Урок з основ здоров'я 1 клас на тему «Настрій»
Цілі: ознайомити дітей з поняттям "настрій"; довести учням необхідність позитивних емоцій для покращення настрою; формувати в дітей уміння створювати і підтримувати гарний настрій; виховувати доброзичливість, бажання покращувати настрій собі й оточуючим.
Урок з основ здоров’я 1 клас на тему «Настрій»
Цілі: ознайомити дітей з поняттям "настрій"; довести учням необхідність позитивних емоцій для покращення настрою; формувати в дітей уміння створювати і підтримувати гарний настрій; виховувати доброзичливість, бажання покращувати настрій собі й оточуючим.
Обладнання:
1. зайченя Добси;
2. три склянки з водою;
3. блискітки;
4. чорна фарба;
5. текст оповідання "Добси сумує" (початок);
6. мультфільм про позитивий настрій.
Хід заняття
1. Знайомство.
- Діти, на цьому уроці ми будемо вчитися справлятися з проблемами, які нерідко виникають у вас і псують вам настрій. Часто не виходить зробити щось так, як хотілося б, іноді буває сумно, коли ви одні, і з вами немає ваших батьків, або ви просто ображені. На цьому уроці з нами разом буде вчитися справлятися з труднощами зайчик Добсі.
2. Робота з текстом.
Вчитель читає учням початок оповідання "Добсі сумує".
Добсі сумує (початок)
- На краю галявини серед диких квітів є норка. У нірці живе маленький зайченя по імені Добсі. Добсі – особливий зайченя. Справа в тому, що він вміє думати. Добсі дуже любить вчитися! Він вже вміє рахувати і знає назви всіх квітів, що ростуть на лузі біля нори. Але найдивніше у Добсі – це його думки. Думки Добсі бувають дуже різними. Іноді вони схожі на святковий салют – яскраві, швидкі, як різнокольорові іскорки. Коли його думки схожі на салют, вони блищать, грають, летять, а світ навколо здається Добсі таким різнобарвним! В його голові з'являються чудові ідеї. Коли думки у Добсі такі, то у нього чудовий настрій, і він мріє, щоб це тривало якомога довше.
Але думки не завжди схожі на салют, іноді вони як озеро в центрі весняного луки – спокійні й тихі, дуже-дуже світлі. Всі фарби – як відображення в чистій і прозорій воді. Коли його думки такі, то він відчуває себе добре і впевнено. Він мріє, щоб так було завжди, і коли душевний спокій ніколи не покине його.
Але іноді Добсі почуває себе дуже погано, навіть огидно. Те, що відбувається з ним, нагадує щось неприємне й похмуре. І тоді думки Добсі схожі на каламутну калюжу в погану погоду. Вони темні і густі. Добсі називає їх такими. Коли у Добсі такі неприємні думки, він відчуває себе просто нещасним! Йому дуже погано, він засмучений. В такі моменти Добсі хоче тільки одного: щоб скоріше пройшло неприємний стан. Він чекає, чекає і чекає...
Добсі навіть втомлюється від цього очікування, і йому хочеться знати: коли ж знову буде добре, коли ж він знову відчує себе щасливим? Він розуміє: для того щоб погані думки пішли, щось має статися, а що саме – Добсі не знає.
Він лежить і чекає, чекає, чекає...
Після читання оповідання вчитель бере три склянки з водою і каже:
- Коли Добсі відчуває себе добре, у нього все виходить, він усім задоволений і всіх любить. В цей час його настрій схоже на чисту воду, і думки у нього ясні і "чисті" (показує склянку з чистою водою).
- Коли в голову приходять відмінні ідеї, то настрій буває прекрасним, радісним і думки стають схожі на салют: вони блищать і переливаються, як вода в цьому стакані (кидає в другий стакан блискітки і паличкою їх розмішує).
- Але буває, що його думки сумні і неприємні, йому або погано, або образливо. Тоді його думки схожі на темну, каламутну воду (розводить чорну фарбу в третій стакан).
3. Обговорення.
- Чи бувало у вас таке сумне настрій, як у зайченя Добсі? Коли?
- Що ви відчували при цьому?
- Про що ви думали?
- Як ви виходили з сумного стану?
- Чи потрібно чекати, коли пройде поганий настрій?
- Що ж потрібно робити, щоб воно пройшло?
4. Вчимо правило.
Вчитель відкриває дітям "правило-секрет":
- Діти, наш настрій залежить від наших думок. Тому, якщо хочеш, щоб у тебе був гарний настрій, думай про хороше!
Потім учитель наводить приклади думок, які створюють гарний або поганий настрій, і записує їх на дошці і просить:
- Діти, розбийте ці думки на дві групи. Які групи у вас вийшли?
Я поганий, я впораюся, я не вмію, у мене вийде, я не впорався, я навчуся, мене образили, все буде добре, я боюся, я не буду боятися.
5. Перегляд мультфільму про позитивний настрій.
Учитель включає мультфільм.
6. Обговорення мультфільму
7. Завершення заняття.
- Нашому зайчику дуже сподобалося з вами спілкуватися. І він не прощається, коли вам буде сумно, то обов'язково його згадаєте. І у вас підніметься настрій. До зустрічі!