урок з основ здоров’я 1 клас на тему «Настрій»

Про матеріал

Урок з основ здоров'я 1 клас на тему «Настрій»

Цілі: ознайомити дітей з поняттям "настрій"; довести учням необхідність позитивних емоцій для покращення настрою; формувати в дітей уміння створювати і підтримувати гарний настрій; виховувати доброзичливість, бажання покращувати настрій собі й оточуючим.

Перегляд файлу

       Урок з основ здоровя 1 клас на тему «Настрій»

Цілі: ознайомити дітей з поняттям "настрій"; довести учням необхідність позитивних емоцій для покращення настрою; формувати в дітей уміння створювати і підтримувати гарний настрій; виховувати доброзичливість, бажання покращувати настрій собі й оточуючим.  

Обладнання:

1. зайченя Добси;

2. три склянки з водою;

3. блискітки;

4. чорна фарба;

5. текст оповідання "Добси сумує" (початок);

6. мультфільм про позитивий настрій.

                                              Хід заняття

1. Знайомство.

- Діти, на цьому уроці ми будемо вчитися справлятися з проблемами, які нерідко виникають у вас і псують вам настрій. Часто не виходить зробити щось так, як хотілося б, іноді буває сумно, коли ви одні, і з вами немає ваших батьків, або ви просто ображені. На цьому уроці з нами разом буде вчитися справлятися з труднощами зайчик Добсі.

2. Робота з текстом.

Вчитель читає учням початок оповідання "Добсі сумує".

                                       Добсі сумує (початок)

- На краю галявини серед диких квітів є норка. У нірці живе маленький зайченя по імені Добсі. Добсі – особливий зайченя. Справа в тому, що він вміє думати. Добсі дуже любить вчитися! Він вже вміє рахувати і знає назви всіх квітів, що ростуть на лузі біля нори. Але найдивніше у Добсі – це його думки. Думки Добсі бувають дуже різними. Іноді вони схожі на святковий салют – яскраві, швидкі, як різнокольорові іскорки. Коли його думки схожі на салют, вони блищать, грають, летять, а світ навколо здається Добсі таким різнобарвним! В його голові з'являються чудові ідеї. Коли думки у Добсі такі, то у нього чудовий настрій, і він мріє, щоб це тривало якомога довше.

Але думки не завжди схожі на салют, іноді вони як озеро в центрі весняного луки – спокійні й тихі, дуже-дуже світлі. Всі фарби – як відображення в чистій і прозорій воді. Коли його думки такі, то він відчуває себе добре і впевнено. Він мріє, щоб так було завжди, і коли душевний спокій ніколи не покине його.

Але іноді Добсі почуває себе дуже погано, навіть огидно. Те, що відбувається з ним, нагадує щось неприємне й похмуре. І тоді думки Добсі схожі на каламутну калюжу в погану погоду. Вони темні і густі. Добсі називає їх такими. Коли у Добсі такі неприємні думки, він відчуває себе просто нещасним! Йому дуже погано, він засмучений. В такі моменти Добсі хоче тільки одного: щоб скоріше пройшло неприємний стан. Він чекає, чекає і чекає...

Добсі навіть втомлюється від цього очікування, і йому хочеться знати: коли ж знову буде добре, коли ж він знову відчує себе щасливим? Він розуміє: для того щоб погані думки пішли, щось має статися, а що саме – Добсі не знає.

Він лежить і чекає, чекає, чекає...

Після читання оповідання вчитель бере три склянки з водою і каже:

- Коли Добсі відчуває себе добре, у нього все виходить, він усім задоволений і всіх любить. В цей час його настрій схоже на чисту воду, і думки у нього ясні і "чисті" (показує склянку з чистою водою).

- Коли в голову приходять відмінні ідеї, то настрій буває прекрасним, радісним і думки стають схожі на салют: вони блищать і переливаються, як вода в цьому стакані (кидає в другий стакан блискітки і паличкою їх розмішує).

- Але буває, що його думки сумні і неприємні, йому або погано, або образливо. Тоді його думки схожі на темну, каламутну воду (розводить чорну фарбу в третій стакан).

3. Обговорення.

- Чи бувало у вас таке сумне настрій, як у зайченя Добсі? Коли?

- Що ви відчували при цьому?

- Про що ви думали?

- Як ви виходили з сумного стану?

- Чи потрібно чекати, коли пройде поганий настрій?

- Що ж потрібно робити, щоб воно пройшло?

4. Вчимо правило.

Вчитель відкриває дітям "правило-секрет":

- Діти, наш настрій залежить від наших думок. Тому, якщо хочеш, щоб у тебе був гарний настрій, думай про хороше!

Потім учитель наводить приклади думок, які створюють гарний або поганий настрій, і записує їх на дошці і просить:

- Діти, розбийте ці думки на дві групи. Які групи у вас вийшли?

Я поганий, я впораюся, я не вмію, у мене вийде, я не впорався, я навчуся, мене образили, все буде добре, я боюся, я не буду боятися.

5. Перегляд мультфільму про позитивний настрій.

Учитель включає мультфільм.

6. Обговорення мультфільму

7. Завершення заняття.

- Нашому зайчику дуже сподобалося з вами спілкуватися. І він не прощається, коли вам буде сумно, то обов'язково його згадаєте. І у вас підніметься настрій. До зустрічі!

docx
Додано
6 травня 2018
Переглядів
1117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку