ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ
Мета: ближче познайомитися з учнями класу, дізнатися про їхні інтереси, мрії; виховувати такі риси характеру як
доброта, милосердя, дружба...
Обладнання:вислови, прислів’я, приказки.
Скажи мені хто твій друг, і я скажу, хто ти.
Не той друг, хто лащиться, а той, що печалиться.
Дерево міцне корінням, а людина – друзями.
Епіграф. Посієш вчинок – пожнеш звичку,
посієш звичку – пожнеш характер,
посієш характер – пожнеш долю.
Вступне слово вчителя.
Сьогодні у нас година знайомства “ Розкажи мені про себе”. Сама тема говорить про те, що ми більше розкажемо один одному про себе, свої захоплення, мрії, бажання. Бо разом живемо в одній класній сім’ї, але чи знаємо один одного?
У кожного з нас від народження з’являються свої принципи: один любить спокій, буденність, простоту, скромність, інший- навпаки: неспокій, святковість, вишуканість. Одні ростуть і виховуються в сім’ях, де панують любов, злагода, людяність, достаток, а інші – в сім’ях, де можна почути сварки, образи, немає повного достатку. Але кожен з нас зі своїм народженням одержав право на життя і повинен думати зараз над кожним своїм кроком, вчинком. Перед кожним з нас повинна бути якась мета, мрія, якої хочеться здобути, досягти.
А зараз кожен розкаже про себе, про свої улюблені заняття, мрії, бажання.( учні роблять короткі записи)
Учні розповідають про себе.
Дуже важливо в житті мати товариша, подругу, з якими можна розділити свою радість і горе, поділитися найпотаємнішім. Справжній товариш ніколи не залишить в біді, з ним завжди приємно. Але пам’ятаймо прислів’я:” Друга шукай, а знайдеш – тримай”. Ми не повинні зраджувати дружбу, робити неприємне тому, з ким дружиш.
Практична робота “ Як поведешся в такій ситуації?”
Вчитель зачитує завдання, учні висловлюють свої думки.
1. Уяви, що ти з друзями знайшов загублений вчителем листок. На ньому – розв’язання завдань завтрашньої контрольної роботи. Друзі сказали тобі, якщо не скажеш вчителеві, то всім забезпечені хороші оцінки з контрольної роботи. Як ти зробиш? Послухаєш друзів? Повідомиш вчителя про знахідку?
2. Перед фізкукультурою двоє учнів вирішили: давайте-но підемо з уроків. Якщо підуть усі – то нікому нічого не буде. Учні пішли, та потім виявилося, що дехто залишився. І серед них якраз ті двоє. Тих, що пішли з уроків, покарано. Як оцінюєте вчинок тих учнів, які організували втечу, а самі не втекли? А як – вчинок решти учнів, тобто тих, що втекли?
3. Кожного дня Оленка приходила в школу в іншому одязі. Всі дівчатка тільки тихенько поглядали на неї, заздрили, а вона вихвалялася, що батьки куплять ще. Однокласниці почували себе ніяково, тому що вся увага хлопців була звернута тільки на Оленку. Вона перестала дружити з своїми однокласницями, бо вважала їх несучасними. Як ви оцінюєте поведінку Оленки? Що зробили б ви, будучи її однокласником чи однокласницею? Чи правильно поступили хлопці?
4. Уяви таку ситуацію: у клас поступила на навчання нова учениця. Твої однокласники не прийняли її, глузують з неї. Дівчата також не дуже охочі дружити з нею. А нова учениця почала подобатися тобі. Як ти діятимеш в такій ситуації?
5. Добрі друзі Сергій і Андрій змагаються в шкільній олімпіаді. Андрій перемагає, а Сергій не займає ніякого місця. В наступні дні Сергій веде себе дивно і намагається не спілкуватись з Андрієм. Як би ви поступили на місці Андрія?
Що відчуває Сергій? Підсумок.
Як бачимо, в житті є багато різних ситуацій, в яких опиняється та чи інша людина. Тому треба бути, насамперед, розсудливим, розумним, не квапитись з рішеннями і висновками, вміти розрізнити, де справжня дружба, а де ні.
Завершити вислів “ Друг це той хто - …”
( відповіді дітей)
Не знаю, чи були всі щирими, відвертими, чи почерпнули для себе щось корисне? Та хочу, щоб ви зрозуміли, що людина повинна жити прекрасним, повним надій і сподівань життям.